Connect with us

Економија

Macy’s – американска малопродажна икона во фаза на трансформација

Macy’s Inc. (NYSE: M) е еден од најстарите и најпознатите синџири на стоковни куќи во САД, со историја која започнува во 1858 година. Како столб на американската малопродажна култура, Macy’s е препознатлива по своите централни градски локации, големите празнични паради и сезонски попусти кои се дел од културниот живот на милиони Американци. Освен брендот Macy’s, компанијата управува и со луксузниот синџир Bloomingdale’s и козметичкиот ритрејлер Bluemercury – трите заедно претставуваат стратешки диверзифицирано портфолио насочено кон различни категории купувачи.

Во последните години, Macy’s се наоѓа во клучна фаза на стратешка трансформација, наречена “A Bold New Chapter”– иницијатива која има за цел да ја модернизира компанијата преку рационализација на физичките продавници, инвестирање во дигитална експанзија, нови формати и фокус на профитабилност. Ова се случува во услови на растечка конкуренција од онлајн гиганти, промени во навиките на потрошувачите и економски неизвесности, како што се инфлацијата и трговските тензии.

Во првиот квартал на фискалната 2025 година, Macy’s објави резултати кои беа подобри од очекувањата на аналитичарите во поглед на приходите и добивката по акција. И покрај падот во продажбите и ревидираната прогноза за целата година, инвеститорите реагираа позитивно, што резултираше со раст на акцијата во premarket тргувањето за околу 3% . Ова покажува дека пазарот го наградува стабилното управување, заострената контрола на трошоци и зголемената профитабилност кај диверзифицираните брендови, како што се Bloomingdale’s и Bluemercury, дури и во услови на слабеење на потрошувачката моќ.

Клучни резултати:

● Приходи: $4.6 милијарди, што претставува пад од 5.1% во однос на истиот период претходната година, но сепак над очекувањата на аналитичарите од $4.46 милијарди .

● Нето добивка: $38 милиони, или $0.13 по акција, што е намалување од $62 милиони ($0.22 по акција) во истиот квартал минатата година.

● Прилагодена добивка по акција (EPS): $0.16, што е за 1 цент повеќе од очекувањата на аналитичарите .

● Компарабилни продажби: Пад од 2% на сопствена основа и 1.2% на сопствена-плус-лиценцирана-плус-маркетплејс основа.

● Bloomingdale’s: Забележа раст на компарабилните продажби од 3.0% на сопствена основа и 3.8% на сопствена-плус-лиценцирана-плус-маркетплејс основа.

● Bluemercury: Оствари 1.5% раст на компарабилните продажби, што претставува 17-ти последователен квартал со позитивен раст.

Прогноза за фискалната 2025 година:

● Приходи: Очекувани во опсег од $21.0 до $21.4 милијарди.

● Прилагодена добивка по акција (EPS): Сега се очекува да биде во опсег од $1.60 до $2.00, што е намалување од претходната прогноза од $2.05 до $2.25.

Оваа ревизија на прогнозата се должи на неизвесноста поврзана со тарифите, намалената потрошувачка и засилената конкурентска промоционална активност .

Реакција на пазарот:

И покрај намалената добивка и ревидираната прогноза, акциите на Macy’s пораснаа за 3% во претпазарното тргување, благодарение на надминатите очекувања за приходите и добивката.

 Macy’s објави солиден квартален извештај со приходи и прилагодена добивка над очекувањата, и покрај падот на вкупната продажба. Позитивниот раст кај брендовите Bloomingdale’s и Bluemercury, како и контролата на трошоци, покажуваат дека стратегијата „Bold New Chapter“ носи резултати. Сепак, намалената прогноза за целата година укажува на претпазливост поради економски предизвици и засилена конкуренција. Macy’s останува под будно око од инвеститорите додека ја балансира стабилноста со трансформација.

Advertisement

Економија

Најбарани професии во ЕУ – продажба, маркетинг и производство

Според податоците на Евростат за минатата година, најголема незадоволена побарувачка за работна сила во Европската унија имало во професиите поврзани со продажба, маркетинг и производство. Ова укажува на можни тешкотии за работодавачите при регрутирање на персонал во овие сектори.

