Connect with us

Религија

Бог ги слуша оние кои се научиле себеси да слушаат

Published

on

Ние постојано бараме нешто од Бога, на еден или друг начин, во многу животни ситуации. Болните се молат за здравје, сиромашните да не огладнат до смрт, оние кои страдаат бараат среќа, грешниците молат за прошка. Но, нашите барања и молби не се секогаш исполнети, и така со одредена доза на негодување, незадоволство и огорченост, честопати го прашуваме свештеникот на исповед, или пак нашите пријатели и роднини: „Зошто Бог молчи?“ „Зошто не ги слуша моите молитви?“

За многумина, Божјиот молк е знак дека Он не постои. И ако човекот не го добие она што го бара, тој престанува да се моли, се разочарува и се одрекува од Бога. Со такво разбирање на верата, молитвата е сфатена како некој вид на магиски ритуал: Правиш молитва и во истиот момент го добиваш она што си го барал толку долго време. За жал, дури и во молитвата ние бараме некоја трајна придобивка за себе: Ако го добиеме она што го бараме, тогаш со задоволство Му благодариме и Го славиме Бога, но ако не, тогаш лесно се одрекуваме од Него.

Зошто Бог молчи? Ова е прашање што сме навикнале да го поставуваме на сите, не само на нас самите. Ако Бог молчи, постојат дефинитивни причини за тоа. Но, што ако не станува збор за Бог, туку за нас? Можеби ние сме оние кои не сме во можност да го слушнеме Него? Се разбира, Господ ги слуша нашите молитви и ни зборува невидливо во тивкиот шепот на љубовта. Но, зошто Тој не брза да одговори на нашите молби?

Прво, за да ја испита нашата вера во однос на нашата љубов и посветеност кон Него. Времето во кое чекаме исполнување на нашите молитви е најполезното време за човекот кој се моли. Тоа е еден вид на духовен тренинг за трпение и молитва. Потешкотиите нѐ учат да се молиме. Бог очекува да не се потпираме на нашите сопствени сили, туку да го предадеме целиот наш живот во Негови раце. Отец Јован Крестјанкин многупати кажал дека никаде не се молел толку добро како во затвор. „Во затворот беше единственото место каде вистински се молев,“ вели тој. „И, тоа е така бидејќи секој ден бев на работ на смртта.“ За да се научиме да се молиме, мораме да поминеме низ суштината на искушенијата, и затоа потешкотиите се моторот што нѐ учи да се молиме. Еднаш, еден Старец бил запрашан како се научил на непрестајна молитва и тој одговорил дека демоните го научиле. Неговите ученици зачудено го прашале: „Како е тоа можно?“ Тој им одговорил дека демоните толку многу го мачеле, што тој постојано бил во молитва, и тоа ја претворило молитвата од навика во непрестаен труд. 

Второ, ние треба да разбереме дека Божјото молчење зборува само за себе, бидејќи Неговиот одговор е сокриен во тишината, имено: Или она што сме го побарале е штетно и опасно за нас, или сѐ уште не е дојдено времето за тоа што го баравме да ни донесе најголема придобивка на нашата душа. Често, кога бараме нешто, тоа го правиме од незнаење, не разбирајќи го целиот степен на одговорноста и потешкотиите кои може веднаш да следат по исполнувањето на нашето барање. Понекогаш се случува да бараме од Бога една работа, а Тој да ни даде друга. Зашто, моите мисли не се твои мисли, ниту твоите патишта се мои патишта, вели Господ (Ис. 55,8). На пример, некој го моли Господ неговиот син или ќерка да почнат да се поправаат себеси, да се менуваат, а Господ им испраќа ним или на родителите болест, и тие почнуваат да размислуваат и да се каат. 

