Претседателот на Синдикатот на наставници по авто-мото обука Јонко Иванов во студиото на „Бугарија утро“ ја коментираше огромната трагедија на автопатот Струма, во која во сообраќајна несреќа загинаа најмалку 45 лица, објави Dnes.bg
Тој објасни дека ова е серија од многу кривини со спуштања и искачувања, тоа не е автопат, тоа е пат со максималната брзина е 120 km/h.
„На овие стрмни падини се активира моторната сопирачка на возилото, тоа е должност на возачот. Овде не гледаме пат на кочење. Ниските заштитни огради не треба да постојат на такви ризични делови од патот“, изјави тој за Бугарија ON AIR.
Експертот објаснува дека должност на тој што го одржува патот, во зависност од условите на патот и траекторијата, да постави дополнителни рестриктивни знаци за намалување на брзината затоа што при слаб дожд се создава каллив коловоз и гумите немаат добро триење со подлогата.
– Во случај на неконзистентна брзина и несмасно кочење, возилото тешко се управува и може да се загуби контролата – објасни експертот Иванов и додаде дека имало удар во заштитната ограда десно од автобусот и фронтален удар во заштитната ограда која го двои автопатот.
Според него чудно е што од 2 часот до 8 часот наутро немало слика за состојбата и тоа што немало сведоци на несреќата.
„Тоа е пат, автомобил, возач – една од овие три работи или комбинацијата од нив доведе до оваа трагедија. Во автобусот треба да има двајца возачи за да се возат. Дали времето за одмор е исполнето? Влегува во 22 часот во Бугарија и патува долга релација, застанува околу 1 час одмор. А луѓето се симнале надолу, што значи дека не спиеле сите во овој период“, изјави гостинот во студиото.
Тој објасни дека заштитната ограда е нова, успеала да го запре автобусот и дека си ја завршила работата.
Според него, истрагата нема да трае долго, бидејќи се засегнати две земји. Вистинската работа е да се формира заедничка комисија, рече тој. Иванов очекува да се обвинува возачот на автобусот и да се шпекулира дека можеби доживеал срцев удар непосредно пред несреќата.
Неговиот колега Богдан Милчев рече дека долго време предупредувале на можен „втор Своге“ и дека често се случуваат несреќи на подрачјето на кое се случи утринска трагедија.
„Има многу дефицити во нашиот транспортен систем. Нашите автопати се во ужасна состојба. Автопатот Тракија е најопасниот во цела Европска унија“, рече Милчев.
Извор: MMС