Connect with us

Економија

ГОЛТКА ВОДА, ГОЛТКА СОК ‒ МАКЕДОНЦИТЕ ИСПИЛЕ 204 МИЛИОНИ ЕВРА

Граѓаните се придржуваат до советите за редовно внесување течности. Само минатата година испиле вода и сокови за 204,2 милиони евра. И освен за сопственото здравје, придонеле во растот на една од најразвиените дејности кај нас ‒ производство на безалкохолни пијалаци. Всушност, им дале дополнителен поттик на десетте најголеми компании – системите со мултинационална поддршка и локалните производители, кои на пазарот се натпреваруваат со квалитет и иновациии.

Не пресметавме на колку консумирани литри соодветствува вкупниот испиен износ, но анализата што ја направи Пари во соработка со Бизнис Мрежа, покажува дека домашниот пазар е доволно голем за секој од производителите да најде и да дојде до своите потрошувачи. Како и со што ја стекнуваат и надградуваат нивната доверба, тоа е во доменот на деловните политики, кои, според бројките, се потврдуваат како мошне успешни.

СЕКОЈ ПРОИЗВОДИТЕЛ ИМА МИЛИОНСКИ ПРОМЕТ

Приходите на компаниите што произведуваат безалкохолни пијалаци почнуваат од над два милиони и го надминуваат износот од 138 милиони евра. Сепак, убедлива е предноста на Пивара Скопје, која зафаќа дури 67,8 насто од вкупниот промет на десетте компании. Се опишуваат како одржлива продажноориентирана компанија којашто живее и дише за потребите на купувачите и консументите, а вековната традиција оди во прилог на тоа. Лани е остварен приход од 138,4 милиони евра. Силната бренд-позиција, технологијата и широкиот асортиман производи ѝ овозможува да ги одржува доминацијата на домашниот терен и значителното присуство во Регионот.

Во подножјето на Кожуф се роди визија… Семејството Јанчеви три децении го шири бизнисот, а Кожувчанка лани направи обрт од 18 милиони евра, резултат од континуирани инвестиции во производствените линии и успешното брендирање.

Речиси на исто приходно рамниште се Горска (9,3 милиони) и Соко Горица (9,2 милиони), кои со освежувачките и природни производи ја зајакнуваат конкуренцијата во категоријата на минерални води и сокови. Првата го користи изворот Трнскот на Кожуф, а втората е ориентирана кон изработката на овошни пијалаци за здрав начин на живеење.

Компаниите Магрони за производство и дистрибуција на природна минерална, изворска вода и сокови, како и Пелистерка со водата од изворите во Меџитлија и другите пијалаци, се исто така значајни фактори во оваа област. Нивните приходи се 8,2 милиони, односно 6,8 милиони евра.

Целата анализа на pari.com.mk

Advertisement

Економија

ИКЕА пристигнува и во Македонија

ikea

Идејата за отворање на ИКЕА во Македонија не е нова – за неа се зборува повеќе од една деценија. По неколку неуспешни обиди, шведскиот бренд кој ја освои светската малопродажба на мебел, конечно се чини дека ќе стапи и на македонскиот пазар.

Веста неодамна ја потврди новоформираната Шведско-Македонска стопанска комора. Извршниот директор, Самуел Наумовски Викиус, во разговор за медиумите во Скопје изјави дека преговорите за влезот на ИКЕА во Македонија се во завршна фаза. „Има простор за работа на ИКЕА во нашата земја, а иницијативата е поддржана и од шведскиот амбасадор“, рече Наумовски Викиус, додавајќи дека комората активно работи на ова прашање.

ИКЕА е еден од најпознатите меѓународни брендови за мебел со силно присуство во регионот, вклучувајќи ги Грција, Бугарија, Србија и Хрватска. За споредба, инвестицијата за стоковната куќа „Икеа – Белград Исток“ изнесуваше 70 милиони евра за објект од 35.000 квадратни метри и отвори повеќе од 400 нови работни места. Во Хрватска, пак, во 2014 година, ИКЕА вложи околу 100 милиони евра и првично вработи 350 лица.

Македонските купувачи во меѓувреме имаат ограничен пристап до интернет-страниците на ИКЕА: грчката и бугарската веб-страница се достапни само од нивните земји, додека македонските граѓани можат да се информираат преку сајтовите во Србија (ikea.rs) и Хрватска (ikea.hr).

