Connect with us

Економија

Од ‘Just Do It’ до ‘Just Fix It’? Дали NIKE е во криза?

 НИКЕ одамна не е само обична компанија за спортска опрема – таа е глобална икона, препознатлива по своите иновативни патики и облека што ги поддржуваат спортистите и љубителите на уличната мода ширум светот. Основана далечната 1964 година како Blue Ribbon Sports, а преименувана во NIKE во 1971 година, оваа компанија ги привлекува купувачите со моќни маркетинг кампањи, врвна технологија и креативна визија.

Но, годините можат да донесат разновидни предизвици, а вториот квартал (Q2) на фискалната 2025 година не беше исклучок. Сепак, дури и со актуелниот пад на приходите, НИКЕ ја покажува својата решителност да ги задржи позициите на врвот и да понуди нова надеж за иднината.

Што велат бројките?

Во овој извештај, приходите на НИКЕ изнесуваат 11,3 милијарди долари, што претставува намалување од 9% споредено со истиот период минатата година. Нето добивката се намали за дури 32%, достигнувајќи 794 милиони долари, додека заработката по акција (EPS) падна за 30% и сега изнесува 0,54 долари. Една од главните причини за овие резултати е послабата куповна моќ и намалениот број маркетинг активности, кои го потиснаа продажниот обем и ја притиснаа бруто маржата до 41,5%.

Сегашните бројки делуваат загрижувачки, особено ако се споредат со минатогодишните резултати кои покажаа стабилен пораст и позначителен профит. Меѓутоа, аналитичарите веќе подвлекуваат дека падот на приходите можеби е само привремен, бидејќи компанијата претстои да преземе мерки и реформи што би можеле да донесат пресврт.

Кои производи ги погоди падот?

Во овој квартал, особено се истакнува падот во продажбата на обувки за 12%. Иако линиите за обувки како Air Max, Jordan и Nike Pro низ годините креираа фан-база и силен имиџ, економската ситуација и промената во приоритетите на потрошувачите придонесе дел од купувачите да го одложат или намалат нивното трошење за „премиум“ патики.

Во меѓувреме, продажбата на облека и додатоци бележи умерен пад, но НИКЕ успева да задржи солидна позиција во сегменти како кошарка, трчање и фудбал, каде што брендот е особено силен. Насочувајќи ги ресурсите кон најголемите „херои“ на производниот асортиман, компанијата очекува да поврати дел од загубената продажба.

Новиот извршен директор и неговата визија

Една од клучните промени во врвот на компанијата е именувањето на новиот извршен директор, Елиот Хил, кој ја презеде оваа функција во октомври 2024 година. Хил има долга историја во НИКЕ и ја познава ДНК-ата на брендот, што е огромен плус за компанијата.

Тој најави неколку стратешки приоритети:

1. Подлабок фокус на дигиталните канали:Унапредување на онлајн продажбата и персонализирани понуди за лојалните купувачи.

2. Реорганизација на производниот асортиман: Фокус на клучните модели со најголем потенцијал за продажба и профит.

3. Зголемени инвестиции во клучни спортски категории: Дополнителен развој и дизајни за трчање и фудбал, привлечни за помладата публика.

Зошто, и покрај падот, НИКЕ е (и ќе остане) моќен бренд?

Голем број експерти сметаат дека НИКЕ е бренд отпорен на економските кризи, благодарение на:

● Силен идентитет и културно влијание: Со кампањи како „Just Do It“, компанијата создава глобална заедница на лојални потрошувачи.

● Иновации и технологија: Постојано инвестира во подобрување на материјалите и дизајнот (Air, Flyknit и др.).

● Распознавање на идните трендови: НИКЕ влијае не само во спортот, туку и во уличната мода, па нејзините колекции се актуелни и на теренот и на социјалните мрежи.

Идни надежи и очекувања

Главниот финансиски директор, Метју Френд, најавува дека тековните инвестиции и прилагодувања во портфолиото можат да предизвикаат дополнителен притисок врз приходите, но верува дека овие потези на долг рок ќе донесат стабилност. НИКЕ, сепак, има огромен капитал во својата препознатливост и лојалноста на фановите.

