Connect with us

Балкан

„НИКОГАШ НЕ БИ СЕ ВРАТИЛ ДА ВОЗАМ КАМИОН“: Се заработува добро, но се живее во кабина“, вели Звонко

Published

on

На долги, исцрпувачки патувања кои траат неколку илјади километри, додека вози, јаде и спие во малите кабини на своите камиони, Звонко Трифуновиќ од Србија доживеал искуство кое не е ни малку лесно и покрај тоа што заработува повеќе од тоa што би имал дома.

Иако многумина веруваат дека возачите на камиони во Европа живеат удобен живот, Звонко истакнува дека зад тие високи плати се кријат многу жртви, осаменост и физички и психички стрес. Тој поминал нешто повеќе од една година возејќи камион-церада и камион ладилник низ многу европски земји, а неговата приказна е и инспирација и предупредување.

Вели дека тоа е една од подосадните работи, а оваа професија не би ја препорачал на секој кој не е навикнат да биде цел ден во возило.

„Мислев дека е подобро да возам камион ладилник, бидејќи имаше интересни тури. Често одев со брод до Грција, па имаше можност и да се одморам и уживав во тоа“, ја започнува својата приказна Трифуновиќ.

Како возач на камион, Звонко патувал низ Германија, Австрија, Белгија, Франција, Холандија, Грција, Италија, Шведска и Словенија. Заработил околу 2.000 евра месечно, а најважно му било да го зачува човечкото достоинство.

„Ова не е живот достоен за еден човек“, вели тој, меѓутоа: „Верувам дека генерално повеќето луѓе одат во странство за да го направат тоа бидејќи тешкотиите ги принудиле. Да заработат повеќе“.

„Креветите ни беа во ред, но спиете во мал, тесен простор во кабината на камионот. Во лето ако климата е вклучена, камионот е вклучен цела ноќ. Мора да се навикнете на брмчењето, некои луѓе не можат да спијат со тоа, но јас се адаптирав“, вели тој.

Иако има бројни проблеми и подеми и падови со самата работа, она што на интервјуираниот му било најтешко е осаменоста. Како што вели, најмногу му тежело оддалеченоста од семејството.

„Времето поминато во тој камион е неповратно. Не го препознав детето затоа што толку порасна, како да сум отсутен со години“, вели камионџијата.

Седиштето на компанијата, според него, било во Унгарија. По враќањето дома, тој морал да оди таму за да го доврши она што му остана од документите.

“Потоа запознав група луѓе, сите во еуфорија, среќни што возам и работам. И јас бев среќен, но од друга причина – се враќав дома! Тие уште не знаеја што ги чека”, вели Ѕвонко.

Што се однесува до самото работно место, тој нагласува дека со закон е дозволено да се вози три пати неделно по девет часа и двапати по 10 часа. Работното време е 13 часа бидејќи се брои и времето потребно за истовар на робата. Во земјите од ЕУ, ни вели, има забрани, на пример, во сабота се дозволува возење до три часот, а во недела не. Освен ако не возите нешто што е во фрижидер. Генерално нема долго чекање на границата.

„Кога одите во Швајцарија, таму треба да чекате, бидејќи таму оди царинската стока. При влез во државата треба да се регистрира бројот на поминати километри, како и кога излегувате. Понекогаш треба да почекате на бугарско-романската и грчко-бугарската граница Бугарите и Романците можат да ве задеваат ако сакаат, додека не им дадете некој динар, но јас само им велам „нема проблем, навистина немам ништо. Мене ми тече дневницата, па можам да седам на граница 10 дена – искрен е Трифуновиќ Генерално, вели, никаде немал проблеми, но ни раскажува за ситуација со романски полицаец. : Ми кажа како ме фатил радарот, на што му одговорив дека е невозможно кабина, имав кусур пет центи и му ги дадов кога погледна, само ги фрли парите во кабината.

