Connect with us

Бизнис

Во мобилната телефонија има 1 919 695 претплатници, а 449 868 фиксни линии

Published

on

Бројот на активни претплатници во мобилната телефонија во државава заклучно со вториот квартал годинава изнесува 1 919 695, од кои од резиденцијалните 679 245 се при-пеид претплатници, а 992 157 пост-пеид. Бројот на деловни пост-пеид претплатници изнесува 248 293. Реализирани се 1.409.062.356 минути разговор.

Податоците од Извештајот на Агенцијата за електронски комуникаци покажуваат дека со пристап до интернет со широк и тесен опсег преку мобилна мрежа (2G/3G/4G) во вториот квартал годинава биле 1 549 967 претплатници.

Во вкупниот број претплатици, А1 Македонија има удел од 47,9 проценти, Македонски Телеком 46,57 проценти, Лајкамобајл 3,05 проценти, Телекабел 1,29 проценти МТЕЛ 1,08 проценти, Греен мобиле 0,11 проценти.

Во приходите од обезбедување на мобилни комуникациски услуги (малопродажно ниво) во вториот квартал од 2024 година Македонски Телеком има удел од 49,96 проценти, А1 Македонија, 46,93 проценти, МТЕЛ 1,39 проценти, Телекабел, 0,88 проценти, Лајкамобајл, 0,71 прценти, Греен мобиле 0,13 проценти.

Вкупниот број на фиксни линии изнесува 449.868, а остварени се 16.943.729 минути телефонски сообраќај.

Бизнис

За 25 денари за килограм, расте цената за откуп на тутун од прва класа

Published

on

Откупната компанија „Пашоски“, една од 10-те кои го купуваат тутунот во земјава, ја зголеми цената на тутунот на 400 денари. Од Сојузот на тутунските здруженија очекуваат овој пример да го следат другите откупувачи.

Конретно, со анекс на договорот, доставен до Сојузот компанијата соопштува дека првата класа откупен тутун се зголемува од 375 на 400 денари а килограм, а тутунот годинава се откупува, главно во прва класа.

-Нашите настојувања, во соработка со Министерството за земјоделство преку средби со откупувачите, почнуваат да вродуваат плод. Така, првата компанија која ја зголеми цената на првата класа тутун на 400 денари, е компанијата „Пашоски“ која денеска нѐ информираше за зголемувањето на цената, со тоа што ќе им биде доплатено на тутунарите кои досега го предале тутунот, изјави Кире Ристески, претседател на Сојузот за тутунски здруженија.

Тутунарите, а со нив и Сојузот, нема да се откажат од барањето за повисока цена.

-Очекуваме овој пример да го следат другите откупувачи за зголемување на цената. Тоа ќе биде мотив повеќе за производителите и за производство и за интензивирање на откупот, рече Ристески.

Инаку, досега се откупени преку 3.700 тони тутун по просечна цена од 374,71 денар.

Continue Reading

Бизнис

Наградна игра: Преку цртежи за најголемата приватна пошта ЕЛС до големи награди и изненадувања за децата

Published

on

Сите деца до 14 години во предновогодишниот период ќе имаат можност да ја искористат својата фантазија и својата креативност и да учествуваат во наградната игра што ја организира најголемата приватна пошта Еко ЛогистикСервис (ЕЛС). 

Ликовниот конкурс е на тема „Како ја замислувате најголемата приватна пошта ЕЛС“, а најмладите преку цртежи ќе можат да се изразат како замислуваат дека нивните пратки стигнуваат во нивни раце. Наградната игра започнува денеска, 11 декември 2024, а завршува на 29 декември 2024 година. 

Сите цртежи што ќе пристигнат ќе бидат објавени на официјалната Фејсбук страница на ЕЛС, каде што преку „лајкови“ ќе се одвива и гласањето. Трите цртежи со најмногу лајкови ќе добијат преубави награди кои ќе пристигнат на наведените адреси на добитниците пред Новата 2025 година, a изненадувања ќе има и за останатите учесници. 

Цртежите можат да се испратат на електронската пошта на официјалната Фејсбук страница на ЕЛС, на електронската адреса marketing@els.mk или пак да се донесат вонајблискиот хаб на ЕЛС со назнака: Новогодишенпоштенски фаx, Дирекција на ЕЛС, 15 Корпус Автокоманда, 1000 Скопје.

Воедно, секое основно/средно училиште што сака да ги приклучи своите ученици во наградната игра, може да се обрати на електронската адреса marketing@els.mk со цел да се постават кутии за цртежи во училиштето. 

ЕЛС организираше наградна игра на истата тема и минатата година, а пристигнаа 53 цртежи. Децата својата креативност и фантазија ја изразуваа цртајќи камиони, авионски пратки, облаци. Според бројот на гласови, првата награда – душек за спиење ја доби Марко, втората награда – ранец со прибор за цртање ѝ припадна на Мила, а третата – новогодишно пакетче отиде во рацете на Димитар. Нивните цртежи можете да ги погледнете во прилог. 

Еко Логистик Сервис и понатаму ќе продолжи редовно се вклучува во хуманитарни и донаторски акции од секаков вид, особено кога станува збор за децата и ранливите категории граѓани.

Continue Reading

Бизнис

Пал Заранди од 4иГ: Со полна пареа кон чиста 5Г технологија во Македонија

Published

on

Пред околу еден месец, беше потпишан необврзувачки Меморандум за разбирање помеѓу 4иГ и Владата на Македонија за забрзување на дигиталната трансформација на земјата, што предизвика голем интерес. Пал Заранди, директор за мобилни и 5Г стратегии на групацијата, зборуваше со „Világgazdaság“ за мотивите и ризиците на проширувањето на 4иГ преку Гринфилд инвестиции.

