Connect with us

Балкан

Еден месец затвор, доколку возач помлад од 21 година помине на црвено- нов закон во ЦГ

Published

on

Новите измени на законот ќе им забранат на младите возачи на возраст од 18 до 21 година да возат од 23 до 06 часот. Ова, меѓу другото, го предвидуваат измените на Законот за безбедност во сообраќајот, кои во моментов се на јавна расправа.

Предложените измени се однесуваат на воведување на институт за млади возачи– од 18 до 21 година. Со нив се предвидува забрана за управување со моторни возила од Б категорија со моќност на моторот поголема од 80 kW, освен во случаи кога во возилото има член на семејството кој има важечка возачка дозвола најмалку пет години, пренесе Телеграф.

Претходната обврска за земање крв или урина за да се утврди присуството на алкохол во крвта при истрага за сообраќајна незгода, која важеше и за сообраќајни несреќи со фатални и повредени, сега важи само за несреќи со смртни случаи.

Земање на крв и урина само во овие случаи

„Во сообраќајни незгоди со повредени лица, учесниците во сообраќајна незгода може да се тестираат со соодветни средства (апарат за дишење, тест за дрога итн.) за да се утврди количеството на алкохол во крвта или присуството на психоактивни супстанции во телото. Обврската за земање крв и урина постои само ако присуството на алкохол е утврдено со алко-тест или тест за наркотици или ако не може да има директен учесник на психоактивната супстанција.

Предложена е и измена на Законот за пропишување исклучок од рокот на важност на возачката дозвола за лица над 57 или 62 години, со цел овие лица да се изедначат со лицата над 67 години, на кои им се издава возачка дозвола со рок на важност од три години.

Се предлага да се одземе способноста за управување со возило со возачка дозвола по поднесување на барање за регистрација на возилото.

„Бидејќи возилото нема регистарски таблички, ниту возачот поседува сообраќајна дозвола, не може да учествува во сообраќајот“, се нагласува.

За прв пат како репресивна мерка е пропишано привремено одземање на предметот со кој е извршено кривично дело, односно возило, од сторител на тешко дело за безбедноста на патиштата кој со правосилна пресуда е осуден за тешки кривични дела од оваа област во последните две години.

„Затоа, овде се бара сторителот да е повторен прекршител при вршење на прекршоци за безбедност на патниот сообраќај и тоа се тешки прекршоци во смисла на овој закон. Предметите ќе бидат одземени до завршување на прекршочната постапка поведена поради извршување на предметниот прекршок“, се наведува во предлогот.

Прашањето за електричните скутери за првпат ќе биде законски регулирано под името „лесни електрични возила“, а се планира забрана за електрични скутери за лица помлади од 16 години, како и забрана за превоз на други лица и употреба на слушалки, како и задолжително носење кацига.

Во ситуации кога нема велосипедски патеки или ленти, возењето на пат ќе биде дозволено само со максимална брзина до 30 km/h или до 50 km/h за лица над 18 години.

Со предлог-законот се утврдува и одговорноста на родителите и старателите за управување со електрични скутери од лица помлади од 16 години.

Со предложените измени се предвидува прекршочна одговорност на родителите или старателите кои дозволуваат дете под 16 години нелегално да вози електрични тротинети на јавни патишта.

Се воведуваат и поголеми овластувања за полициските службеници, а се планира воведување унифициран информациски систем во станиците за технички преглед на возилата, како и давање на полициските службеници пошироки овластувања за привремено одземање на возило од лице кое во претходните две години било осудено за тешки прекршоци за безбедност во сообраќајот.

Построги казни за сообраќајни прекршоци: до 1.000 евра или 60 дена затвор

Возачите и другите лица кои ќе ги прекршат сообраќајните прописи ќе се соочат со парични казни од 300 до 1.000 евра, како и со можност за затворска казна до 60 дена. Законот пропишува ригорозни мерки за поголем број прекршоци кои ја загрозуваат безбедноста во сообраќајот.

Нацртот, исто така, наведува кои клучни прекршувања ќе бидат предмет на строги казни.

Едно од прекршувањата е користење на уред за заглавување на полициските радари.

