Connect with us

Европа

ЕУ повторно го одложи стартот на новите правила за влез во унијата, воведување ќе биде постепено

Published

on

Иако се очекуваше да почне уште на стартот на 2025 година, воведувањето на новиот систем ETIAS, кој ќе вклучува издавање патна дозвола за влез во земјите-членки на ЕУ, веројатно нема да се случи во годинава.

Генералниот директорат за миграција и внатрешни работи на Европската унија потврди дека имплементацијата на Европскиот систем за информации и овластување за патување (ETIAS) ќе биде постепена, со преоден и период на прилагодување.

Како што објаснуваат од Генералниот директорат, веднаш по започнувањето на ETIAS, ќе има шестмесечен преоден период во кој патниците ќе можат да аплицираат за овластување за патување.
Сепак, во текот на овој преоден период, на патниците и понатаму ќе им биде дозволено да влезат во ЕУ дури и ако не поднеле барање за овластување за ETIAS, под услов да ги исполнуваат другите услови за влез, пренесува Шенген Њуз.

По завршувањето на преодниот период, ќе има период на приспособување, за време на кој патниците ќе треба да имаат овластување ETIAS за да им биде дозволен влез во земјите-членки на ЕУ.

Сепак, постои исклучок. На оние што ќе влезат во ЕУ за прв пат за време на периодот на приспособување по завршувањето на периодот на транзиција, ќе им биде дозволен влез без одобрение од ETIAS, под услов да ги исполнуваат другите критериуми за влез.

За сите други патници кои не спаѓаат во оваа категорија, влезот во ЕУ ќе биде одбиен доколку немаат одобрение за ETIAS кога патуваат во Унијата за време на периодот на приспособување.

Периодот на приспособување ќе трае најмалку шест месеци.

ЕУ ги потсетува патниците дека ETIAS ќе биде потребен неколку месеци откако системот EES ќе стапи во сила.

Покрај објаснувањето на правилата за време на периодот на транзиција и приспособување, ЕУ, исто така, ги потсети патниците дека ќе им треба овластување за патување ETIAS само неколку месеци по стапувањето во сила на системот за влез/излез (ЕЕС).

Бидејќи датумот на лансирање на EES сè уште не е објавен по последното одложување, се верува дека ETIAS нема да биде неопходен до крајот на 2025 година или почетокот на 2026 година.

Лансирањето на ETIAS ќе се случи неколку месеци по воведувањето на системот за влез/излез (ЕЕС).

ШТО Е ТОЧНО ETIAS?

Системот ETIAS ќе вклучува издавање дозвола за патување, што е услов за влез во ЕУ.

Условот за патување ETIAS ќе важи за сите странски државјани на кои им е дозволен безвизен влез во ЕУ. Откако ќе се имплементира ETIAS, апликациите се прават преку официјалната веб-страница на ETIAS или мобилната апликација ETIAS. Овластувањето за патување ETIAS ќе чини 7 евра, а документот ќе остане валиден во период од три години или до истекот на пасошот, во зависност од тоа кој услов ќе биде исполнет прво.

Новиот систем ETIAS е најавен за зголемување на безбедноста и безбедноста во Европската унија.

Пред да профункционира ETIAS, а се очекува тоа да се случи во текот на 2025 година, ќе пристигне нов систем за влез/излез од ЕУ – системот EES, за кој некои земји-членки се веќе подготвени.

Системот за влез/излез (ЕЕС) е автоматизиран ИТ систем за регистрирање на државјани кои не се членки на ЕУ кои патуваат на краток престој, секој пат кога ќе ги преминат границите.

EES ќе функционира така што ќе бара биометриски податоци како отпечатоци од прсти и фотографија на граничните премини, покрај вашиот пасош. Граничните службеници ќе ги скенираат вашите отпечатоци од прсти (четири прсти) и ќе го фотографираат вашето лице. Оваа информација ќе биде снимена во дигитална датотека.

Европа

Тенковите „Леопард“ и „Абрамс“ неефикасни на бојното поле во Украина

Published

on

Германските тенкови „Леопард 2“ и американските „Абрамс“ се покажаа неефикасни на бојното поле во Украина, признаваат во двете земји-донатори на оружје и воена опрема на Киев во војната со Русија.

Германските тенкови „Леопард 2“ и американските „Абрамс“ се покажаа неефикасни на бојното поле во Украина, признаваат во двете земји-донатори на оружје и воена опрема на Киев во војната со Русија.

Во доверлив транскрипт до Министерството за одбрабна на Германија од состанокот меѓу германското воено аташе стационирано во Киев и околу 200 војници на Бундесверот, дипломатот ги откри тешкотиите со кои се соочуваат Украинците во ракувањето со тешкото вооружување.

Тенковите „Леопард 2“ се ранливи на беспилотни летала, како и тенковите воопшто. Сепак, комплицираниот дизајн на „Леопард 2“ ја отежнува поправката на бојното поле, што значи дека оштетените „леопарди“ мора да се испратат до специјализирани тимови за поправка во западна Украина или дури да одат сè до Полска за да се поправат и одржуваат.

