Македонија
Сарафов: БРЗИНАТА на автобусот од несреќата на „СТРУМА“ била НЕСООДВЕТНА со условите на патот
Со несоодветна брзина се движел возачот на автобусот во кој загинаа 45 македонски државјани. На автопатот во Бугарија возел повеќе од дозволените 90 километри на час, открива бугарскиот заменик главен обвинител Борис Сарафов.
Според првичните сознанија на бугарските власти станува збор за човечка грешка, опдносно брзината со која се движел возачот била несоодветна со условите на патот.
„Брзината е прилично неусогласена, 90 километри на час биле надминати. Барањата за еден професионален возач на автобус се повисоки отколку за кој било друг возач. Затоа било неопходно и брзината да била соодветна на условите независно од ознаките на патиштата.“ – изјави Борис Сарафов.
Истражните органи не ја отфрлаат можноста дека ознаките на патот не биле соодветни, но според нив, причината за несреќата не е лошата патна сигнализација.
„Да, возможно е патните ознаки да не одговарале и тие очигледно не одговараат на барањата, но во никаков случај нема причинско-последична врска меѓу катастрофата и лошата патна сигнализација. Да, тоа во некаков степен придонесува возачот да биде повнимателен, да вози со соодветна брзина и со поголема концентрација и внимание. Тоа бара многу посериозна одговорност и ангажираност од тоа што било во случајот.“ – изјави Сарафов.
Епилог за автобуската несреќа се очекува кон крајот на месецов, односно истражните органи најавуваат дека истрагата е во завршна фаза. До 25 декември треба да бидат готови судското, техничкото и вештачењето кое треба да утврди како автобусот преполн со патници изгоре за само неколку минути.
Инспекторите кај нас пак досега не можеа да извршат инспекциски надзор во Беса транс, бидејќи во неколку наврати наидоа на затворени врати пред канцелариите на компанијата. ТВ 24 денеска разговараше со директорот на државен инспекторат за транспорт Руфат Хусеини, кој вели дека денеска во соработка со другите институции повторно ќе се обидат, но не се знае кој ќе биде исходот.
Истрагата за автобуската несреќа ја води бугарското обвинителство, со помош на експертски тимови од земјава. Првичната истрага покажа дека автобусот од непозната причина скршнал надесно и удрил во заштитната ограда, а од ударот се дупнал резервоарот по што избувнал пожар. Во несреќата животот го загубија 45 македонски државјани, а 7 беа повредени.
You may like
-
На Бугаринот Виктор Стојанов изречена му е доживотна забрана за влез во Македонија
-
Бројот на загинати во земјотресот во Мароко достигна 820 лица
-
СТОЈАНОВ: За прв пат во Македонија ќе има бугарски фудбалски клуб
-
Како македонска авторска песна стана бугарска-народна, и се продаде во 3,5 милиони тираж? (Видео)
-
Бугарин го симнал грчкото и го закачил бугарското знаме, и викал: „Ова е бугарска територија“
-
Бугарскиот навивач кој беше повреден на натпреварот Левски-Шкупи пренесен со хеликоптер до Софија
Македонија
ПАРКИРАШ „САМО МИНУТА“? КАМЕРИТЕ НЕ ПРОСТУВААТ – КАЗНИ И ЗА ТЕЛЕФОН!
Главната цел на проектот „Сејф сити“ е да се обезбеди што поголема безбедност на учесниците во сообраќајот, како и на пешаците. Бројот на паднати опомени покажува дека граѓаните реагираат позитивно, вели Сашо Топаловски, началник во СВР Скопје во интервју за порталот „Република“.
Тој најавува дека граѓаните со казната ќе добиваат и фотографија од прекршокот. Системот може да го слика и целото возило, може да го слика и горниот дел заедно со таблиците. Кога се поминува на црвено светло се снима задната таблица и ќе се гледа задната шофершајбна и моментот на поминување на црвено светло.
Топаловски потсетува дека жолтото светло не е за поминување, туку за возачот да се подготви да застане. Речиси сите сообраќајници во Скопје се направени со трепкач на зеленото светло, тоа трепка три пати пред да се вклучи жолто светло.
– Жолтото светло и законски е наведено дека не е за да поминете туку за да застанете. Ако вие како возач го забележите жолтото светло, немате да кажете зошто сте поминале, не сте безбедни самите вие. Жолтото светло е за да ве предупреди дека треба да застанете. Вие може да поминете на зелено и кога ќе поминувате на раскрсницата тоа да стане жолто и тогаш нема да ве регисрира системот. Камерата има прецизна зона каде треба да се најде вашата таблица, каде треба да навлезе вашето возило во раскрницата после пешачкиот премин за да ве сними заедно со црвеното светло. И тука има непобитен доказ, го гледате вашето возило со регистрацијата влезено во раскрсницата и горе го гледате црвеното светло. На жолто светло се кочи и се припрема за следното тргнување. Можеби и на другата страна некој истото го вика ако помине на жолто – објаснува Топаловски.