„Ќе бидат санкционирани возачите кои користат или имаат уреди во возилата за попречување или откривање на сообраќајните контроли, како и оние кои ги рекламираат или продаваат“, се нагласува.

Најстрого ќе се казнува и возењето во темница.

„Младите луѓе и почетниците се особено изложени на ризик доколку значително ја надминат дозволената брзина, дури и до 90 км/ч над дозволената брзина“, се вели во извештајот.

Ќе се казнува и опасно претекнување, како и возење без зимска опрема. Поминувањето на црвено светло може да резултира со затворска казна од 15 до 30 дена.

Возачите со повеќе од 1 g/kg алкохол во крвта или оние кои не се способни за возење поради други причини, се соочуваат со остри санкции.

За најголем дел од споменатите прекршоци се изречени и три казнени бода. Доколку прекршокот предизвика непосредна опасност или сообраќајна незгода, на возачот му се одредуваат дополнителни два казнени бода.

На прекршителите (освен членовите на комисијата и кандидатите за возачка дозвола без положен испит) покрај паричната казна може да им се изрече забрана за управување со моторно возило во траење од три месеци. Доколку прекршителот предизвикал несреќа или ги загрозил другите учесници, забраната може да се продолжи на три до шест месеци.

Црногорските патишта однесоа 75 животи минатата година, што е намалување за 3,8 отсто во споредба со 2023 година, кога загинаа 78 лица. Ова се наведува во минатогодишниот извештај за безбедност во сообраќајот во Црна Гора.

Балкан

Хрватска воведува задолжителен воен рок – еве што ќе се случи доколку некој одбие

Published

on

Хрватска повторно воведува задолжителен воен рок – првите регрути се очекуваат кон крајот на годината

Во Хрватска е во завршна фаза подготовката на законодавниот пакет кој ќе овозможи повторно воведување на задолжителното основно воено обучување. Според информации добиени од агенцијата Хина, нацрт-законот се очекува да биде претставен во јуни, а изгласан во Собранието до октомври годинава. Тоа значи дека првите регрути би можеле да започнат со обука во касарните во Книн, Слуњ и Пожега уште кон крајот на годинава или најдоцна на почетокот од следната.

Иако инфраструктурата за обука е веќе подготвена, за нејзина реализација неопходни се измени во Законот за одбрана и Законот за служба во вооружените сили. Поголемиот дел од деталите е веќе усогласен, но се уште се финализираат одредби поврзани со цивилното служење за лица кои ќе се повикаат на приговор на службата.

Стратегија, план и законски измени

Овие активности се дел од пошироката стратегија за јакнење на одбранбениот систем, во чии рамки премиерот Андреј Пленковиќ неодамна одржа состанок со министрите за одбрана, внатрешни и надворешни работи, како и со претставници на вооружените сили. Претседателот Зоран Милановиќ веќе ги добил нацрт-стратегијата за одбрана и Долгорочниот план за развој на вооружените сили, со предлог истите да бидат тема на следната седница на Советот за одбрана.

Планот предвидува јавна расправа за законските измени во јуни, прво читање пред летната пауза, второ во септември, и финално усвојување во октомври.

Услови и бенефиции за регрутите

Обуката ќе трае два месеца, за што секој регрут ќе добива месечен надомест од 1100 евра нето, со обезбедено сместување и храна. Важно е да се нагласи дека оваа обука ќе се смета како работен стаж и ќе биде призната како предност при вработување во државните и јавните служби.

Работниците кои ќе бидат повикани на служење нема да смеат да добијат отказ, додека студентите ќе можат да ја одложат обуката до крајот на студиите, но не подоцна од 29-годишна возраст.

Алтернативи за приговор

За оние кои ќе одбијат да служат војска од морални или етички причини, ќе бидат достапни две алтернативи:

Тримесечна обука преку системот за цивилна заштита, со активности во кризни ситуации како пожари, поплави или земјотреси.

Четиримесечна работа во локалната самоуправа, на комунални задачи, осум часа дневно.

Овие алтернативи ќе бидат финансиски помалку исплатливи од воената обука, а деталите се сè уште во доработка.

