Connect with us

Економија

Wolt: Двигател на дигиталната трансформација на Македонија од Скопје

Лансирањето на Wolt во Македонија претставува повеќе од појава на уште една апликација за достава, тоа е пресвртница во дигиталната и економската трансформација на земјата. Говорејќи на годишната eCommerce конференција во Скопје, Зоран Малиновиќ, раководител на Wolt Drive за Србија и Северна Македонија, објасни зошто глобалната технолошка компанија, која веќе е активна во повеќе од 30 земји, го избра Скопје како следен центар за раст, препознавајќи ја енергијата, младешкиот талент и подготвеноста на градот да ја прифати иновацијата.

Генератор на локалниот раст

Влегувањето на Wolt во Македонија има цел да ја зајакне локалната економија, помагајќи им на рестораните, продавниците и партнери-доставувачи да напредуваат преку дигитална инклузија. Бизнис моделот на компанијата им овозможува на локалните трговци алатки за логистика, маркетинг и проширување на е-трговијата, додека на клиентите им нуди сигурен и брз пристап до храна, намирници и трговски производи – сето тоа преку една интуитивна апликација.

Зоран Малиновиќ, раководител на Wolt Drive за Србија и Македонија, го нагласи стратешкото значење на ова лансирање на годишната eCommerce конференција: „Пазарите во нашиот регион се скриени богатства, а дигиталната трансформација е нашата голема шанса да создадеме нешто одлично, не затоа што можеби ќе најдеме нафта или злато, туку затоа што сме регион на иноватори и претприемачи.“

Според Wolt, секоја достава извршена преку платформата придонесува за локалната економија, создавајќи нова побарувачка, подобрувајќи ја логистиката на „последниот километар“ и поставувајќи повисоки стандарди за корисничко искуство. Компанијата работи транспарентно, како локално регистриран субјект кој плаќа ДДВ и тесно соработува со општините на иницијативи за одржливост и безбедност.

Скопје како регионален модел

Младото и технолошки писмено население во Македонија, заедно со силната владина агенда за дигитализација, ја прават земјата природен избор за проширување на бизнисот на Wolt. Со половина од населението под 40 години, висока употреба на паметни телефони и растечка доверба во онлајн плаќањата, земјата брзо станува еден од најперспективните дигитални пазари на Балканот.

Малиновиќ ја опиша Македонија како „стратегиски привлечна точка, глобална приказна проширена регионално, за поддршка на локалната економија.“ Тој истакна дека присуството на компанијата во Скопје служи како доказ за одговорна иновација на Балканот, каде технолошките решенија се развиваат со почит кон локалната култура и подготвеноста на политиките.

Надвор од бизнисот, филозофијата на Wolt се фокусира на луѓето. Нејзината флексибилна курирска мрежа обезбедува фер, транспарентна заработка, додека компанијата инвестира во почиста мобилност преку иницијативи за електрични велосипеди и позелени опции за испорака. Фокусот е на градење заедници, а не само на завршување на испораките.

Како што заклучи Малиновиќ на најголемата конференција за е-трговија: „Ние не доставуваме само нарачки, градиме подобри градови, посилни заедници и нови можности за сите.“

За Wolt

Wolt е технолошка компанија со седиште во Хелсинки, со мисија да донесе радост, едноставност и заработка во секое соседство во светот. Wolt развива локална платформа за трговија која ги поврзува луѓето што сакаат да нарачаат храна, намирници и други производи со луѓе кои се заинтересирани да ги продаваат и доставуваат.

Wolt е основан во 2014 година и во 2022 година се обедини со DoorDash; во 2025 година DoorDash ја заврши аквизицијата на Deliveroo. Денес, Wolt е дел од семејството на DoorDash и оперира во повеќе од 30 земји.

Advertisement

Економија

Домашните компании добиваат нова инјекција: 14,2 милиони евра веќе стигнаа до Развојната банка

Министерството за финансии соопшти дека од Буџетот се извршени две нови исплати кон Развојната банка, во вредност од 305 и 568 милиони денари, односно вкупно 873 милиони денари, што изнесува околу 14,2 милиони евра.

