Connect with us

Европа

ЕУ ќе забрани извоз на половни возила

Европската комисија го претстави предлогот за нова регулатива која, доколку биде усвоена, ќе забрани продажба на стари, дотраени автомобили надвор од ЕУ. Овие возила ќе треба да се рециклираат, што ќе придонесе за намалување на несигурноста на патиштата и загадувањето на животната средина во земјите кои не се членки на ЕУ.

Најмалку 25% од пластиката во новите автомобили ќе треба да дојде од рециклирање, а од тоа најмалку 25% мора да се рециклираат од возила на крајот на животот.

Комисијата тврди дека новите регулативи ќе доведат до годишно намалување на емисиите на CO2 од 12,3 милиони тони до 2035 година, подобра валоризација на 5,4 милиони тони материјали и зголемена повторна употреба на клучните суровини.

Според нив, имплементацијата на регулативата ќе доведе до долгорочни заштеди на енергија во производствената фаза, намалување на зависноста од увезени суровини и промоција на одржливи и кружни деловни модели.

– Во наредните години на пазарот ќе излегуваат се повеќе автомобили со нула емисија на штетни гасови. Ова ќе ја зголеми побарувачката за вредни примарни материјали. Новите предлози ќе обезбедат рециклирање и повторна употреба на што е можно повеќе од овие материјали, што ќе овозможи нов живот на компонентите на нашите автомобили и значително ќе го намали еколошкиот отпечаток на патниот сообраќај – рече извршниот потпретседател на Комисијата Франс Тимерманс. одговорен за Европскиот зелен план.

Поголема безбедност на патиштата
Покрај економските, еколошките и социјалните придобивки за ЕУ, регулативата ќе придонесе и за поголема безбедност на патиштата. Се предлага да се забрани извозот на автомобили на крајот на животот од земјите на ЕУ во земјите кои не се членки. Ова автоматски ќе го намали загадувањето во земјите кои увезуваат вакви автомобили.

Инаку, секоја година повеќе од шест милиони возила го завршуваат работниот век во Европа.

Автомобилската индустрија ќе стане најголемиот потрошувач на клучни суровини што се користат во постојаните магнети за е-мотори во Европа. Затоа, зајакнувањето на отпорноста на ЕУ на прекини во синџирот на снабдување и намалувањето на нејзината зависност од увозот на овие суровини е клучно за транзицијата кон возила со нулта емисија.

Според предложената нова регулатива, производителите на автомобили ќе треба да дадат јасни и детални упатства за расклопување на возилата. Тие, исто така, ќе треба да наведат како да се заменат и отстрануваат деловите и компонентите за време на користењето на автомобилот, и како на крајот од животниот век на возилото.

Најмалку 25% од пластиката во новите автомобили ќе треба да дојде од рециклирање, а од тоа најмалку 25% мора да се рециклираат од возила на крајот на животот.

Опсегот на овие мерки постепено ќе се проширува на нови категории како што се мотоцикли, камиони и автобуси, со што ќе се обезбеди посеопфатна покриеност.

За предлогот на Комисијата треба да одлучат Советот на ЕУ и Европскиот парламент.

Европа

Во Европа оваа земја има најмногу милијардери

Бројот на милијардери во Германија забележа значителен раст, поттикнат од семејни наследства и профитабилни инвестиции во модерни технологии, покажува најновиот извештај на швајцарската банка UBS.

Според пресметките на банката, богатството на најбогатите порасна на околу 13,6 трилиони евра, што е зголемување од 13% во споредба со 2024 година. UBS ги зема предвид готовината, хартиите од вредност, акциите, недвижностите и другите материјални средства.

Во моментов, банката брои 2.919 милијардери ширум светот, во споредба со 2.682 минатата година. Од нив, 2.545 се мажи, а 374 жени, додека 91 лице стана милијардер благодарение на наследството.

Германија ја зазема првата позиција во Европа со 156 милијардери, што е раст од една третина во споредба со претходната година. Вкупното богатство на германските милијардери достигна околу 635 милијарди евра, што е зголемување од 134 милијарди евра. Четвртина од нив го остварија богатството самостојно.

Успехот на германските супербогати е поддржан од развиени индустриски сектори како фармацевтика, инженерство и стоки за широка потрошувачка, како и од долготрајната традиција на наследување. Само оваа година, 15 членови на две фармацевтски семејства примиле големи наследства.

