Connect with us

Скопје

Државен завод за ревизија: Потрошени се 58 милиони евра за патишта и пруги што не постојат

Published

on

Се земале кредити, се зголемиле трошоците, а патиштата и пругите никаде ги нема. Ова го констатираше државната ревизија по анализата на 11 инфраструктурни проекти. Ревизорите утврдиле дека државата енормно се задолжила за да ги заврши, искористила дел од парите, а сликата на терен покажува или застој или бавна динамика на градење. За разни камати, провизии и казни за неповлечени средства се потрошиле дури 58 милиони евра.

Убедливо најпоразувачки се податоците за изградбата на автопатот Кичево – Охрид. И по 5 анекси на основниот договор, сумата само порасна, роковите беа продолжени, а на крајот на изградбата не и се гледа крајот. За негово завршување, беа позајмени 685 милиони долари, досега повлечени се 383 милиони долари, а притоа биле направени разни трошоци од дури 38,6 милиони долари.

Втора со најкатастрофална реализација е Програмата за национални патишта.За да се подобри патната инфраструктура биле позајмени 180 милиони евра, од кои се повлечени 90 милиони, а направените трошоци се 7 милиони евра. Најголем дел од патиштата кои се реализираат преку ЈП за државни патишта, се почнати во периодот 2014-2016 година, но ревизорите утврдиле дека компанијата нема доволно средства, што доведува до  неиизвесност на изградбата.

„Тие имаат бавна динамика на реализација, која се должи на слабости во техничките решенија како дел од проектната документација, раскинување договори со изведувачи од различни причини, започнуваше постапка за меѓународна арбитража, административни пречки за започнување на експропријацијата, комплексна правна рамка со повеќе вклучени институции за утврдување на надоместокот за експропријација што го блокира ефикасното решавање на експропријацијата“ – се наведува во извештајот.

Трет проект според бавната реализација е реконструкција на пругата Бељаковце – Криза Паланка или втората фаза од железницата кон Бугарија. Од земените 145 милиони евра од ЕБОР, биле повлечени само 10% од парите, па затоа трошоците енормно се зголемиле. 6 и пол  милиони евра изнесуваат непредвидените трошоци поради доцнењето со изградбата.

„Проектите на ЈП ЖРСМ Инфраструктура се отпочнати во периодот 2012-2014 година и се во застој, не се довршени, а од 2018-2019 година степенот на реализација во просек е само 1 процент на месечно ниво и во 2019 и 2020 година договорите за Коридор 8 и Коридор 10 сe раскинати. Во период на вршење на ревизијата во тек беа евалуации за избор на нови изведувачи за коридорите 8 и 10“ – велат од Државниот завод за ревизија.

Инаку токму на изградбата на пругата кон Бугарија се чека повеќе од три децении. Изведувачите повеќе пати го напуштаа проектот поради непредвидени и дополнителни работи. Откако германската компанија Вебе, која почна со работа на делницата уште во 2014 година, по неколку пролонгирани и повторно пробиени рокови, во 2020-та еднострано го раскина договорот, дури пред некоја недела владата потпиша два нови договори за двете делници од Куманово до Крива Паланка со фирмите Штрабак и Ѓулермак. Сега, надлежните повторно убедуваат дека овојпат нема да се случи истото и дека цела железница кон Бугарија ќе заврши до предвидениот рок во 2027-ма година.

Реализацијата на капиталните инвестиции во кои спаѓаат патиштата и пругите е на катастрофално ниско ниво со години наназад. За 7 месеци се завршени едвај 30% од предвидените работи или 160 милиони евра. Сепак, кога на Владата оваа пролет и стана јасно дека не може да постигне да го изгради она што го вети, со ребалансот драстично скрати токму од оваа ставка и тоа од 615 на 520 милиони евра. Ако се споредува со првично планираното, реализирани се едвај 26%. Аналитичарите со години алармираат дека власта не планира доволно добро, нема капацитет во администрацијата за брзо завршување на бирократските процедури, па резултати очекувано нема.