„Just Do It“, но и „Just Fix It“

Вториот квартал покажа дека предизвиците се реални, а бројките се далеку од совршени. Сепак, новото раководство, предводено од Елиот Хил, има кристално јасен план: дигитална трансформација, рационализиран производен асортиман и поголем фокус на иновации. Историјата покажува дека НИКЕ успева да се врати уште посилна по секоја криза.

За фановите и инвеститорите, тоа значи дека возбудата допрва доаѓа. Кога станува збор за НИКЕ, адреналинот и страста се секогаш на највисоко ниво, а познатото мото „Just Do It“ останува најдобра илустрација за тоа како компанијата ќе ги надмине пречките на патот кон нов успех.

Advertisement

Економија

Броилата ќе се читаат и за празници: Вонредни екипи на Електродистрибуција по налог на РКЕ

По налог на Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад, Електродистрибуција ДООЕЛ Скопје воведе сет активни мерки за подобрување на услугата и намалување на поплаките од потрошувачите. Процентот на отчитување на броилата е зголемен на 95 проценти на тримесечно ниво и 90 проценти на месечно ниво.

Како дел од мерките, таргетирани се околу 10.000 потрошувачи кои во изминатите две години поднеле приговори за фактури, со кои е воспоставена етапна телефонска комуникација. Во пресрет на зимскиот период, на иницијатива на РКЕ беше одржан координативен состанок со раководството на Електродистрибуција, на кој беа презентирани чекорите за подобрување на двонасочната комуникација и зајакнување на довербата и транспарентноста.

Регулаторите нагласија дека особено е важно редовното отчитување во првите недели од јануари. Од Електродистрибуција информираа дека поради искуствата од претходната година, се формирани вонредни екипи кои ќе вршат отчитување и за време на викендите и празниците, со цел граѓаните да добиваат сметки со реална, а не проценета потрошувачка.

Од 1 декември годинава проширени се и дигиталните услуги за корисниците, вклучително и новата можност за онлајн корекција на фактура, како и поддршка за креирање кориснички профили. И понатаму се достапни услугите „Пријави состојба“, „Е-фактура“ и јасната ознака на фактурите дали состојбата е отчитана или проценета.

РКЕ и Електродистрибуција упатија апел до потрошувачите за одговорно користење на електричната енергија во текот на зимскиот период.

Continue Reading

Економија

Потврда за отчетноста и отвореноста: „Реплек“ ја освои наградата за најтранспарентна компанија на Македонската берза

„Реплек АД Скопје“ годинава е добитник на престижната награда „Кристално ѕвоно“ за најтранспарентно котирано акционерско друштво, по избор на медиумите, што традиционално ја доделува Македонската берза за хартии од вредност. Ова признание се врачува на крајот на годината и ја означува доследната, отворена и квалитетна комуникација на компаниите котирани на берзата, како и високите стандарди на отчетност и транспарентност кон инвеститорите, регулаторот и јавноста.

Признанието за најтранспарентна компанија кое го освои „Реплек“ се доделува од комисија составена од искусни економски новинари кои континуирано ги следат компаниите котирани на берзата и професионално известуваат за пазарот на капитал, акциите, како и за берзанските трансакции. Токму тие се сведоци дека „Реплек“ активно информира за сите новини, без разлика дали станува збор за оперативното работење или за промени во акционерската структура на компанијата. 

Во име на „Реплек“ наградата ја прими Офелија Петковиќ, директорка на секторот за финансии на компанијата, на свечениот настан организиран од Берзата.

„Ова признание за најтранспарентна компанија има посебно значење за нас, бидејќи доаѓа во годината кога го одбележуваме јубилејот – 80 години ‚Реплек’. Дополнителна тежина му дава фактот што е доделено од искусни новинари кои го препознаа нашиот напор за транспарентно работење и чие расудување е гаранција за кредибилитетот на наградата. Транспарентното работење ние во ‚Реплек’ не го сметаме само како обврска, туку како стратешка определба. Токму преку отворена комуникација, отчетност и доследност во работењето, ја зајакнуваме довербата кај инвеститорите, партнерите и пошироката јавност, вредности кои ќе продолжиме да ги негуваме и во иднина. Ова значајно признание ќе нѐ поттикне уште повеќе да останеме доследни на одговорното и отворено работење“, изјави Петковиќ.

