Connect with us

Македонија

Филипче: Предложивме закон, минималната плата да биде 27.700 денари

Published

on

„Денеска во услови на голема економска несигурност како одговорна опозиција, предлагаме измени и дополнувања на законот за минимална плата. Со измените предвидуваме  минималната плата да се покачи на 27 700 денари што претставува пораст од 12, 3 проценти“, посочи претседателот на СДСМ Венко Филипче.

„Со ова не само што ќе обезбедиме финансиска стабилност на работниците туку и ќе влијаеме на порастот на просечната плата што ќе има позитивен ефект на секое семејство во државата. Методологијата на усогласување на минималната плата со порастот на трошоците на живот и просечната плата останува и понатаму како дел од овој закон, со тоа ќе обезбедиме сигурен и постојан раст на приходите на граѓаните во иднина“, посочи Филипче.

Филипче потенцираше и дека сериозен проблем за македонската економија е повратот на ДДВ, односно дека долгот на УЈП кон компаниите е од 250 до 300 милиони денари, што не се има случено во последните седум години.

„ВМРО ДПМНЕ ја враќа економијата во ерата на селективно плаќање и исплаќање на ДДВ  карактеристика и пракса до 2016 година. Сите овие индикатори потврдуваат дека Владата не создава подобри услови за стопанството и раст на економијата. Ова говори само за неодговорно менаџирање со парите на граѓаните, наместо тоа гледаме само зголемување на трошоците за живот“, порача Филипче.

Македонија

(Фото) Штекли со јавна молба и парична награда: Му се изгубило кучето Скај

Published

on

Раде Трајковски Штекли доцна синоќа се огласи на својот Инстаграм профил, со јавна молба и парична награда за пронаоѓање на неговото изгубено куче.

Според објавата на Инстаграм, изгубено е мало куче кај ТЦ Ист Гејт, со црвено ремче и се одзива на името Скај.

Имено, оној што ќе го пронајди ќе добие награда од 200 евра.

-Наградата најдено куче е 200 евра, пишува Штекли меѓудругото на својот Инстаграм профил.

Continue Reading

Македонија

Од денес зимската опрема во возилата е задолжителна

Published

on

Без оглед на актуелната временска состојба, возилата кои учествуваат во јавен сообраќај на патиштата задолжително треба да поседуваат пропишана зимска опрема, согласно Законот за безбедност на сообраќајот на патиштата

Носењето зимска опрема во возилата од денеска, 15 ноември, е задолжително. Без оглед на актуелната временска состојба, возилата кои учествуваат во јавен сообраќај на патиштата задолжително треба да поседуваат пропишана зимска опрема, согласно Законот за безбедност на сообраќајот на патиштата.

Оваа обврска за возачите трае до 15 март.

За да се избегне казнување на возачите, сите моторни возила кои не надминуваат 3.500 килограми треба да имаат: зимски пневматици на сите четири тркала, со минимална длабочина на шарите на нагазниот слој по обем и широчина од четири милиметри или пневматици со летен профил на сите четири тркала со длабочина на нагазниот слој по обем и широчина, со минимум од најмалку 4 мм., ако возилото во приборот поседува синџири за снег со адекватна големина за погонските тркала или други соодветни помагала.

За моторни возила со погон на четири тркала (4×4) задолжително е поседување на зимски пневматици на сите четири тркала, со минимална длабочина на шарите на нагазниот слој по обем и широчина од 6 мм или пневматици со летен профил на сите четири тркала со длабочина на нагазниот слој по обем и широчина со минимум од најмалку 4 мм, ако возилото во приборот поседува синџири за снег и во случај кога имаат постојан погон, синџири за снег треба да имаат најмалку за задната осовина. Во случај на преклоплив погон, синџири за снег треба да имаат најмалку на постојано вклучената осовина.