Иако Германија е лидер во Европа, САД и понатаму имаат најмногу милијардери – 924 со вкупно богатство од околу 6,3 трилиони евра. Кина е на второ место со 470 милијардери и богатство од 1,65 трилиони евра.

UBS прогнозира дека бројот на милијардери ќе продолжи да расте во наредните децении, со префрлање на околу 6,3 трилиони евра богатство до 2040 година, од кои најмалку 5,4 трилиони ќе бидат наследени од семејствата.

Continue Reading

Европа

Федерика Могерини се повлече од ректорската функција

mogerini

Поранешната висока претставничка на Европската унија за надворешна политика и безбедност, Федерика Могерини, поднесе оставка од функцијата ректор на Колеџот на Европа, соопштувајќи ја својата одлука по состанокот на Извршниот одбор на институцијата.

Во својата изјава, Могерини нагласи дека нејзиниот потег е направен „во согласност со највисоките стандарди на строгост и праведност со кои отсекогаш ги извршував моите должности“, инсистирајќи на интегритетот на нејзината одлука.

Оваа објава доаѓа во чувствителен момент, само еден ден откако високиот функционер на ЕУ, Стефано Санино, најави пензионирање на крајот на декември. Санино, кој во моментов е директор на Генералниот директорат на Европската комисија за Блискиот Исток, Северна Африка и Заливот, исто така е спомнат како осомничен во контекст кој не е прецизиран во соопштението.

Засега не се дадени дополнителни детали околу причините за оставката на Могерини или за поврзаноста со пензионирањето на Санино, што остава простор за шпекулации во бриселските кругови.

Continue Reading

Европа

Унгарија најавува тужба против ЕУ поради ограничувањата за рускиот гас, додека Словачка го ревидира својот став

Владата на Унгарија официјално објави дека ќе ја оспори одлуката на Европската Унија (ЕУ) за постепено укинување на увозот на руска енергија до 2027 година пред Европскиот суд на правдата (ЕСП). Будимпешта овој потег на Брисел го нарекува „бриселски диктат“ кој сериозно ја загрозува националната енергетска безбедност.

Унгарскиот министер за надворешни работи, Петер Сијарто, на брифинг истакна дека одлуката за одвојување од руската нафта и гас е „невозможна“ за Унгарија да ја прифати и спроведе.

„Прифаќањето и спроведувањето на оваа одлука од Брисел е невозможно за Унгарија“, изјави Сијарто.

Според министерот, ембаргото го прекршува основачкиот документ на ЕУ и претставува казнена мерка маскирана како трговска политика. Сијарто најави дека Унгарија формално ќе го упати прашањето до највисокиот суд на ЕУ веднаш откако одлуката ќе биде финализирана во Брисел, предупредувајќи дека спроведувањето би го загрозило снабдувањето со енергија и би предизвикало стрмни зголемувања на цените.

Унгарија не е единствената членка со резерви. Словачка, која исто така е во голема мера зависна од рускиот увоз, сè уште анализира дали да се приклучи на правниот предизвик.

Словачкиот премиер Роберт Фицо нареди итна ревизија од страна на министрите за економија, надворешни работи и правда, за да се утврди дали Европската комисија ги исполнила претходно ветените гаранции.

Оспорената одлука на ЕУ, усвоена со квалификувано мнозинство (механизам што го заобиколи правото на вето на Унгарија и Словачка), предвидува забрана на увозот на руски гас од цевковод и течен природен гас (LNG) до крајот на 2027 година, со постепено укинување кое започнува од април 2026 година за LNG и јуни 2026 година за гас од цевковод.

Додека Брисел инсистира дека ембаргото е неопходен чекор за прекинување на енергетската зависност од Москва, поддржувачите го истакнуваат значајниот напредок во диверзификацијата на енергијата.

Сепак, за Будимпешта и Братислава, времето и содржината на забраната носат сериозни ризици. Унгарија, која поголемиот дел од фосилните горива ги добива преку цевководите „Дружба“ и „Јужен тек“, тврди дека не постои реална алтернативна понуда што би ја заштитила нејзината енергетска стабилност.

Министерот Сијарто потврди дека правните подготовки се веќе во тек и дека Будимпешта се консултирала со Братислава за координирање на заедничкиот предизвик.

Засега, Словачка останува неодлучна, наведувајќи дека одлуката за судска постапка зависи од проценката дали ветувањата на Европската комисија за заштита од недостиг на енергија и ценовни скокови се целосно исполнети.

Continue Reading
Advertisement

Advertisement

Advertisement
Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Трендинг