Connect with us

Македонија

Внимавајте на црн мраз на патот – може да биде фатален

Published

on

Црниот мраз е најопасното нешто што може да ви се случи на патот. Првиот снег во декември веќе ни ги покри патиштата, а падна по период на мраз на патиштата.

Ноќните температури се спуштија под нула, што го зголеми ризикот од мраз на патот, особено ноќе и со лапавица која се лепи за асфалтот, претворајќи се во тенок слој на кој автомобилот тешко се контролира.

Ваквите услови го отежнуваат возењето, особено на улици кои службите немаат време да ги расчистат при ненадејни врнежи. Затоа, ве потсетуваме на петте најдобри совети за возење во услови на снег и мраз на патот, особено за младите возачи и оние постарите со помалку рефлекси зад воланот.

Предвидувањето на сообраќајот е клучот: одржувајте безбедно растојание

Првото правило за зимско возење е она што треба да се примени на возењето воопшто: предвидете што доаѓа. Овој совет е уште поважен во зимски услови, бидејќи ви треба повеќе време за да го забавите или безбедно да го управувате возилото.

Според истражувањето, снегот може да го одложи времето на реакција на возачот за 34 проценти, додека растојанието за сопирање може да биде десет пати подолго до целосно запирање во зимски услови на патот.

Колку побавно возите и колку поголемо растојание држите од возилото пред вас, толку повеќе време имате да реагирате. Предвидете што следува и возете полека, тоа е основното правило за возење во тешки услови. Меѓутоа, многумина брзаат затоа што стануваат нетрпеливи кога се формираат колоните и ги преценуваат нивните способности, што може да доведе до катастрофа. Трпението е многу важно, подобро да стигнете подоцна отколку никогаш.

Кога возите, користете моторно сопирање

Корисна техника за забавување на стрмни падини отсекогаш била т.н моторно сопирање. Ако имате рачен менувач, префрлете се во помала брзина и пуштете полека за да ја намалувате брзината без користење на сопирачката, а во автомобил со автоматски менувач, едноставно отпуштете ја педалата за гас или ставете пониска брзина „рачно“, ако ја имате таа опција.

Додека ја користите ножната сопирачка, можете да почувствувате дека системот за противблокирање на сопирањето ABS „работи прекувремено“, така што моторното сопирање ве забавува и го контролира лизгањето на тркалата. Потоа можете внимателно да започнете со сопирање. Возењето по удолница со мали брзини ќе ви помогне да ја одржите контролата над автомобилот и да ја намалите брзината.

„Црниот мраз“ е невидлив убиец

Кога возите во зима, секогаш имајте ја на ум појавата на „црн мраз“, што е исклучително опасно бидејќи е многу тешко да се забележи. Тоа е тенок леден слој на патот кој се формира по замрзнати дождови или снег кој повторно замрзнува на патот кога температурата паѓа.

Автомобилите дури придонесуваат за оваа појава бидејќи „топлите“ гуми ги топат снегот и мразот на патот, но снегот брзо повторно замрзнува во многу тенок, често проѕирен слој кога нема сообраќај. Запомнете го ова особено ако возите на патишта каде што нема многу сообраќај: ноќе и во утринските часови, кога има најмалку возила на патиштата.

Што правите кога ќе видите дека наеднаш сте изгубиле контрола?

Важно е да останете смирени што е можно повеќе и да избегнувате ненадејни маневри. Треба да го свртите воланот нежно и нежно да ја дозирате сопирачката додека не ја поминете заледената површина и тркалата повторно не го допрат асфалтот. Исто така, би било добро да се префрли во помала брзина за да може да се забави без сопирање.

Користете светла за магла, но само кога е потребно!

Ова е совет во корист на другите учесници во сообраќајот, а се однесува и на предните, а особено на задните фарови за магла. Светлата за магла се наменети само кога снегот, дождот или маглата се екстремно густи и обезбедуваат другите возачи да ве видат порано. Меѓутоа, кога ќе излезете од лошо време, не заборавајте да ги исклучите светлата за магла, бидејќи тие исклучително им го одвлекуваат вниманието на другите возачи, особено на задните светла.

Македонија

ЛЕКУВАЊЕ ВО СТРАНСТВО: Ноќеска и рано наутро осум лица во Хрватска и во Романија, можно е и во Словенија, Унгарија и Австрија

Published

on

Објавата на директор на Фондот за здравствено осигурување на Македонија, Сашо Клековски, на неговиот фејсбук профил, ви ја пренесуваме во целост:

“Згрижени над 140 настрадани

Денес се згрижени над 140 настрадани. Во земјава се 90 повредени и тоа Клинички центар 20, ГОБ 8 септември 20, Св. Наум Охридски 21, КБ Штип 20, ОБ Кочани 7, Токсикологија 2. Има пациенти и во Аџибадем Систина и Жан Митрев.

Во странство се прифатени 44 повредени и тоа Србија 17, Бугарија 14, Турција 9 и Грција 4. Бројките се менуваат поради пренесување на повредените во други болници. Ноќеска и рано наутро ќе заминат 8 повредени, за Хрватска 4 и за Романија 4.

Има можности за Словенија и Унгарија по 4 лица и Австрија 6 лица.

Од раните утрински часови во Клинички центар функционира Кризниот штаб на Министерството за здравство, во одлична координација со МВР и МНР. Состојбата на сите пациенти се набљудува и конзилијарно се одлучува за понатамошните постапка. Вечерва пристигна еден тим од ВМА Белград, а во очекување сме на тимови од Чешка, Израел и Белгија.

Сите, сите повредени се згрижени најдобро што можеме!”, стои во објавата на Сашо Клековски на социјалната мрежа Фејсбук.

Continue Reading

Македонија

Ребека: Состојбата на Панчо е влошена, моментално е на апарати

Published

on

Драги и почитувани пријатели,
Да се молиме за сите кои се борат за живот вечерва. Да се помолиме и за Владимир, Панчо, мојот мал Буцо од детството кој ме носеше на пица да ме части,а имаше 12 или 13 години. Буцо кој е голем борец,патриот,хуманитарен, уметник! Молитвата е моќна кога е од срце. Господ да се смилува и сите кои преживеаа,а се во тешка состојба да ги исцели и да им дари живот.
Панчо мил,Те молам не се предавај!!!!
Владимир е во Систина префрлен вечерва. Состојбата му е влошена. Трахеата е оштетена. Вдишал многу топол дим. На апарати е.
Јавува на социјалните мрежи пејачката Ребека.

Continue Reading

Македонија

Селами: Од дискотеката во Кочани не постои барање за елаборат што го издава ДЗС

Published

on

За објектот каде се наоѓа дискотеката во Кочани никогаш не бил побаран елаборат за противпожарна заштита, покажуваат документите од Дирекцијата за заштита и спасување.

Директорот на Дирекцијата за заштита и спасување Џевад Селами во изјава за телевизија „Сител“ вели дека во документацијата што ја имаат за овој објект не постои барање за елаборат.

-Ја разгледуваме целата документација за објектот. Имаме информација дека е изграден во 1999 година, а е легализиран во 2005 година и досега не увидовме дека постои нивно барање за елаборат, изјави Селами.

Селами појаснува дека согласно законот секој објект треба да поседува опрема за заштита од пожари. Двајца инспектори од оваа институција соработуваат со останатите за да се увидат точните причини за избувнување на пожарот.

Во пожарот во Кочани, според официјалните информации, загинаа 59 лица, а 155 се повредени.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Трендинг

Copyright © 2024 Булевар.мк