Скопје

Ѓорѓиевски: Реконструкција на мостот „Киро Фетак“ – нова безбедна врска меѓу Кисела Вода и Аеродром

Published

on

Градоначалникот на Кисела Вода, Орце Ѓорѓиевски, денеска заедно со директорот на Јавното претпријатие за државни патишта, Коце Трајановски, и градоначалникот на Аеродром, Дејан Митески, изврши теренски увид на стартот од реконструкцијата на мостот „Киро Фетак“, како и санацијата на регионалниот пат Р-1106, клучна сообраќајна артерија која ги поврзува општините Кисела Вода, Аеродром, Зелениково и Студеничани со автопатот.

Станува збор за две поврзани интервенции – целосна реконструкција и проширување на мостот со тротоари и безбедносни елементи, како и санација на самата улица од страна на државното јавно претпријатие. За проектот, општина Кисела Вода изработи сопствена проектно-техничка документација, додека вредноста на зафатот е проценета на околу 6 милиони денари.

Ѓорѓиевски потсети дека токму овој мост со години претставува опасна точка, со чести сообраќајни незгоди и сериозни ризици за учесниците во сообраќајот. „Со оваа реконструкција обезбедуваме не само побезбедна сообраќајна врска, туку и поквалитетна инфраструктура за нашите граѓани“, изјави тој.

Проектот се оценува како стратешки важен за подобра поврзаност, мобилност и безбедност на целото подрачје, а локалната самоуправа, како што најави градоначалникот, останува посветена на унапредување на инфраструктурата и сервисите за граѓаните.

Continue Reading

Скопје

ВМРО-ДПМНЕ и граѓаните ќе победат на следните локални избори, не само во Скопје, во најголем дел од општините низ Македонија

Published

on

За тоа кој ќе биде кандидат и кој ќе ја има шансата да биде наредниот градоначалник на Град Скопје, бидејќи и јас и целата јавност сме убедени дека ВМРО-ДПМНЕ ќе победи на следните локални избори, не само во Скопје, во најголем дел од општините низ Македонија, изјави во своето излагање градоначалникот на Општина Кисела Вода и претседател на ЗЕЛС, Орце Ѓорѓиевски во гостување во „Утринско еспресо“ на Радио Лидер.

Ѓорѓиевски говореше за претстојните локални избори коишто треба да се одржат и истакна дека ВМРО-ДПМНЕ ќе има убедлива победа не само во Скопје, туку во најголем дел од општините. Тој додаде дека градот Скопје потребно е да се менува од повеќе аспекти и дека доколку ја добие поддршката од претседателот и партијата, со конкретни проекти ќе ги објасни проектите коишто ќе ги понуди пред граѓаните.

-Скопје треба да се менува од повеќе аспекти, првенствено треба да се обезбеди гасификација во градот. Доколку ја добијам поддршката од партијата и претседателот, со конкретни локации ќе објаснам од проектите коишто ќе ги понудам пред граѓаните, колкава ќе биде финансиската рамка за истото, рокот на реализација и се останато, вели Ѓорѓиески за Радио Лидер и додава:

-Јас имам доста сработено зад себе, изминативе повеќе од три години во мојата општина. Од една општина каде што немаше основни услови за функционирање, општина во која што во 21 век требаше да се бориме со воспоставување на фекална канализација, водоводна мрежа, општина која немаше ниту еден парк, имаше проблем во секое училиште, немаше спортски сали, имаше над 350 дечиња кои што чекаа да бидат запишани во градинки, што значи еден куп наталожени проблеми. Успеавме да дојдеме до ниво често пати во јавноста нашата општина во моментов да се споменува за пример, заклучува Ѓорѓиевски.

Continue Reading

Скопје

Во моментов: Сообраќаен колапс во центарот на Скопје, автобус на ЈСП остана во дефект

Published

on

Во моментов, во центарот на Скопје, на раскрсницата кај Соборната црква, се случи сообраќаен хаос. Автобус на Јавното сообраќајно претпријатие (ЈСП) остана во дефект и ја блокираше целата раскрсница, создавајќи големи сообраќајни застои.

Патниците беа принудени да излезат од автобусот. Сеуште нема официјални информации од ЈСП во врска со причините за дефектот и времето потребно за решавање на состојбата.

Ова не е прв пат автобус на ЈСП да се расипе низ скопските улици и да предизвика хаос во сообраќајот.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Трендинг

Copyright © 2024 Булевар.мк