Во обид да допре до помладата популација за која истражувањата покажуваат дека е во корист на главниот ривал СИРИЗА, грчката влада на Нова Демократија планира да обезбеди пакет мерки за да им помогне на младите купувачи и изнајмувачи на домови.
Демографската состојба на земјата оди на погрешен пат, брзо го губат населението, бидејќи многу млади парови велат дека не можат да си дозволат да имаат деца, ниту да купат дом или да си дозволат кирија, а многумина живеат дома со родители на возраст од 30 години. Пазарот на домување, исто така, е притиснат од странски инвеститори кои купуваат згради за да ги претворат единиците и домовите во краткорочни изнајмувања на платформи како што е Airbnb, што дополнително ги зголемува кириите за достапните места.
Премиерот Кирјакос Мицотакис, говорејќи на Меѓународниот саем во Солун (ТИФ), ја загатна идејата и рече дека тоа ќе биде план од шест точки, вклучувајќи нула или ниски камати и стимулации за реновирање на празни куќи. Тоа се очекува да им обезбеди на 10.000 млади луѓе со ниски приходи на возраст од 25-39 години пристап до заеми до 150.000 евра за имот од 120 квадратни метри или помали, изградени пред 2007 година.
Тешко е да се дојде до нив по таа цена и немаше информации што ќе се случи ако дури и поттикот не беше доволен за купување или за добивање хипотека за имотите бидејќи цените растат.
Околу 375 милиони евра ќе обезбеди Јавната служба за вработување без камата и 125 милиони евра по каматна стапка од 1 отсто наместо 4 отсто, а семејствата со три или повеќе деца ќе добијат повеќе бенефиции. Владата, исто така, ќе искористи околу 1.000 приватни имоти во Атина и Солун, кои беа користени како дел од програмата за сместување на мигранти и бегалци што истекува.
На сопствениците ќе продолжи да им плаќа иста сума закупнина од државата, која исто така ќе ги преземе трошоците за реновирање на куќите за да можат да се издаваат на загрозени семејства по ниска цена, се вели во извештајот.
Европските фондови во вредност од 200 милиони евра ќе бидат наменети за реновирање на околу 4.000 имоти, а сопствениците во замена ќе ѝ дозволат на државата да ги користи пет години за да им ги даде под закуп на младите по пристапни цени.
Владата проценува дека од оваа мерка ќе имаат корист околу 10.000 луѓе, додека уште 5.000 во подобните возрасни граници се очекува да имаат корист од планот за изградба на 2.500 евтини станови во државни имоти. Околу 100 семејства ќе бидат избрани за друга шема за реновирање на исто толку имоти во Атина и Солун чии детали сè уште се разработуваат, се додава во извештајот.
Владата, исто така, планира да ги реновира универзитетските студентски домови во земјата и да ги зголеми бенефициите што им се даваат на студентите кои не можат да си дозволат да платат за сместување бидејќи треба да одат во кое било училиште што државата ќе го одреди. Државниот министер Акис Скерцос рече дека Грците трошат 37 отсто од својот приход за домување, што е речиси двојно повеќе од просекот на Европската унија од 20 отсто, и дека има 770.000 резиденции кои не се користат ширум земјата.
Околу 200.000 од нив се во главниот град Атина и вториот по големина град Солун, кои го имаат мнозинството од населението во земјата, трошоците за купување или изнајмување се толку високи што просечната возраст за Грците кои ги напуштаат своите родители е 31 година во споредба со 26 години во 27 држави на ЕУ.
Купувачите од Србија на електрични Фиат Панда, чие производство наскоро ќе започне во Крагуевац, ќе можат да добијат државна помош од 5.000 евра.
Граѓаните ќе можат да почнат да поднесуваат барања на почетокот на февруари, а самите апликации ќе може да се поднесуваат до 31 октомври, изјави за РТС државниот секретар во Министерството за заштита на животната средина Сандра Докиќ.
