Connect with us

Балкан

Средба на Заедничката комисија за историски и образовни прашања меѓу Македонија и Бугарија

Published

on

Заедничката мултидисциплинарна експертска комисија за историски и образовни прашања меѓу Северна Македонија и Бугарија, според најавата од Министерството за надворешни работи, денеска ќе одржи средба.

МНР вчера соопшти за средбата споделувајќи информација дека Димитар Љоровски, историчар и професор во Институтот за национална историја – Скопје, е назначен за нов член на Комисијата.

-Љоровски е именуван за нов член на Комисија согласно со неговата експертиза и препораките на Комисијата за соодветни покривање области од нивната работа, информираше МНР.

Заедничката македонско-бугарска комисија за историски прашања на 15 август усвои и објави препораки кои се однесуваат на подобрување на учебниците по историја за 6-то одделение во Северна Македонија и 5-ти клас во Бугарија, како и препораки за заедничко чествување на личности од средниот век – Св. Кирил и Методиј, Св. Климент, Св. Наум и Цар Самоил. Тие препораки се усвоени од страна на Заедничката меѓувладина комисија формирана согласно со Договорот за пријателство, добрососедство и соработка меѓу Република Северна Македонија и Република Бугарија.

Копретседателот на македонскиот тим во Комисијата, Драги Ѓорѓиев по објавата на препораките, на прес-конференција говорејќи во однос на учебниците,  појасни дека се оди на тоа да се менуваат работи кај кои има недоразбирање и кои можат да придонесат за нарушување на односите меѓу двата народа и двете држави, и кои можат кај младите генерации да предизвикаат тензии, омраза итн.

– Во таа смисла Комисијата работи на надминување на тие места во учебниците, што верувам е една задача која ја има и секоја комисија која работи на вакви историски прашања во однос на учебниците по историја, рече  Ѓоргиев.

Како што оцени, периодот на 19 и 20 век ќе биде еден од најтешките за кои ќе расправа Комисијата.

– Ние никогаш не сме рекле дека мора да дојдеме до заеднички став и до унисоно мислење. Тој период несомнено ќе биде тежок, мачен период за којшто ќе дискутираме, дискусиите ќе траат и во крајна линија ако ние се договориме, успееме да најдеме некакво решение ќе го презентираме. Ако не успееме да најдеме, тогаш нема решение. Не мора да значи дека оваа Комисија по секоја цена мора да донесе решенија за историските недоразбирања што постојат меѓу македонската и бугарската историографија, рече Ѓоргиев на новинарско прашање.

Балкан

Српскиот премиер Милош Вучевиќ поднесе оставка

Published

on

Девет месеци по формирањето на српската влада и три месеци по уривањето на настрешницата во Нови Сад, во која загинаа 15 лица и предизвика бран протести и студентски блокади, српскиот премиерот Милош Вучевиќ поднесе неотповиклива оставка.

Со оставката на премиерот завршува и мандатот на целата влада.

Вучевиќ рече дека поднесува оставка по нападот врз студентите во Нови Сад и дека имал долг разговор со српскиот претседател Александар Вучиќ, кој, додаде, има разбирање за неговите аргументи.

Вучевиќ го осуди нападот врз студентите при што девојка е тешко повредена.

Тој додаде дека е уверен дека полицијата брзо ќе го реши случајот и ќе ги фати напаѓачите.

Воедно најави и дека оставка ќе поднесе и градоначалникот на Нови Сад, Милан Ѓуриќ.

„Сметаме дека објективно сме одговорни за она што се случи и затоа поднесуваме оставка“, рече Вучевиќ.

Тој беше назначен за премиер по парламентарните избори во декември 2023 година.

Во Нови Сад, родниот град на Вучевиќ, чиј градоначалник беше тој, се случи голема трагедија на 1 ноември 2024 година, кога се урна настрешница на железничка станица, при што загинаа 15 лица, а двајца беа тешко повредени.

Трагедијата предизвика протести низ целата земја кои деновиве станаа масовни.

Студентите повеќе од два месеци ги блокираат факултетите во Србија, барајќи одговорност за смртта на 15 лица, а институциите да почнат да работат според законот.

Само еден ден претходно, Вучевиќ беше на прес-конференција со српскиот претседател Александар Вучиќ и претседателката на парламентот Ана Брнабиќ, кога ги покани студентите и професорите на дискусија за излез од актуелната криза во земјата.

На истата конференција Вучиќ најави голема реконструкција на владата, велејќи дека очекува „да бидат сменети повеќе од 50 проценти од министрите“.

