Connect with us

Магазин

Бејби Фуд Фактори ја започнува платформата „Здрава исхрана од мали нозе“

Сеопфатна иницијатива за општествена одговорност посветена на превенција на детската дебелина

Скопје, 6 ноември 2025Бејби Фуд Фактори, членка на групацијата Нелт и производител на брендот Нутрино, како водечка компанија во производството на здрава храна за сите генерации, ја започна уникатната општествено одговорна иницијатива „Здрава исхрана од мали нозе“, со цел превенција на детската дебелина и подигање на свеста за значењето на правилната исхрана од најрана возраст.

Раната едукација – клучна за долгорочно здравје

Платформата е осмислена како одговор на сериозните здравствени предизвици на денешницата, со фокус на едукација на родителите и стручњаците, но и создавање на долгорочна промена преку знаење, превенција и одговорност. Според извештајот на Светската здравствена организација, секое трето дете во Европа има вишок килограми или е со прекумерна тежина, а слична статистика се бележи и во Србија и регионот. Според податоците на Републичкиот завод за статистика и Институтот Батут, речиси 13% од децата на возраст од 5 до 14 години се дебели, 16,6% се со прекумерна тежина, а проекциите покажуваат дека до 2030 година повеќе од 18% од децата на возраст од 5 до 19 години ќе имаат проблем со дебелина.

Брендот Nutrino за поздрави генерации на деца

Истражувањата покажуваат дека навиките во исхраната се формираат до петтата година од животот, што ја прави раната едукација клучна за долгорочното здравје. Токму затоа, преку оваа сеопфатна иницијатива за општествена одговорност, брендот Нутрино за првпат во Србија ги поврзува стручната јавност и родителите, преку заедничко делување кон поздраво растење на идните генерации, со поддршка на групацијата Нелт.

По тој повод, денес во Сава центарот беа организирани два стручни панела — „Превенција на дебелината кај децата: значењето на првите 1000 дена“ и „Од првата кашичка до здрави навики: како сите заедно градиме здрава генерација“, како и стручно предавање на тема „Јавно-здравствена перспектива на проблемот со прекумерната телесна тежина и дебелината“, одржано од д-р Драгана Атанасијевиќ, специјалист по социјална медицина, MSc.

Поддршка од стручњаци во Србија, Босна и Херцеговина, Северна Македонија и Црна Гора преку панели и тркалезни маси

На првиот панел, „Превенција на дебелината кај децата: значењето на првите 1000 дена“, д-р Душанка Новосел, проф. д-р Аспазија Софијанова и прим. д-р Снежана Лешовиќ зборуваа за клучното значење на раниот развој, правилната исхрана и поддршката на родителите при формирање на здрави навики од најраната возраст.

Марина Булут, извршна директорка на Бејби Фуд Фактори, д-р Иван Миловановиќ, проф. д-р Снијежана Хасанбеговиќ и д-р Драгана Атанасијевиќ беа учесници на вториот панел, „Од првата кашичка до здрави навики: како сите заедно градиме здрава генерација“, на кој се разговараше за соработката меѓу стручњаците, производителите и институциите во заедничката цел – создавање поздрави генерации и менување на загрижувачката статистика за детската дебелина.

Извршната директорка на компанијата BFF, Марина Булут, ја истакна важноста на заедничкото делување: „Овие бројки се повик за акција. Како лидер на пазарот на детска храна, Нутрино има позиција да биде двигател на позитивни промени во исхраната на најмладите и да ги постави темелите на здравите навики уште од најрана возраст. Превенцијата на детската дебелина мора да стане заеднички приоритет — не само на родителите и здравствените работници, туку и на сите општествено одговорни компании. Веруваме дека знаењето, поддршката и навремената едукација можат да направат вистинска разлика во животите на децата. Со оваа иницијатива започнуваме ново поглавје од нашата мисија — да го поттикнеме воведувањето на здрави навики, да ја поврземе науката и заедницата и да придонесеме за иднина во која секое дете расте здраво, силно и среќно.“

Нутрино како сојузник во растењето на здравата генерација

CSR иницијативата на Нутрино, „Здрава исхрана од мали нозе“, претставува чекор кон поздраво општество и долгорочна промена што ги надминува границите на пазарната комуникација и се темели на доверба, знаење и вистинска поддршка на заедницата. Како пионер во ваквиот пристап, компанијата Baby Food Factory и брендот Нутрино поставуваат нови стандарди на општествено одговорно дејствување, ставајќи го здравјето на децата, преку систематска и континуирана едукација, во прв план.

Advertisement

Магазин

Небесен спектакл над Македонија: Геминидите вечерва и утре ќе го достигнат својот врв

Метеорскиот дожд Геминиди, еден од највпечатливите астрономски настани во годината, го достигнува својот максимум вечерва и утре навечер. Астрономите најавуваат одлични услови за набљудување, особено ако времето биде ведро, а најдобар поглед ќе имаат жителите на северната хемисфера, пренесува Би-Би-Си.

