Connect with us

Економија

Wolt во Македонија – како глобалната апликација ја менува навиката за нарачување

„Во првиот ден и првата недела од лансирањето на апликацијата за достава во Скопје, Wolt забележа најмногу нарачки на платформата, гледано глобално,  повеќе од кој било град во светот откако компанијата работи“,  вели Ѓорѓе Давидовиќ, извршен директор на Wolt Македонија и Србија.

(Скопје, 26 ноември 2025) – Wolt, омилената апликација за достава во Македонија ги анализираше стотиците илјади нарачки направени во Скопје годинава, кои покажуваат дека граѓаните не ја користат апликацијата за достава само за скара и за омилени брзи оброци, туку сè почесто и за секојдневни намирници. Според анализата на најновите бројки за трендот на нарачки во градот, скопјани „живеат“ на ќебапи и помфрит, ги обожаваат локалните бургери и сендвичи, а сè почесто за дома нарачуваат и основни намирници како вода, млеко и масло за јадење. Сегментот здрава храна е видлив и со тенденција на раст. 

„Во првиот ден и првата недела од лансирањето на апликацијата во Скопје, Wolt забележа најмногу нарачки на платформата, гледано глобално, што значи повеќе од кој било град во светот откако компанијата работи. Скопје е еден од градовите каде што локалната гастрономија многу природно се префрлува во дигиталниот свет. Од семејните ќебапчилници до модерните ‘fitness’ кујни, партнерите на Wolt го претвораат она што луѓето одамна го сакаат офлајн во практично, онлајн искуство,“ вели Ѓорѓе Давидовиќ, извршен директор на Wolt Македонија и Србија.

Анализата се однесува на периодот од 1 април, кога Wolt официјално започна со работа во Македонија, до 20 ноември 2025 година и опфаќа над стотици партнери на платформата. Повеќето нарачки се од ресторани, потоа од продавници за намирници и уште еден мал дел од останатите трговци, иако аквизицијата на нови партнери е брза, изборот е се подобар и потенцијалот за раст е голем. Ова потврдува дека топлата храна и натаму е главната причина поради која скопјани користат апликации за достава, додека брзата достава на намирници веќе станува значаен втор сегмент.

Скара-културата во Скопје се сели онлајн 

На врвот на листата на најчести достави е ќебапот, како најпопуларна порција. Високо на листата се и класичните прилози помфрит во различни големини, свински гиро-пити и такоси, сите се наоѓаат меѓу првите десет артикли.

Категоријата „Скара“ е најголема на платформата според обем, а веднаш зад неа следуваат додатоците, враповите, помфритот и бургерите. Ова ја одразува силната позиција на традиционалната балканска скара и модерната брза храна во урбаната исхрана на Скопје. 

На врвот се истакнуваат локални „херои“ како Venice Fontana, Baking Bread – Rekord, Fontana Kebapcilnica Kisela Voda (Original), Munchies burger и Bon Tacos.

Од бургери до нутритивно балансирани оброци – расте апетитот за поздрави опции

Покрај омилената утешителна храна податоците на Wolt го покажуваат и растот на концептите со храна кои нудат балансирани оброци. Меѓу објектите со најголем обем на нарачки е и Fitness House, кои нудат салати, протеински оброци и нутритивно избалансирани оброци за скопјани кои сакаат поздрав ручек или вечера. 

Овој растечки сегмент се вклопува во пошироките трендови на е-трговијата во Македонија, каде што потрошувачите сè повеќе ги прифаќаат дигиталните канали не само за уживање, туку и за секојдневни потреби и производи за благосостојба.

Мали набавки во последен момент: вода, млеко и газиран сок за 30 минути 

На македонскиот пазар Wolt, покрај понудата на храна од ресторани, веднаш почна и со понуда од продавници кои нудат намирници. Иако во Скопје рестораните доминираат со нарачките преку Wolt, доставата на намирници од локалните продавници е во постојан раст. Најнарачувани артикли се флаширана вода од 1,5 литар, млеко, газиран сок и сончогледово масло – градивните елементи на секојдневната домашна рутина.

