Connect with us

Европа

Полско радио ги замени сите новинари со вештачка интелигенција

Published

on

Станицата ОФФ од Краков соопшти дека „ова е прв експеримент во Полска со новинари кои се виртуелни ликови кои ги создаде вештачка интелигенција“.

Радиото соопшти дека креирале три аватари кои се така дизајнирани за со прилозите за културата, уметноста и општествените прашања, вклучувајќи ги проблемите на ЛГБТ заедницата, да допрат до младите слушатели, пренесува Асошиејтед прес.

„Дали вештачката интелигенција е повеќе прилика или закана за медиумите, радиото и новинарството? Ќе бараме одговори на тоа прашање“, кажа директорот на радиото Марќин Пулит.

Оваа промена предизвикала внимание во цела Полска откако новинарот и филмски критичар Матеуш Демски, кој до неодамна водел емисија на тоа радио, во отворено писмо изразил протест „поради замената на вработените со вештачка интелигенција“.

„Тоа е опасен преседан кој нè погодува сите“, напиша Демски, додавајќи дека тоа би можело да отвори врата „на свет во кој искусните вработени кои со години биле поврзани со медиумскиот сектор и луѓето вработени во креативната индустрија би можеле а бидат заменети со машини“.

Демски за АП кажа дека петицијата која ја иницирал до вчера наутро ја потпишале повеќе од 15.000 луѓе. Кажал дека примил повици од стотина луѓе, меѓу кои млади, кои не сакаат да бидат заморчиња во таков експеримент.

Демски работел во радиото ОФФ од февруари 2022 година, водејќи разговори со избегани Украинци, до август, кога бил отпуштен со уште десетина новинари. Кажал дека му е особено шокантно бидејќи радио-станицата делумно се финансира од парите на даночните обврзници.

Директорот Пулит, пак, тврди дека отпуштањето следело бидејќи слушаноста била „речиси нула“.

Министерот за дигитализација и заменик премиер Кжиштоф Гавковски изјави дека го прочитал писмото на Демски и дека е потребна законска рамка со која ќе се регулира вештачката интелигенција.

„Иако сум поддржувач на развојот на вештачката интелигенција, мислам дека сè повеќе и повеќе се преминуваат некои граници“, порача полскиот министер на платформата Икс.

„Широката примена на вештачката интелигенција мора да оди во корист на луѓето, а не против нив“, додаде Гавковски.

Европа

Исланд користи вулканска енергија за загревање на улиците

Published

on

На Исланд, за да се осигура безбедноста на граѓаните, улиците се загреваат со топла вода која се добива од вулканите. Оваа ефикасна технологија им помага да го топат снегот веднаш, користејќи го вишокот на топла вода од природните извори.

Continue Reading

Европа

ВО 2025 ДОАЃААТ СЕРИОЗНИ ПРОМЕНИ ВО ПОЛИТИКАТА И ПАТУВАЊАТА НА ЕУ: Мора да бидете подготвени

Published

on

Следната 2025 година ќе донесе значителни промени во патувањата и политиките на Европската унија.

Додека 2024 година беше исполнета со многу настани и важни одлуки кои ги погодија и странците кои доаѓаат во ЕУ и граѓаните на Унијата, следната година носи нови подобрувања, правила и прилагодувања.

Од проширувањето на Шенген зоната до воведувањето на два нови гранични системи, 2025 година ќе биде обележана со промени.

EES и ETIAS системи

Системот за влез/излез (EES) и Европскиот систем за информации и овластување за патување (ETIAS) најверојатно ќе бидат воведени во 2025 година.

ЕУ планираше да ја спроведе ЕЕС во ноември 2024 година. Сепак, поради проблемите што се појавија, вклучително и неподготвеноста на некои земји-членки, властите одлучија да го одложат неговото започнување.

Според официјалната веб-страница на ЕУ за ЕЕС, новиот граничен систем треба да биде оперативен во 2025 година. Точниот датум ќе биде објавен по состанокот на Советот за правда и внатрешни работи.

Новиот граничен систем на ЕУ, кој ќе го замени рачното печатење на пасошот, ќе биде од корист и за членките на ЕУ и за странските патници.