Трето, нашите барања треба да се во складност со Божјата волја (сп. Јован 5,14). Оттука, Бог ќе го слушне она што е побарано не за наша придобивка, туку она што е според Неговата волја. А, како можеме да ја разбереме Божјата волја? Божјата волја за секој човек е откриена во Светото Евангелие, значи: Сè што извира од Евангелието е Божја определба за нас. Често, поради незнаење, се молиме за работи кои не се во корист за нашето духовно спасение. Св. Исак Сирин предупредува дека ние мора да се плашиме од тоа да не го навредиме Бог во нашата молитва преку барање на земни работи, бидејќи Он Самиот ни дава сѐ што ни е потребно за земниот живот, според Неговата промисла. Често, човекот не го добива она што го бара бидејќи тој не го бара за добро и благослов на неговата душа, туку за да го искористи за исполнување на своите желби (сп. Jaков 4,3). Се разбира, еден верник нема да го бара она што е штетно за неговата душа, но дури и во барањето на христијанските добродетели, важно е да се запомни дека тие не се даваат на човек веднаш, туку тогаш кога е најподготвен да ги прими Божјите дарови. Затоа, опасно е да ја примиме Божјата благодат пред вистинското време, ако претходно не сме подучени од искуството и времето.  

Четврто, пред да се пожалиме дека Бог има тврдо срце и не ги слуша нашите молби, треба да се осигураме колку ние го слушаме Бог и колку сме спремни да живееме според Неговите заповеди од Евангелието. Колку внимателни и сочувствителни сме со молбите на другите, а особено со оние несреќни луѓе кои паднале во тешките времиња? Сетете се само колку пати рамнодушно сме поминале покрај луѓе кои страдале, молеле за помош и не сме ги сфатиле сериозно нивните барања, колку пати рамнодушно сме ги оставиле овие несреќни луѓе да умрат во болка, свртувајќи се од нив, затворајќи ги очите и покривајќи ги нашите уши, сметајќи ги таквите луѓе товар за општеството и мртви за светот. После сето ова, имаме ли право да се надеваме дека Господ ќе нè чуе? И оваа благословена лекција од Бога е исклучително важна за нас, за да се видиме себеси. Пред да побараме нешто од Бога, ние мора да жалиме за бесчувствителноста на нашето срце кон другите, а потоа да се надеваме дека ќе бидеме слушнати.

Предминатата недела беше посветена на раслабениот. Тој страдал од страшна болест 38 години. Но, тој немал никого да му подаде рака, да го спушти во бањите, за да биде исцелен. Овој настан од Евангелието е многу разоткривачки, бидејќи, првенствено, ја демонстрира приврзаноста на секој човек со себеси односно егоцентризмот, јасно изразен во неподготвеноста да ја напуштиме нашата сопствена комфор зона за доброто на другиот.

Спомнувајќи го раслабениот, не очајувајте кога мислите дека луѓето ве напуштиле, кога ја немате надежта за поддршка – Господ нѐ испитува до последно, но во исто време, Он е блиску до нас и го гледа нашиот подвиг. И Он доаѓа кога човекот се обидува да се потпре на себеси и на оние коишто всушност не можат да му помогнат. Ова е вистинското чудо за оние кои можат трпеливо да чекаат. 

Нашата вера првенствено е жива и активна вера, исполнета со добри дела и насочена кон помагање на другите. Човекот мора да остане човек, без разлика на сѐ. Еден грчки философ, Диоген, си дозволувал секакви ексцентрични лудости за да ги прикаже пороците на општеството. Еден сончев ден, тој излегол на градскиот плоштад со фенер и почнал да извикува: „Барам човек, барам човек!“ На овој силен повик, дотрчале луѓето, на кои Диоген им рекол: „Барам луѓе, а не робови!“ Но, ние сме робови на самите себеси на многу начини. Си градиме огромен идол од нашето „јас“, соживувајќи се со него, негувајќи го, правејќи си секојдневни отстапки и не лишувајќи се од ништо. 

Да запомниме дека Бог секогаш одговара на нашите молитви на еден или друг начин, но не секогаш онака како што сакаме, и не секогаш во времето во кое сме планирале.