Партнери како Bumerang Tobacco, маркетите Reptil и La Noi Market се издвојуваат како клучни играчи во овој сегмент, помагајќи им на жителите на Скопје да го дополнат фрижидерот и шпајзот без да излезат од дома.

„Она што јасно го гледаме во податоците е следново: луѓето веќе се чувствуваат удобно да нарачуваат храна преку Wolt, а сега сè почесто додаваат и основни намирници. Нашата цел е да биде подеднакво лесно да ги добиете и ќебапите, и млекото, и 1,5-литарската вода – во истата апликација,“ додава Ѓорѓе Давидовиќ.

Пазар со простор за раст

Во последните години во Македонија е-трговијата брзо расте, поддржана од поголемата интернет-покриеност и популарноста на меѓународните платформи, со значителен дел од онлајн-нарачките што одат кон странски веб-страници.

Во овој контекст, податоците на Wolt од Скопје покажуваат како локалните и регионалните играчи можат да изградат силни, локално релевантни дигитални услуги, засновани на тоа што луѓето навистина го јадат и купуваат секој ден.

Во Македонија Wolt расте со јасна цел да понуди квалитет, да изгради стабилна основа во Скопје преку проширување на мрежата на ресторани, продавници, курири и унапредување на операциите. Следен чекор е да се прошири и во други градови, каде е препознаен силен локален интерес. Првите резултати за користењето на услугата Wolt+ се одлични и покажуваат дека корисниците заштедуваат, нарачуваат почесто и откриваат нови места, што за трговците носи дополнителен раст. Партнерството со Телеком МК, овозможува на корисниците на Magenta Moments 12 месеци бесплатно да ја користат услугата Wolt+, со што уште еднаш се потврдува дека моделите на претплата добро функционираат на локалниот пазар. Wolt тестира и опција за плаќање во готово, која наскоро ќе биде достапна со цел чекор по чекор да ја изгради најдоверливата платформа за „сè доставено“ во земјата. 

„Ова е само почеток,“ вели Ѓорѓе Давидовиќ. „Скопје има богата култура на храна и дигитално писмена популација. Возбудени сме што продолжуваме да градиме платформа која го одразува и едното и другото, заедно со нашите трговски партнери и доставувачи-партнери.“

За Wolt

Wolt е технолошка компанија со седиште во Хелсинки, чија мисија е да донесе радост, едноставност и можности за заработка во секојдневието на локалните заедници. Wolt развива платформа за локална трговија која ги поврзува луѓето што сакаат да нарачаат храна, намирници и други производи со луѓе и бизниси што се подготвени да ги продаваат и доставуваат.

Компанијата е основана во 2014 година и во 2022 година ѝ се придружи на DoorDash (NASDAQ: DASH). Во 2025 година, DoorDash ја стекна и Deliveroo, дополнително проширувајќи го своето глобално присуство. Денес, заедно оперираме во повеќе од 30 земји.

Advertisement

Економија

Триглав Осигурување организираше инспиративна средба со Светислав Пешиќ

Триглав Осигурување на 15-ти декември, 2025г. во кафе „Литература“ организираше настан со панел-дискусија и промоција на книгата „Моја игра, мој пут – Живот тренера није бајка“ од Светислав Пешиќ, еден од најуспешните и најценетите кошаркарски тренери на денешницата.

Настанот предизвика голем интерес кај деловната и медиумската заедница, нудејќи ретка можност за директна средба и разговор со говорник, чие искуство и животна филозофија се подеднакво применливи во спортот, деловниот свет и секојдневниот живот. Преку лични примери и размислувања, Пешиќ зборуваше за предизвиците на лидерството, значењето на дисциплината, стратегијата, континуираното учење и потребата од рамнотежа помеѓу самодовербата и скромноста.

„Во спортот успехот не лежи во тоа да го работиш само она што го сакаш, туку да го сакаш тоа што го работиш. Животот се менува и јас учам да се менувам. Треба да знаеш како да учиш и да бидеш скромен, да прифатиш дека некој нешто прави подобро од тебе. Тоа не е едноставно, но е најдобриот пат до успехот“, истакнува г. Пешиќ во својата книга, нагласувајќи дека токму таа рамнотежа е клучна и за долгорочни резултати.

