Connect with us

Технологија

Легендата АНТОНОВ: Најголемиот авион на светот, летечкото чудо кое ги поместуваше облаците

Published

on

Најголемиот авион на светот: АНТОНОВ АН-225 МРИЈА.

АНТОНОВ АН-225 МРИЈА е без сомнеж најголемиот авион на светот, кој ги надминува сите рекорди кога станува збор за големина, носивост и технички способности. Овој впечатлив авион е резултат на амбициозниот проект на советската авионска индустрија во 1980-тите години и е создаден за да носи големи и тешки терети во време на Советскиот Сојуз. Иако дизајниран за специфични воени цели, АН-225 стана легенда и во цивилниот транспортен сектор.

Големина и димензии

АН-225 е вистински џин кога станува збор за големина. Должината на авионот е 84 метри, а распонот на крилјата е 88,4 метри, што го прави 15 метри подолг од најголемиот патнички авион во светот, Аирбус A380. Висината на авионот е 18,1 метар, што е поголемо од некои облакодери! Единствениот АН-225 е опремен со шест мотори, што му овозможува да достигне брзина од околу 850 километри на час. За да се постави ова во перспектива, тој е поголем дури и од некои фудбалски терени.

Носивост и рекорди

Сепак, најимпресивната карактеристика на АН-225 е неговата носивост. Овој авион може да носи товар до 250 тони, што е речиси 10 пати повеќе од обичен товарен авион. АН-225 постави неколку рекорди за носивост, вклучувајќи го и рекордот кога пренесе 5 воени тенкови тешки речиси 300 тони, подигнувајќи го овој терет на висина повисока од 10,000 метри. Овој авион е специјално дизајниран за пренос на супер тешки и големи објекти, како што се делови од вселенски ракети, а исто така често превезува и терети кои не можат да се транспортираат на друг начин.

Потрошувачка на гориво и ефикасност

Како што би се очекувало од авион со таква големина, АН-225 не е познат по ефикасноста на потрошувачката на гориво. Со своите шест мотори, потребни му се огромни количини на гориво за да лета. Потрошувачката на гориво може да биде дури 15.000 литри на час, што значи дека за долги летови ќе му бидат потребни илјадници литри гориво. Сепак, неговата способност да пренесе огромни товари на големи растојанија го прави исклучително важен за специфични комерцијални и воени цели.

Историја и значење

АН-225 беше првично изграден во 1988 година за да ја поддржи советската вселенска програма. Тој беше дизајниран да носи најтешки вселенски апарати, како што е вселенската сонда “Буран”. Но, кога Советскиот Сојуз се распадна, авионот беше распределен во комерцијална употреба. Во 2001 година, украинската авиокомпанија “Антонов” го обнови АН-225 и започна да го користи за превоз на големи индустриски товари. Од тогаш, авионот стана редовен учесник во транспортниот сектор, пренесувајќи сè од генератори до делови за нафтени платформи.

Интересни факти

АН-225 има уникатен изглед, со посебно дизајнирани горни делови на крилјата кои му овозможуваат да носи уште поголеми и нестандардни товари.

Во 2022 година, за жал, авионот беше уништен за време на конфликтот во Украина, но неговата легенда ќе живее уште долго како еден од најголемите инжинерски чуда во историјата на авијацијата.

АНТОНОВ АН-225 не е само авион, туку симбол на технолошката амбиција и иновација на еден период од светската историја. Тој останува неповторлив рекордер и амбасадор на авијацијата.

Денес, овој авион е заменет со помала верзија AN-124-100 RUSLAN, која има помали димензии и далеку помала носивост од легендарниот АНТОНОВ АН-225.

Технологија

Google Street View повторно на улиците ширум Македонија

Published

on

Автомобилите на Google Street View оваа пролет се враќаат во Северна Македонија. Во наредниот период ќе се движат по јавните патишта низ државата, вклучувајќи ги, но не ограничувајќи се на, Скопје, Куманово, Битола, Прилеп, Тетово, Штип, Велес, Охрид и Струмица. Целта на ова возење е да се ажурираат фотографиите на Google Street View од градовите, патиштата и автопатите во Северна Македонија на Google Maps.

Благодарение на Google Street View, корисниците веќе можат да истражуваат некои од најзначајните знаменитости во Северна Македонија, вклучувајќи историски локалитети, културни споменици и природни убавини како што се прекрасните брегови на Охридското Езеро, историскиот Камен Мост во Скопје или живописните улици на Битола. Бидејќи инфраструктурата во градовите и меѓу нив се развива со текот на времето, неопходно е редовно ажурирање. Новите фотографии ќе им помогнат на корисниците да се движат поефикасно и да ги планираат своите патувања со поголема леснотија. Street View нуди поглед од 360 степени на улиците, како и културни и природни знаменитости.