Со овие трансакции, вкупната државна поддршка за домашната економија достигна 217,5 милиони евра, од вкупно планираните 250 милиони евра.

Средствата се обезбедени преку кредитна линија од унгарската Експорт-импорт банка, а целта е да се стимулира растот на домашните компании преку поволни услови за инвестирање и развој. Финансирањето се одобрува преку деловните банки, со каматна стапка од 1,95% годишно, рок на отплата до 15 години и грејс период до 3 години.

Министерството за финансии истакнува дека вкупниот буџет за поддршка на домашните компании изнесува 250 милиони евра, додека проценетата вредност на инвестицискиот циклус изнесува околу 300 милиони евра.

Continue Reading

Економија

Кина ја заострува трговската политика: воведува царини од 42,7% за избрани европски производи

kina

Пекинг најави воведување на привремени царини до 42,7% за млечните производи од Европската Унија, како дел од ескалација на трговскиот спор „очи за око“ со Брисел, предизвикан од европските мерки против кинеските електрични возила. Меѓу производите на кои ќе се применуваат новите давачки се млекото, сирењето и павлаката, соопшти кинеското Министерство за трговија.

Кинеското Министерство за трговија наведува дека воведувањето на постепено растечки царини е дел од стандардната рамка за истраги против трговски поволности, слична на онаа што ја применуваат ЕУ, САД и други големи економии. Истрагата ја испитала финансиската поддршка што европските производители ја добиваат преку Заедничката земјоделска политика на ЕУ, како и дополнителни субвенции од земјите-членки, за да утврди дали тие им овозможиле на извозниците да продаваат производи во Кина по вештачки ниски цени.

Врз основа на прелиминарните наоди, кинеските власти заклучиле дека субвенциите од ЕУ ја нарушиле конкуренцијата на кинескиот пазар. Компаниите што соработувале со истрагата ќе плаќаат пониска царина од 28,6%, додека оние што одбиле да соработуваат ќе бидат казнети со максимални 42,7%. Според експертите, ваквите повеќеслојни тарифни системи се вообичаени во случаите со антидампинг мерки и субвенции, но често се критикувани како политички мотивирани.

Оваа мерка е дел од пошироката трговска реторика меѓу Кина и ЕУ. Минатата недела, Пекинг објави царини до 19,8% за увоз на свинско месо од ЕУ, како контрамерка на европските тарифи за кинеските електрични возила. Кина ги обвини европските производители дека увезуваат евтини нуспроизводи и свинско месо, што негативно влијае на домашната индустрија.

Со ваквите чекори, трговската војна меѓу Кина и ЕУ се интензивира, при што економските санкции стануваат алатка за политички притисок, а домашните индустрии се ставени во центарот на меѓународните трговски конфликти.

Continue Reading

Економија

Цените на бензините се спуштаат, а дизелот го чува истото ниво

Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад (РКЕ) денеска објави нови малопродажни цени на нафтените деривати. ЕУРОСУПЕР БС – 95 од ноќеска ќе се продава по 70 денари за литар, додека ЕУРОСУПЕР БС – 98 ќе чини 72 денари. Екстра лесното масло за домаќинство (ЕЛ-1) поевтинува за цели два денара и ќе се продава за 63,5 денари за литар. Цената на ЕУРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) останува непроменета на 64,5 денари за литар.

Со одлуката на РКЕ, малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се намалува за 0,028 денари за килограм и ќе изнесува 32,607 денари.

Според Комисијата, во просек малопродажните цени на нафтените деривати се намалуваат за 1,18 проценти. Референтните цени на светскиот пазар покажуваат дека бензините поевтинуваат за 2,899%, дизелот за 0,779%, а екстра лесното масло за 5,006%. Единствено мазутот бележи мало зголемување од 0,964%. Притоа, курсот на денарот во однос на доларот со претходната пресметка е понизок за 0,0166%.

РКЕ апелира до потрошувачите дека поевтинувањето на горивата ќе се одрази позитивно на трошоците за домаќинствата и транспортот.

Continue Reading
Advertisement

Advertisement

Advertisement
Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Трендинг