Connect with us

Економија

Владата го исполни ветувањето: Линеарно зголемување на пензиите за 5.000 денари, еве колку изнесува во моментов просечната пензија во Македонија

Published

on

Од Владата информираат дека ветувањето за зголемување на пензиите за 5.000 денари е исполнето за над 330.000 пензионери.

„Со исплата на мартовската пензија за 2.500 денари, се заокружи циклусот за линеарно покачување на пензионерите за 5.000 денари. Со сегашното зголемување најниската пензија во март изнесува 18.192 денари, додека просечната пензија изнесува околу 26.258 денари.“

Од Владата истакнуваат дека пензионерите заслужуваат сигурен и достоинствен живот. Дополнително, покажуваат дека работат во интерес на граѓаните со фактот дека „нема да ја зголемиме старосната граница за пензионирање која сега е 62 години за жени и 64 години за мажи и најмалку 15 години стаж.“

„Грижата за пензионерите е наша обврска и цел. Како Влада продолжуваме целосно посветено и одговорно да работиме за подобар и поквалитетен живот за сите граѓани“, порачаа од Влада.

Економија

TESLA НА УДАР! ТАРИФИ И ПАД НА ДОБИВКАТА: ШТО НЕ ОЧЕКУВА НАТАМУ?

Published

on

 Во време кога глобалните трговски тензии повторно се интензивираат, Tesla се најде во центарот на вкрстен оган. Новите високи тарифи воведени од страна на САД и Кина создадоа сериозни предизвици за компанијата, посебно во контекст на нејзината зависност од увозни компоненти и извозни пазари. Американската администрација воведе тарифи од 145% на увоз на кинески автомобилски делови, што доведе до блокирање на Cybercab – новиот автономен модел на Tesla. Одговорот на Кина беше подеднакво агресивен: 125% тарифа на американските EV, што ја принуди Tesla да суспендира нови нарачки во земјата.

Оваа трговска војна се совпадна со политичките контроверзии околу ангажманот на Илон Маск во администрацијата на Доналд Трамп, што дополнително ја разниша довербата на инвеститорите. Во комбинација со економската неизвесност, резултатите на компанијата за првиот квартал од 2025 година беа под сериозен притисок.

Дополнително, Tesla се соочува со Tesla Takedown протести: Кампања против Tesla поради поврзаноста со владата; вклучува протести, вандализам и бојкоти во повеќе градови.

 

Финансиски резултати: Јасен сигнал за забавување

Tesla пријави вкупен приход одѕна само 2.1%. Бруто маргината падна на 16.3%. Единствен позитивен сигнал беше слободниот паричен тек од $664 милиони – подобрување во споредба со негативните $2.5 милијарди лани.

Сегментна анализа: Енергијата блеска, автомобилите кочат

Иако автомобилскиот сегмент и натаму доминира со $14.0 милијарди приходи, тој забележа пад од 20% YoY. Од друга страна, енергетскиот бизнис на Tesla продолжува да расте со импресивни 67%, достигнувајќи $2.7 милијарди – потврда за растечката важност на Megapack и Powerwall решенијата. Сегментот „услуги и други“ генерираше $2.6 милијарди, со раст од 15%.

Што следува: Стратегија во сенка на геополитиката

Во обид да ја стабилизира ситуацијата, Tesla најави неколку клучни потези:

● Почеток на производство на поевтини модели во првата половина од 2025

● Пилот лансирање на роботакси во Остин во јуни

● Реструктурирање на производствените капацитети за Model Y

● Повлекување на Маск од политичките активности и поголема фокусираност на Tesla

Маск изјави дека неговата политичка ангажираност во DOGE ќе биде намалена поради загриженоста на инвеститорите и реакциите на пазарот, каде акциите на Tesla изгубија речиси 50% од вредноста од декември.

 

Tesla влезе во 2025 година со повеќе предизвици отколку успеси. Финансиските резултати го рефлектираат влијанието на глобалната политика, забавената побарувачка, но и внатрешните реструктурирања. Сепак, иновациите, растот на енергетскиот сегмент и долгорочните проекти за автономија можат да бидат основа за враќање на довербата. Како и досега, Tesla останува компанија која не се оценува само по квартални резултати, туку и по визијата – прашање е дали овој пат визијата може да се одржи пред реалноста на пазарот.

Continue Reading

Економија

Димитриеска-Кочоска на средба со македонската бизнис заедница во Чикаго

Published

on

Министерката за финансии Гордана Димитриеска-Кочоска, која е во работна посета на САД, оствари средба со претставници на македонската бизнис заедница во Чикаго.

На својот ФБ профил објави дека на средбата истакнала дека економијата е приоритет на Владата и дека поддршката е целосна за секој еден што сака да работи во Македонија, како кон домашните, така кон странските инвестиции, како и кон иселениците кои сакаат да инвестираат во својата татковина.

