Connect with us

Македонија

Јаневска: Пронајдени бројни неправилности кај Европскиот универзитет на Мерко

Министерството за образование наиде на повеќе неправилности на Меѓународниот универзитет во Струга, но министерката за образование Весна Јаневска вели дека деталите за нив ќе ги открие кога процедурите ќе бидат децидни. Јаневска за Алсат вели дека двата институти кои работат во рамките на овој универзитет во моментов се под надзор.

„Работиме во Струга и моментално сме под надзор на два таканаречени институти од Меѓународниот универзитет во Струга. Односно, ние постојано работиме, но мора да собереме доволно елементи и докази за одлуката што ќе ја донесеме за да не падне во вода, би рекол на јазикот на народот, имено одлуката да остане и да биде долгорочни. Да, се зборува за многу неправилности, но министерот како министер има само одредени овластувања. „Агенција за квалитет на образованието, просветниот инспекторат, а во некои институции не можам да кажам дека тоа е случај со Струга, треба да се вклучат и Комисијата за работни односи и Финансиската полиција“, изјави Весна Јаневска, министерка за образование и наука.

Јаневска ја даде оваа изјава за Алсат, ден по расправата во Собранието, каде Комисијата за именувањата донесе одлука за разрешување на директорот на Агенцијата за квалитет на високото образование, Расим Зуфери. Утврдено е дека Агенцијата за време на неговиот мандат и покрај неправилностите дозволила да се даде дозвола за почеток со работа на Факултетот за здравствени науки при Меѓународниот универзитет во Струга, во јавноста познат како Универзитетот на струшкиот градоначалник Рамиз Мерко. Одлуката беше донесена и од Владата, во периодот на министерот Јетон Шаќири, на само неколку дена пред истекот на мандатот на владата на СДСМ-ДУИ.

„Студентите не смеат да се запишат на таа студиска програма. Регистрацијата ќе беше целосно нелегална. За жал, ќе настрадаа и студентите и Факултетот ќе се соочи со правни последици“, изјави Јаневска.

Министерката вели дека пропустот на Агенцијата за квалитет на образованието и директорот не е само во случајот со овој универзитет. Според неа, оваа многу важна Агенција била тотално нефункционална.

„На пример, побаравме евалуација на неколку факултети на неколку универзитети, што не е направено, вклучително и таканаречениот Универзитет Мерко. Имаме неправилности во работата на архивата, имаме неправилности во процесот на одлучување. На пример, одлуката за Струга беше донесена на 10, а укината на 17-ти. Имаме нетранспарентно работење и собрани се повеќе елементи министерството да се пожали на работата на Агенцијата за квалитет на образованието“, вели таа.

Одборот за акредитација и одборот за евалуација на високообразовните институции се во надлежност на Агенцијата за квалитет на високото образование. Според Јаневска, евалуациониот одбор нема спроведено никаква евалуација на ниту една институција или студиска програма од своето формирање.

Advertisement

Македонија

Само 15 од 3.690 автобуси во Македонија се електрични – јавниот транспорт останува далеку од еко-трансформација

Иако македонските патишта се преплавени со автобуси, квантитетот во овој случај не значи и квалитет. Најновите податоци на Евростат откриваат фасцинантен, но загрижувачки парадокс: додека Европа активно оди кон „зелена“ мобилност, македонскиот јавен превоз останува заглавен во облак од дизел чад.

Со 2 автобуси на секои 1.000 жители, Македонија со леснотија го престигнува просекот на Европската Унија (1,6). На хартија, нашата мрежа е погуста од онаа на многу европски метрополи. Сепак, од вкупно 3.690 регистрирани автобуси во 2024 година, дури 97,8% се движат на дизел.

Додека европските градови инвестираат во тивок и чист транспорт, во Македонија само симболични 15 возила (0,4%) се електрични – капка во морето на фосилните горива.

Интересен е податокот дека Македонија го обновува својот возен парк со двојно побрзо темпо од ЕУ. Минатата година биле регистрирани 379 нови автобуси, што претставува стапка на обнова од 10,2% (наспроти европските 5,1%).