Се случуваат и други несреќи. Така еднаш, тој поминал два часа собирајќи компири додека истоварувал роба бидејќи гајбите во неговиот камион паднале за време на патувањето. Еден од најголемите проблеми, посочува соговорникот, е паркирањето. Неисправности навистина се случуваат, но Трифуновиќ нагласува дека најважна е добрата комуникација со матичната компанија и дека на тој начин проблемите брзо се решаваат.

„Кога еднаш ми се дупна гумата, се обидов да ја сменам, но не можев. Меѓутоа, ако има некаков проблем, се се пријавува во компанијата и брзо доаѓа мајстор. Ако некој ве удри на патот со возило или обратно, „Европскиот формулар е пополнет, сите камиони и фирми се осигурани и не е ништо сериозно, најважно е никој да не се повреди“, вели тој.

Некогаш компанијата ви прави притисок да пристигнете на одредена локација, а најголемиот проблем е паркирањето.

„Често се случува сите паркинзи да се полни, а да не можете многу да го надминете пропишаното време за возење. На компанијата тоа не и е гајле и плаќате казна од околу 500 евра. Потоа треба да се сетите каде е индустриски зони се, затоа што таму беше паркинг простор, исто така, има ограничување на брзината од 60 км/ч на некои автопати, и треба да се свесни за тоа затоа што е лесно да се пречекорува брзината, а потоа да се плати казна. “, додава Трифуновиќ.

Иако неодамна добил понуда од белгиска компанија да вози со приход од околу 3.600 евра, тој нагласува дека повеќе не би тргнал на пат.

„Целиот мој живот го премотав неколку пати во главата. Се сетив на се. Имам добри понуди, но не би се вратил на возење камион“, вели Трифуновиќ.

Alo.rs

Балкан

АЛБАНИЈА ЌЕ ГО ЗАБРАНИ УВОЗОТ НА СТАРИ ВОЗИЛА

Published

on

Албанија ќе го забрани увозот на возила произведени пред 2011 година, како дел од мерките за намалување на загадувањето на животната средина и за зголемување на безбедноста на патиштата. Ќе биде забранета регистрација на возила кои не го исполнуваат стандардот „Еуро 5“ на Европската Унија, со што ќе се замени сегашниот стандард „Еуро 4“.

– Според податоците на Дирекцијата за транспорт, само лани биле регистрирани 100 илјади возила увезени од 81 земја, од кои над 33 илјади ја исполниле само нормата Еуро 4, додека 22 илјади биле постари од 15 години. Оваа политика доаѓа како обид да се исполнат меѓународните барања за заштита на животната средина и за безбедноста на патиштата, бидејќи постарите автомобили се сметаат за позагадувачки и поопасни за сообраќајни несреќи – објавија албанските медиуми.

Црна Гора го забрани увозот на автомобили произведени пред 2009 година. Косово од 2017 година не дозволува увоз на возила постари од 10 години, а од 1 јануари 2025 година го забрани увозот на автомобили произведени пред 2015 година. Во моментов, просечната старост на автомобилите во регионот е 18 години, додека во ЕУ е 12 години.

Continue Reading

Балкан

ПЛАТИТЕ НА ПРЕТСЕДАТЕЛИТЕ ВО РЕГИОНОТ: Кој заработува најмногу, а кој најмалку?

Published

on

Хрватска избра претседател. Зоран Милановиќ доби уште еден мандат.  Ова им даде можност на српските медиуми да истражат за неговата финансиска состојба, колку заработува и да ги споредат неговите примања со оние на претседателите од регионот.

Македонија и на оваа листа е на дното.  Најниска плата има македонската претседателка Гордана Сиљановска-Давкова, околу 1.500 евра, а највисока плата прима претседателот на Албанија, Бајрам Бегај – 3.860 евра. Српскиот претседател Александар Вучиќ има плата од околу 1.800 евра месечно, а бугарскиот Румен Радев зема плата од 3.000 евра.

Црногорскиот претседател Јаков Милатовиќ има плата од 2.420 евра. Милановиќ зема плата од 3587,79 евра. Членовите на претседателството на Босна и Херцеговина(БиХ), Жељка Цвијановиќ, Денис Беќировиќ и Жељко Комшиќ примаат плата од 2.920 евра, според податоците од октомври 2023 година.  Словенечката претседателка Наташа Мусар зема плата од 3.322 евра. 

