Connect with us

Економија

Џеф Безос ја продаде својата вила за рекордна цена

Џеф Безос ја продаде својата вила во Вашингтон за рекордна сума – заработи 63 милиони долари

Основачот на Amazon и сопственик на Blue Origin, Џеф Безос, ја продаде својата луксузна вила во ексклузивната населба Хантс Поинт, во американската држава Вашингтон, при што заработи 63 милиони долари и постави нов државен рекорд за најскапо платена резиденцијална недвижнина.

Како што објави списанието Washingtonian, продажбата на имотот ја надмина досегашната највисока цена од 17,3 милиони долари, која ја држеше медитеранска вила што со години служела како резиденција на над 12 шведски амбасадори.

Безос ја купи вилата во 2019 година, веднаш по разводот со новинарката Мекензи Скот, и за неа тогаш плати 37,5 милиони долари. Со неодамнешната продажба за 100,5 милиони долари, тој оствари добивка од над 25 милиони долари.

Импресивниот имот се простира на повеќе од три хектари и располага со три спални соби, четири бањи, приватен лифт, кровна тераса и уникатен стаклен мост што води до посебна гостинска куќа.

Advertisement

Економија

Димитриеска-Кочоска: Со поддршка од САД ги унапредуваме буџетските процеси и јавните финансии

Министерката за финансии Гордана Димитриеска-Кочоска одржа работен состанок со Џејсон Винички, заменик-директор за буџет и финансиска одговорност во Канцеларијата за техничка помош (OTA) при Трезорот на САД, на кој беа разгледани активности за унапредување на буџетските процеси и јакнење на системот на јавни финансии.

На состанокот беше истакнато дека со поддршка од Трезорот на САД и Канцеларијата за техничка помош (OTA), Министерството за финансии интензивно работи на подобрување на буџетското планирање, извршувањето на буџетот и управувањето со јавните финансии, со цел зголемена транспарентност, ефикасност и отчетност.

Димитриеска-Кочоска нагласи дека соработката со Канцеларијата за техничка помош (OTA) е од суштинско значење за градење модерен и одржлив систем на јавни финансии, кој ќе обезбеди подобро управување со јавните средства и поддршка на економскиот развој на државата.

Continue Reading

Економија

МБИ10 со пад од 0,45%, вкупен промет над 12,6 милиони денари

Изготвен од Илирика Инвестментс АД Скопје врз основа на официјални податоци од Македонска берза.

На берзанската сесија од 19 декември 2025 година, индексот МБИ10 забележа пад од 0,45%, спуштајќи се на 10.091,11 поени, додека индексот ОМБ остана непроменет на 129,44 поени. Вкупниот промет на берзата изнесуваше 12,68 милиони денари, што претставува умерено ниво на тргување во однос на претходните денови. Најголем дел од прометот беше концентриран кај Комерцијална банка, Алкалоид и Македонски Телеком .

Најтргувани хартии од вредност

● Комерцијална банка АД Скопје (KMB) – 6.869.150 денари

● Алкалоид АД Скопје (ALK) – 4.575.500 денари

● Реплек АД Скопје (RPK) – 373.750 денари

Топ добитници

● Макстил АД Скопје (MST) +2,34%

● ВВ Тиквеш АД Кавадарци (VVK) +0,03%

● Макпетрол АД Скопје (MPT) +0,29%

Топ губитници

● Алкалоид АД Скопје (ALK) –0,52%

● Комерцијална банка АД Скопје (KMB) –0,30%

● Стопанска банка АД Скопје – приоритетни (STBP) –2,96%

Обврзнички пазар

Во текот на денешната сесија беа реализирани мали трансакции со државни обврзници од серијата „Денационализација 16“ и „Денационализација 19“, со вкупен промет од околу 41,5 илјади денари. Поголемиот дел од државните хартии се тргуваа без ценовни промени, при што индексот ОМБ остана стабилен на 129,44 поени.

На берзанската сесија од 19 декември 2025 година, активноста на пазарот беше умерена, со вкупен промет од 12,68 милиони денари и пад на индексот МБИ10 за 0,45%. Комерцијална банка, Алкалоид и Македонски Телеком беа најликвидните хартии, додека Макстил и Макпетрол го предводеа растот. Пазарот на обврзници остана слабo активен, со ограничени трансакции и стабилни цени, што укажува на континуирана стабилност во фиксниот доходен сегмент.

Continue Reading

Економија

И покрај уверувањата, Фолксваген ја затвора фабриката во Дрезден

Иконичната Стаклена Фабрика на Фолксваген во Дрезден, еден од најпознатите симболи на германската автомобилска индустрија, стои на прагот на драстична промена. Отворена во 2001 година со големи амбиции да го произведува луксузниот модел Phaeton, фабриката сега се соочува со сериозни економски предизвици кои ја доведуваат во прашање иднината на традиционалното производство на автомобили.

Иако Фолксваген со години уверуваше дека нема да затвора фабрики во Германија, „Фабриката од стакло“ во својата оригинална форма ќе престане да постои. Но, приказната тука не завршува – просторот ќе добие нов живот како голем иновативен центар, во партнерство со Техничкиот универзитет во Дрезден. Ова е првата фабрика на Фолксваген што се затвора во Германија во последните 88 години.

Фабриката, која се отвори со големи амбиции во 2001 година за производство на луксузниот седан Phaeton, во 2017 година беше преориентирана кон електричниот e-Golf, а од 2019 година па натаму го произведуваше моделот ID.3. До средината на декември 2025 година, посетителите сè уште можат да го видат производството на ID.3 во Дрезден. Но, од 2026 година, фабриката ќе се трансформира во платформа за наука и иновации – место каде што технологијата, вештачката интелигенција и новите концепти за мобилност ќе можат да се истражуваат и доживеат одблизу.

Сепак, затворањето на фабриката е и симболичен удар за германската автомобилска индустрија. По „Дизелгејт“ скандалот од 2015 година, кој ја потресе групацијата, Фолксваген се обиде да се реинвентира преку целосна електрификација. Во 2019 година, брендот го претстави ID.3 како своја „нова икона“ – автомобил кој требаше да биде пресвртница, на ниво со легендарниот Буба или Голф. Но реалноста покажа дека продажбата не ја оправда големата амбиција, а производството во Дрезден сега завршува.

Производството на ID.3 ќе продолжи во поголемата фабрика во Цвикау, 115 километри од Дрезден, која е дизајнирана да произведува до 360.000 електрични возила годишно, но годинава најверојатно ќе достигне само околу 200.000. Во меѓувреме, фабриката во Кемниц – специјализирана за возила со мотори со внатрешно согорување – произведува повеќе од 730.000 единици годишно.

Многумина експерти сугерираат дека транзицијата на Фолксваген кон целосно електрични возила не била стратегиски најдобра, особено во период кога пазарот се движи кон хибридни и plug-in хибридни модели како „премостување“ кон електрификација. Во меѓувреме, Тојота, која повеќе од две децении инвестира во хибридни технологии, се покажува како победник на овој стратегиски пресврт.

„Стаклената фабрика“ во Дрезден, со својата транспарентна архитектура и визионерски дух, можеби ја завршува ерата на традиционалното производство, но отвора ново поглавје: светот на иднината на мобилноста и технологијата.

Continue Reading
Advertisement

Advertisement

Advertisement
Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Трендинг