Connect with us

Технологија

Кинески електрични автомобили СЕ НЕМИЛОСРДНА КОНКУРЕНЦИЈА, ЌЕ МОЖЕ ЛИ ДА ГИ ЗАПРЕ НЕКОЈ

Published

on

На најважниот кинески автомобилски саем, кој започнува оваа среда (23 април) во Шангај, сè е околу електричните иновации. Во Шангај се очекуваат повеќе од 100 нови модели, од кои повеќето се електрични.

Кинеската асоцијација за автомобилска индустрија е оптимистичка: во текот на оваа година, уделот на електричните автомобили во продажбата на нови возила лесно ќе надмине 50 проценти. Автомобилите со мотори со внатрешно согорување прилично брзо исчезнуваат од улиците во Кина. 

Зошто е тоа така?

Државата го поттикнува порастот на електромобилноста. Електричната енергија е „многу евтина“ во Кина, додека нафтата е поскапа, рече Цуи Донгшу, експерт во Кинеската асоцијација на автомобилска индустрија. Повеќе од десет години, Пекинг субвенционира купување електрични автомобили. Иако стимулациите за директна набавка се укинати, даночните стимулации сè уште постојат.

До крајот на 2025 година, нема да има потреба да се плаќа данок од 10 проценти за купување електрични автомобили. Многу градови го олеснуваат регистрирањето на електрични возила. Покрај тоа, државната квота за возила на нова енергија (NEV) ги обврзува компаниите да произведуваат сè поголем дел од електричните и хибридните модели, објавува DW.

Успехот е опиплив: во 2024 година, уделот на возилата со нови електрични возила (NEV) на пазарот на нови автомобили достигна околу 47 проценти, во споредба со 31,6 проценти претходната година. Во исто време, се прават огромни инвестиции во станици за полнење, мрежи за размена на батерии и рециклирање на батерии.

Жестока ценовна конкуренција

Покрај тоа, конкуренцијата е немилосрдна. Влегувањето на „Тесла“ на кинескиот пазар во 2020 година ги поттикна кинеските производители на автомобили да воведуваат иновации и да ги оптимизираат трошоците, вели аналитичарот на „УБС“, Пол Гонг. Електричен автомобил во Кина сега чини околу половина од цената во западниот свет.

Ценовната војна трае веќе трета година. Речиси сите поголеми производители неодамна повторно ги намалија цените или привлекуваат клиенти со бонус програми. Последици: намалени маржи, загуби и вишок капацитет. Банкротите стануваат сè почести.

Така, во 2024 година, бројни амбициозни стартап компании мораа да се затворат. Во декември – кратко по излегувањето на пазарот – заедничкото претпријатие „Џиуја“, лансирано од технолошкиот гигант „Баиду“ и производителот на автомобили „Џили“, пропадна.

Пред тоа, многу производители пропаднаа, оставајќи зад себе несигурни клиенти и автомобили без сервисна поддршка или ажурирања на софтверот.

Кинеските брендови во брзата лента

Меѓу јасните победници е BYD од Шенжен. Со прифатливи електрични модели, компанијата го погоди вкусот на масите. Во првиот квартал од 2025 година, BYD продаде речиси 700.000 електрични и хибридни возила во Кина. Пазарниот удел е околу 29 проценти – повеќе од следните четири најголеми производители заедно. BYD ги престигна не само Tesla, туку и традиционалните лидери во сегментот на мотори со внатрешно согорување.

Li auto исто така забележа голем раст. Оваа компанија специјализирана за урбани теренци во премиум сегментот се потпира на т.н. хибриди што го продолжуваат опсегот, каде што електричниот мотор го напојува возилото додека моторот со внатрешно согорување ја полни батеријата. Со тој концепт, компанијата ја дуплираше продажбата во 2024 година и сега работи профитабилно. Меѓу успешните е и Geely, во кој спаѓаат брендови како Zeekr и Lynk&Co.

Кинеските брендови сè повеќе се стремат кон влез на странски пазари. На пример, во Германија се присутни BYD и Nio. Тие се шират и во Јужна Америка и Југоисточна Азија. Сепак, поради стравувањата од преплавување на пазарот со евтини кинески автомобили, ЕУ, па дури и Русија – близок кинески партнер – ги заострија трговските бариери. Експертите очекуваат кинескиот извоз на електрични возила да расте побавно оваа година.

Постојано нова конкуренција на пазарот

Големите технолошки компании, исто така, го нарушуваат пазарот во Кина. Компанијата за паметни телефони Xiaomi успешно го лансираше својот прв електричен седан SU7 во 2024 година. Xiaomi се потпира на принципот „многу технологија за малку пари“. Хуавеј е исто така активен и обезбедува софтверски решенија за најмалку седум производители на автомобили. Во продавниците на Huawei, автомобилите стојат веднаш до паметните телефони.

Странските производители се под голем притисок. Нивните електрични модели честопати играат секундарна улога. Континуираниот пад на германските брендови во Кина, според експертот за автомобилска индустрија Жонг Ши, е делумно резултат на нивните сопствени слабости.

„Германските автомобили сигурно можат да задржат одреден пазарен удел во Кина, но зависи од тоа кој ќе победи – Фолксваген или БМВ и Мерцедес“, објаснува тој. Купувачите ги перцепираат автомобилите на споменатите три компании како застарени.

Производителите сега се фокусираат повеќе на потребите на кинеските потрошувачи. Потребни се мрежи и дигитални контролни табли – паметен телефон на тркала. Аналитичарот Гонг им советува на странските компании да ја гледаат Кина повеќе не само како производствен центар, туку и како глобален центар за истражување и развој.

