Технологија
Револуционерни иновации овозможени однајтенките телефони на преклоп на Samsung
Скопје, 21 јуни 2025 – Откако Samsung ја создаде категоријата на преклопни телефони (Foldables) со претставувањето на првиот преклопен паметен телефон во 2019 година, компанијата постојано се стреми кон една цел: да понуди уред со голем екран, кој сепак лесно собира во џеб. По години развој и илјадници дизајнерски и инженерски подобрувања, Galaxy фолдабл уредите не само што ја надминаа таа цел, туку поставија нов стандард за мобилни иновации со преклопни екрани.
Galaxy Z Fold7 и Z Flip7 се најтенките, најлесните и најнапредните фолдабл уреди на Samsung досега.

Моделот Galaxy Z Flip7 лесно собира во џеб со дебелина од само 6,5 mm кога е отворен и 13,7 mm кога е затворен. Печатената плочка со ултрависока густина гарантира максимално искористен внатрешен простор, а Samsung ја унапреди и енергетската густина на батеријата, зголемувајќи го капацитетот за 300 mAh, истовремено намалувајќи ја нејзината дебелина..
Моделот Galaxy Z Fold7 е речиси двојно потенок од првиот Fold модел – само 8,9 mm кога е склопен и 4,2 mm кога е отворен. Ова намалување од 48%, во комбинација со поширок и посветол екран и сооднос на страници од 21:9, резултира со уред што е практичен за носење и интуитивен за користење.

Поцврсти, потенки шарки
Galaxy Z Fold7 воведува Armor FlexHinge шарка од трета генерација, која е 27% потенка и 43% полесна од претходната верзија. Главните унапредувања вклучуваат:
• Потенки ротирачки и помошни елементи, што овозможува покомпактна, но подеднакво издржлива шарка.
• Нови легури на метали кои ја зголемуваат границата на попуштање за над 14% што овозможува подобра издржливост при често отворање и затворање.
• Раздвоени помошни и ротирачки функции за поголема структурна стабилност и флексибилност во дизајнот.
• Крилна плоча што се отвора пошироко, овозможувајќи порамен и почист екран за подобро визуелно доживување.
Galaxy Z Flip7 има најтенка FlexHinge шарка досега – за 29% потенка од онаа кај моделот Galaxy Z Flip6, а сепак целосно го поддржува FlexMode режимот и секојдневната употреба.

Потенки, поцврсти екрани
Екранот е клучната хардверска иновација на Galaxy Z Fold7, со фокус на зголемена издржливост во полесен и потенок уред:
• Дебелината на екранот е намалена за повеќе од 39% благодарение на новата структура на панелот и напредните материјали.
• Воведена е титаниумска решетка, што нуди 64% поголема издржливост и отпорност.
• Новиот дизајн на слојот на панелот овозможува подобра апсорпција на надворешни влијанија и трајна издржливост.
• Ултратенкото стакло (UTG) е 50% подебело отколку кај Galaxy Z Fold6, што овозможува помалку видлива прегиба и подобри перформанси.

Со Galaxy Z Flip7, Samsung го задржува препознатливиот дизајн на Z Flip серијата, но со повеќе моќ во помало пакување:
• Новиот Infinity Cover Display екран од раб до раб го елиминира црниот исечок за повеќе простор за содржина и почист визуелен приказ.
• HID камерата е прецизно поставена во аголот, овозможувајќи симетричен и јасен изглед.
• Рамката околу екранот е намалена од 3,94 mm на 1,25 mm, односно за 68%, правејќи го Galaxy Z Flip7 телефонот со најтенка рамка меѓу склопливите модели.
Професионални камери за кристално чисти фотографии
Galaxy Z Fold7 нуди врвно искуство со камерата во елегантен и лесен дизајн.
• Првата 200 MP ултраширока камера на склоплив телефон, благодарение на новиот тенок мотор и целосно новиот структурен дизајн.
• Модулот на камерата е намален за 18% и тестиран во речиси 30.000 симулации, што резултира со најтенка 200 MP камера на склоплив уред – без компромиси во квалитетот на сликата.