До 4000 регрути годишно

Државата планира да повикува по 800 регрути во пет различни циклуси во текот на годината, што значи дека годишно би биле опфатени до 4000 млади лица. Целта е да се зајакне националната безбедност, но и да се поттикне општествена одговорност и патриотизам кај младата генерација.

Continue Reading

Балкан

Грчката министерка за култура: “Не постои влашки јазик”

Published

on

Изјавата на грчката министерка за култура Лина Мендони дека „не постои влашки јазик“ предизвика силни реакции во научната јавност и меѓу влашките здруженија во регионот. Настапувајќи во Парламентот, Мендони се повика на ставот на Панхеленската федерација на влашки културни здруженија, тврдејќи дека т.н. „влашки“ се само „локални дијалекти без стандардизирана форма“ и дека не може да се третираат како посебен јазик.

Оваа изјава доаѓа откако Министерството го повлече веќе одобрениот грант за проект на Епистемолошката асоцијација за проучување на културата на Власите, и покрај тоа што тој бил високо оценет од стручната комисија. Одлуката, според претседателот на здружението, професорот Василис Нициакос, била резултат на политички притисок и вмешаност на грчките тајни служби – тврдење кое министерката не го демантираше.

„Со жалење слушнав како министерката го отфрла постоењето на еден јазик кој е дел од нашето културно и лингвистичко наследство,“ изјави Нициакос. „Ако се работи за дијалекти – на кој јазик? На грчкиот не се. Значи, станува збор за друг, засебен јазик – влашкиот.“

Во својата реакција, тој остро ја критикува подреденоста на науката на политичките интереси, обвинувајќи ја Мендони дека наместо да ги слуша научниците, се повикува на ставови на здруженија што се занимаваат исклучиво со фолклор. „Ниту еден сериозен лингвист не би го негирал постоењето на влашкиот јазик како романски јазик со вековна традиција на Балканот. Одбивањето да се поддржи истражувањето за него е политичка, а не научна одлука.“

Влашкиот јазик, познат и како аромански, се зборува низ целите Балкани, вклучувајќи ја и Северна Македонија, каде е признат како малцински јазик. Неговото негирање во Грција се гледа како дел од поширока политика на асимилација и маргинализација на немнозинските идентитети.

Од Епистемолошката асоцијација најавуваат правни и дипломатски чекори, вклучително и обраќање до европските институции. „Ова не е само културна борба, туку борба за јазична и историска вистина,“ порача Нициакос.

Continue Reading

Балкан

Скандал на Балканот: Заработи 70 милиони евра, а сега е прогласен за најголем криминалец

Published

on

Скандал во Црна Гора: Никола Пековиќ остана без луксузниот BMW X5 – се поврзува со криминалната група на Шариќ

Поранешниот НБА-кошаркар и еден од најпознатите спортисти од Црна Гора, Никола Пековиќ, се најде во центарот на нов скандал откако црногорската полиција го означи како високорангиран член на организирана криминална група која дејствува во северниот дел од земјата.

При полициска акција во Бјело Поље, бил запленет блиндиран автомобил „БМВ Х5“ со подгорички регистарски таблички, во сопственост на Пековиќ. Возилото во моментот на контролата го управувал Борис Драгаш (45) од Пљевља, кој инаку е припадник на Војската на Црна Гора.

Од полициските служби за порталот Vijesti потврдиле дека станува збор за активност насочена против членови на организирани криминални структури, а конкретно, Пековиќ се поврзува со групата на браќата Шариќ, кои се барани од црногорските власти.

„Во рамки на продолжените репресивни активности насочени кон организираниот криминал, службеници на Одделението за безбедност Бјело Поље извршија контрола на специјализирано (блиндирано) патничко моторно возило марка BMW X5, сопственост на Н.П., високорангиран член на криминална група од северна Црна Гора. Возилото го управуваше Б.Д. (45) од Пљевља, припадник на Војската на Црна Гора“, соопштија од полицијата.

Оваа акција отвора ново прашање за вмешаноста на јавни личности во криминални кругови и сигурно ќе има ехо во јавноста, како во Црна Гора, така и пошироко.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Трендинг

Copyright © 2024 Булевар.мк