-Успешни бизнис приказни на наши иселеници во Чикаго. На средба со дел од Македонците кои основале и имаат сопствен бизнис во Чикаго ги слушнав нивните искуства за водење бизнис во таа средина, а некои имаа интерес за условите коишто ги создаваме тука во Македонија за водење бизнис. Економијата е наш приоритет за кој говорев на средбите и дека поддршката од Владата е целосна за секој еден што сака да работи во Македонија. Како поддршката кон домашните компании, така кон странските инвеститори, така и кон нашите иселеници кои сакаат да инвестираат во својата татковина, стои во објавата на министерката на нејзиниот ФБ профил.

Continue Reading

Економија

КРАЈ НА СОРАБОТКАТА МЕЃУ АВТОМОБИСКИТЕ ЏИНОВИ: Мерцедес брише два модели, ги прекина сите врски со Рено

Published

on

Производството на мали комерцијални возила на Мерцедес ќе биде прекинато во средината на 2026 година. Mercedes-Benz ќе го прекине производството на компактното комерцијално комбе Citan и неговиот брат со патници од Т-класа, бидејќи производителот на автомобили го пренасочува фокусот на попрофитабилни комерцијални модели, пишува Automotive News Europe.

Citan и T-Class се базирани на моделот Renault Kangoo и се произведуваат заедно со него во фабриката на Renault во Mauboussac, во северна Франција.

Производството на мали комерцијални возила Мерцедес ќе заврши кон средината на 2026 година. Портпаролот на Renault ја потврди одлуката и рече дека тоа нема да влијае на производството на други возила во Maubouze, каде што е изградена и верзијата на Nissan на Kangoo, како и малиот електричен SUV Renault 4.

Прекинувањето на овие два модели ќе му овозможи на Mercedes да ја фокусира својата понуда на комерцијални возила на средни и големи модели, вклучувајќи ги Vito, V-Class и Sprinter.

Вкупната продажба на комбиња на Мерцедес падна за 9 отсто на 405.610 возила минатата година. Продажбата на Citan падна за 3 отсто, на 23.351 возила, додека обемот на продажбата на Т-класа падна за дури 31 отсто – на само 5.117 возила.

Мерцедес се збогува со својот единствен хечбек бидејќи фокусот е префрлен на кросовери и теренци со глобален потенцијал.

Техничкиот директор на Мерцедес, Маркус Шефер, ги потврди претходните извештаи дека А-класата нема да добие нова генерација. Компактната понуда на брендот ќе се намали на четири модели: CLA, GLA, GLB и G-Class. Новото „baby G“ ќе користи специјална платформа, бидејќи ММА ќе ги загрози неговите теренски способности.

Mercedes штотуку ја лансираше третата генерација на моделот CLA, достапен во електрични и хибридни верзии. Сепак, има лоша вест за љубителите на А-класа: нема да има наследник. За време на презентацијата на новиот CLA, Шефер објасни дека Mercedes нема да развива нова генерација на својот единствен хечбек.

Иднината на компактните модели на Mercedes

– Потребни ни се модели кои работат низ целиот свет, вклучувајќи ги Кина и САД. „Знам дека хечбекот е омилената форма на каросеријата во Европа, но тоа не беше дел од планот и моравме да правиме избори – дури и тешки“, рече Шефер. – Намалувањето на сложеноста е клучна задача за нас. „Затоа беше неопходно да се намали компактното семејство од седум на четири модели“, додаде тој.

Покрај новиот седан и караван CLA, компактната постава на Mercedes ќе вклучува и нови генерации на теренци GLA и GLB, како и теренски „baby G“.

Крај на една ера за А-класата

Минатата година беше најавено дека сегашната А-класа ќе остане во производство до 2026 година, кога ќе биде пензионирана. Четири генерации на А-класа беа претставени во 1997, 2004, 2012 и 2018 година. Првите две имаа висок покрив и наликуваа на миниван, додека третата и четвртата генерација имаа покласична форма на хечбек.

А-класата веќе е повлечена од продажба во САД и Канада по крајот на 2022 година, но останува достапна на европскиот пазар, со освежување во средината на циклусот. Прекинот на A-Class го означува и крајот на жешкиот хечбек A45 AMG.

Mercedes, исто така, планира да ги интегрира електричните SUV модели EQA и EQB во линиите GLA и GLB, отфрлајќи ги значките „EQ“ и преминувајќи кон поунифициран дизајн.

Специјална платформа за G-Class

Новиот CLA се заснова на MMA архитектурата, која ќе ги носи новите модели GLA и GLB. Сепак, бебето G-Class ќе има своја платформа за да го задржи својот тврд, теренски карактер. Во изјава за Quattroruote, Шефер потврди дека бебето G нема да биде на ММА платформата: „Ако ја користиме таа платформа, нема да можеме да ги обезбедиме теренските способности што мора да ги има G-Class“.

– Достапните модули ги користиме максимално, од погонот до софтверот, но за бебето G правиме специјална основа – ММА не дозволува вградување тркала со потребниот пречник ниту го обезбедува потребното растојание – објасни тој.

Од Mercedes потврдија дека моделот ќе го носи името со мало „g“. Тизерот од февруари 2025 година сугерира дека ќе има компактни димензии, висок клиренс и форма на кутии што наликува на оригиналниот G-Wagen со кратко меѓуоскино растојание од 1979 година.

Бизпортал.рс

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Трендинг

Copyright © 2024 Булевар.мк