Континуирана иновација

По бумот на електричните автомобили, автономното возење доаѓа во центарот на вниманието. На крајот на март, се случи фатална несреќа во која беше вклучен автомобил Xiaomi во режим на автопилот.

Тројца патници загинаа кога автомобилот удрил во бетонски столб на автопатот и се запалил. Инцидентот предизвика дебата во Кина за безбедноста на системите за самостојно возење. Владата сега ги предупредува производителите да не претеруваат со можностите на нивните системи за помош.

Според прогнозите на индустријата, до 2026 година, повеќе од 60 проценти од сите нови возила што се продаваат во Кина ќе бидат електрични.

Технологија

Ајфоните стануваат непотребни?

Published

on

Ерата на iPhone при крај? Висок функционер на Apple најавува технолошка пресвртница

Повеќе од една деценија откако Стив Џобс го претстави првиот iPhone во 2007 година – уред што го засекогаш го смени начинот на кој комуницираме и функционираме во секојдневието – Apple сега сугерира дека можеби сме на прагот на нова револуција.

На неодамнешно судење, Еди Кју, потпретседател на Apple задолжен за услуги, изјави нешто што до неодамна можеше да звучи како научна фантастика: „Можно е за десет години повеќе да не ви биде потребен iPhone, колку и да звучи тоа лудо.“

Изјавата на Кју доаѓа во контекст на забрзаниот развој на вештачката интелигенција, трансформацијата на пребарувачите и комплексната динамика на партнерство и конкуренција меѓу Apple и Google. Тој потсети дека вистинската иновација честопати бара тешки и храбри одлуки.

„Ние самите го елиминиравме iPod со iPhone. За поголемиот дел од компаниите тоа е незамисливо – да уништите сопствен производ кој носи приходи, затоа што стравот од непознатото е голем. Но, зошто би ја убиле златната кокошка?“ запраша Кју.

Иако iPhone и натаму генерира речиси половина од вкупниот приход на Apple, Кју нагласува дека компанијата мора да остане флексибилна и отворена за идни технолошки скокови – особено во светло на се поголемата улога на вештачката интелигенција.

Според досегашните најави и гласини, Apple веќе работи на серија нови производи кои можат да го заменат централното место што го има iPhone во екосистемот – од слушалките AirPods со напредна АИ поддршка, до уредот Apple Vision Pro и очекуваните паметни очила.

Сите овие иновации, велат аналитичарите, го најавуваат доаѓањето на нова ера – во која мобилниот телефон можеби ќе биде само еден од многуте уреди што го поврзуваат корисникот со дигиталниот свет, но повеќе нема да биде незаменлив.

Continue Reading

Технологија

Италијанска компанија поднесе тужба против Гугл, бара оштета од речиси 3 милијарди долари

Published

on

Италијанската „Молтиплај груп“ го тужи Гугл за речиси 3 милијарди евра

Италијанската компанија Молтиплај груп соопшти дека поднела тужба против американскиот технолошки гигант Гугл, барајќи оштета од 2,97 милијарди евра. Тужбата е поднесена поради, како што тврдат, злоупотреба на доминантната позиција на пазарот и нарушување на конкуренцијата.

Компанијата управува со популарната италијанска веб-страница за споредба на цени Trovaprezzi.it преку својата подружница 7Pixel. Во тужбата се наведува дека Гугл ја маргинализирал нивната услуга во периодот од 2010 до 2017 година, со цел да го промовира сопствениот сервис Google Shopping.

Случајот е покренат пред суд во Милано, објави италијанскиот весник Кориере дела Сера, кој не откри повеќе детали. Од Гугл во Италија засега нема официјален коментар на обвинувањата.

Ова не е првпат Гугл да се соочи со слични тужби во Европа. Во 2017 година, Европската комисија го казни со 2,4 милијарди евра поради истата пракса – фаворизирање на сопствениот сервис за онлајн-споредба на цени на сметка на конкуренцијата. Минатата година, Судот на Европската унија ја отфрли жалбата на Гугл и ја потврди казната.

Continue Reading

Технологија

За 10 години можеби нема да ви треба iPhone: Со што ќе бидат заменети паметните телефони кои ги користиме денес?

Published

on

Изјава од висок функционер на „Apple“ повторно ја отвори дебатата за иднината на „iPhone“ и можниот негов наследник.

Дали „iPhone“ ќе биде минато за десет години? Еди Кју, долгогодишен потпретседател на компанијата, за време на сведочење во антимонополска постапка против „Google“ изјави: „Иако можеби звучи лудо, можно е за десет години да не ви треба iPhone“. Според него, технолошките промени и развојот на вештачката интелигенција отвораат простор за нови играчи и алтернативи.

Според „9to5Mac“, оваа изјава е повеќе шпекулација отколку официјална стратегија, но сепак предизвика големо внимание, особено поради позицијата што Кју ја има во компанијата.

Познато е дека извршниот директор Тим Кук активно инвестира во развојот на AR очила – уред што многумина го гледаат како потенцијален наследник на „iPhone“. Иако производот сè уште не е технички подготвен за пазарот, Apple веќе работи на паметни очила со вградени камери, микрофони и поддршка за Siri и визуелна интелигенција.

Со ова, Apple јасно става до знаење дека размислува за свет по „iPhone“, иако нема конкретни најави кога тоа би се случило.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Трендинг

Copyright © 2024 Булевар.мк