Божјото молчење секогаш нѐ учи на нешто. Чекањето на одговор од Бога е секогаш прашање на трпение, покајание и лична молитва. Да се научиме да го чекаме Господ секојдневно, бидејќи Он е многу поблиску отколку што ние мислиме. Да се навратиме на она што сме го згрешиле, да се покаеме, да ги исправиме нашите патишта, бидејќи Христос нѐ посетува секојдневно во длабочините на нашето срце, ако пребиваме во скрушено очекување. 

Амин!

Бигорски манастир.

Религија

Свети Никола Чудотворец, архиепископ Мирликиски

Published

on

 Овој славен светител, когошто и денес го слават по сиот свет, им беше единец син на своите богати и угледни родители, Теофан и Нона, жители на градот Патара во Ликија. Бидејќи им беше син единец даруван од Бога, тие Му го посветија на Бога, принесувајќи Му така дар. Знаењето за духовниот живот Николај го стекна преку својот чичко Николај, епископот Патарски, и се замонаши во манастирот „Новиот Сион“, основан од тој негов чичко. По смртта на родителите Николај им го раздаде наследениот имот на сиромасите и ништо не задржа за себе. Додека беше свештеник во Патара тој многу се прочу со делата на својата милостина, иако ги криеше грижливо, за да го исполни зборот Господов: „Да не знае твојата лева рака што прави твојата десна рака“ (Матеј 6, 3).

Кога се предаде на самотност и на безмолвие, мислејќи така да проживее до смртта, му дојде глас одозгора: „Појди на подвиг меѓу народот, ако сакаш да бидеш од Мене овенчан.“ Веднаш потоа според чудесната Божја Промисла беше избран за епископ на градот Мир во Ликија. Милостив, мудар, бестрашен, Николај му беше вистински добар пастир на своето стадо. За време на гонењето на христијаните под Диоклецијан и Максимијан го фрлија во затвор, а тој и во затворот ги поучуваше луѓето на законот Божји.

Присуствуваше на Првиот Вселенски Собор во Никеја и од голема ревност за вистината го удри еретикот Ариј. За ова дело го отстранија од Соборот и од архијерејската служба, сè додека на неколкумина од првите архиереи на Соборот не им се јавија Самиот Господ Христос и Пресвета Богородица и не го објавија своето благоволение кон Николај. Чувар на Божествената вистина, овој чудесен Божји светител беше и одважен заштитник на правдата меѓу луѓето. На двапати спаси по тројца луѓе од незаслужена смртна казна. Милостив, вистинољубив и праведен, одеше меѓу луѓето небаре Ангел Божји.

Уште за време на животот луѓето го сметаа за светител и го повикуваа на помош во маки и неволји и им се јавуваше во сон и на јаве на тие што го повикуваа, еднакво лесно дали се блиску или далеку, и им помагаше. Од неговото лице блескаше светлина како од лицето Мојсеево, па и со самата своја појава им носеше на луѓето утеха, мир и добра волја. На старост, кратко боледуваше и се упокои во Господа, многустрадален и многуплоден, за вечно да се весели во Небесното Царство продолжувајќи да чудотвори на земјата, помагајќи им на верните и прославувајќи Го својот Бог. Се упокои на 6 декември 343 година.

Continue Reading

Религија

Денеска е Воведение на Пресвета Богородица – да се помолиме на светата Дева

Published

on

Кога Пресвета Дева Марија наполни три години од раѓањето, нејзините свети родители Јоаким и Ана ја доведоа од Назарет во Јерусалим, за да ја предадат, според своето ветување, на служба на Бога. Од Назарет до Јерусалим има три дена пат, но одеа на богоугодно дело и патот не им беше тежок. Се собраа и мнозина роднини на Јоаким и Ана за да земат учество во таа свеченост, во којашто невидливо учествуваа и Ангелите Божји.

Напред одеа девиците со запалени свеќи во рацете, потоа Пресветата Дева, водена од едната страна од Јоаким, а од другата од Ана. Беше украсена со царска благолепна облека и со украси, како што ѝ прилега на царска ќерка, на невеста Божја. Зад нив одеа многубројни роднини и пријатели, сите со запалени свеќи.

