Connect with us

Европа

ЕУ ќе забрани извоз на половни возила

Published

on

Европската комисија го претстави предлогот за нова регулатива која, доколку биде усвоена, ќе забрани продажба на стари, дотраени автомобили надвор од ЕУ. Овие возила ќе треба да се рециклираат, што ќе придонесе за намалување на несигурноста на патиштата и загадувањето на животната средина во земјите кои не се членки на ЕУ.

Најмалку 25% од пластиката во новите автомобили ќе треба да дојде од рециклирање, а од тоа најмалку 25% мора да се рециклираат од возила на крајот на животот.

Комисијата тврди дека новите регулативи ќе доведат до годишно намалување на емисиите на CO2 од 12,3 милиони тони до 2035 година, подобра валоризација на 5,4 милиони тони материјали и зголемена повторна употреба на клучните суровини.

Според нив, имплементацијата на регулативата ќе доведе до долгорочни заштеди на енергија во производствената фаза, намалување на зависноста од увезени суровини и промоција на одржливи и кружни деловни модели.

– Во наредните години на пазарот ќе излегуваат се повеќе автомобили со нула емисија на штетни гасови. Ова ќе ја зголеми побарувачката за вредни примарни материјали. Новите предлози ќе обезбедат рециклирање и повторна употреба на што е можно повеќе од овие материјали, што ќе овозможи нов живот на компонентите на нашите автомобили и значително ќе го намали еколошкиот отпечаток на патниот сообраќај – рече извршниот потпретседател на Комисијата Франс Тимерманс. одговорен за Европскиот зелен план.

Поголема безбедност на патиштата
Покрај економските, еколошките и социјалните придобивки за ЕУ, регулативата ќе придонесе и за поголема безбедност на патиштата. Се предлага да се забрани извозот на автомобили на крајот на животот од земјите на ЕУ во земјите кои не се членки. Ова автоматски ќе го намали загадувањето во земјите кои увезуваат вакви автомобили.

Инаку, секоја година повеќе од шест милиони возила го завршуваат работниот век во Европа.

Автомобилската индустрија ќе стане најголемиот потрошувач на клучни суровини што се користат во постојаните магнети за е-мотори во Европа. Затоа, зајакнувањето на отпорноста на ЕУ на прекини во синџирот на снабдување и намалувањето на нејзината зависност од увозот на овие суровини е клучно за транзицијата кон возила со нулта емисија.

Според предложената нова регулатива, производителите на автомобили ќе треба да дадат јасни и детални упатства за расклопување на возилата. Тие, исто така, ќе треба да наведат како да се заменат и отстрануваат деловите и компонентите за време на користењето на автомобилот, и како на крајот од животниот век на возилото.

Најмалку 25% од пластиката во новите автомобили ќе треба да дојде од рециклирање, а од тоа најмалку 25% мора да се рециклираат од возила на крајот на животот.

Опсегот на овие мерки постепено ќе се проширува на нови категории како што се мотоцикли, камиони и автобуси, со што ќе се обезбеди посеопфатна покриеност.

За предлогот на Комисијата треба да одлучат Советот на ЕУ и Европскиот парламент.

Европа

ПОСТОИ ОПАСНОСТ ОД КОЛАПС: За 2,5 милиони работници во Германија се бараат за 8 отсто повисоки плати, или најмалку за 350 евра

Published

on

Синдикатот Верди и Синдикатот на државните службеници во Германија бараат осум отсто повеќе пари за своите работници, јавуваат германските медиуми.

Синдикатите бараат значително повисоки плати, но државните и локалните власти сметаат дека тоа е неприфатливо. Федералните избори би можеле да ги забават преговорите.

Синдикатот Верди, Синдикатот на државните службеници ДББ, општинските работодавачи и Министерството за внатрешни работи сега се здружуваат во првиот од трите планирани круга на колективно договарање. Во Потсдам се преговара за платите на државните и општинските службеници.

Преговорите директно или индиректно влијаат на околу 2,5 милиони луѓе. Повеќето се вработени според колективниот договор за јавни услуги (TVöD), а колективниот договор обично се применува ретроактивно за државните службеници.

Вработените работат, на пример, во социјални или медицински професии, во администрација, во училишта и универзитети, во локалниот транспорт или во компании за управување со отпад.

Вклучени се и пожарникари и полицајци. Ќе се водат специјални преговори за работниците во сојузните држави.

Што бараат синдикатите за работниците во јавниот сектор?

Верди и Синдикатот на државните службеници бараат зголемување на платите за осум отсто или за најмалку 350 евра месечно повеќе.

Практикантите треба да добиваат 200 евра повеќе месечно. Тие бараат повисоки бонуси на особено стресни работни места, како што се оние во здравствениот сектор со ротирачки смени.

Понатамошните барања се вртат околу темите на работното време и флексибилноста. Синдикатите бараат дополнителни три слободни денови за сите работници, а четири дена за членовите на синдикатот.

Работниците исто така треба да добијат лични временски листови. На овој начин ќе можат сами да одлучат дали ќе вреди прекувременото или дали сакаат да го искористат за, на пример, дополнителни слободни денови, јавуваат германските медиуми.

Постои ризик од колапс.

Синдикатите велат дека на јавниот сектор веќе му недостасуваат околу 500.000 вработени. Уште 1,4 милиони вработени ќе заминат во пензија во следните десет години, предупредува преговарач на синдикатот на државните службеници.