Сериското производство на електричниот автомобил Fiat Grande Panda ќе започне, според најавите, во третата недела од јануари.
Fiat Grande Panda е инспириран од модел од 1980-тите, а почетната цена на моделот е помалку од 25.000 евра за целосно електричната верзија. Основниот електричен модел, според некои специјализирани домашни автомобилски медиуми, во Србија би можел да чини околу 18.000 евра.
Владата одлучи повеќе да не субвенционира купување на хибридни возила и плагин хибридни возила на предлог на Министерството за заштита на животната средина.
„Како министерство, секогаш гледаме кои возила имаат најдобро влијание врз квалитетот на воздухот. Тоа се токму електрични возила. Кога почнавме во 2020 година, немаше толку многу инфраструктура за овие возила. Многу порасна во последните 4-5 години, особено минатата година“, се разви“, додаде Докиќ.
Таа изјави дека речиси секој трговски центар, пат и бензинска пумпа има полначи за овие автомобили.
„Значи, како што се развива инфраструктурата, решивме да субвенционираме само електрични автомобили. Одиме во чекор со нашата „панда“, која треба да се појави на пазарот, каде што ќе се дели и таа субвенција“, истакна Докиќ.
„Нашето министерство ќе обезбеди по 5.000 евра за секое купување на Панда. Доколку барањата го надминат износот на средствата, ќе обезбедиме дополнителни средства по потреба“, најави Докиќ.
Таа посочува дека и за оваа година се издвоени 170 милиони динари и дека сите апликанти ќе добијат субвенција до 31 октомври доколку е комплетирана документацијата.
Стелантис е мнозински сопственик на фабриката за автомобили во Крагуевац, додека малцинскиот удел е во сопственост на Република Србија, врз основа на договорот за стратешко партнерство склучен во 2008 година од страна на Владата на Србија со италијанскиот Фиат.
Лидерот на ултаранационалистичката и крајнодесничарската бугарска партија „Преродба“, Костадин Костадинов, ја повика владата во Софија официјално да објави претензии за припојување на Македонија и на украинската област Јужна Бесарабија кон Бугарија.
Партијата „Преродба“ стана трета политичка сила во 240-члениот бугарски парламент на последните парламентарни избори во Бугарија откако доби 12,92 отсто од гласовите и 35 пратенички места.
Во објава на социјалната мрежа Фејсбук, Костадинов ги поддржува изјавите на новоизбраниот претседател на САД Доналд Трамп за Канада и Панамскиот канал, и наведува дека е потребно и Софија јавно да излезе со барање за припојување на Македонија и Јужна Бесарабија кон Бугарија.
„Претензиите на Трамп кон Канада се целосно оправдани. Нема ништо пологично и понормално од две земји со заедничка историја, заедничко потекло, заеднички јазик и, во голема мера, ист народ, како што се САД и Канада, да станат една земја. Истото важи и за претензиите на Трамп за Панамскиот канал. Впрочем, САД се првиот сопственик на земјиштето на каналот, тие го градеа и го поседуваа до 1979 година. Затоа „Преродба“ целосно ги поддржува тврдењата на новоизбраниот американски претседател.
Иста е ситуацијата и со Македонија. Нема ништо пологично од тоа две земји со заедничка историја, заедничко потекло, заеднички јазик и народ да станат една земја. Сличен е случајот и со Јужна Бесарабија. Таа е дел од бугарската држава повеќе од 450 години, Бугарите се домородното население на оваа област (од 6 век) и до денес се мнозинство од населението. За споредба, Украина ја поседува Јужна Бесарабија само 34 години.
Затоа нема ништо пологично од обединување на Бугарија и Македонија во една заедничка држава, како и враќање на Јужна Бесарабија назад во Бугарија. Украина се распаѓа и на идниот мировен конгрес кој ќе одлучува за судбината на неуспешната т.н. украинската државност, Бугарија треба да ги потврди своите претензии кон бугарска Бесарабија, напиша Костадинов на социјалната мрежа“, наведува Костадинов во објавата на Фесјбук.