Но, ние купуваме нови возила, но купуваме стари технологии. * Во ЕУ: Речиси секој петти нов автобус (17,8%) е со нулта емисија.

Речиси секој нов автобус е повторно – дизел.

Додека автобуската мрежа е натпросечно застапена, кај патничките автомобили сликата е обратна. Со 319 автомобили на 1.000 жители, Македонија сè уште е далеку под европскиот стандард од 578 возила. Ова сугерира дека граѓаните сепак се потпираат на јавниот превоз, што само ја зголемува итноста тој да биде модерен и еколошки.

Continue Reading

Македонија

Западен Балкан како еден: Муцунски јасно за иднината во ЕУ

Министерот за надворешни работи и надворешна трговија, Тимчо Муцунски, користејќи ја симболиката на виното како сврзно ткиво на регионот, испрати силна порака до европските партнери. Тој потенцираше дека иако евроинтеграцијата е технички процес, суштината е во регионалната кохезија.

„Ниту една држава не смее да остане изолиран остров. Иако системот е поставен така што не мора сите да влеземе во исто време, нашата крајна цел е таму да бидеме заедно“, дециден е Муцунски.

Тој повлече паралела со македонското грозје, кое често е „тајната состојка“ во регионалните вина, заклучувајќи дека кога работиме заедно, создаваме „вистински европски производ“ со кој сите се гордеат.

Новата еврокомесарка за проширување, Марта Кос, внесе нова енергија и емоција во дискусијата. Таа упати критички осврт кон бирократизацијата на процесот, нагласувајќи дека премногу се зборува за политика, а премалку за луѓето и културата кои го дефинираат Балканот.

„Понекогаш сакам да им кажам на земјите од регионот: не мора толку да ни се докажувате. Вие сте дел од нас. Она што го правиме сега е само формализирање на таа реалност“, порача Кос, ветувајќи дека ќе работи на зголемување на видливоста на Балканот меѓу членките на ЕУ.

Комесарката Кос го заврши своето обраќање со необично ветување кое веднаш стана метафора за нејзиниот мандат: по затворањето на преговорите со секоја земја, таа лично ќе го освои нивниот највисок планински врв. За Македонија – тоа е Кораб.

Continue Reading

Македонија

Собранието пред одлука: Договорот за меѓуграничниот железнички тунел со Бугарија на дневен ред

На продолжението на 76-та седница, пратениците ќе ја донесат конечната одлука на договорот со Софија – ратификацијата на изградбата на меѓуграничниот железнички тунел кој треба конечно да ги спои двете метрополи по шини.

Договорот, ставен на хартија на 6 ноември во Ѓуешево од страна на министрите Николоски и Караџов, ги дефинира сите важни точки: од технички решенија до финансиски конструкции.

Тунелот од 2,4 километри, кој геометриски прецизно е поделен на половина меѓу двете држави, ќе се протега на релација Софија – Ѓуешево – Крива Паланка – Скопје.

Освен железницата, Собранието ќе решава и за иднината на домашното производство на струја. На дневен ред, по скратена постапка, се државните гаранции за амбициозните проекти на ЕСМ: Новите соларни капацитети на ФЕЦ Битола 3 со поддршка од ЕБОР и германската КфВ банка и фополнителни средства за ревитализација на постојните хидроелектрани.

Во пакетот економски реформи влегуваат и измените на Законот за буџети и Законот за експропријација, чија цел е забрзување на капиталните инвестиции преку поедноставени процедури.

Атмосферата во законодавниот дом дополнително ќе ја загрее Резолуцијата за осуда на опозициските манипулации. Власта бара потврда на своите стратегии против илегалната миграција, директно удирајќи по реториката на политичките опоненти.

За крај, пратениците ќе поминат низ обемен „брз тракт“ на законски измени кои допираат речиси секоја сфера: измени во законите за полиција, возила и сообраќајна безбедност, корекции во извршувањето на санкциите и прекршочните одредби и редефинирање на правилата за државните награди.

Continue Reading
Advertisement

Advertisement

Advertisement
Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Трендинг