Connect with us

Технологија

Технологија Дали бојлерот треба постојано да биде вклучен зимно време?

Кога бојлерот троши помалку струја? – сè уште делува како нерешлива мистерија.

Бојлерите се незаменлив дел од секојдневниот живот – ни обезбедуваат пристап до топла вода за капење, перење алишта и садови. Основната цел на бојлерот е да одржува одредена количина на вода на саканата температура, спремна за користење во секое време.

За некои корисници, опцијата да го имаат бојлерот постојано вклучен може да делува како најпрактично решение. Ова овозможува постојано да имате пристап до топла вода без одлагање, што е особено погодно во домаќинствата со голем број членови или во објекти каде што во секое време може да се очекува потребата од топла вода.

Од друга страна, постојат аргументи кои ја поддржуваат тезата дека е поефикасно решение бојлерот да биде исклучен кога немаме потреба. Овој пристап може да резултира со помала потрошувачка на енергија и остава простор за заштеда, особено во ситуации кога бојлерот не се користи често.

Разгледувањето кога бојлерот троши најмалку струја не е само теоретска дискусија, туку има директно влијание врз месечните сметки за струја. Различни фактори, како што се големината на бојлерот, колку често се користи топлата вода и навиките на потрошувачите, играат клучна улога во изборот на оптималниот режим на работата за бојлерот.

Според експертите, заштедата на енергија не е значајна доколку бојлерот се одржува постојано вклучен. Сепак, одлуката за тоа како да се користи зависи од неколку фактори, вклучувајќи го бројот на луѓе во домаќинството и намената на бојлерот. Доколку се работи за помало домаќинство, самец или брачен пар, се смета за порационално бојлерот да се вклучува по потреба. Помалата потрошувачка на топла вода спречува бојлерот да се троши непотребно, што може да резултира со заштеда на енергија.

Кога станува збор за поголемо домаќинство со повеќе членови, можеби е предност да го држите бојлерот постојано вклучен. Во случаи како овие, веројатно некому ќе му треба вода во секое време, а одржувањето на константна температура може да биде поефикасно и попрактично.

Бојлерот е неизоставен дел од секојдневниот живот, но неговата правилна употреба може значително да ги намали трошоците за енергија. Намената на бојлерот игра клучна улога во одлучувањето кога треба да го користите. На пример, ако бојлерот се користи само за туширање, се препорачува повремено да го вклучувате. Меѓутоа, ако се работи за поголем проточен бојлер кој се користи за потребите на кујната и за туширање, можеби е порационално да се користи континуирано, бидејќи ќе се користи почесто.

Професионалците истакнуваат дека поекономично е да го вклучите бојлерот кога навистина е потребно. Доколку внимавате на тоа да ги намалите трошоците, препорачливо е бојлерот да го вклучувате во периодот кога тарифата за струја е пониска. На овој начин поефикасно ќе ја користите енергијата и ќе ги намалите сметките за струја.

Advertisement

Технологија

Еден од секои четворица тинејџери во Британија бара љубов и разбирање од вештачката интелигенција – човечки допир што често им недостасува во реалниот свет

Најновото истражување од Велика Британија открива алармантен тренд: секој четврти тинејџер се обратил до четботови со вештачка интелигенција (AI) за поддршка на менталното здравје во изминатата година. Ова доаѓа како јасен показател за длабоката криза во достапноста на соодветна, човечка поддршка за младите.

Добротворната организација Youth Endowment Fund (YEF), анкетирала неверојатни 11.000 деца на возраст од 13 до 16 години во Англија и Велс. Резултатите се загрижувачки: повеќе од половина од тинејџерите користеле некаков вид онлајн поддршка, а 25% експлицитно користеле AI четботови.

Она што е особено загрижувачко е што најистакнатите групи кои бараат помош од AI се оние кои се најмногу изложени на ризик.

  • 38% од децата кои биле жртви на сериозно насилство побарале поддршка од AI четботови.

  • 44% од децата кои биле сторители на сериозно насилство го сториле истото.

