Connect with us

Балкан

„НИКОГАШ НЕ БИ СЕ ВРАТИЛ ДА ВОЗАМ КАМИОН“: Се заработува добро, но се живее во кабина“, вели Звонко

На долги, исцрпувачки патувања кои траат неколку илјади километри, додека вози, јаде и спие во малите кабини на своите камиони, Звонко Трифуновиќ од Србија доживеал искуство кое не е ни малку лесно и покрај тоа што заработува повеќе од тоa што би имал дома.

Иако многумина веруваат дека возачите на камиони во Европа живеат удобен живот, Звонко истакнува дека зад тие високи плати се кријат многу жртви, осаменост и физички и психички стрес. Тој поминал нешто повеќе од една година возејќи камион-церада и камион ладилник низ многу европски земји, а неговата приказна е и инспирација и предупредување.

Вели дека тоа е една од подосадните работи, а оваа професија не би ја препорачал на секој кој не е навикнат да биде цел ден во возило.

„Мислев дека е подобро да возам камион ладилник, бидејќи имаше интересни тури. Често одев со брод до Грција, па имаше можност и да се одморам и уживав во тоа“, ја започнува својата приказна Трифуновиќ.

Како возач на камион, Звонко патувал низ Германија, Австрија, Белгија, Франција, Холандија, Грција, Италија, Шведска и Словенија. Заработил околу 2.000 евра месечно, а најважно му било да го зачува човечкото достоинство.

„Ова не е живот достоен за еден човек“, вели тој, меѓутоа: „Верувам дека генерално повеќето луѓе одат во странство за да го направат тоа бидејќи тешкотиите ги принудиле. Да заработат повеќе“.

„Креветите ни беа во ред, но спиете во мал, тесен простор во кабината на камионот. Во лето ако климата е вклучена, камионот е вклучен цела ноќ. Мора да се навикнете на брмчењето, некои луѓе не можат да спијат со тоа, но јас се адаптирав“, вели тој.

Иако има бројни проблеми и подеми и падови со самата работа, она што на интервјуираниот му било најтешко е осаменоста. Како што вели, најмногу му тежело оддалеченоста од семејството.

„Времето поминато во тој камион е неповратно. Не го препознав детето затоа што толку порасна, како да сум отсутен со години“, вели камионџијата.

Седиштето на компанијата, според него, било во Унгарија. По враќањето дома, тој морал да оди таму за да го доврши она што му остана од документите.

“Потоа запознав група луѓе, сите во еуфорија, среќни што возам и работам. И јас бев среќен, но од друга причина – се враќав дома! Тие уште не знаеја што ги чека”, вели Ѕвонко.

Што се однесува до самото работно место, тој нагласува дека со закон е дозволено да се вози три пати неделно по девет часа и двапати по 10 часа. Работното време е 13 часа бидејќи се брои и времето потребно за истовар на робата. Во земјите од ЕУ, ни вели, има забрани, на пример, во сабота се дозволува возење до три часот, а во недела не. Освен ако не возите нешто што е во фрижидер. Генерално нема долго чекање на границата.

„Кога одите во Швајцарија, таму треба да чекате, бидејќи таму оди царинската стока. При влез во државата треба да се регистрира бројот на поминати километри, како и кога излегувате. Понекогаш треба да почекате на бугарско-романската и грчко-бугарската граница Бугарите и Романците можат да ве задеваат ако сакаат, додека не им дадете некој динар, но јас само им велам „нема проблем, навистина немам ништо. Мене ми тече дневницата, па можам да седам на граница 10 дена – искрен е Трифуновиќ Генерално, вели, никаде немал проблеми, но ни раскажува за ситуација со романски полицаец. : Ми кажа како ме фатил радарот, на што му одговорив дека е невозможно кабина, имав кусур пет центи и му ги дадов кога погледна, само ги фрли парите во кабината.

Се случуваат и други несреќи. Така еднаш, тој поминал два часа собирајќи компири додека истоварувал роба бидејќи гајбите во неговиот камион паднале за време на патувањето. Еден од најголемите проблеми, посочува соговорникот, е паркирањето. Неисправности навистина се случуваат, но Трифуновиќ нагласува дека најважна е добрата комуникација со матичната компанија и дека на тој начин проблемите брзо се решаваат.

„Кога еднаш ми се дупна гумата, се обидов да ја сменам, но не можев. Меѓутоа, ако има некаков проблем, се се пријавува во компанијата и брзо доаѓа мајстор. Ако некој ве удри на патот со возило или обратно, „Европскиот формулар е пополнет, сите камиони и фирми се осигурани и не е ништо сериозно, најважно е никој да не се повреди“, вели тој.

Некогаш компанијата ви прави притисок да пристигнете на одредена локација, а најголемиот проблем е паркирањето.

„Често се случува сите паркинзи да се полни, а да не можете многу да го надминете пропишаното време за возење. На компанијата тоа не и е гајле и плаќате казна од околу 500 евра. Потоа треба да се сетите каде е индустриски зони се, затоа што таму беше паркинг простор, исто така, има ограничување на брзината од 60 км/ч на некои автопати, и треба да се свесни за тоа затоа што е лесно да се пречекорува брзината, а потоа да се плати казна. “, додава Трифуновиќ.