Српскиот парламент требаше да расправа за гласање доверба на владата во среда, на 29 јануари, на претходно барање на опозицијата.

Continue Reading

Балкан

РОМАНЦИТЕ И ГРЦИТЕ НАВАЛИЈА ПО ЦИГАРИ И БЕНЗИН ВО БУГАРИЈА Трговците задоволни од прометот, а нивните грчки колеги побрзаа со реакција

Published

on

Придобивките за Бугарија од копнениот влез во Шенген се проценуваат на над 1,6 милијарди лева годишно (823 милиони евра). 

Влезот на Бугарија во Шенген први го почувствува малите бизниси во пограничниот дел со Романија и Грција. Романците и Грците го користат укинувањето на граничните контроли за да купуваат гориво, храна и цигари во Бугарија каде што и се поевтини, пишува бугарскиот портал 24 часа.

Медиумот се повикува на прилог на романската телевизија Диги 24 во кој се тврди дека  дневно 5..000 романски автомобили го поминуваат мостот кај Русе  што е двојно повеќе од истиот период лани.

Романците кои живеат во области блиску до Русе избираат да одат во Бугарија за да купат разни работи. За полн резервоар бензин се заштедува просечно 50 леи, што е речиси 20 лева (10,3 евра). Истото се случува и со тутунските производи, кои според анкетираните од телевизијата се многу поевтини во Бугарија, што е видливо и во продажбата. Една продавница, на пример, продала 300 кутии цигари за два дена само на Романци. Продавниците во Русе, Видин и Варна за време на викендот се преполни со купувачи од Букурешт и Констанца. За некои Романци, влезот на Бугарија во Шенген е можност да се сретнат со роднините.

Се купува месо, зеленчук, масло, средства за хигиена и друга стока.

Грчки GreekReporter, пак пишува дека на граничниот премин што ги поврзува Бугарија и Северна Грција исчезнаа долгите редици од автомобили. Ова патување без мака веќе поттикна многу Грци да се упатат кон Бугарија за да ги наполнат резервоарите и да набават алишта поради пониските цени.

Грција има една од највисоките просечни цени на горивата во Европската унија, главно поради акцизата, која е речиси двојно повисока од минимумот во ЕУ.

Со оглед на сето ова, грчки возач со автомобил чиј резервоар собира 50 литри ќе плати околу 130 лева (66,8 евра) за полнење гориво во Бугарија, додека во Грција ќе го чини до 180 лева (92,6 евра).

Прометот на бензинските пумпи во Комотини е намален за 15% во првите 20 дена од новата година по влезот на Бугарија во Шенген, тврдат трговците со горива. Според нив, причината е што жителите од областа масовно патувале во Бугарија каде ги наполниле цистерните. Локалните бизниси бараат од грчката влада да воведе т.н повикани граѓански картички за жителите на пограничните области, со кои горивото може да им се продава по повластени цени за да се заштеди бизнис.

Покрај банкротите, трговците на мало стравуваат дека големите синџири ќе ја искористат ситуацијата за да купат мали бензински пумпи. Освен што ги полнат автомобилите со гориво, со текот на годините Грците доаѓаа во Бугарија за да купуваат облека и намирници поради цените, кои во некои случаи беа пониски за 40%.

Придобивките за Бугарија од копнениот влез во Шенген се проценуваат на над 1,6 милијарди лева годишно (823 милиони евра).

Continue Reading

Балкан

Масовни протести низ Грција по повод железничката несреќа од 2023 година

Published

on

Атина, 26 јануари 2025 – Во цела Грција денес се одржаа протести поради железничката катастрофа во Темпе од февруари 2023 година, во која загинаа 57 лица. Нов аудиозапис кој дојде до јавноста повторно го привлече вниманието кон инцидентот, предизвикувајќи гнев меѓу граѓаните и барања за одговорност и правда.

Протестите се раширија не само во Грција туку и во други земји, со учесници кои изразуваат солидарност со жртвите и нивните семејства. Во Атина, протестите беа особено масовни, со луѓе кои бараа од властите да се преземат конкретни чекори за да се обезбеди безбедноста на железничкиот сообраќај и да се избегнат идни трагедии.

Новите докази од истрагата, како аудиозаписите, предизвикаа контроверзии, оспорувајќи ги претходните тврдења на владата за причините за несреќата. Ова доведе до зголемен притисок врз властите за транспарентност и кривична одговорност.

Протестите покажаа дека прашањето за железничката безбедност останува жива тема во Грција, со јавноста која бара итно подобрување на инфраструктурата и системите за безбедност за да се спречат идни трагедии.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Трендинг

Copyright © 2024 Булевар.мк