Connect with us

Технологија

Легендата АНТОНОВ: Најголемиот авион на светот, летечкото чудо кое ги поместуваше облаците

Published

on

Најголемиот авион на светот: АНТОНОВ АН-225 МРИЈА.

АНТОНОВ АН-225 МРИЈА е без сомнеж најголемиот авион на светот, кој ги надминува сите рекорди кога станува збор за големина, носивост и технички способности. Овој впечатлив авион е резултат на амбициозниот проект на советската авионска индустрија во 1980-тите години и е создаден за да носи големи и тешки терети во време на Советскиот Сојуз. Иако дизајниран за специфични воени цели, АН-225 стана легенда и во цивилниот транспортен сектор.

Големина и димензии

АН-225 е вистински џин кога станува збор за големина. Должината на авионот е 84 метри, а распонот на крилјата е 88,4 метри, што го прави 15 метри подолг од најголемиот патнички авион во светот, Аирбус A380. Висината на авионот е 18,1 метар, што е поголемо од некои облакодери! Единствениот АН-225 е опремен со шест мотори, што му овозможува да достигне брзина од околу 850 километри на час. За да се постави ова во перспектива, тој е поголем дури и од некои фудбалски терени.

Носивост и рекорди

Сепак, најимпресивната карактеристика на АН-225 е неговата носивост. Овој авион може да носи товар до 250 тони, што е речиси 10 пати повеќе од обичен товарен авион. АН-225 постави неколку рекорди за носивост, вклучувајќи го и рекордот кога пренесе 5 воени тенкови тешки речиси 300 тони, подигнувајќи го овој терет на висина повисока од 10,000 метри. Овој авион е специјално дизајниран за пренос на супер тешки и големи објекти, како што се делови од вселенски ракети, а исто така често превезува и терети кои не можат да се транспортираат на друг начин.

Потрошувачка на гориво и ефикасност

Како што би се очекувало од авион со таква големина, АН-225 не е познат по ефикасноста на потрошувачката на гориво. Со своите шест мотори, потребни му се огромни количини на гориво за да лета. Потрошувачката на гориво може да биде дури 15.000 литри на час, што значи дека за долги летови ќе му бидат потребни илјадници литри гориво. Сепак, неговата способност да пренесе огромни товари на големи растојанија го прави исклучително важен за специфични комерцијални и воени цели.

Историја и значење

АН-225 беше првично изграден во 1988 година за да ја поддржи советската вселенска програма. Тој беше дизајниран да носи најтешки вселенски апарати, како што е вселенската сонда “Буран”. Но, кога Советскиот Сојуз се распадна, авионот беше распределен во комерцијална употреба. Во 2001 година, украинската авиокомпанија “Антонов” го обнови АН-225 и започна да го користи за превоз на големи индустриски товари. Од тогаш, авионот стана редовен учесник во транспортниот сектор, пренесувајќи сè од генератори до делови за нафтени платформи.

Интересни факти

АН-225 има уникатен изглед, со посебно дизајнирани горни делови на крилјата кои му овозможуваат да носи уште поголеми и нестандардни товари.

Во 2022 година, за жал, авионот беше уништен за време на конфликтот во Украина, но неговата легенда ќе живее уште долго како еден од најголемите инжинерски чуда во историјата на авијацијата.

АНТОНОВ АН-225 не е само авион, туку симбол на технолошката амбиција и иновација на еден период од светската историја. Тој останува неповторлив рекордер и амбасадор на авијацијата.

Денес, овој авион е заменет со помала верзија AN-124-100 RUSLAN, која има помали димензии и далеку помала носивост од легендарниот АНТОНОВ АН-225.

Технологија

Бил Гејтс открива за кои две професии вештачката интелигенција претставува најголема закана

Published

on

Соосновачот на Microsoft, Бил Гејтс, верува дека вештачката интелигенција (ВИ) ќе одигра клучна улога во трансформацијата на јавните услуги, посебно во здравството и образованието. Во подкастот People by WTF, Гејтс истакна дека ВИ би можела да ја надмине хроничната светска криза со недостаток на медицински персонал и наставници.

„ВИ ќе дојде и ќе обезбеди медицински кадар – и веќе нема да има недостиг“, рече Гејтс. Овој напредок особено ќе им користи на региони како Африка и Индија, каде што ваквите дефицити постојат со децении. Но, ниту САД не се имуни. Според извештај на Американското здружение на медицински колеџи, до 2036 година земјата би можела да се соочи со недостиг од дури 86.000 лекари.

