Производството на мали комерцијални возила на Мерцедес ќе биде прекинато во средината на 2026 година. Mercedes-Benz ќе го прекине производството на компактното комерцијално комбе Citan и неговиот брат со патници од Т-класа, бидејќи производителот на автомобили го пренасочува фокусот на попрофитабилни комерцијални модели, пишува Automotive News Europe.
Citan и T-Class се базирани на моделот Renault Kangoo и се произведуваат заедно со него во фабриката на Renault во Mauboussac, во северна Франција.
Производството на мали комерцијални возила Мерцедес ќе заврши кон средината на 2026 година. Портпаролот на Renault ја потврди одлуката и рече дека тоа нема да влијае на производството на други возила во Maubouze, каде што е изградена и верзијата на Nissan на Kangoo, како и малиот електричен SUV Renault 4.
Прекинувањето на овие два модели ќе му овозможи на Mercedes да ја фокусира својата понуда на комерцијални возила на средни и големи модели, вклучувајќи ги Vito, V-Class и Sprinter.
Вкупната продажба на комбиња на Мерцедес падна за 9 отсто на 405.610 возила минатата година. Продажбата на Citan падна за 3 отсто, на 23.351 возила, додека обемот на продажбата на Т-класа падна за дури 31 отсто – на само 5.117 возила.
Мерцедес се збогува со својот единствен хечбек бидејќи фокусот е префрлен на кросовери и теренци со глобален потенцијал.
Техничкиот директор на Мерцедес, Маркус Шефер, ги потврди претходните извештаи дека А-класата нема да добие нова генерација. Компактната понуда на брендот ќе се намали на четири модели: CLA, GLA, GLB и G-Class. Новото „baby G“ ќе користи специјална платформа, бидејќи ММА ќе ги загрози неговите теренски способности.
Mercedes штотуку ја лансираше третата генерација на моделот CLA, достапен во електрични и хибридни верзии. Сепак, има лоша вест за љубителите на А-класа: нема да има наследник. За време на презентацијата на новиот CLA, Шефер објасни дека Mercedes нема да развива нова генерација на својот единствен хечбек.
Иднината на компактните модели на Mercedes
– Потребни ни се модели кои работат низ целиот свет, вклучувајќи ги Кина и САД. „Знам дека хечбекот е омилената форма на каросеријата во Европа, но тоа не беше дел од планот и моравме да правиме избори – дури и тешки“, рече Шефер. – Намалувањето на сложеноста е клучна задача за нас. „Затоа беше неопходно да се намали компактното семејство од седум на четири модели“, додаде тој.
Покрај новиот седан и караван CLA, компактната постава на Mercedes ќе вклучува и нови генерации на теренци GLA и GLB, како и теренски „baby G“.
Крај на една ера за А-класата
Минатата година беше најавено дека сегашната А-класа ќе остане во производство до 2026 година, кога ќе биде пензионирана. Четири генерации на А-класа беа претставени во 1997, 2004, 2012 и 2018 година. Првите две имаа висок покрив и наликуваа на миниван, додека третата и четвртата генерација имаа покласична форма на хечбек.
А-класата веќе е повлечена од продажба во САД и Канада по крајот на 2022 година, но останува достапна на европскиот пазар, со освежување во средината на циклусот. Прекинот на A-Class го означува и крајот на жешкиот хечбек A45 AMG.
Mercedes, исто така, планира да ги интегрира електричните SUV модели EQA и EQB во линиите GLA и GLB, отфрлајќи ги значките „EQ“ и преминувајќи кон поунифициран дизајн.
Специјална платформа за G-Class
Новиот CLA се заснова на MMA архитектурата, која ќе ги носи новите модели GLA и GLB. Сепак, бебето G-Class ќе има своја платформа за да го задржи својот тврд, теренски карактер. Во изјава за Quattroruote, Шефер потврди дека бебето G нема да биде на ММА платформата: „Ако ја користиме таа платформа, нема да можеме да ги обезбедиме теренските способности што мора да ги има G-Class“.
– Достапните модули ги користиме максимално, од погонот до софтверот, но за бебето G правиме специјална основа – ММА не дозволува вградување тркала со потребниот пречник ниту го обезбедува потребното растојание – објасни тој.
Од Mercedes потврдија дека моделот ќе го носи името со мало „g“. Тизерот од февруари 2025 година сугерира дека ќе има компактни димензии, висок клиренс и форма на кутии што наликува на оригиналниот G-Wagen со кратко меѓуоскино растојание од 1979 година.
Бизпортал.рс