Камерата на Galaxy Z Flip7 има целосно нов дизајн за да понуди врвен квалитет на слика во уште потенко куќиште. За да се постигне тоа, Samsung ја поедностави внатрешната структура на модулот и вгради помал мотор за автофокус со високи перформанси и помало оптоварување.
Поцврсти материјали, полесно чувство
Samsung го зајакна тенкиот профил на Galaxy Z Fold7 со поцврсти и напредни материјали. Покривниот екран сега користи Corning® Gorilla® Glass Ceramic 2, што ја зголемува цврстината на материјалот за 30% во однос на претходната генерација. Дополнително, рамката и поклопецот на шарката се направени од напреден зајакнат алуминиум, кој е за 10% поцврст од оној што се користеше кај Galaxy Z Fold6.
Заклучок
Секој елемент – од шарката, преку екранот, до камерата кај Galaxy Z Fold7 и Z Flip7 е внимателно дизајниран со една цел: да им понуди на корисниците елегантен склоплив телефон кој е лесен како било кој премиум паметен телефон.
Добредојдовте во нова ера на моќ што собира во џеб.
Технологија
Reels од Инстаграм сега и на вашиот телевизор – мини видеа на голем екран
Се чини дека Инстаграм прави голем чекор во светот на домашната забава – Reels сега се префрлаат на големите екрани! Meta ја најави новата иницијатива „IG for TV“, која за прв пат ги носи кратките видеа на телевизорите. Првата станица на оваа револуција се Amazon Fire TV уредите, засега достапни само за корисниците во САД.
Како што пренесува TechCrunch, идејата е едноставна, но паметна: да им се овозможи на гледачите да „префрлат канал“ и да уживаат во Reels кога немаат концентрација за цел филм или серија. И како на мобилниот, така и на телевизорот, содржината ќе се прилагодува според вкусот на корисникот, но со една значајна промена – видеата ќе бидат организирани по тематски категории како комедија, музика, lifestyle и други, за да биде пребарувањето едноставно и интуитивно.
Reels на телевизорот ќе се репродуцираат автоматски, без потреба од континуирано скролување, а корисниците ќе можат лесно да прескокнуваат на следното видео. Дополнително, ќе постојат можности за лајкување, преглед на коментари и споделување со пријатели. Апликацијата ќе овозможува поврзување со постоечки Инстаграм профил, како и додавање до пет профили во истиот интерфејс, или пак отворање на посебен профил наменет само за телевизор.
Откако тестирањето на Amazon уредите во САД заврши, Meta најавува глобално проширување на услугата на други платформи, отворајќи сосема нов начин за уживање во кратките видеа од омилените креатори – директно од удобноста на каучот.
Технологија
Вештачката интелигенција станува стандард, кај нас сè уште исклучок
Годинава генеративната вештачка интелигенција (ВИ) се пробива во секојдневието на Македонија, но се уште не го освоила масовниот интерес. Според најновите податоци, околу еден од пет граѓани на возраст од 16 до 74 години (22%) користеле алатки базирани на ВИ. Најголем дел, 15,76%, ги користеле за лични цели, додека 8,55% ги вклучиле и во професионалната работа, а речиси еден од десет (9,4%) за формално образование.
Во споредба со просекот на Европската Унија, Македонија сè уште заостанува. Во ЕУ, речиси една третина од луѓето (32,7%) се служеле со генеративна ВИ годинава – најмногу за лични цели (25,1%), но и за работа (15,1%) и образование (9,4%).
Причините за воздржаност не се изненадувачки: 43% од граѓаните изјавиле дека едноставно немале потреба, 11% признале дека не знаат како да ги користат овие алатки, а 2% се загрижени за приватноста и безбедноста.
На ниво на Европа, Норвешка е несомнен лидер со 56,3% користење на ВИ, додека Турција се наоѓа на спротивниот крај со само 17,2%. Во регионот, најактивни се Грците (44,1%) и Словенците (37,6%), следени од Хрватска (27,5%), Бугарија (22,5%) и Македонија (22%). Најмалку ВИ се користи во Србија (18,6%) и Босна и Херцеговина (20,3%).
Во рамките на ЕУ, Данска, Естонија и Малта предводат со најголема распространетост на генеративна ВИ, додека Романија и Италија се на дното со само 17,8% и 19,9%.