Нема можност за човечко влијание
Началникот објаснува дека системот Сејф сити е проектиран да не може врз него да влијае човечки фактор и сѐ прави сам. Внесува податоци, ја испраќа пораката, снима и го пакува во фајл.
– Нема можност човек да ве извади од систем за да не добиете порака и прекршочен платен налог – уверува Топаловски.
Тој потсетува дека законската регулатива за движење во градска зона е 50 и дека сите инженери проценуваат дека при таа брзина секоја реакција на возачот е благовремена и смртните последици се невозможни.

– За од 0 до 10 километри на час казната е 10 евра или на половина 5, или онаа што е над 10 километри на час до 30 е 45 евра. Тоа се казни за да ви текне дека правите грешка и дека таа грешка може да биде кобна. Сега само тестираме дали со 52 или 55 го добивааме нивото на безбедност. Ова и ние го знаеме и заедно со граѓаните планираме статистички да пресметаме и да објавиме кој систем на нивелација ќе го избереме. И камерите кои се нивелирани во Биро за метрологија покажуваа нивелација од еден до два проценти. Ги анализираме сите европски земји и заедно со граѓаните во една јавна дебата ќе одлучиме. Толеранција има и на сегашните радари. Да не се тревожат траѓаните, ова е тест фаза – вели Топаловски.
Ќе се казнува и за зборување по телефон
Тој вели дека ќе се казнуваат сите вообичани прекршоци што се прават во сообраќајот, како што се полукружно вртење, каде што не е дозволено, погрешно престројување, а понатаму ќе се воведуваат казни и за зборување на мобилен телефон. Началникот предупредува и да се почитува забраната за паркирање и застанување на сообраќајници на кои тоа е строго забрането.
– Ги замолувам граѓаните на тие места да не запираат и паркираат, макар и привремено затоа што има и други места каде што законски може три или пет минути да се застане. Системот понуди решение, а тоа се специјализирани полициски возила кои се опремени со камери кои се поврзани со системот „Сејф сити“. Во нив полициски службеник кој управува и полициски службеник кој го гледа мониторот, поминуваат по главните сообраќајници и ги сликаат сите возила кои се паркирани, а возачите пијат кафе. Додека го пијат кафето ќе им стигне порака дека штотуку им стигнал прекршочен платен налог. Тогаш ќе сфатат дека наместо да платат кафе кое ќе чини 1.500 денари ќе биде подобро да се паркираат на безбедно место и кафето да ги чини многу поевтино – вели Топаловски.
Ако баба лаже, снимката не лаже
По сторувањето на сообраќајниот прекршок во рок од 24 часа стасува порака. Возачот има рок да го отвори линкот. Ако не се отвори пораката за 24 часа, стасува нова која ќе го потсети дека има порака за која има рок од 8 дена да ја отвори.
– Кој ден и да ја отворите пораката од тој ден почнува рокот за приговор. Ако ја отворите пораката петтиот ден имате 8 дена да ја платите пола и да завршите или да се жалите дека не сте возеле вие, да го донесете лицето или да донесете изјава кој возел. Сето ова е во рокот од нови 8 дена. Жалбената постапка во судот за прекршоци е на товар на оштетениот. Вие треба да отворите приговор a наш е товарот за доказната постапка пред судот. Кога ќе се спореди снимката другата страна нема да има аргументи. Ако во рок од 8 дена не ја отворите пораката, во следната порака ќе ви стигне дека сте го изгубиле рокот за плаќање половина сума. Следните 8 дена ви се за плаќање цела сума или да вложите приговор кон МВР што оди во суд. Ако и во вторите 8 дена, не ја отворате пораката, тогаш го губите правото на првите 8 дена за пола сума, го губите правото на вторите 8 дена бидејќи не сте ја отвориле пораката, не се интересирате, ниту сте поднеле приговор. Во тој случај МВР преку системот на УЈП ќе ви ги одземе парите од сметка. Не се исплати за 5 евра или за 23 евра да влегувате во доказна постапка, да правите трошоци и на крајот да ви докаже судот дека ве има на слика, што е непобитен доказ. Треба да сфатите дека сте направиле грешка, тоа е идејата и да си речете од денеска ќе почнам да возам правилно. Ако сте ја заслужиле невозможно е да избегнете плаќање на казната – вели Топаловски во интервју за порталот „Република“.
Лани во Македонија имало 142 жртви во сообраќајот. Во првиот ден од тест фазата на системот „Сејф сити“ во Скопје беа регистрирани 110.000 прекршоци, а веќе вториот ден беа преполовени. Тоа значи дека граѓаните реагираат на промените и дека расте свеста за безбедноста во сообраќајот.