Наградите на Македонската берза вклучуваат повеќе категории за најпрепознатливите и најактивни учесници на пазарот на хартии од вредност. Во номинација за наградите учествуваат 10 можни добитници, a процесот на избор е целосно транспарентен и се темели на комбинација од мислењето на јавноста и јасно мерливи пазарни податоци, како што се остварениот промет, бројот на трансакции, порастот на цената на акциите и слични критериуми.

Акцијата на „Реплек АД Скопје“ е една од најтргуваните хартии од вредност на Македонската берза. Веќе една година акциите на компанијата се дел од елитниот клуб на Македонскиот берзански индекс МБИ10, што e уште една потврда за стабилноста и довербата што пазарот ја има во компанијата, а што дава додатна мотивација за натамошно унапредување на транспарентноста. Дополнителен доказ дека „Реплек“ континуирано ја засилува отчетноста е фактот што компанијата пред извесен период направи сплит на акциите во однос еден спрема 10, со што акциите станаа подостапни за поголем број на акционери, а компанијата демонстрираше уште поголема отвореност кон инвеститорската заедница.

Continue Reading

Економија

Со НЛБ Банка сега можеш сè! Сите банкарски услуги во твојот телефон

НЛБ Банка ја заокружува јубилејната година со најголемиот исчекор во дигитализацијата на своите услуги и официјално станува првата „mobile first банка на пазарот, овозможувајќи сеопфатно дигитално искуство преку мобилен телефон.

 Со пораката Што ако можеш сè?, во изминатава година, НЛБ Банка ја градеше својата позиција на поддршка на амбициите и можностите на клиентите. Денес, таа порака ја добива својата најсилна завршница. Сега можеш сè! е слоганот кој ја затвора јубилејната година за НЛБ Банка и јасно кажува дека ветувањето е целосно исполнето.

 Поставувајќи нови стандарди и редефинирајќи го банкарството на македонскиот пазар, НЛБ станува првата банка на пазарот чија дигитална платформа за физички лица овозможува банкарство од почеток до крај и во која сите банкарски услуги се достапни преку мобилниот телефон.

Сега клиентите, преку мобилниот телефон, можат да отворат и банкарска сметка. По активирање на мобилното банкарство, веднаш да ја добијат својата платежна картичка во дигитална форма, да ја додадат во дигитален паричник и да ја користат за плаќање на ПОС терминали, онлајн, како и за подигнување на готовина од банкомати.

Преку својот мобилен телефон, клиентите можат да отворат и депозит, да активираат дозволено пречекорување, да аплицираат за добивање на картичка или да зголемат лимит на истата, да аплицираат за кредит. Практично, да управуваат со сите свои финансии, со исклучителна удобност и флексибилност.

 „Со воведувањето на „mobile first”, ја заокружуваме јубилејната година и логично го надградуваме слоганот „Што ако можеш сè?” со неговата финална и најконкретна форма – „Сега можеш сè”. Ова не е само комуникациска порака, туку резултат на континуирана стратешка трансформација насочена кон дигитализација, ефикасност и подобрено корисничко искуство.”– истакнуваат од НЛБ Банка.

 Со оваа трансформација, НЛБ за своите клиенти-физички лица, веќе нуди комплетен спектар на банкарски производи и услуги 100% дигитално, елиминирајќи ја потребата од посета на експозитура.

 „Како прва банка на пазарот што овозможува целосно дигитален пристап до сите клучни банкарски производи и услуги, ја потврдуваме нашата заложба да бидеме банка- иноватор, и да им обезбедиме на клиентите сигурно, едноставно и достапно банкарство, целосно усогласено со современиот начин на живот.” – заклучуваат од Банката.

Continue Reading
Advertisement

Advertisement

Advertisement
Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Трендинг