Слични проблеми се појавуваат и кај американскиот тенк „Абрамс“.

Во декември Џек Саливан, поранешен американски советник за национална безбедност, призна дека тенковите „Абрамс“ испорачани од САД „не се најкорисната опрема“ за Украина, пишува британски „Телеграф“.

Украинските медиуми објавија дека, како и „леопардот“, логистичкото одржување на тенкот е „преголем товар“.

Германија во 2023 година ѝ испрати 18 „леопарди“ на Германија, вредни 10 милиони долари секој, за кои Киев веруваше дека би можеле да го променат текот на војната, но не излезе така. Овие оклопни борбени возила со дострел од 2 км и со максимална брзина на движење од 72 км/ч функционираат добро кога имаат воздушна поддршка, но во Украина се лишени од неа. 

Од околу 80 „абрамси“ што доби Киев од САД и од Австралија, за најмалку 20 се известува дека се уништени, оневозможени или запленети.

Марк Хертлинг, пензиониран генерал на американската армија, во јуни минатата година за Си-Ен-Ен изјави дека тенковите „Абрамс“ се технолошко чудо, но тие имаат огромни барања за одржување.

„Тие се неверојатни тенкови, но им треба софистициран синџир на снабдување за да работат. Потрошувачката на гориво е огромна и тие бараат специјализирано одржување што би можело да ги оптовари постојните можности на Украина“, рече тој.

Киев пријави слични проблеми и со тенкот „Челинџер 2“ дониран од Велика Британија, при што еден украински екипаж изјави за „Сан“ минатата година дека тие често се расипувале и не можеле лесно да се поправат.

Continue Reading

Европа

Фон дер Лајен ја повика Кина на преговори

Published

on

Претседателката на Европската комисија Урсула фон дер Лајен ја повика Кина да преговара за решение на проблемите предизвикани од царините што ги објави американскиот претседател Доналд Трамп.

Во разговор со кинескиот премиер Ли Кианг, Фон дер Лејен „ја истакна одговорноста на Европа и Кина, двата најголеми пазари во светот, за поддршка на силен, реформиран пазар, слободен, фер и заснован на еднакви услови“, соопшти нејзината канцеларија.

Ли и Фон дер Лајен разговарале за воспоставување механизам за следење на потенцијалното трговско пренасочување. Европската унија стравува дека Кина ќе ги пренасочи своите евтини производи во Европа поради царините на американскиот претседател Доналд Трамп, пишува Ројтерс.

Кинескиот премиер рече дека двете страни ќе ја зајакнат комуникацијата и ќе ја заштитат слободната и отворена трговија и инвестиции, објави Кинеското државно радио. „Кина е подготвена да го зајакне меѓусебното политичко почитување со ЕУ“, рече Ли, додавајќи дека Пекинг се залага за решавање на проблемот преку дијалог и консултации.

Кина денеска го критикуваше Трамп откако тој најави дополнителни царини од 50 отсто за кинескиот увоз, нарекувајќи го тоа уцена. Републиканецот се закани дека ќе воведе царини од 100 отсто на кинескиот увоз во САД почнувајќи од среда, доколку Пекинг одговори со реципрочни мерки на неговите тарифи, објавени минатата недела.

Европската унија предложи свои царини за американските производи како одговор на одлуката на Трамп да воведе царини од 20 отсто за алијансата. ЕУ истовремено предложи нула царини за индустриски производи на САД, но американскиот претседател одговори дека „тоа не е доволно“ и дека Европа мора да го надомести трговскиот суфицит што го има со Америка.

Continue Reading

Европа

Германија става кочница – помалку работници од Балканот!

Published

on

Новата германска влада, која треба да ја формира Фридрих Мерц, би можела да го ограничи таканареченото правило за Западен Балкан, кое дозволува работници од неколку балкански земји да доаѓаат во Германија, пишува „Тагешајтуг“.

На Германија и требаат работници, најмалку 400.000 годишно, велат експертите. Една од можностите овие луѓе да дојдат во Германија е таканареченото правило за Западен Балкан. Сепак, под новата влада со Мерц на чело, тоа правило може да биде значително ограничено. Овие посебни прописи им дозволуваат на луѓето од Албанија, БиХ, Црна Гора, Северна Македонија и Србија да дојдат на работа во Германија без никакви проблеми. За тоа не им треба стручно образование или квалификација – доволно е да имаат понуда за работа и одобрение од Федералната агенција за труд и вработување.

Правилото беше воведено во 2015 година со цел да се намали бројот на барања за азил од овие земји и да им се даде можност на луѓето редовно да пристапуваат до пазарот на трудот. Оттогаш, бројот на барања за азил од земјите од Западен Балкан значително се намали. Мигрантите од овој дел на Европа често работат во медицинскиот и градежниот сектор, рестораните и хотелите. Во 2024 година, владата на семафорот на Олаф Шолц не само што го продолжи правилото за Западен Балкан, туку и ја зголеми квотата за давање работни визи од 25.000 на 50.000 годишно, објави Политика.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Трендинг

Copyright © 2024 Булевар.мк