Зошто сакате да се проширите во Северна Македонија, каде што веќе е присутна една од најголемите глобални мултинационални компании, Дојче телеком груп?

– Целиот регион на Западен Балкан е клучен за стратегијата за раст на 4иГ. Постојано бараме можности за влез на пазарот во овие земји. Во Албанија и Црна Гора сме лидери на пазарот речиси три години. Во Северна Македонија, два големи мобилни оператори го делат поголемиот дел од пазарот и доминираат и во фиксниот и ТВ пазарот. Врз основа на достапниот радио спектар и основните инфраструктурни елементи што може да се користат од нови играчи, проценуваме дека има простор и деловен потенцијал за трет играч со веќе силна позиција во регионот, според долгорочна стратегија. Покрај мобилните услуги, фиксниот и ТВ пазарот се исто така релевантни за нас, бидејќи гледаме значителни можности за раст во областа на дигитализацијата. Дојче телеком (Deutsche Telekom Group), исто така е силен конкурент на мобилниот и фиксниот пазар во Црна Гора, каде што успешно се натпреваруваме само на пазарот за мобилни услуги. Меѓународното знаење и искуство во телекомуникациската индустрија што 4иГ го акумулираше во последните три години ќе биде важен фактор за успехот во Северна Македонија, не само сега во фазата на планирање на процесот за влез на пазарот, туку и за време на стартувањето и растењето.

Како се вклопува ова, и генерално проширувањето на Балканот, во долгорочната стратегија на 4иГ?

– Проширувањето на Западниот Балкан е клучно за долгорочната стратегија на 4иГ во последните четири години, како во телекомуникациските, така и во дигитализациските пазари. Влезот на пазарот во Северна Македонија го гледаме како следен значаен чекор.

Каков е пазарот во Северна Македонија, каква е економската состојба, како се примаат западните компании?

– Северна Македонија е земја во развој, кандидат за членство во ЕУ од 2005 година и членка на НАТО. Дигиталната зрелост на земјата сега е на ниво кога е потребен следен технолошки скок, што ќе придонесе за раст на локалната економија со подобрување на квалитетот, зголемување на покриеноста на мрежата, воспоставување на податочни врски и други аспекти, а исто така ќе ја поврзе Северна Македонија со меѓународните телекомуникациски мрежи, кои ќе го поддржат локалното економско закрепнување во бројни области, како што се услугите за складирање податоци на интернет.

Гледаме дека Владата на Северна Македонија го препознава потенцијалот на развојот на телекомуникациската мрежа и дигитализацијата како поволна ситуација за појава на нови меѓународни играчи на овој пазар со капитал и долгорочни планови. Ова е причината зошто Владата на Северна Македонија силно ја поддржува нашата иницијатива за влез на пазарот, како што се гледа од прелиминарниот договор што го потпишавме со владата на крајот на август. Нашето постигнување во Црна Гора и Албанија во последните речиси три години е силна референца. Во двете земји, започнавме многу значајни нови циклуси на инфраструктурни инвестиции, што го поттикнува целиот дигитален екосистем. Во Црна Гора сме на чело на мобилните и 5Г инвестиции, а во Албанија на мобилниот и фиксниот фронт. Во последните неколку дена ја лансиравме нашата услуга за оптички интернет од 10 гигабита во Албанија, што е реткост дури и во Западна Европа. А во Црна Гора имаме најголем број 5Г претплатници, според последниот извештај од локалните власти.

Каква е регулативата во земјата, како се разликува од ЕУ средината?

– Важен дел од подготовката на земјата за интеграција во ЕУ е усогласувањето на регулаторната средина со онаа на ЕУ. Секогаш има локални специфики, но во целина очекуваме регулаторна средина слична на онаа во ЕУ во областа на телекомуникациите и пошироко во пазарите на електронски комуникации. Сега воспоставуваме работна група со Владата на Северна Македонија, со цел да ги запознаеме сите релевантни детали за економската и регулаторната средина, како што се правата за користење на спектарот или правните специфики. Покрај тоа, веќе распишуваме тендери за меѓународни консултантски фирми кои ќе нѐ поддржат во нашиот влез на пазарот во технички, комерцијални и правни области. Регулаторната средина во Северна Македонија е одбележана од т.н. иницијатива „Чиста мрежа“ иницирана од САД, што едноставно значи дека не можете да соработувате со кинески партнери на мобилна 5Г технологија. Веќе се соочивме со слична строга средина во Албанија, каде што ја изградивме нашата нова мобилна мрежа целосно користејќи шведска опрема Eриксон, заменувајќи ја кинеската опрема што претходно ја користевме.

Кои ризици ги предвидувате како резултат на влегувањето на пазарот во Северна Македонија? 

– Секако, секогаш има ризици во Гринфилд инвестициите, па при планирањето на бизнисот мораме да разгледаме неколку сценарија. Стратешкиот чекор за 4иГ е да го освојат телекомуникацискиот пазар во Северна Македонија и, врз основа на тоа, ИТ и дигитализациските пазари, па затоа планираме на долг рок. Долгите технолошки циклуси во мобилната индустрија се во наша корист. Како нов влез на пазарот, на пример, не мораме да купуваме и да работиме со 2Г и 3Г уреди, туку можеме да се фокусираме на многу помодерни и поекономични 4Г и 5Г технологии. Покрај мобилната мрежна технологија, имаме и корист од самиот почеток и во други деловни и технички области. Каде што е можно, на пример во ИТ системи или набавки, максимално ќе ги искористиме ресурсите на нашата групација.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Трендинг

Copyright © 2024 Булевар.мк