Connect with us

Инфо +

Лични кapти oд пoнeдeлник co „Ceвepнa“ – eтничкитe зaeдници ќe мoжaт дa гo oдбepaт и jaзикoт

Published

on

Над 40 илјади граѓани ќе ги добијат новите лични карти со новото име на државата и согласно законот за употреба на јазиците. Министерот за внатрешни работи Оливер Спасовки донесе подзаконски акт за усогласување на Законот за лични карти со Законот за употреба на јазиците и на тој начин може да се продолжи со издавањето лични карти.  Од МВР велат дека се чекало неколку месеци додека не пронашле адекватно решение.

„Станува збор за подзаконски акт кој што министерот има право да го донесе соогласно постојниот закон за лични карти, затоа и се бараше правна и законска солуција за да се изнајде најадекватното решение. Ние немаме тука друга промена освен издавање на лични карти со новото уставно име и согласно законот за употреба на јазиците. Други промени во решението нема“, истакна Сузана Прањиќ.

Од МВР претходно кажаа дека издавањето лични карти застана бидејќи го надградувале системот во согласност со Договорот од Преспа, кој предвидува од 1 јули годинава да почне да се употребува новото уставно име Република Северна Македонија на личните документи, како и во согласност со Законот за употреба на јазиците, кој предвидува двојазични лични карти за припадниците на малцинствата кои ќе го побараат тоа.

Од друга страна Александар Николовски од ВМРО-ДПМНЕ вели дека власта го крши законот. Меѓу другото ги предупредува вработените од МВР дека можат да завршат на суд бидеќи го кршат законот.

„Не е прв пат оваа власт да го крши законот, всушност 4 години кршат закони. И во таа насока после промената на власта која што ќе се случи по локалните избори ќе има одговорност и да ги предупредам сите кои што работат во МВР да бидат внимателни за многу поситни работи луѓето се по судови и од МВР и од други институции така што за ваква крупна работа ќе одговараат како за аферата со пасошите одговорноста нема да заврши кај овие ситни риби кои што сега одговараат“, вели Александар Николовски.

Професорот Трендафил Ивановск, кој е поранешен претседател на Уставен суд, вели дека министерот само може да најде начин на решавање на проблемот, но не да донесува законски акти. Владата има должност нормативно да го уреди законот.

„Министерот не може да ја смени законската одредба туку сигурно му е даден налог да изнајде начин како да го спроведе тоа. Тој може да предложи да се промени под хитно само тој дел од законската одредба или пак може ако не е законската одредба причина тогаш може да важи старата законска одредба односно старите лични карти. Министерството е задолжено да предложи на Владата, Владата е должна ако е тоа нормативно да го уреди. Меѓутоа тоа ако не може да го уреди собранието треба да се активира в секој случај да се почитува правниот режим“, посочи Трендафил Ивановски.

Во собранието беа предложени измени на Законот за лични карти, но тој е заглавен во поради 1.500 амандмани поднесени од Левица. Левица ги поднесе амандманите поради барањето на Беса во личните карти да стои и етничката припадност.

Од МВР појаснуваат дека потребно е најпрвин барањата на граѓаните да бидат одобрени од административните служби со донесувањето на подзаконскиот акт и потоа започнува процесот на персонализирање и дистрибуција до управните служби низ државата. Процесот за одобрување започнува уште денеска и штом првите лични карти се генерираат во системот ќе започне нивната персонализација што значи дека првите лични карти ќе се издаваат од понеделник. Инаку, личните карти со старото уставно име ќе можат да се користат до 12 февруари 2024 година.

Македонија

Коњановски на средба со претседателите на месни заедници: Визија за развој на Битола

Published

on

Градоначалникот на Општина Битола, Тони Коњановски, денес одржа средба со претседателите на месните и урбаните заедници, на која ги презентираше плановите за развој и инфраструктурни проекти во градот и околните населени места. На состанокот присуствуваа и секретарот на Општината Борче Димитровски, заменик-градоначалникот Бојан Бојкоски и раководители на одделенијата во општинската администрација.

Во своето обраќање, Коњановски најави продолжување на капиталните инвестиции, истакнувајќи дека Битола, со своите 64 населени места, ќе остане лидер во спроведувањето на крупни проекти.

„Градежната сезона во 2025 ќе започне со завршување на веќе започнатите активности, а истовремено ќе започнеме со нови проекти за кои средствата се веќе обезбедени во општинскиот буџет. Воедно, ќе аплицираме на повикот на Владата со комплетна проектна документација за патна, водоводна и канализациона инфраструктура, паркинг-простори, спортски терени и училишни сали, со вкупна вредност над 10 милиони евра,“ изјави градоначалникот.