Системот ќе важи за сите патници, без разлика дали им е потребна виза за влез во Шенген зоната. Регистрацијата ќе се одвива на надворешните граници на ЕУ, без потреба од дополнителни процедури пред да започнете со патувањето.

Следната година се очекува да биде воведен и ETIAS. За разлика од EES, ETIAS ќе биде потребен само за посетители ослободени од виза.

Кога ќе се воведе ETIAS, околу 1,4 милијарди луѓе од повеќе од 60 земји ќе треба однапред да аплицираат за овој документ пред да патуваат во ЕУ. Точниот датум на започнување на ETIAS сè уште не е објавен, но EES ќе профункционира прво, а потоа ETIAS.

Целта на овие два системи е да се зајакне безбедноста на Европската унија и на самите патници.

Бугарија и Романија стануваат членки на Шенген зоната

Бугарија и Романија стануваат полноправни членки на Шенген зоната на 1 јануари 2025 година.

Друга важна и долгоочекувана промена што ќе се случи следната година е влезот на Бугарија и Романија во Шенген зоната преку копнени граници.

Бугарија и Романија се веќе членки на Шенген за воздушен и поморски транспорт, а од 1 јануари 2025 година овие две земји ќе станат полноправни членки на Шенген зоната.

Целосното влегување на Бугарија и Романија во Шенген ќе значи укинување на контролите на внатрешните граници со соседните земји-членки на Шенген, што ќе го олесни движењето на нивните граѓани и патници.

Некои европски градови воведуваат или зголемуваат туристички такси

Од 1 јануари 2025 година, Мадеира во Португалија ќе наплатува надомест за туристите кои сакаат да пешачат на која било од 30-те патеки во регионот.

Во моментов Мадеира наплаќа такса за седум популарни патеки, но од следната година таксата ќе важи за сите патеки. Според одлуката на земјата, сите туристи над 12 години ќе треба да платат такса од 3 евра за планинарење во Мадеира. Оние кои ќе го прекршат ова правило ќе се соочат со парична казна од 50 евра.

Со воведувањето на данокот, Мадеира сака да го заштити пејзажот на островот и да го подобри искуството на посетителите.

Португалија ќе воведе и туристичка такса во градот Евора на почетокот на 2025 година. Точниот износ на данокот се уште не е објавен, но властите велат дека приходите од него ќе се користат за управување со отпадот, зачувување на културното наследство и за промоција на туризмот.

Покрај тоа, италијанските власти одлучија да ја продолжат туристичката такса во Венеција и да ги зголемат нејзините износи за одредени посетители.

Таксата од 5 евра во Венеција ќе продолжи да важи во текот на 2025 година, додека од април следната година, посетителите во последен момент во одредени денови ќе треба да платат 10 евра. Ова зголемување има за цел да го намали прекумерниот туризам и да го подобри квалитетот на животот на граѓаните на Венеција.

Грција ќе ги зголеми и туристичките такси. Посетителите на Грција од 2025 година ќе плаќаат дневен данок од 2 евра наместо досегашните 0,5 евра. За време на главната туристичка сезона, од април до октомври, данокот од сегашните 1,5 евра ќе се зголеми на 8 евра. Ќе се зголемат и таксите за крстарење.

Другите градови во ЕУ би можеле да воведат слични даноци следната година, во зависност од одлуките на локалните власти.

Франција ги заостри критериумите за повеќегодишни дозволи за престој

Франција ќе воведе построги правила за странците кои аплицираат за дозволи за престој во 2025 година. Правилата ќе бидат особено построги за оние кои сакаат да добијат повеќегодишни дозволи за престој (Cartes de séjour pluriannuelles).

Кандидатите за овој тип на дозвола за престој ќе треба да докажат познавање на јазикот на ниво А2.

Што се однесува до оние кои сакаат да добијат дозволи за престој со важност од десет години, ќе им треба пониско-средно познавање на францускиот јазик на ниво Б1.

Властите сè уште не го објавија точниот датум кога ова барање ќе стапи на сила.

Граѓаните на ЕУ ќе треба да платат 11 евра за овластување за патување во Велика Британија од април 2025 година.

Една промена што ќе стапи на сила во 2025 година ги погодува и граѓаните на ЕУ.