Проблемот станува уште посериозен со падот на бројот на геријатриски специјалисти, токму во време кога стареењето на населението бара сè поголем здравствен ангажман. Во меѓувреме, здравствени стартапи како Suki, Tennr и Zephyr AI веќе развиваат алатки базирани на ВИ кои автоматизираат рутински задачи – како водење белешки и наплата – што може да помогне во намалување на стресот кај здравствените работници. Според проценки на McKinsey & Company, генеративната ВИ има потенцијал да донесе дури 345 милијарди евра продуктивност во здравствениот и фармацевтскиот сектор.

Предизвиците не се ограничени само на здравството. Во 2023 година, дури 86% од јавните училишта во САД се соочиле со проблеми при регрутирање наставници. Во Обединетото Кралство, пак, одредени образовни институции веќе експериментираат со вештачка интелигенција. Во лондонскиот колеџ Дејвид Гејм, учениците веќе користат алатки како ChatGPT во наставата.

Гејтс потенцира дека влијанието на ВИ ќе се прошири и надвор од здравството и образованието. Според него, оваа технологија ќе влијае и на фабрички работници, градежни екипи, персонал во хотели – всушност, на секој што работи физички интензивна и временски ограничена работа.

Continue Reading

Технологија

Google Street View повторно на улиците ширум Македонија

Published

on

Автомобилите на Google Street View оваа пролет се враќаат во Северна Македонија. Во наредниот период ќе се движат по јавните патишта низ државата, вклучувајќи ги, но не ограничувајќи се на, Скопје, Куманово, Битола, Прилеп, Тетово, Штип, Велес, Охрид и Струмица. Целта на ова возење е да се ажурираат фотографиите на Google Street View од градовите, патиштата и автопатите во Северна Македонија на Google Maps.

Благодарение на Google Street View, корисниците веќе можат да истражуваат некои од најзначајните знаменитости во Северна Македонија, вклучувајќи историски локалитети, културни споменици и природни убавини како што се прекрасните брегови на Охридското Езеро, историскиот Камен Мост во Скопје или живописните улици на Битола. Бидејќи инфраструктурата во градовите и меѓу нив се развива со текот на времето, неопходно е редовно ажурирање. Новите фотографии ќе им помогнат на корисниците да се движат поефикасно и да ги планираат своите патувања со поголема леснотија. Street View нуди поглед од 360 степени на улиците, како и културни и природни знаменитости.

Google е силно посветен на заштита на приватноста. Пред да се објават собраните фотографии, тие се обработуваат со технологија која ги замаглува лицата на луѓето и регистарските таблички на возилата за да се осигура дека тие не можат да се идентификуваат, со што се заштитува приватноста. Дополнително, Street View обезбедува додатна функција за замаглување на сликите (поединци, автомобили, куќи итн.), што може да се побара со кликнување на копчето „Пријави проблем“ во долниот десен агол на објавените слики на „Google Maps“. Повеќе информации за Политиката за приватност на Google може да се најдат на: https://policies.google.com/privacy.

Street View е популарна функција на Google Maps, со над 220 милијарди слики на Street View од целиот свет, вклучувајќи ги Антарктикот и Арктикот. Достапно е на десктоп и мобилни уреди, како и на Google Earth.

Возењето ќе започне во наредните недели, а повеќе информации за Street View може да се најдат на: https://www.google.com/streetview/.

Continue Reading

Технологија

Би купиле електричен летечки автомобил за 10.000 долари?

Published

on

Кинеската технолошка индустрија повторно го сврте светското внимание со најновиот изум – летечки електричен автомобил по цена од само 10.000 американски долари. Овој револуционерен модел, кој веќе е претставен на јавноста, се позиционира како иднината на урбаниот транспорт и потенцијален глобален гејм-ченџер во мобилноста.

Компанијата зад проектот, чиј идентитет засега не е целосно обелоденет во медиумите, објави дека летечкиот автомобил е дизајниран за кратки урбани релации и користи целосно електричен погон. Возилото има капацитет за една до две лица, вертикално полетување и слетување (VTOL), и опсег на летање од околу 20 до 30 километри со едно полнење.

Со цена која е помала од повеќето електрични автомобили на пазарот, кинескиот летечки автомобил предизвика шок и ентузијазам низ светот, особено поради неговиот потенцијал да го трансформира сообраќајот во метрополите каде сообраќајните гужви се секојдневие.

Според експертите, овој пробив ја потврдува амбицијата на Кина да стане лидер во новата ера на е-мобилност, не само на копно, туку и во воздухот. Сепак, прашањата за регулативи, безбедност и инфраструктура за поддршка на вакви возила остануваат отворени.

Светот со нетрпение го следи развојот на овој проект, кој најавува почеток на една сосема нова ера во транспортот.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Трендинг

Copyright © 2024 Булевар.мк