Недостигот од кадар се зголемува со години.

„Многу општини се на работ, а работниците се преоптоварени“, вели шефот на Верди, Франк Вернеке. „Ако ништо не се преземе, постои ризик од колапс. Еден од проблемите е што државната власт постојано ги оптоварува општините со дополнителни задачи.

Јавниот сервис итно треба да стане поатрактивен, предупредуваат тие. „Кога станува збор само за пари, приватниот сектор секогаш ќе биде подобар од државата, поради што фактор како суверенитет на бизнисот е исто така клучен за конкурентноста на јавниот сектор.

Од тука треба да започнат барањата за повеќе слободни денови и пофлексибилно работно време, се нагласува.

Fenix-magazine/SČ

Continue Reading

Европа

ЕВРОПА МОРА ДА СЕ БРАНИ Шолц и премиерката на Данска ги осудуваат сите територијални амбиции

Published

on

Останува на Европа да ја дефинира иднината на нашиот континент и мислам дека треба да преземеме поголема одговорност за сопствената безбедност, за зајакнувањето на нашата одбранбена индустрија, а и да ја зголемиме нашата поддршка за Украина, да се спротивставиме на руското и на кинеското влијание, да инвестираме во нови технологии, да ги зголемиме нашата конкурентност и нашата економска сигурност, наведе премиерката на Данска, Мете Фредериксен.

Премиерката на Данска, Мете Фредериксен, на денешната средба со германскиот канцелар, Олаф Шолц, во Берлин, упати апел за пообединета Европа, посветена на посилна одбрана.

– Потребна ни е посилна и порешителна Европа која сѐ повеќе ќе стои сама за себе, способна да ги брани и да ги промовира Европа и европските интереси. Останува на Европа да ја дефинира иднината на нашиот континент и мислам дека треба да преземеме поголема одговорност за сопствената безбедност, за зајакнувањето на нашата одбранбена индустрија, а и да ја зголемиме нашата поддршка за Украина, да се спротивставиме на руското и на кинеското влијание, да инвестираме во нови технологии, да ги зголемиме нашата конкурентност и нашата економска сигурност – наведе Фредериксен.

Шолц истакна дека ги осудува сите територијални експанзионистички амбиции.

– Неповредливоста на границите е основен принцип на меѓународното право. Принципот мора да важи за сите – истакна Шолц.

Ниту Фредериксен ниту Шолц не ги спомнаа територијалните барања на американскиот претседател, Доналд Трамп, за преземање на контролата врз огромната ретко населена и главно автономна данска територија, Гренланд.

Continue Reading

Европа

МАКЕДОНИЈА СИГУРНО ЌЕ Ѝ ПОКАЖЕ ЗАБИ НА ФРАНЦИЈА Дуел за престиж и за искуство

Published

on

За македонската селекција, приоритетот останува што подобра игра и претставување, без преголем резултатски притисок.

Македонската ракометна репрезентација вечерва со почеток во 20:30 часот ќе го одигра последниот натпревар од главната рунда на Светското првенство во Вараждин.

Нашите ракометари ќе се соочат со една од најдобрите селекции во светот – Франција, во рамки на третото коло од оваа фаза.

Иако математички сè уште постои можност за пласман во Топ 8, очекувањата се дека шансите ќе исчезнат по претходниот денешен натпревар во кој Унгарија, како фаворит, ќе се соочи со Катар.

За македонската селекција, приоритетот останува што подобра игра и претставување, без преголем резултатски притисок.

„Натпревар без што да се загуби“

Селекторот Кирил Лазаров е свесен за квалитетот на противникот, но најавува дека македонската репрезентација ќе се обиде да го даде својот максимум.

– Ова ни е најлесниот, не најтешкиот меч на овој мундијал. Знаеме против кого играме, Франција е во самиот врв на светскиот ракомет заедно со Данска. Немаме што да загубиме, а она што ни е потребно за овој дуел е сила и концентрација. Ќе се обидеме да парираме онолку колку што ќе ни биде дозволено – изјави Лазаров.

Последната средба со Франција ја одигравме пред една година на Европското првенство во Германија, кога загубивме со 10 голови разлика.

Тој натпревар остана запаметен и по уникатната атмосфера, бидејќи беше одигран на фудбалски стадион пред над 50.000 гледачи.

Напредокот е очигледен

И покрај силниот ривал, селекцијата на Лазаров се наоѓа во позитивна атмосфера. Промените во играта се видливи, а вечерниот дуел е одлична можност за проверка на формата пред важниот двомеч со Словенија во квалификациите за ЕП 2026.

Голманот Марко Кизиќ нагласува дека тимот ќе игра борбено и ќе даде сè од себе, без разлика на исходот.

– За Франција не треба да се трошат зборови. Играме со една од најдобрите репрезентации. Ќе се бориме за победа, но најважно е да уживаме на теренот и да го покажеме најдоброто од нас. Благодарност до сите фанови за поддршката – тоа ни дава дополнителна мотивација – изјави Кизиќ.

Натпреварот ќе се одигра во арената во Вараждин, а македонските ракометари се подготвени да ја продолжат борбата со гордост и посветеност, без оглед на резултатот.

Секој чекор напред е нова лекција и искуство за идните предизвици.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Трендинг

Copyright © 2024 Булевар.мк