Connect with us

Македонија

ЗА ЖЕЛЕЗНИЧКАТА ЛИНИЈА, СЕГА ПРОБЛЕМОТ Е КАЈ ГРЧКАТА СТРАНА

Published

on

За автопатот Прилеп-Битола веќе информиравме. Кога бевме на локацијата каде што се вршеше увид на градежните работи го прашавме премиерот и за патнотo и железничко поврзување на Битола со Грција, преку железницата која се направи и експресниот пат кон границата.

„И тоа останува наш приоритет коридорот 10 и очекувам ако се биде како што треба Александар добри вести до крајот на годината и по тоа прашање“ рече Мицкоски.

За убавите вести во инфраструктурата го повика министерот Николоски. Тој кажа дека од наша страна завреши се работите, сега проблемот е кај грчката страна.

„Таму е завршена работата во однос на изградба, има железничка линија која што оди Велес-Прилеп-Битола-Лерин, наједноставно објаснето или Кременица, проблем е дека грчаката страна не ја става во функција. Јас пред неколку недели бев во Солун каде што помеѓу другото се сретнав и со грчкиот министер за транспорт, ја отворив оваа тема. Ова е битен железнички коридор пред се во карго делот затоа што солунското пристаниште и пристаништето во Игуменица компелтно може да ја користат оваа линија за карго превоз. Тоа ќе значи многу за стопанството во регионот. Грчкиот министер кажа дека имаат  одредени проблеми со финансирањето, но даде ветување дека до нашата следна средба таа ќе е на 23 ноември ќе даде конкретен одговор кога ќе можат да ја пуштат, јас се надевам дека до крајот на оваа или почеток на следната година ќе имаме веќе оперативна пруга која што чека од 2019 година“ вели министерот за транспорт Александар Николоски.

Николоски информираше дека има веќе готов проект за обиколницата на Битола.

„Во однос на патот има веќе готов проект од јавното претпријатие за државни патишта за обиколница на Битола , која после тоа продолжува покрај индистриската зона „Жабени“ до граничниот премин „Меџитлија“ и ќе работиме и на тоа во следниот период“ ни одговори министерот за транспорт.

Исто така и влезот на Битола е активност која се случува, на што не потсети премиерот.

„Во моментов имаме огромен проект кој што го работи Општина Битола заедно со поддршка на Владата и средства и од буџетот и од Општина Битола за комплетно булеварско решение на влезот во Битола“ рече Николоски.

Пред неколку дена и пратеникот Милевски кажа дека во и околу Битола се случува градежна офанзива и дека вака треба да се работи за доброто на граѓаните.

Македонија

РЕК Битола го раскина договорот со „Марковски компани“ вреден 46 милиони евра

Published

on

РЕК Битола го раскина договорот со „Марковски Компани“ за ископ на јаглен и јаловина поради сериозни пропусти и несовесно извршување на обврските. Директорот на термоелектраната, Тони Петрушевски, соопшти дека со раскинувањето на договорот активирана е банкарската гаранција од речиси 2 милиони евра.

„Оваа компанија не само што не ги исполни договорените количини јаглен, туку и директно ја загрозила енергетската стабилност на државата. Несоодветната динамика на отстранување на јаловината ја наруши геомеханичката стабилност на рудникот „Брод Гнеотино“, изјави Петрушевски.

Тој додаде дека на раскинувањето му претходеле бројни опомени и укажувања, но фирмата продолжила со несовесен однос кон обврските. Договорот, склучен на 13 февруари годинава, овозможувал раскинување доколку една од страните не ги извршува обврските.

Тендерот вреден 46 милиони евра се однесува на ископ на јаглен во рудникот „Брод-Гнеотино“. Сепак, според податоците на Бирото за јавни набавки, „Марковски Компани“ има склучено повеќе од десет други договори со РЕК Битола, кои се уште се активни. Последните три тендери, кои фирмата ги доби за неколку месеци, тежат околу два и пол милиони евра.

„Марковски Компани“ во изминатите години стана најголемиот добитник на тендери за ископ на јаловина, со вкупно 20 договори вредни 52 милиони евра. Ова предизвика критики од опозицијата, која тврди дека тендерите биле „местени“ и користени за лична добивка, особено за време на владеењето на СДСМ.

Continue Reading

Македонија

Македонската гајда, босанската севдалинка и јапонското саке се новите ставки на светско нематеријално културно наследство на УНЕСКО

Published

on

Секоја година, отприлика ова време, УНЕСКО заседава за да разгледа и усвои предлози за нови елементи на листата на заштитено наследство на планетата. Лани на неа се најдоа италијанското оперско пеење, бабиците од Кипар, Германија и Словенија, како и номадското сточарство на алпските фармери од Швајцарија. 

Оваа година номинирани се околу 700 обичаи и практики, од кои дел се веќе разгледани и усвоени на 19-тата сесија на Меѓувладиниот комитет кој заседава во Асунксион, Парагвај, а која започна на 2-ри и ќе трае до 7-ми декември. Денес, 5.12. е изгласан заедничкиот македонско-турски предлог на листата да се најде македонската гајда односно турскиот тулум, кој бил поднесен пред две години. Заседанието и гласањето за оваа ставка можат да се видат на снимката тука (на 1 час и 50 мин). 

До сега се изгласани и живописните украински велигденски јајца „писанки“, чија традиција се бележи и пред христијанството. Јајцата, украсени со детални шеми и премачкани со восочна техника, се препознатливи низ светот како дел од украинската традиција. 

Како нематеријално културно наследство е признаено и јапонското саке – меко вино од ориз кое се користи не само за пиење во локалните кафеани „изакаји“, на свадби и други свечености, туку и за готвење, на пример во рецептот за јапонската супа – рамен. Основните состојки се ориз, вода, квасец и „коџи“ – оризова мувла која го разградува скробот во ферментирани шеќери. За едно саке да биде признаено како јапонско мора да биде изработено од ориз одгледан во Јапонија. 

Помеѓу останатите практики, на листата се додадени и естонското традиционално јадење од компир „мулги пудер“, како и босанската севдалинка, а списокот до крајот на заседанието се очекува да биде и поголем.

Continue Reading

Македонија

Зеколи-Шаќири: Унапредувањето на локалната инфраструктура е наш врвен приоритет

Published

on

Заменик-министерката за транспорт, Калтрина Зеколи-Шаќири, истакна дека унапредувањето на локалната инфраструктура останува еден од клучните приоритети на Министерството за транспорт. Во рамките на состанокот на Работниот комитет, на кој учествуваа генералниот секретар, амбасадорот на Словачка и претставници на УНДП, заменик-министерката го нагласи значењето на стратешките инфраструктурни проекти кои помагаат во регионалното поврзување и ја подобруваат пристапноста на земјата кон европските и глобалните пазари.

Таа го издвои Коридорот 8 и 10 како приоритет, заедно со бројни други клучни проекти, кои се од суштинско значење за зголемување на ефикасноста на транспортот и одржливиот развој. „Овие проекти не само што ќе го подобрат квалитетот на животот за нашите граѓани, туку и ќе ја позиционираат Северна Македонија како транспортен јазол со стратешко значење во регионот“, изјави Зеколи-Шаќири. Состанокот служеше како платформа за размена на идеи и зајакнување на меѓународните партнерства за понатамошен развој на локалната инфраструктура.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Трендинг

Copyright © 2024 Булевар.мк