Метеорските дождови се појава што настанува кога Земјата минува низ облаци од остатоци зад комети или астероиди. Кај Геминидите, изворот е астероидот 3200 Фетон – редок пример каде метеорски дожд не потекнува од комета. Кога честичките прашина и карпи влегуваат во атмосферата, тие согоруваат и создаваат светли траги познати како „ѕвезди што паѓаат“.

Иако повеќето метеори се бели, дел од нив може да светат во зелена, жолта, црвена или сина боја, во зависност од хемискиот состав. Натриумот, магнезиумот и калциумот создаваат ефекти слични на огномет, што го прави овој дожд особено атрактивен.

„На ведро ноќно небо може да се видат и до 100 метеори на час, што е исклучително многу. Ова е практично најсилниот метеорски дожд во годината“, изјави Роберт Маси, астроном од Кралското астрономско друштво во Велика Британија.

Оваа година, условите се поволни бидејќи Месечината е во опаѓачка фаза и ќе изгрее подоцна во текот на ноќта, што значи помало пречка за набљудување. Најдобар ефект ќе има од места далеку од градско осветлување, со чист и отворен поглед кон небото.

Геминидите најдобро се гледаат во периодот од 22:00 до 2:00 часот по полноќ, а за набљудување не е потребна никаква опрема – доволно е само голо око и малку трпение.

„Ова е едно од ретките природни задоволства што се целосно бесплатни. Излезете, погледнете кон небото и уживајте – тоа е момент кога можете да заборавите на секојдневните грижи и да се поврзете со универзумот“, порачува д-р Маси.

Continue Reading

Магазин

Македонците потрошиле скоро 3 милиони долари на Onlyfans

Македонските корисници во 2025 година потрошиле речиси 3 милиони долари односно вкупно 2.869.784,63 долари на платформата за креирање содржини за возрасни – Onlyfans. 

Иако сумата изгледа висока, сепак таа останува занемарлива во глобалните рамки каде прометот се мери во милијарди, но Македонија и натаму е меѓу државите со најниска просечна потрошувачка во регионот.

На глобалната листа на приходи на Onlyfans за 2025 година, земјава е позиционирана на 86-тото место од вкупно 188 држави. Оваа година потрошувачката е повисока за речиси 370.000 долари во однос на 2024-та година, што претставува пораст од околу 14,82 проценти.

Анализите според потрошувачката усогласена по глава на жител покажуваат нешто подобар пласман односно 64-то место со просек од 12.877 долари на 10.000 жители.

Разликите меѓу земјите се значителни. Словенија е убедливо пред сите со просечни 6,8 долари по жител, следат Хрватска и Грција со по 4,6 долари, Србија со 2,6 долари и Црна Гора со 2 долари. Под Македонија се само Бугарија и Албанија, чија просечна потрошувачка не достигнува ни еден американски долар по жител.

Извор: 4news.mk

Continue Reading

Магазин

Ако го видите овој знак на патот, тргнете се веднаш: Казните се до 200 евра!

Европските земји постепено воведуваат нови сообраќајни правила, а еден знак веќе привлече големо внимание кај возачите. Станува збор за син сообраќаен знак со бел дијамант, чие игнорирање може да биде скапо – во Франција казната е 135 евра, додека во Шпанија е дури 200 евра.

Овој знак означува посебна лента која е наменета само за одредени категории возила. Во Франција, веќе може да се види во поголемите градови како што се Лион, Гренобл и Стразбур, а властите најавија дека ќе биде проширена на целата земја во наредниот период.

Лентата означена со бел дијамант не е достапна за сите. Дозволено е да се вози само со возила со најмалку двајца патници, автомобили со ознака за нулта емисија, такси – дури и кога не превезуваат патници – и јавен превоз. Другите возачи кои ќе се најдат во оваа лента ризикуваат казна.

Специјалните ленти најчесто се наоѓаат во левата лента на автопатите и експресните патишта, особено во областите каде што често се случуваат сообраќајни метежи, како што се приближувањата кон градовите или излезите од автопатите. Во некои случаи, овие правила важат само во одредени периоди од денот, што дополнително е означено со семафори или самиот дијамантски знак.

Целта на воведувањето на овој знак и посебните ленти е да се олесни сообраќајот и да се намали загадувањето. Со поттикнување на заедничкото возење и употребата на еколошки возила, властите сакаат да го намалат бројот на автомобили на патиштата и да го забрзаат протокот на сообраќај, особено во шпицот.

За возачите, ова значи едно – тие треба да обрнат дополнително внимание на сообраќајните сигнали, особено кога возат во странство. Незнаењето на ова правило не ги ослободува од одговорност, а казните можат да бидат сериозен удар за домашниот буџет.

Извор: 4news.mk

Continue Reading
Advertisement

Advertisement

Advertisement
Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Трендинг