За да биде комплетна автопатската мрежа во Хрватска, недостига уште дел кој би го поврзал крајниот југ со остатокот од земјата со модерен пат. Автопатот од Метковиќ до Дубровник ќе се гради во две фази, од Метковиќ до Пељешкиот мост и од Дол до Дубровник. Приоритет е овој втор дел.
„Најскапиот автопат во Хрватска“
ХРТ наведува дека тоа ќе биде најскапиот автопат во Хрватска. Се проценува дека ќе чини 1,2 милијарди евра.
Почетокот на работите зависи од завршувањето на јавните тендери и добивањето на различни дозволи. Најоптимистичката верзија вели дека работите треба да почнат веќе годинава и да завршат во 2029 година. Најголем проблем е што нема експресен пат од Дубровник до аеродромот и до границата со Црна Гора.
Дури 19 од вкупно 28 километри на делницата ќе бидат во вијадукти и тунели. Наскоро треба да се започне со работа од Рудин до Слано и од Слано до Мравињац.
„Најлошиот можен терен за изградба на автопатишта“
Автопатот се гради на тежок терен. Ќе помине низ многу тесен простор. Од едната страна ќе биде морето, а од другата границата со Босна и Херцеговина.
„Станува збор за терен кој е практично најлош можен за изградба на автопатишта, самите елементи кажуваат колку вијадукти и мостови и тунели ќе бидат потребни, а се работи и за област која е доста населена, па ќе биде важно колку клучки ќе има и каква врска ќе има за да се обезбеди целосна функционалност на патот“, рече проект менаџерот роф.д-р. Марко Шевровиќ од Факултетот за сообраќајни науки, Универзитетот во Загреб.
Според планот, се треба да биде готово до 2029 година. Раководството на градот, но и жупанијата верува во брз почеток на работите.
„Најавено е дека на почетокот на овој месец ќе се затвори тендерот, ќе се избере изведувач и се надеваме дека нема да има жалби. Тоа е скапо, но геостратешки, економски и безбедносно поврзување на Дубровник со остатокот од Хрватска нема цена“, нагласи префектот на дубровничко-неретванската жупанија Никола Доброславиќ.
47 километри автопат
Со изградбата на нов автопат сообраќајниот метеж треба да стане минато, а ќе се намалува и бројот на сообраќајни несреќи.
„Би рекол дека можеби најважниот аспект на тој автопат е секако безбедноста во сообраќајот. Можеме да видиме дека оваа делница од државниот пат Д8 е навистина многу опасна. На неа често се случуваат несреќи. Мислам дека ако овој автопат е потребен, ако за нема друга причина, тогаш тоа е потребно за тоа, но секако и поради поврзувањето на Дубровник со автопатската мрежа во Хрватска“, рече Шевровиќ.
Од Метковиќ до Дубровник ќе се градат вкупно 47 километри автопат, а ќе има и речиси 15 километри поврзувачки патишта.
Овој пат е планиран долго време
Инаку, двата автопати веќе неколку пати беа во градежните планови. Во 2009 година, во времето на премиерот Иво Санадер, беше потпишан договор со изведувачите и официјално беа отворени работите. На крајот се пропадна затоа што беше предизборен трик, а за работите не беа предвидени средства.
Автопатот до Жута Локва беше најблиску до реализација во 2012 година, за време на краткорочниот министерски мандат на Златко Комадина. За најпребирливиот објект, тунелот Вратник, долг околу 3.500 метри е добиено одобрение за градба. Но, тогашната влада на Зоран Милановиќ оцени дека изградбата на тој автопат е нерентабилна и прескапа, па затоа е напуштен, а Комадина си поднесе оставка од функцијата министер за транспорт.