Иако неодамна добил понуда од белгиска компанија да вози со приход од околу 3.600 евра, тој нагласува дека повеќе не би тргнал на пат.

„Целиот мој живот го премотав неколку пати во главата. Се сетив на се. Имам добри понуди, но не би се вратил на возење камион“, вели Трифуновиќ.

Alo.rs

Advertisement

Балкан

Повторно блокиран патот кон ЕУ на Црна Гора – Ова се причините

Франција стави блокада на затворањето на две поглавја во пристапните преговори на Црна Гора со Европската Унија, но дипломатски извори од Брисел потврдуваат дека Подгорица следната недела ќе успее да затвори три други поглавја.

Според информации на TVCG, Црна Гора е подготвена да ги затвори поглавјата: Право на основање компанија и слобода на обезбедување услуги (3), Слободно движење на капитал (4) и Право на деловните друштва (6). Меѓувладината конференција, на која се очекува официјалното затворање, е закажана за 16 декември, пред седницата на Советот на министри за општи работи на ЕУ.

Сепак, Франција се спротивставила на затворањето на поглавјата Земјоделство и рурален развој (11) и Рибарство (13). И покрај последните консултации, тие две поглавја остануваат отворени, што го одложува напредокот во овие области.

Дипломатски извори информираат дека постојаните претставници на земјите-членки ќе се состанат повторно за време на викендот, со можност за дополнителни разговори и потенцијално затворање на уште некои поглавја пред конференцијата.

Црна Гора ги започна преговорите со ЕУ на 29 јуни 2012 година, откако статусот кандидат го доби во 2010 година. Досега ги има отворено сите поглавја и неколку привремено затворени, задржувајќи ја позицијата како најнапредната земја на Западен Балкан во процесот на европска интеграција.

Continue Reading

Балкан

Брисел притиска: Албанија мора да врати 33,5 милиони евра по откриените злоупотреби со ИПАРД фондовите

Европската Унија официјално побара од Албанија да врати 33,5 милиони евра од програмата ИПАРД 2, по утврдените нерегуларности во користењето на средствата во периодот 2020–2022 година, објави „Лајме јаворе“. Одлуката доаѓа по деталната истрага на Европската канцеларија за борба против измами (OLAF), која идентификувала 52 случаи на злоупотреба на фондови наменети за албанските земјоделци и агро-прехранбениот сектор.

Во изјава за А2 CNN, Европската комисија била јасна: секој евроцент што бил искористен нерегуларно мора да биде вратен, нагласувајќи дека Тирана мора со „најголема сериозност“ да пристапи кон проблемот.

Локалните медиуми предупредуваат дека Албанија е најлошо рангирана во регионот по злоупотребени средства, дури полошо и од Турција. Дополнителен удар е суспензијата на финансирањето од ИПАРД 3 – вкупно 146 милиони евра, од кои 112 милиони се средства од Европската Унија. Доколку владата не спроведе корективни мерки, ризикува целосно губење на средствата до 2027 година.

Европската комисија потврдува дека е во тек билатерална постапка за да се утврди дали албанските институции ќе успеат да ја повратат довербата во системот.

Паралелно, предметот го отвори и албанското Специјално обвинителство за корупција и организиран криминал (СПАК), кое истражува како биле распределувани средствата, кој бил корисник, и кои институции или поединци стојат зад злоупотребите.

Continue Reading

Балкан

„Илинден“-Тирана му посакува успешен мандат на Клодиан Брахо и бара истрага за злоупотребите со бугарско потекло

Македонско друштво “Илинден“-Тирана му посакува на г-дин Клодиан Брахо, кој  беше избран за нов раководител на Специјалната структура против корупција и организиран криминал (СПАК).

Македонско друштво “Илинден“-Тирана очекува СПАК со приоритет да го истражи незаконското издавање на уверенија за бугарско потекло од албанските локални институции, како и влијанието што групите посредници за бугарски пасоши го извршија врз процесот на пописот во 2023 година на целата територија на Република Албанија.

Овие групи ја злоупотребија својата моќ и врски за да постават свои попишувачи, при што вршеа притисоци, закани и поткуп врз албанските граѓани со цел да ги принудат да се изјаснат како Бугари и да ги манипулираат податоците од пописот.

Дополнително, бараме истрага за незаконските активности на фондациите од Бугарија, кои делуваат со цел асимилација на автохтоната македонска заедница во Република Албанија, загрозувајќи го нејзиниот идентитет, култура и права.

Македонско друштво “Илинден“-Тирана честита за достигнувања на СПАК во текот на последните три години под водство на г-дин Алтин Думани, надевајќи се дека понатамошната работа на г-дин Клодиан Брахо ќе биде успешна и во служба на транспарентноста и правдата.

Македонско друштво “Илинден“-Тирана

Continue Reading
Advertisement

Advertisement

Advertisement
Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Трендинг