Connect with us

Македонија

КСС: За 4 години се вработени плус 35,000 луѓе во јавниот сектор – проценете кого наградуваат властите

Премиерот на државата во неколку наврати низ годините, а особено во последната година вработените во јавната администрација ги нарекуваше корумпирани, а сега доаѓаме до ситуација каде што само 30 % од вработените се наградуваат со по 9,000 денари цели шест месеци. Ако знаеме, а тоа е јавно достапно преку Државниот завод за статистика, дека во јавниот сектор имаме плус 35,000 вработени за последните 4 години (2017 – околу 170,000, а 2021 – околу 205,000 вработени), проценете сами за кого беа наменети тие награди, наведуваат од КСС во соопштението.

Во прдолжение соопштението на КСС ви го пренесуваме интегрално: 

Денешниот ден како Светски ден за пристојна работа случајно во Македонија се прославува во ек на изборна кампања. Конфедерацијата на слободни синдикати на Македонија – КСС многупати претходно во изминатите години излезе со став дека работничките права се цел на политичарите за собирање на политички поени, а со тоа длабоко се нарушуваат и од година во година се се‘ помали и помали. Така и во оваа изборна кампања се изнаслушавме популизам со кој се лицитира со правата на сиромашниот и обесправен работник.

До вчера, на премиерот на државата како дадено ветување од минатите избори за недела – неработен ден како и новиот закон за работни односи му беше тема во изминатата година да покажат колку се грижат за работничките права, но очигледно затоа што тоа не стана реалност истото било само гол популизам.

Премиерот на државата во неколку наврати низ годините, а особено во последната година вработените во јавната администрација ги нарекуваше корумпирани, а сега доаѓаме до ситуација каде што само 30 % од вработените се наградуваат со по 9,000 денари цели шест месеци. Ако знаеме, а тоа е јавно достапно преку Државниот завод за статистика, дека во јавниот сектор имаме плус 35,000 вработени за последните 4 години (2017 – околу 170,000, а 2021 – околу 205,000 вработени), проценете сами за кого беа наменети тие награди.

Премиерот на Македонија четири години говореше за трансфер на вработени од јавен во приватен сектор и за превработеност, но сега говори за скратено работно време на јавниот сектор од 36 часа, односно петок да се работи само 4 часа. Оттука се прашуваме, како наеднаш го променија својот став кон јавниот сектор и покажаа толку голема грижа, што за нас секако повторно е чист предизборен популизам.

Од самиот почеток на пандемијата, КСС бара исплаќање на 100 % боледување на сите работници коишто се заразиле на своето работно место, како што пропишуваат законите во Македонија и тоа е наше право коешто никој не може да ни го одземе, но очигледно е кога нема избори, за работниците се мисли најмалку.

Пред само шест 6 месеци, баравме политички договор за покачување на минималната плата, од причина што во тие моменти Македонија беше во рецесија и имаме голема инфлација, но и тогаш останаа глуви на нашите барања. Минималната плата во март месец се покачи за 1,7 %, а во тој момент инфлацијата беше 2,7 %, па проценете сами дали имавме зголемување на минималната плата. Но, затоа сега повторно слушаме од властите дека минималната плата до крајот на годината ќе биде 18,000 денари, што секако без срам повторно се манипулира со сиромашниот работник.

Мораме да напоменеме и дека во изминатава година делеа субвенции за плати на работниците, каде што голем број работодавачи не ги исплатија, всушност направија злоупотреба, а голем број работници останаа без ниту еден денар да поминуваат низ трагедијата на оваа пандемија. Многу невладини организации, но и синдикати поднесоа претставки до надлежните институции да се санкционираат таквите работодавачи, а парите да стигнуваат директно на сметките на работниците, но се случи токму спротивното, истите работодавачи добија повторно субвенции за исплата на плати и повторно истите не ги исплатија на работниците, а сиромашниот работник повторно остана незаштитен од институциите на системот.

Многупати во минатото, а и сега кажуваме, без почитувањето на трудот на работникот нема почитување на општеството и замолуваме да не се лицитира повеќе со работничките права во предизборни кампањи, затоа што е веќе видено дека е само политички популизам за собирање политички поени и повеќе гласачи, но со тоа, само се нанесува штета, а работниците ја плаќаат сметката. Во Македонија немаме ни достоинствена работа, немаме ни достоинствена плата, работникот не е заштитен и не верува во институциите.

Затоа денеска ги повикуваме сите работници во Македонија свесно и совесно да го кренат својот глас и да кажат СТОП за неправдата која им се нанесува, да кажат стоп за манипулацијата со нивните права во предизборен период, а политичарите коишто имаат чесни намери да направат системско решавање на сите проблеми во делот на трудовото право и јавно да излезат и да се извинат на работниците коишто во изминативе години беа обесправени и осиромашени. Мора да сфатиме дека достоинството на работникот и вреднувањето на трудот мора да биде основна религија во којашто ќе верува секој политичар, во спротивно ниту ќе имаме економски просперитет и продуктивност, ниту ќе имаме достоинствена работа и достоинствени плати.

Со искрени и солидарни поздрави до сите работници во Македонија,

Конфедерација на слободни синдикати на Македонија – КСС

Македонија

КОЛАПС НА УНГАРСКО-АВСТРИСКАТА ГРАНИЦА: 33 автобуси со македонски патници вратени назад

На унгарско-австриската граница настанаа големи застои, поради што 33 автобуси полни со патници од Северна Македонија останаа заглавени во долги колони и беа принудени да се вратат назад кон државата, јавуваат очевидци и патници.