YEF сугерира дека анонимноста и достапноста 24/7 ги прават AI алатките привлечни за младите кои се борат и кои можеби се плашат или им е непријатно да разговараат со професионалец.

Среде овој пораст на „AI терапијата“, здравствените власти алармираат. Порано оваа година, NHS (Националната здравствена служба на Велика Британија) јавно ги повика младите луѓе да престанат да ги користат AI четботовите како замена за терапија, предупредувајќи дека тие можат да понудат „штетни и опасни“ совети.

Клер Мардок, директорка на националната служба за ментално здравје на NHS Англија, изјави за „Тајмс“:

„Слушаме некои алармантни извештаи за чет-ботови со вештачка интелигенција кои даваат потенцијално штетни и опасни совети на луѓе кои бараат третман за ментално здравје… Младите никогаш не треба да се потпираат на платформите за вештачка интелигенција за совети за ментално здравје.“

Експертите предупредуваат дека овие алатки не се опремени да се справат со сериозни ментални состојби и може дури и да ги влошат симптомите.

Аџада, член на младинскиот советодавен одбор на YEF, го изрази стравот на многумина:

„Вештачката интелигенција навистина ме плаши… Го губиме тоа емоционално, лично искуство што доаѓа со позитивни човечки интеракции.“

Фондот за младински прашања инсистира дека ова е симптом на неуспех на системот. Џон Јејтс, извршен директор на YEF, е недвосмислен:

„Мора да направиме подобро за нашите деца… Им треба човек, а не бот… За оние кои се погодени од насилство, разбирањето и емпатијата на доверлив возрасен можат да направат голема разлика.“

Истражувањето, исто така, ги зајакнува доказите за сериозноста на кризата со менталното здравје кај тинејџерите во Велика Британија. Повеќе од еден од четири пријавиле симптоми поврзани со високо или многу високо ниво на тешкотии во менталното здравје. 14% рекле дека се самоповредувале во изминатата година. 12% размислувале да си го одземат животот.

Четвртина од анкетираните имаат формална дијагноза за ментално здравје, а дополнителни 21% веруваат дека имаат состојба која не е дијагностицирана.

Додека технологијата нуди моментална утеха, експертите и младите истовремено предупредуваат дека нема замена за човечката емпатија, а порастот на „AI терапијата“ е само доказ за очајничкиот недостаток на достапна и безбедна професионална поддршка.

Continue Reading

Технологија

Австралија ги забранува социјалните мрежи за малолетници – глобален шок во дигиталниот свет

Австралија влегува во историјата како прва земја во светот која воведува задолжителна минимална возраст за користење на социјалните медиуми, поставувајќи ја сцената за бран на глобална регулација што сите го очекуваа.

Од полноќ, дигиталниот пејзаж на Австралија драматично се менува. Десетте најголеми платформи, вклучувајќи ги Инстаграм, ТикТок и Јутјуб, ќе бидат принудени да повлечат драстичен потег: блокирање на повеќе од милион сметки на корисници помлади од 16 години.

Непочитувањето на новиот закон носи со себе застрашувачки последици: казни до 49,5 милиони австралиски долари (33 милиони американски долари). Овој потег го означува почетокот на живиот експеримент кој ќе го проучуваат законодавците ширум светот.

Застапниците за слобода на говорот и технолошките гиганти жестоко се спротивставија на законот, нарекувајќи го претерано мешање во модерното живеење.

Сепак, законот наиде на огромен аплауз од родителите и застапниците за правата на децата, кои одамна бараа заштита од штетните ефекти на социјалните медиуми.

Оваа забрана е кулминација на едногодишни шпекулации за тоа дали една држава ќе се осмели да ја ограничи технологијата која стана толку длабоко вградена во секојдневниот живот. Законодавците, фрустрирани од бавната реакција на технолошката индустрија на штетите, сега директно интервенираат.

„Иако Австралија е прва што усвои вакви ограничувања, малку е веројатно дека ќе биде последна“, предупреди Тама Ливер, професор по интернет студии на Универзитетот Кертин.