Пред храмот имаше петнаесет скалила. Родителите ја кренаа Девата на првото скалило, а таа тогаш сама брзо се искачи на врвот, каде што ја дочека првосвештеникот Захарија, таткото на свети Јован Претеча. Кога првосвештеникот ја зеде за рака, ја воведе не само во храмот туку и во Светињата на Светињите, каде што никој никогаш не влегуваше, освен архијерејот. Свети Теофилакт Охридски вели дека Захарија бил „вон себе и обземен од Бога“ кога ја воведувал Дева во најсветото место во храмот, зад втората завеса, поинаку не би можела да се објасни оваа постапка. Во онаа прилика родителите на Дева Марија според Законот, Му принесоа жртви на Бога примија благослов од свештеникот и се вратија дома, а Пресветата Дева остана при храмот. Таа пребиваше во храмот цели девет години.

Родителите ја посетуваа често додека беа живи, особено блажената Ана. А кога нејзините родители беа повикани да се претстават кај Бога, Пресветата Дева остана сираче и не сакаше до нејзина смртта да се оддалечува од храмот ниту да стапи во брак. Бидејќи тоа беше спротивно на Законот и на обичајот во Израилот, кога наврши дванаесет години му ја дадоа на Јосиф, нејзиниот роднина од Назарет, за во вид на свршеница да живее со него во девственост и привидно да го задоволи Законот.

Зашто во тоа време не се знаеше во Израилот девојките да се заветуваат на девственост до крајот на животот. Пресвета Дева Марија беше прва таква доживотно заветувана девојка и неа потоа ја следеа незнајно мнозинство девственици и девственички.

Continue Reading

Религија

Денеска се празнува Свети Јован Златоуст – Прославен заради мудроста, подвигот, и словото

Published

on

Патријарх Цариградски. Роден е во Антиохија, во 354 година, од татко Секунд, војвода, и мајка Антуса. Изучувајќи ја грчката философија, Јован се згнаси од грчкото незнабоштво и ја усвои христијанската вера како единствена и целосна вистина. Крштение прими од Мелетиј, патријархот Антиохиски, а потоа примија Крштение и неговите родители. По смртта на родителите се замонаши и почна строго да се подвизува. Тогаш ја напиша книгата „За свештенството“ и тогаш му се јавија светите апостоли Петар и Јован и му прорекоа голема служба, голема благодат, но и големо страдање.

Кога требаше да биде посветен за свештеник, се јави ангел Божји: истовремено и на патријархот Флавијан (после Мелетиј) и на самиот Јован. А кога патријархот го ракополагаше, сите видоа светол бел гулаб над Јовановата глава. Прославен заради мудроста, подвигот, и словото со голема власт, беше избран по желба на царот Аркадиј за патријарх Цариградски. Шест години управуваше со Црквата како патријарх со неспоредлива мудрост и ревност. Испрати незнабожечки мисионери кај Келтите и кај Скитите, ја сотре симонијата во Црквата симнувајќи мнозина епископи-симонисти; ја рашири милосрдната дејност на Црквата; напиша посебен чин на светата Литургија; ги посрами еретиците; ја изобличи царицата Евдоксија; Светото Писмо го протолкува со својот златен ум и јазик, на Црквата ѝ остави многу скапоцени книги со неговите беседи

. Народот го прослави, завидливците го замразија, царицата двапати го испрати во прогонство. Во прогонство помина три години и се упокои на Крстовден, 14 септември, 407 година, во местото Коман во Ерменија. Пред смртта, повторно му се јавија апостолите Јован и Петар, а и светиот маченик Василиск (се слави на 22 мај), во чијашто црква ја прими светата Причест. „Слава Му на Бога за сè!“, беа неговите последни зборови и со тие зборови душата на златоустиот патријарх замина во Рајот. Од моштите на свети Јован Златоуст главата почива во манастирот Ватопед на Света Гора, а телото во Цариград.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Трендинг

Copyright © 2021 Булевар.мк