Од април 2025 година, граѓаните на ЕУ кои патуваат во Обединетото Кралство без виза ќе треба да имаат електронско патување овластување (ЕТА), за кое ќе плаќаат такса од 11 евра.

Според британското Министерство за внатрешни работи, граѓаните на ЕУ ќе можат да аплицираат за ЕТА од 5 март 2025 година, што ќе биде потребно за влез во Велика Британија од 2 април истата година.

Овој услов ќе важи за сите граѓани на ЕУ, вклучувајќи ги и децата, на кои не им е потребна виза за да влезат во земјата или немаат дозвола за работа, студирање или престој во ОК.

Откако ќе се заврши апликацијата, ЕТА ќе се издаде во рок од три дена и ќе важи две години. Во овој период, граѓаните на ЕУ со електронско овластување за патување ќе можат да влезат во ОК неограничен број пати, под услов да не останат повеќе од 60 последователни дена без да се вратат во својата матична земја.

Грција ја проширува својата златна визна програма, додека Шпанија планира да ја укине во 2025 година.

Како дел од планот за диверзификација на својата програма за златни визи, Грција следната година ќе воведе нова инвестициска опција насочена кон стартапи.

Како што објаснија грчките власти, проширувањето значи дека од следната година и оние кои инвестираат во стартапи ќе можат да аплицираат за златна виза.

За да се квалификуваат за оваа виза, странците ќе треба да исполнат неколку критериуми.

Минимална инвестиција од 250.000 евра во стартапи регистрирани во Националниот стартап регистар

Максимално учество од 33% во капиталот на друштвото или право на глас

Отворање на најмалку две работни места во првата година од инвестицијата

Одржување на работната сила најмалку пет години

Новата инвестициска опција сè уште чека одобрување од парламентот и се очекува да биде достапна на почетокот на 2025 година.

Спротивно на тоа, Шпанија планира да ја укине златната виза преку инвестиции во недвижнини. Судбината на овој предлог зависи од одлуките на шпанскиот Сенат.

Б92

Continue Reading

Европа

НАМЕСТО 14 ЧАСА, ЌЕ СЕ ПАТУВА ОСУМ: Почна со работа брзиот воз меѓу две метрополи, ова е цената на билетот

Published

on

Брзиот воз од Берлин до Париз е пуштен во употреба, со што патувањето меѓу двете европски престолнини е скратено од сегашните 14 часа на само осум. Беа избегнати и претходни трансфери.

Првиот воз тргна од главната станица во Берлин претходно оваа недела, нешто по пладне, пристигнувајќи во француската престолнина во 19:55 часот, по постојките во Франкфурт, Карлсруе и Стразбур.

Извршниот директор на германската државна железница Дојче Бан, Ричард Лак, министерот за транспорт Фолкер Визинг и францускиот амбасадор во Германија Франсоа Делатре присуствуваа на историското поаѓање на возот, кое беше најавувано со години.

„Добрата француско-германска соработка е столбот на обединета Европа. Новата директна линија (Интерсити-Експрес) меѓу Берлин и Париз е симбол за тоа“, изјави Лук, пренесуваат агенциите.

Францускиот амбасадор рече дека новата служба ги истакнува силните врски меѓу Франција и Германија и го зближува населението.

„Ова е за средби, размена, заеднички раст и меѓусебно разбирање. Се работи за пријателство на дело“, нагласи министерот за транспорт.

Со новата линија управуваат Дојче Бан и француската SNCF Voiageurs, подружница на националната железничка компанија SNCF.

Билетите се достапни од 59,99 евра и се продаваат брзо, се вели.

Берлин и Париз претходно беа директно поврзани само со ноќен воз, а патувањето траеше околу четиринаесет часа и главно беше ноќе и се случуваше неколку пати неделно.

Овој супербрз воз ќе сообраќа секој ден, според претходните најави, на следниов начин: возот ќе тргнува од Париз Gare de l’Est во 9.55 часот и ќе пристигне во Berlin Hauptbahnhof во 18.03 часот, додека во спротивна насока, од Берлин ќе , според најавите, тргнување во 11:54 часот и пристигнување во Париз во 19:55 часот.Еуправозато

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Трендинг

Copyright © 2024 Булевар.мк