Според експерименталната статистика, составена делумно преку податоци од онлајн огласи за работа, највисоки стапки на слободни работни места биле забележани кај работници во производство и помошни канцелариски работници, со стапка од 7,3% секое. Следуваат други работници во продажба со 6,1% и уметнички, културни и кулинарски соработници со 6%.

Дополнително, околу 5,8% од непополнетите позиции се однесувале на работници во транспорт и магацини, 5,7% на менаџери за малопродажба и големопродажба, 5,4% на агенти за бизнис и услуги, 5,2% на оператори на постројки и машини и 5% на инженерски професионалци, со исклучок на електротехничките профили.

Евростат истакнува дека иако здравствените работници и наставниците, како и други занимања во јавниот сектор, исто така може да се соочат со тешкотии при регрутирање, тие поретко се рекламираат онлајн, па затоа во податоците се рангирани пониско. Од друга страна, ИТ професиите може да бидат претставени со поголема застапеност во онлајн огласите за работа.

Continue Reading

Економија

Хрватска ги менува правилата за странски работници – еве колку дозволи има за Македонците

Хрватска воведува нови услови за вработување на странски државјани со цел подобра контрола, намалување на нелојалната конкуренција и спречување на нелегалните практики. Измените на Законот за странци воведуваат построги здравствени критериуми и барање за познавање на хрватскиот јазик, информира ХРТ.

Граѓанин на трета земја, како Македонија, за прва дозвола за привремен престој ќе мора да приложи потврда за здравствена состојба и статус на вакцинација, кои не смеат да бидат постари од 90 дена. Исто така, познавањето на хрватскиот јазик се смета за основа за интеграција на странските работници, а државниот секретар Иван Видиш посочи дека и покрај кофинансираното учење јазици од Европскиот социјален фонд, интересот кај работниците е слаб.

Хрватска годинава издаде над 11.000 работни дозволи за граѓани од Македонија. Премиерот Андреј Пленковиќ истакна дека во последните две години се создадени 100.000 нови работни места, а бројот на невработени паднал на 81.000, што го покажува ефектот од активната политика за вработување.

Министерот за труд Марин Пилетиќ додаде дека во земјата моментално има околу 140.000 странски работници, а измените на законот ќе го намалат бројот на нови дозволи, додека ќе се зголеми значењето на оние кои веќе се наоѓаат во Хрватска.

Претседателот на GSV, Иван Мишетиќ, посочи дека во наредните пет години ќе бидат потребни над 100.000 работници од странство поради планираниот раст и пензионирањата, бидејќи домашниот пазар не може да го задоволи овој раст.

Continue Reading

Економија

Од вечерва нова цена на дизелот

Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад на Република Македонија (РКЕ) донесе Одлука со која се врши намалување на малопродажните цени на нафтените деривати во просек за 0,60% во однос на одлуката од 18.12.2025 година.

Референтните цени на нафтените деривати на светскиот пазар во споредба со претходната пресметка бележат намалување во просек: кај бензините за 1,631%, кај дизелот за 4,633%, кај екстра лесното масло за 3,987% и кај мазутот зголемувањето е за 0,223%. Курсот на денарот во однос на доларот во изминатиот период по кој беа формирани цените со претходната пресметка е понизок за 0,1645%.

Од 20.12.2025 година од 00:01 часот максималните цени на нафтените деривати ќе изнесуваат:

– Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 95 71,00 (денари/литар);
– Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 98 73,00 (денари/литар);
– Дизел гориво ЕУРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) 64,50 (денари/литар);
– Масло за горење Екстра лесно 1 (ЕЛ-1) 65,50 (денари/литар);
– Мазут М-1 НС 32,635 (денари/килограм).

Малопродажната цена на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) се намалува за 2,00 ден/лит. Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98, како и на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) и на Мазутот М-1 НС не се менуваат.

Continue Reading
Advertisement

Advertisement

Advertisement
Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Трендинг