Коњановски нагласи дека Општина Битола ќе продолжи посветено да работи во интерес на сите свои жители, акцентирајќи ја важноста на соработката со месните и урбаните заедници како клучен фактор за успешна реализација на сите зацртани цели.

Continue Reading

Македонија

Николоски: Изградбата на експресниот пат Куманово-Страцин-Крива Паланка е пример за домаќинско работење

Published

on

Експресниот пат Куманово-Страцин-Крива Паланка е првиот проект кој се завршил навреме во историјата на Македонија. Патот е од народот и за народот и ќе значи големо економско заживување на источниот дел од државата – истакна во Вечерното шоу на Богдан Илиевски, вицепремиерот и министер за транспорт Александар Николоски.

-Станува збор за еден прекрасен проект, со четири ленти, две од едната и две од другата страна, каде дозволената брзина е 110км на час. Овој пат ќе значи заживување на источниот дел на државата и е главна артерија за поврзување со Бугарија. Она што е исто значајно е што по овој експресен пат ќе почне да се развива бизнис. Очекувам од левата и од десната страна на патот да почнат да се развиваат стопански субјекти и фабрики, кои што ќе вработуваат нови луѓе, како и трговски центри, магацини, бензиски пумпи и се она што носи развој со изградба на една ваква делница, истакна Николоски.

Министерот потенцираше дека затекнал катастрофална состојба на овој патен правец, каде еден од изведувачите целосно ги напуштил работите, а проблеми имало и со недостатокот на работници и надзорот.

-Со судни маки успеавме да ги вратиме работниците назад и да обезбедиме надзор. По најголем дел од трасата косините не беа заштитени, а на најголем дел од трасата немаше ниту капка асфалт или поточно на 17,5 км од 25 км воопшто немаше асфалт. Немаше ограда, немаше банкини, немаше еластична ограда, немаше канали изведени, сигнализација и се она што е дел од уредување на еден пат, истакна министерот Николоски.

Во однос на тоа како работите се завршија во рок од 6 месеци, а притоа имајќи ги во предвид сите недостатоци, Николоски потенцираше дека за прв пат во изградбата на еден патен правец во Македонија се применија нови методи.

-За прв пат се примени асфалтирање на ниски температури, со што целосно се промени динаминката на изградба. Прв пат Македонија виде дека може да се работи под рефлектори. Немаше класично работно време од една смена, туку се работеше во три смени. Трето, прв пат Македонија виде дека може да се работи на дожд, секако со заштита на работниците. Четврто, прв пат Македонија дека може паралелно да се работи на повеќе сегменти од патот и петто, за прв пат се мобилизираше толкав број на работници и машини кои работеа во исто време, потенцираше Николоски, кој најави дека во 2025 година ќе следуваат многу нови проекти и позитивни вести.

Continue Reading

Македонија

Се смени начинот на субвенционирање – Од Скопје ЌЕ СЕ ЛЕТА ДО ДУБАИ, ПАРИЗ, БАРСЕЛОНА, АМСТЕРДАМ, ШТУТГАРТ…

Published

on

Имаме две добри вести, првата е дека конечно ќе се воспостави директна линија од Скопје до Амстердам, што е огромна можност за туризмот, со оглед дека Македонија е популарна дестинација за Холаѓаните. И најновата вест е дека авиокомпанијата Изиџет формално поднесе документи во министерството за Скопје-Париз до аеродромот “Орли”, кој што е најблиску до центарот на Париз, најави вицепремиерот и министер за транспорт Александар Николоски.

Тој потенцираше дека во наредниот период се очекува да бидат потврдени уште 3-4 дестинации до кои ќе се лета од македонските аеродроми. Во однос на состојбата во која како министер ги затекнал аеродромите во државата, тој истакна:

Во услови каде приштинскиот аеродром го заминува скопскиот, а охридскиот ќе добие сериозна конкуренција во аеродромот во Валона кој што се гради во моментов, како и во помалите грчки аеродроми во северниот дел на Грција, сфатив дека мора да направиме драстична промена. Таа промена ја направивме со политиката на субвенционирање на летови, каде што прво субвенциите ќе одат по патник кој што доаѓа во Македонија, а не по патник кој што заминува од државата, како што правела претходната власт. Второ, драстично се зголемени субвенциите, и за охридскиот аеродром се повисоки од скопскиот, со цел привлекување на туристи. Тоа ги даде првите резултати и веќе имаме 8 нови линии. Од Скопје ќе се лета до Дубаи, Барселона, Лион и Штутгарт, а од Охрид како дестинации се потврдени Базел и главниот аеродром во Истанбул – истакна Николоски, кој додаде дека поврзувањето со овој аеродром во Истанбул веќе донесе и резервации на карти од Сиднеј, Вашингтон, Торонто и други светски метрополи до Охрид.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Трендинг

Copyright © 2024 Булевар.мк