Google е силно посветен на заштита на приватноста. Пред да се објават собраните фотографии, тие се обработуваат со технологија која ги замаглува лицата на луѓето и регистарските таблички на возилата за да се осигура дека тие не можат да се идентификуваат, со што се заштитува приватноста. Дополнително, Street View обезбедува додатна функција за замаглување на сликите (поединци, автомобили, куќи итн.), што може да се побара со кликнување на копчето „Пријави проблем“ во долниот десен агол на објавените слики на „Google Maps“. Повеќе информации за Политиката за приватност на Google може да се најдат на: https://policies.google.com/privacy.

Street View е популарна функција на Google Maps, со над 220 милијарди слики на Street View од целиот свет, вклучувајќи ги Антарктикот и Арктикот. Достапно е на десктоп и мобилни уреди, како и на Google Earth.

Возењето ќе започне во наредните недели, а повеќе информации за Street View може да се најдат на: https://www.google.com/streetview/.

Continue Reading

Технологија

Би купиле електричен летечки автомобил за 10.000 долари?

Published

on

Кинеската технолошка индустрија повторно го сврте светското внимание со најновиот изум – летечки електричен автомобил по цена од само 10.000 американски долари. Овој револуционерен модел, кој веќе е претставен на јавноста, се позиционира како иднината на урбаниот транспорт и потенцијален глобален гејм-ченџер во мобилноста.

Компанијата зад проектот, чиј идентитет засега не е целосно обелоденет во медиумите, објави дека летечкиот автомобил е дизајниран за кратки урбани релации и користи целосно електричен погон. Возилото има капацитет за една до две лица, вертикално полетување и слетување (VTOL), и опсег на летање од околу 20 до 30 километри со едно полнење.

Со цена која е помала од повеќето електрични автомобили на пазарот, кинескиот летечки автомобил предизвика шок и ентузијазам низ светот, особено поради неговиот потенцијал да го трансформира сообраќајот во метрополите каде сообраќајните гужви се секојдневие.

Според експертите, овој пробив ја потврдува амбицијата на Кина да стане лидер во новата ера на е-мобилност, не само на копно, туку и во воздухот. Сепак, прашањата за регулативи, безбедност и инфраструктура за поддршка на вакви возила остануваат отворени.

Светот со нетрпение го следи развојот на овој проект, кој најавува почеток на една сосема нова ера во транспортот.

Continue Reading

Технологија

YouTube воведува огромен новитет, повеќе нема да можете да правите една работа

Published

on

YouTube тестира нова функција за ограничување на гледањето кратки видеа Shorts.

Доколку редовно користите социјални мрежи или видео платформи, големи се шансите да сте западнале во замката на бесконечно скролање низ кратки видеа сè додека, како што велат експертите, „мозокот не се исклучи“.

Иако на прв поглед оваа навика изгледа беззначајно, се повеќе истражувања укажуваат на тоа дека прекумерната употреба на апликации со кратки видеа може да доведе до проблеми како што се намалена концентрација, лошо управување со времето и намалени способности за учење.

Платформата YouTube Shorts, според податоците на Google, дневно бележи над 70 милијарди прегледи. Google досега агресивно ја промовираше оваа функција, нудејќи едноставни алатки за креирање содржина, но најновите чекори сугерираат дека компанијата започнува да ги препознава потенцијалните негативни ефекти врз корисниците.

Како што објави технолошкиот портал Android Authority, во бета верзијата 20.15.32 на YouTube апликацијата е откриена нова функција која има за цел да им помогне на корисниците да го контролираат времето поминато гледајќи Shorts.

Новата верзија вклучува линии на код што укажуваат на воведување на посебен дневен тајмер за Shorts видеа, кој ќе биде одделен од постоечкиот „Направи пауза“ потсетник за генерално гледање видеа. Целта на овој тајмер е да го спречи бескрајното скролање, така што кога ќе се достигне однапред поставениот дневен лимит, апликацијата ќе го ограничи понатамошното гледање Shorts видеа.

Сепак, не станува збор за целосна блокада – корисниците сè уште ќе можат да гледаат поединечни Shorts видеа што се појавуваат на почетната страница или во резултатите од пребарување.

Сè уште не е познато кога оваа функција ќе биде достапна за пошироката јавност, но нејзиното присуство во бета верзијата покажува дека YouTube активно тестира начини за подобро управување со времето на корисниците. Дали овој тајмер навистина ќе помогне во справување со дигиталната зависност – останува да се види.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Трендинг

Copyright © 2024 Булевар.мк