Владите од Данска до Малезија – па дури и некои држави во САД – веќе сигнализираат дека планираат слични мерки. Ова следи четири години откако протечените интерни документи на Meta (META.O) открија дека компанијата била свесна за врската помеѓу нејзините производи и проблеми со сликата за телото и суицидалните мисли кај тинејџерите.

„Забраната за социјални медиуми во Австралија… е во голема мера како рударскиот канар во јагленокопот“, додаде Ливер, сугерирајќи дека ова е почеток на успешна борба против моќта на „Големата Технологија“.

Обединетото Кралство, кое веќе ги принудува порнографските веб-страници да ги блокираат корисниците под 18 години, внимателно го следи австралискиот пристап кон старосните ограничувања. „Кога станува збор за безбедноста на децата, ништо не е исклучено“, порача портпарол на британската влада.

За да се оцени успехот, австралискиот регулатор задолжен за спроведување на забраната, Комесарот за е-безбедност, ангажираше Универзитетот Стенфорд и 11 академици да ги анализираат податоците за илјадници млади Австралијци опфатени со забраната во следните најмалку две години.

Со исклучок на X на Илон Маск, сите платформи сигнализираа дека ќе се усогласат, но методите се контроверзни:

Проценка на возраста на корисникот преку анализа на неговата онлајн активност, проценка на возраста, Најчесто преку скенирање на селфи и идентификација со документи, Потврдување со прикачени лични документи или поврзани банкарски сметки.

Еден од најгласните противници е Илон Маск, кој остро ја осуди забраната, тврдејќи дека таа „изгледа како заден начин за контрола на пристапот до интернет од страна на сите Австралијци“.

Голем дел од платформите изразија слично незадоволство, предупредувајќи дека законот го нарушува правото на луѓето на слобода на говор. Како кулминација на тензиите, предизвикот пред Високиот суд на Австралија – поднесен од либертаријански државен законодавец – е веќе во тек, што укажува дека правната битка допрва ќе се разгорува.

За компаниите за социјални медиуми, овој закон означува влегување во нова ера на структурна стагнација. Истражувањата покажуваат дека бројот на корисници веќе се израмнува, а времето поминато на платформите се намалува.

Иако технолошките гиганти тврдат дека не остваруваат голем профит од реклами прикажани на лица под 16 години, тие алармираат: забраната го пресекува дотекот на идни корисници. Ова е особено значајно кога ќе се земе предвид фактот дека, непосредно пред стапувањето на сила, 86% од австралиските деца на возраст од 8 до 15 години користеле социјални медиуми.

„Деновите кога социјалните медиуми се гледаа како платформа за нескротливо самоизразување, мислам дека доаѓаат до крај“, изјави Тери Флу, ко-директор на Центарот за вештачка интелигенција, доверба и управување на Универзитетот во Сиднеј.

Иако платформите одговорија на регулаторните закани со воведување минимална возраст од 13 години и дополнителни безбедносни функции, Флу заклучува: „Ако тоа беше структурата на социјалните медиуми во периодот на бумот, не мислам дека би ја воделе оваа дебата“. Тоа сугерира дека индустријата едноставно не направила доволно за да избегне ваква драстична регулација.

Continue Reading

Технологија

Google ја укинува омилената апликација – еве со што ќе биде заменета

Google ќе го укине Google Assistant на повеќето Android уреди почнувајќи од почетокот на следната година, како дел од планот за замена на гласовниот помошник со новата вештачка интелигенција Gemini.

Google Assistant, лансиран во 2016 како конкурент на Apple Siri и Amazon Alexa, ќе биде надграден со Gemini, кој ќе се користи и на таблети, автомобили, слушалки, часовници и паметни куќни уреди. Новиот систем ќе овозможува природно гласовно управување и исти команди како претходниот помошник.

Google исто така претстави Gemini Home AI за паметни куќни уреди, а новиот Google Home Speaker се очекува во пролет 2026. Google Assistant ќе остане активен до март 2026, по што корисниците ќе бидат целосно префрлени на Gemini.

Претходно услугата се викала Bard, но беше ребрендирана во Gemini почетокот на 2024, кој сега покрива и AI модели и домашни уреди.

Continue Reading
Advertisement

Advertisement

Advertisement
Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Трендинг