Continue Reading

Балкан

МАКЕДОНСКА ЗАЕДНИЦА ВО КОСОВО: “ЕДИНСТВЕНА ГОРАНСКА ПАРТИЈА” СО КАНДИДАТСКА ЛИСТА НА ПАРЛАМЕНТАРНИТЕ ИЗБОРИ

Published

on

14 јануари 2025 година, Драгаш, Косово – На 9 февруари 2025 година во Косово се одржуваат редовни парламентарни избори.

Сите државјани на Косово што живеат во странство, а кои се пријавиле за гласање надвор од Косово преку пошта, од 9 јануари до 8 февруари можат да гласаат за редовните парламентарни избори.

Централната изборна комисија (ЦИК) преку известување информира дека започна периодот на гласање преку пошта за сите државјани на Косово што го избрале овој начин на гласање.

Според соопштението на ЦИК, периодот од 9 јануари до 8 февруари ќе важи само за граѓаните што успешно се пријавиле како гласачи надвор од Косово и кои гласачкото ливче го пратиле преку пошта до едно од поштенските сандачиња отворени надвор од Косово или до поштенското сандаче на ЦИК во Косово.

Во меѓувреме, за оние што се пријавени за физичко гласање во едно од дипломатските претставништва на Република Косово, гласањето ќе се одржи на 8 февруари 2025 година.

Редовните парламентарни избори во Република Косово ќе се одржат на 9 февруари, а официјално изборната кампања веќе е започната на 11 јануари.

Според одлуките на ЦИК, за учество на изборите се сертифицирани вкупно 28 политички субјекти, со вкупно 1.280 кандидати што ќе се натпреваруваат за 120 пратенички места во Собранието на Косово.

На престојните парламентарни избори на Косово своја кандидатска листа има и Партијата “Единствена горанска партија”.

  • На кандидатската листа на нашата партија се наоѓаат 29 кандидати од разни делови на областa Гора. На кандидатската листа на Партијата “Единствена Горанска Партија” се вредни луѓе, кои се залагаат за подобрување на положбата на Македонска горанската заедница во Косово, зачувување и активно промовирање на културни вредности, обичаи и традиции на Македонската горанска заедница во Косово, како и формирање општина Гора во согласност со Уставот и законите на Република Косово, – вели претседателот на партијата и носител на листата, Адем Хоџа, дипломиран инжињер.

Партијата “Единствена Горанска Партија” во својата јавна покана вели: “Заедно и масовно да излеземе на гласање, да покажеме дека и покрај многубројните и разновидни напори за гаснење на нашиот горански идентитет ние постоиме, ние сме тука и сме посилни од било кога! Вашиот глас за Партијата “Единствена Горанска Партија” ја зајакнува и ја чини уште посилна во посветеноста кон легитимните барања на Македонска – Горанска заедница во Косово, европските стандарди на локална самоуправа да ја вклучуваат и областа Гора, и за вистинска економска и политичка еднаквост и поголема застапеност во институциите. Ве повикуваме, излезете на гласање и заокружете го бројот 113!“

Кандидати за пратеници на партијата “Единствена Горанска Партија” се: Адем Хоџа, Енес Горан, Рахела Ибраими, Фејсал Халиловиќ, Ерџан Лиманче, Шејла Љајко, Ешреф Чуфта, Шукрија Аслани, Зехра Дестани, Рагбет Максути, Муамер Сулејмани, Сабина Рушити, Анес Хоџа, Един Курт, Зафира Алија, Саит Ибиши, Ерсан Рахмани, Елвира Горан, Ерсан Али, Един Нурче, Санида Бачка, Муамер Чучуљ, Енсар Рифати, Алмира Хајрадини, Елмир Алидини, Сафет Бељуљи, Ајида Пајазити, Ертур Хасани и Кабир Шуаре.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Трендинг

Copyright © 2024 Булевар.мк