Со оглед на досегашното искуство на ИКЕА во регионот, отворањето на првата продавница во Македонија се очекува да донесе значителни инвестиции и нови работни места, а граѓаните конечно ќе имаат можност да ги купуваат светски познатите производи на локално ниво.

Continue Reading

Економија

Подари моменти на радост, подари „Среќа плус“

Новогодишниот период носи посебна атмосфера – време кога сме поблиску едни до други, славиме нови почетоци, истовремено осврнувајќи се на годината што изминува. Во овие празнични денови секогаш го бараме идеалниот подарок што ќе ги израдува нашите најблиски. Вистинската вредност на подарокот се мери со насмевките и среќата што ја носи, па токму затоа овој период е совршен за подарување шанса за среќа.

Шареноликата понуда на инстант лозови на Државна лотарија, во ковертите „Среќа плус“ со разновидни дизајни, наменети како подарок за различни поводи се токму тоа – симболичен гест, којшто во мал коверт носи шанса за големи добивки. Со „Среќа плус“ не подарувате само инстант лоз – подарувате мигови исполнети со надеж, исчекување и можност новата година да започне со убави изненадувања.

Во еден коверт „Среќа плус“ се кријат можности за исполнување на многу новогодишни желби – сопствен стан, автомобил, мотор и големи парични добивки. Инстант лотаријата ја дополнува магијата на празниците, носејќи ја шансата соништата да се претворат во реалност.

Овие празници подарете моменти на среќа на оние што ви значат, затоа што најубавите подароци се оние што носат надеж, радост и верба дека убавите изненадувања се поблиску отколку што мислиме и нѐ потсетуваат дека среќата е насекаде околу нас!

Continue Reading

Економија

Бугарија влегува во Еврозоната со своето православни мотиви на новите евра

Од 1 јануари 2026 година, Бугарија официјално ќе ја замени националната валута лев со евро, стапувајќи на патот на европската интеграција. Но, она што го прави овој премин навистина посебен е дизајнот на новите монети – Бугарија ќе биде првата земја членка на Еврозоната што на своите редовни апоени ќе прикаже православна иконографија.

На монетите од 1 и 2 евра ќе блескаат ликот на свети Јован Рилски и свети Паисиј Хилендарски – личности кои го обликувале духовниот и културниот идентитет на нацијата. Според грчкиот портал newsbeast.gr, изборот на овие светители има и силна културно-образовна порака. Двајцата се поврзани со грчкиот јазик и византиската образовна традиција: Паисиј Хилендарски дејствувал на Света Гора, каде грчкиот бил доминантен јазик во управата и богослужението, додека Јован Рилски живеел во време на силно византиско влијание и неговите духовни текстови сведочат за познавање на грчката светоотечка традиција.

Додека Грција, првата православна земја што го прифати еврото во 2001 година, се одлучи за мотиви од античката и поновата световна историја, Бугарија прави значителен пресврт: таа го носи православното наследство директно во секојдневниот живот на своите граѓани и низ Европа, следејќи го примерот на Ватикан и Сан Марино, кои исто така користат религиозни мотиви на своите монети.

Помалите апоени – од 1 до 50 центи – ќе ја чуваат визуелната традиција на националната валута, со ликот на Мадарскиот коњаник, споменик од VIII век и дел од светското културно наследство на УНЕСКО. Сите монети ќе имаат кириличен натпис: „евро“, „стотинки“ и „Бугарија“, а на работ на монетата од 2 евра ќе стои гравираниот повик: „Боже, чувај ја Бугарија“.

Фиксниот курс е утврден на 1 евро = 1,95583 лева, што обезбедува стабилен транзициски период. Со оваа серија монети, Бугарија симболично ги спојува своето православно и културно наследство со современиот европски процес на интеграција, нудејќи уникатен допир на историјата во секојдневната европска економија.

За споредба, Словачка во 2013 година издаде јубилејна монета со светите браќа Кирил и Методиј, што предизвика јавна дебата дали тие треба да бидат прикажани со ореоли – тематика која го потенцира чувствителниот баланс помеѓу религиозниот симболизам и современиот дизајн на монетите.

Continue Reading
Advertisement

Advertisement

Advertisement
Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Трендинг