Причината за блокадата, според информации од терен, е зголемениот сообраќаен притисок и редици на камиони и други возила на граничниот премин, што предизвика застој во сообраќајот на влезот кон Унгарија.

Патниците што патувале со автобусите се најдоа во тешка ситуација со долг период на чекање, поради што некои компании донеле одлука да се вратат кон Македонија без да го поминат преминот.
Патниците што беа сопрените на границата изразија незадоволство поради долгото чекање и отсуството на информација за тоа колку ќе трае застојот. Според нив, околу ситуацијата владеело големо нередење и недоволна координација, што дополнително ја компликуваше нивната патна рута.


Автобусите што се враќаа кон Македонија ги носеа патници кои патувале за зимски одмор и други сезонски дестинации во Европа, а многумина беа принудени да ги откажат или сменат нивните планови поради неможност да ја продолжат патеката преку Унгарија.


Од надлежните институции за транспорт и граѓани кои патуваат преку границите се очекува дополнителна информација и можни препораки како да се избегнуваат слични ситуации, особено во периоди со интензивен меѓународен сообраќај.
Во меѓувреме, патниците се повикуваат да ги следат објавите на одговорните служби за состојбата на граничните премини и да имаат предвид дека зимските месеци често носат зголемен број на патувања и сообраќајни застои на главните трансферни точки.

Continue Reading

Македонија

ДЕНЕСКА НА МРЃУНАРОДНИОТ  АЕРОДРОМ СКОПЈЕ – Реализирани 26 летови, по 13 слетувања и полетувања поради лошите временски услови

По периодот на прекин поради густа магла, Меѓународниот аеродром „Скопје“ повторно е отворен за сообраќај, соопштија од аеродромските служби.

Денеска се реализирани 13 слетувања и 13 полетувања, откако претходно системот на летови беше значително нарушен од временските услови.


Значителен број летови сè уште почувствуваа последици од маглата – 20 летови беа пренасочени кон други аеродроми, а две планирани авиони беа откажани, додека аеродромот работеше со ограничено функционирање.


Аеродромските оператори потврдија дека ситуацијата на пистите и навигациските системи се нормализира и дека сообраќајот постепено се враќа во вообичаениот режим. Патниците често пати беа известувани директно од авиокомпаниите за измените во нивните летови, вклучувајќи и за пренасочените и откажаните услуги.


Од аеродромот апелираат до патниците да ги проверат состојбите и статусот на нивните летови пред да пристигнат на терминалите, поради можни дополнителни измени што може да се појават при променливи временски услови.


Со обновувањето на летовите, се очекува нормализација на сообраќајот и олеснување за сите што планираат патување преку скопскиот аеродром во текот на денот.

Continue Reading

Македонија

Дали „Сејф Сити“ функционира при густа магла? Експертите за bulevar.mk објаснуваат како работат камерите во лоши временски услови

Деновиве, поттикнати од енормно густата магла која ја зафати земјава и значително ја намали видливоста, граѓаните сè почесто се прашуваат дали системот „Сејф Сити“ на МВР функционира непречено и дали камерите навистина можат да ги регистрираат сообраќајните прекршоци во вакви услови.


Според ИТ и безбедносни експерти кои ги контактираше bulevar.mk, современите системи за видео-надзор не зависат исклучиво од визуелната слика видлива за човечкото око.

Камерите што се користат во рамки на „Сејф Сити“ се опремени со високосензитивни сензори, инфрацрвена поддршка и алгоритми за обработка на слика, кои овозможуваат работа и при намалена видливост.
„Густата магла може да ја намали јасноста на класичната слика, но системите за автоматско препознавање регистарски таблички (ANPR) користат инфрацрвен спектар и специјални филтри кои овозможуваат читање на таблиците дури и кога човек тешко гледа“, објаснуваат ИТ-експерти запознаени со вакви технологии.


Тие посочуваат дека маглата има поголемо влијание врз општите камери за мониторинг, но помало врз камерите наменети за детекција на брзина, минување на црвено светло и други прекршоци, бидејќи овие системи се потпираат и на радарски и сензорски податоци, а не само на видео-сликата.


Од аспект на сообраќајната безбедност, експертите нагласуваат дека токму во услови на магла е уште поважно системот да функционира, бидејќи ризикот од сообраќајни незгоди значително се зголемува. „Во вакви услови возачите мора да бидат двојно повнимателни, а автоматските системи имаат превентивна улога – да потсетат дека контролата е постојана“, велат тие.


Сепак, стручњаците укажуваат дека во екстремни услови на многу густа магла или обилни врнежи, можно е дел од снимките да бидат со намален квалитет, поради што секој регистриран прекршок мора дополнително да биде верификуван пред да резултира со казна, согласно законската процедура.


Од МВР досега информираа дека „Сејф Сити“ работи континуирано и дека системот е дизајниран да функционира во различни временски услови, вклучително и магла, дожд и ноќни услови.


Експертите заклучуваат дека, иако технологијата е напредна, најважниот фактор за безбедност останува однесувањето на возачите, особено во услови на намалена видливост, кога секое непочитување на сообраќајните правила може да има сериозни последици.

Continue Reading
Advertisement

Advertisement

Advertisement
Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Трендинг