За да биде комплетна автопатската мрежа во Хрватска, недостига уште дел кој би го поврзал крајниот југ со остатокот од земјата со модерен пат. Автопатот од Метковиќ до Дубровник ќе се гради во две фази, од Метковиќ до Пељешкиот мост и од Дол до Дубровник. Приоритет е овој втор дел.
„Најскапиот автопат во Хрватска“
ХРТ наведува дека тоа ќе биде најскапиот автопат во Хрватска. Се проценува дека ќе чини 1,2 милијарди евра.
Почетокот на работите зависи од завршувањето на јавните тендери и добивањето на различни дозволи. Најоптимистичката верзија вели дека работите треба да почнат веќе годинава и да завршат во 2029 година. Најголем проблем е што нема експресен пат од Дубровник до аеродромот и до границата со Црна Гора.
Дури 19 од вкупно 28 километри на делницата ќе бидат во вијадукти и тунели. Наскоро треба да се започне со работа од Рудин до Слано и од Слано до Мравињац.
„Најлошиот можен терен за изградба на автопатишта“
Автопатот се гради на тежок терен. Ќе помине низ многу тесен простор. Од едната страна ќе биде морето, а од другата границата со Босна и Херцеговина.
„Станува збор за терен кој е практично најлош можен за изградба на автопатишта, самите елементи кажуваат колку вијадукти и мостови и тунели ќе бидат потребни, а се работи и за област која е доста населена, па ќе биде важно колку клучки ќе има и каква врска ќе има за да се обезбеди целосна функционалност на патот“, рече проект менаџерот роф.д-р. Марко Шевровиќ од Факултетот за сообраќајни науки, Универзитетот во Загреб.
Според планот, се треба да биде готово до 2029 година. Раководството на градот, но и жупанијата верува во брз почеток на работите.
„Најавено е дека на почетокот на овој месец ќе се затвори тендерот, ќе се избере изведувач и се надеваме дека нема да има жалби. Тоа е скапо, но геостратешки, економски и безбедносно поврзување на Дубровник со остатокот од Хрватска нема цена“, нагласи префектот на дубровничко-неретванската жупанија Никола Доброславиќ.
47 километри автопат
Со изградбата на нов автопат сообраќајниот метеж треба да стане минато, а ќе се намалува и бројот на сообраќајни несреќи.
„Би рекол дека можеби најважниот аспект на тој автопат е секако безбедноста во сообраќајот. Можеме да видиме дека оваа делница од државниот пат Д8 е навистина многу опасна. На неа често се случуваат несреќи. Мислам дека ако овој автопат е потребен, ако за нема друга причина, тогаш тоа е потребно за тоа, но секако и поради поврзувањето на Дубровник со автопатската мрежа во Хрватска“, рече Шевровиќ.
Од Метковиќ до Дубровник ќе се градат вкупно 47 километри автопат, а ќе има и речиси 15 километри поврзувачки патишта.
Овој пат е планиран долго време
Инаку, двата автопати веќе неколку пати беа во градежните планови. Во 2009 година, во времето на премиерот Иво Санадер, беше потпишан договор со изведувачите и официјално беа отворени работите. На крајот се пропадна затоа што беше предизборен трик, а за работите не беа предвидени средства.
Автопатот до Жута Локва беше најблиску до реализација во 2012 година, за време на краткорочниот министерски мандат на Златко Комадина. За најпребирливиот објект, тунелот Вратник, долг околу 3.500 метри е добиено одобрение за градба. Но, тогашната влада на Зоран Милановиќ оцени дека изградбата на тој автопат е нерентабилна и прескапа, па затоа е напуштен, а Комадина си поднесе оставка од функцијата министер за транспорт.
(ВИДЕО) Босански тинејџер го собори светскиот рекорд: Со глава скрши 111 бетонски блокови за 35 секунди
Неверојатен физички подвиг привлече внимание ширум светот откако 16-годишниот Керим Ахметспахиќ од Босна и Херцеговина официјално постави нов светски рекорд во скршување бетонски блокови со глава.
На настан во босанскиот град Високо, организиран пред комисија на Гинисовата книга на рекорди, Ахметспахиќ во рок од само 35 секунди успеа да скрши 111 блокови со својата глава, што претставува досега невиден рекорд во оваа дисциплина.
Младиот шампион, кој е и црн појас во таеквондо, ги постави блоковите во колони и со прецизни удари ги разбиваше еден по еден, демонстрирајќи неверојатна сила и контрола. Движењето настанот предизвика громогласен аплауз од присутните, кои со восхит го следеа секој негов потег.
Овој подвиг е признат од страна на официјални претставници на Гинисовите рекорди како нов најголем број бетонски блокови скршени со глава, што значително го надминува претходниот рекорд.
Постигнувањето на Ахметспахиќ не само што го запиша негoвото име во историјата на рекордите, туку и ја истакна важноста на дисциплината, тренингот и физичката подготвеност во екстремни услови.
Потврден случај на лепра во Хрватска – заразен странски работник од Непал кој престојувал во Сплит
Во Хрватска е регистриран редок случај на лепра кај машко лице, информираат здравствените власти. Станува збор за странски работник од Непал, кој во изминатиот период работел и престојувал во Сплит.
Надлежните служби наведуваат дека пациентот е навремено дијагностициран и ставен под соодветен медицински надзор, а во моментов не претставува ризик за пошироката јавност. Според експертите, лепрата е заболување кое се лекува и има многу ниска стапка на пренос, особено при современи услови на здравствена заштита.
Хрватските здравствени институции спровеле епидемиолошка истрага со цел да се утврдат контактите на заразеното лице и да се преземат сите превентивни мерки. Засега нема информации за други заразени лица.
Од здравствениот систем порачуваат дека нема место за паника, бидејќи станува збор за исклучително редок случај, а системот е подготвен за навремена реакција и контрола на вакви ситуации.
По промената на ставот на Франција, Црна Гора добива зелено светло за затворање пет поглавја со ЕУ
Црна Гора направи значаен чекор напред во пристапните преговори со Европската унија, откако Франција го промени својот претходен резервиран став, што овозможи земјата да затвори пет преговарачки поглавја до крајот на годината.
Според информациите од европски дипломатски извори, Париз дал поддршка за напредокот на Подгорица, оценувајќи дека се постигнати доволни резултати во реформите, особено во делот на владеењето на правото, јавната администрација и усогласувањето со европското законодавство.
Оваа одлука се смета за важен сигнал за целиот регион, бидејќи Црна Гора останува најнапредната земја кандидат во процесот на проширување на ЕУ. Европските институции посочуваат дека напредокот на земјата е резултат на континуиран реформски ангажман и политичка стабилност.
Од црногорската влада порачуваат дека затворањето на поглавјата претставува дополнителен мотив за продолжување на реформите и дека целта останува што поскоро целосно усогласување со европските стандарди и членство во Унијата.
Во исто време, од Брисел нагласуваат дека и покрај позитивниот исчекор, реформскиот процес мора да продолжи со ист интензитет, особено во чувствителните области како што се правосудството и борбата против корупцијата.