За моторни возила кои надминува 3.500 килограми неопходно е возачите да имаат зимски пневматици на погонските тркала со минимална длабочина на шарите на нагазниот слој по обем и широчина од 6 мм или пневматици со летен профил на сите четири тркала, со длабочина на шарите на нагазниот слој, по обем и широчина со минимум 4 мм, ако возилото во приборот има синџири за снег со адекватна големина за погонските тркала или други соодветни помагала.

Автобусите и товарните моторни возила кои поради технички причини не можат да постават синџири за снег на погонските тркала треба да имаат зимски пневматици на погонските тркала и прирачен алат – лопата.

Претходно неделава, од Републичкиот совет за безбедност во сообраќајот на патиштата (РСБСП) апелираа до возачите на моторни возила да бидат внимателни и да возат одговорно, да ги следат информациите за временските услови на патиштата, да го прилагодат возењето според условите на патот, да ги почитуваат сообраќајните правила и прописи и патната сигнализација, да носат зимска опрема во возилото и да ја користат соодветно, да направат зимска проверка на возилото односно проверка на антифризот, маслото во моторот, течноста за бришачите на ветробранското стакло, да го проверат акумулаторот и притисокот на пневматиците, да обезбедат течност или спреј за одмрзнување на стакло, брави и слично.

„Одржувајте поголемо растојанието меѓу возилата, избегнувајте нагло сопирање на возилото, избегнувајте нагло намалување или зголемување на брзината на возилото. Проверете ја подготвеноста на возилото за зимски услови на патиштата. Да придонесеме за намалување на несаканите последици и зголемување на личната и безбедноста на другите учесници во сообраќајот“, порачаа од РСБСП.

Continue Reading

Македонија

МВР и Финансиската полиција „влегоа“ во ЕСМ – се проверува енормниот раст на трошоците за време на претходното раководство

Published

on

Според сегашното раководство на ЕСМ, по смената на власта затекнале просечна производствена цена на електричната енергија на ниво на РЕК „Битола“ од 133 евра за мегават-час. Само за споредба, производната цена на електричната енергија во РЕК во 2020 година беше 50 евра за мегават-час

Од државната фирма велат прават ревизија на работењето на претходното раководство на компанијата, а на барање на МВР и на Финансиската полиција веќе предале дел од документацијата

Повеќе трошоци, помалку произведена енергија

Како што покажуваат годишните извештаи, точно е дека производството во годините на енергетската криза е меѓу најниските во последниве две децении. Каде отишле тогаш парите?

Еден од одговорите е во драматичниот раст на трошоците за производство на електрична енергија во најголемиот капацитет – РЕК „Битола“, објави https://360stepeni.mk/

Сегашното раководство на државната компанија ни сподели информација дека од 2013 до 2020 година, производната цена за мегават-час електрична енергија во РЕК „Битола“ се движела до највисоки 50 евра. Во 2021, цената расте на 69 евра, следната година се намалува на 61 евро, за во 2023 да скокне на 103 евра за мегават-час. При смената на власта годинава, велат од ЕСМ, затекнале просечна цена од 133 евра за мегават-час.

Каде и што се крие во драматичниот раст на цената на производството во РЕК „Битола“, прашавме во ЕСМ.

„Сметаме дека надлежните институции треба да ги потврдат нашите сомнежи за тоа како се воделе одредени постапки. Дел од документацијата е предмет на ревизија, а дел веќе ја доставивме до МВР и до Управата за финансиска полиција, на нивно барање. Секој што се огрешил пред законот, треба да одговара“,

тврдат од „Електрани на Северна Македонија“ за „360 степени“.

Од компанијата, во оваа фаза, не излегоа со повеќе детали – како и каде точно сметаат дека се направени злоупотреби или, пак, се работело недомаќински. А без директен одговор, само посредно можевме да извлечеме заклучоци.

Сомнежи за увезениот јаглен

Еден аспект што го спомнуваат и од ЕСМ и владините претставници е квалитетот на јагленот, кој во последниве три години „Електрани“ почнаа и да го увезуваат, наместо праксата целосно да се покрива од сопствен ископ.

Целиот текст на https://360stepeni.mk/

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Трендинг

Copyright © 2024 Булевар.мк