Интернетот и натаму е основен дел од секојдневието. Во ЕУ, 94% од граѓаните користеле интернет во последните три месеци на 2025 година, а мобилните уреди остануваат најпопуларен начин за поврзување, со речиси 9 од 10 лица кои се служеле со нив. Во исто време, 74% купиле или нарачале производи и услуги онлајн.
И Северна Македонија бележи сериозен прогрес. Лани 91% од домаќинствата имале пристап до интернет, што е значителен скок од 69% во 2015 година. Само 6,86% од граѓаните ја поминале целата година без да се поврзат онлајн. Мобилните уреди доминираат со 91,5% употреба, додека лаптопот го користеле 35%, десктоп компјутер 20% и таблет 9%.
Најчесто, интернетот се користи за телефонски или видео разговори (86%), социјални медиуми (78%) и е-пошта (41%). Значителен раст се забележува и кај онлајн купувањето – 42% од граѓаните лани купиле или нарачале услуги и производи преку интернет, двојно повеќе отколку во 2020 година, кога тоа го направиле само 21%.
Технологија
ЕУ ја ревидира својата одлука: Моторите со внатрешно согорување ќе продолжат да се користат
Европската Унија официјално отстапи од својата најрадикална климатска одлука. Револуционерниот пресврт од 16 декември стави крај на неизвесноста: бензинците, дизелашите и хибридите не одат во историјата во 2035 година. Наместо тотална забрана, на сцена стапува „планот 90%“ – компромис кој го спасува европскиот индустриски гигант.
Она што до вчера изгледаше како зацементирана судбина за класичната автомобилска индустрија, денес е само минато. Европската комисија го фрли во корпа строгиот диктат за 100% елиминација на емисиите и го замени со нов, пореален модел. Новиот праг е поставен на 90% намалување на CO₂, оставајќи ги оние клучни 10% како „прозорец“ низ кој класичните мотори ќе продолжат да дишат.
Брисел не само што дозволи опстанок на внатрешното согорување, туку понуди и креативни механизми за нивно легализирање, користење на синтетички горива и биогорива. Производителите ќе можат да ги „пеглаат“ емисиите користејќи кредити од еколошкото производство на метал во ЕУ. Приклучните (PHEV) и благите хибриди, како и моделите со range extender, добиваат дозвола за неограничен престој на пазарот, под услов да се вклопат во новата математика.
Овој пресврт е директен резултат на притисокот од компаниите како BMW, Volkswagen, Mercedes-Benz и Stellantis. Дури и првиот човек на Ford, Џим Фарли, предупреди дека Европа се самоубива со нереални цели додека кинеската конкуренција незапирливо надира.
По долгогодишни тензии и траумите од „Дизелгејт“, ЕК сега нуди 10-годишен „мир“ (мораториум) на нови регулативи, ветувајќи им на компаниите предвидливост која им е очајно потребна за опстанок.
Иако моторите со внатрешно согорување привремено ќе се истолерираат, ЕУ не се откажува од струјата. Но, наместо скапи електрични автомобили, фокусот се сели на малите, достапни градски возила. Со воведувањето на новата M1E категорија (возила под 4,2 метри), Европа се обидува да создаде „народно електрично возило“. Овие автомобили ќе уживаат статус на „супер-кредити“, што е јасен сигнал до производителите: правете евтини електрични коли за широките маси, ако сакате да го задржите правото да продавате моќни бензинци.
Трендинг
-
Црна Хроника5 days agoХорор на патот Охрид–Струга: Возач двапати тргнал кон полицајци и успеал да избега
-
Црна Хроника5 days agoДрама на автопатот Тетово – Гостивар: Ги пресретнале со ротација им го пресекле патот, па ги истепале
-
Црна Хроника2 days agoКривична пријава за командир и полицајци – МВР со детали
-
Црна Хроника5 days agoКривични пријави против полицајци од Штип – МВР со детали
-
Република3 days agoУтре дел од Тетово и три тетовски села без електрична енергија
-
Македонија7 days agoМВР со конечна одлука еве кога почнува „Безбеден град“
-
Црна Хроника3 days agoХорор во Тетовско: Физички нападнати полицајци
-
Црна Хроника6 days agoФизички нападната девојка на работно место во Брвеница