Македонија
Земјите по Коридор 10 ќе потпишат договор за брз железнички коридор, открива Николоски од Брисел
Заменик-претседателот на Владата и министер за транспорт, Александар Николоски, од Брисел најави потпишување на договор за воспоставување брз транспорт на Коридорот 10, со кој Македонија, Грција, Србија, Унгарија и Австрија цврсто се обврзуваат да ги забрзаат градежните активности. Оваа вест доаѓа по клучните средби во Брисел со претставници на ЕУ и министрите за транспорт од регионот.
Николоски не го криеше своето задоволство, истакнувајќи дека она што го очекувал, сега се случува: „Ќе потпишеме заедничка декларација со Грција, Македонија, Србија, Унгарија и Австрија за изградба на железничкиот Коридор 10. Ова е неверојатно значајно за нас, бидејќи нема поента да потрошиме над 2 милијарди евра, а другите држави да не градат!“
Грција се обврзува да го заврши делот од Солун до Гевгелија. Веќе до јануари ќе имаат најмодерна сигнализација, што ќе овозможи брзина на карго возовите до 120 км/час, драматично забрзувајќи го транспортот кон пристаништата во Солун и Атина. Потоа ќе започне со изградба на втората, двоколосечна пруга за патнички сообраќај, чие завршување се очекува околу 2030 година, исто како и нашите две линии. Првата, карго линија, кај нас ќе биде готова до 2028 година.
Србија ќе го гради делот што недостасува од границата до Ниш. Веќе постоечката брза пруга Белград – Будимпешта се става во функција, а Будимпешта – Виена веќе функционира како брза пруга.
„Ова е една одлична вест за Коридорот 10!“ – изјави Николоски.
На иницијатива на Австрија, ќе биде потпишан и Договор за доизградба на Коридорот 8.
„Треба да се поврземе од Драч до Црното море. Нема поента ние и Бугарија да трошиме средства, а Албанија да не го прави истото,“ објасни министерот, потенцирајќи ја потребата сите земји од овој коридор да преземат обврски за градење.
Според Николоски, визијата на Владата, Македонија да стане „центар на Балканот“, веќе почнува да дава конкретни резултати. Овие меѓународни договори и издвоените средства за крупни капитални проекти се неоспорлив факт дека државата се движи кон подобра инфраструктурна иднина.
Македонија
Нов живот на планината: Шар Планина во еуфорија по појавата на мало рисче
Националниот парк „Шар Планина“ денеска ја сподели најубавата можна вест, имаат принова во семејството на критично загрозениот Балкански рис.
Преку видео објава, тимот на паркот ја изрази својата огромна радост по откритието на една од нивните трап-камери. Снимката е доказ за раѓање на ново малечко рисче, кое е забележано во друштво на својата мајка.
„На една од нашите трап-камери забележавме мајка рис со малечко, и двете во одлична здравствена состојба. Со ова, бројката на документирани рисови на Шара се зголемува од 1 на 3 единки!“ – информираат од НП „Шар планина“.
Ова откритие е историски момент за националниот парк, потврдувајќи го присуството на Балканскиот рис како стабилен жител на планината. По минатогодишниот успех со првото снимање на мажјак во Лешница, сега е регистрирана и мајка со младенче на територијата на Општина Боговиње.
„Мајката ја именувавме Сибел“, со гордост порачаа од Националниот парк.
Во нивната фејсбук објава, од НП „Шар Планина“ споделија и неколку клучни факти кои го потврдуваат значењето на оваа принова.
Балканскиот рис е екстремно територијално животно, при што една единка може да заземе и над 40 километри квадратни. Затоа, секој ново-потврден рис е огромен чекор напред за видот. Исхраната на рисот се базира на срна, дива коза, зајак, еребица, ситни цицачи и други видови од шумскиот екосистем. Популациите на пленот на Шара стабилно растат, што директно ги подобрува условите за опстанок на рисот. На територијата на Националниот парк ловот е целосно забранет, што е клучна мерка за заштита и на рисот и на неговиот плен.
Оваа снимка ја потврдува важноста од континуираниот мониторинг и макотрпното вложување во заштитата на биодиверзитетот. Балканскиот рис е критично загрозен вид, а ваквите моменти враќаат надеж и докажуваат дека напорите на тимот носат резултати.
Трендинг
-
Република3 days agoТЕТОВО ВО НОВO-ОБJАВЕНИ ДОКУМЕНТИ НА ЦИА
-
Технологија6 days agoНа ChatGPT и требаат 200 милијарди долари да продолжи со операциите
-
Република4 days agoУтре големи прекини на струја во Тетово и тетовско
-
Црна Хроника6 days agoПолициска акција во Скопје – МВР со детали
-
Црна Хроника2 days agoПолициска акција: Уаспени Украинки во Горно Седларце – МВР со детали
-
Црна Хроника5 days agoСкандал во клиничкиот центар Тетово: Полицијата го истражува случајот
-
Магазин3 days agoРазрешена вековната дилема: Научниците конечно потврдија каде е погребан Филип Втори Македонски
-
Технологија6 days agoЕве што најмногу ја троши батеријата на вашиот телефон