Главниот извршен директор на Триглав Осигурување, г. Војновиќ, го претстави Светислав Пешиќ, истакнувајќи ги неговите исклучителни професионални достигнувања, како и значењето и привилегијата Триглав Осигурување да биде домаќин на ваков настан, кој што има поширока општествена релевантност.

„Имавме можност да поминеме навистина драгоцено време со светски реномираниот тренер Светислав „Кари“ Пешиќ, кој на исклучително автентичен начин ги сподели своите долгогодишни искуства, кои што лесно и директно можат да се применат во деловен контекст. Токму од таа причина ја организиравме и оваа панел-дискусија. Цврсто верувам дека принципите на комуникација, дисциплина, колектив, тимска игра и почитување на конкуренцијата, длабоко втемелени во спортот, се неразделно поврзани и со секојдневниот деловен живот. Да се слушнат неговите пораки беше вистинско уживање и моќна инспирација“, истакна г. Војновиќ.

Панел-дискусијата ја водеше Љубомир Николовски, долгогодишен реномиран познавач на спортот, кој со внимателно насочени прашања овозможи динамичен и суштински разговор, близок и разбирлив за публиката од различни професионални профили.

Со организацијата на овој настан, Триглав Осигурување уште еднаш ја потврди својата посветеност кон создавање платформи за размена на знаење, инспирација и вредности, кои ја надминуваат рамката на една индустрија. Компанијата овозможи деловната заедница во земјата да слушне исклучителен говорник, чии искуства и пораки нудат практични насоки за личен и професионален развој, за носење одлуки, градење тимови и одржлив успех.

Настанот испрати јасна порака дека принципите на успехот – без разлика дали во спортот, бизнисот или животот – се универзални кога се темелат на работа, визија, учење и вистински вредности.

Continue Reading

Економија

МБИ10 со пад од 0,40%, вкупен промет над 255 милиони денари

Изготвен од Илирика Инвестментс АД Скопје врз основа на официјални податоци од Македонска берза.

Нa трговската сесија од 17 декември 2025 година, индексот МБИ10 забележа пад од 0,40%, спуштајќи се на 10.123,78 поени, додека индексот ОМБ остана непроменет на 129,44 поени. Вкупниот промет изнесуваше 255,78 милиони денари, при што тргувањето беше поттикнато од неколку големи блок-зделки со акциите на Комерцијална банка и Македонијатурист .

Најтргувани хартии од вредност

● Комерцијална банка АД Скопје (KMB) – 70,7 милиони денари (вклучува блок-зделка)

● Македонијатурист АД Скопје (MTUR) – 115,2 милиони денари (вклучува блок-зделка)

● Карпош АД Скопје (KARP) – 62,7 милиони денари (вклучува блок-зделка)

Топ добитници

● Реплек АД Скопје (RPK) +0,93%

● РЖ Услуги АД Скопје (RZU) +8,89%

● Комерцијална банка АД Скопје (KMB) +0,12%

Топ губитници

● Гранит АД Скопје (GRN) –2,82%

● Стопанска банка АД Скопје (STB) –2,68%

● Македонски Телеком АД Скопје (TEL) –0,64%

Обврзнички пазар

Во текот на денешната сесија не беа реализирани значајни трансакции со државни или корпоративни обврзници. Индексот ОМБ остана стабилен на 129,44 поени, без промени во цените. Сите државни обврзници котираа во опсег од 90 до 112 евра, без регистриран промет .

На берзанската сесија од 17 декември 2025 година, пазарната активност беше значително зголемена, со вкупен промет од над 255 милиони денари, пред сè поради големите блок-зделки со акциите на Комерцијална банка, Македонијатурист и Карпош.

Индексот МБИ10 забележа пад од 0,40%, под влијание на негативните движења кај Гранит, Макпетрол и Стопанска банка. Најголем раст во редовното тргување имаше Реплек, додека Комерцијална банка остана најликвидна акција. Обврзничкиот пазар остана без активности, со стабилен индекс ОМБ.

Continue Reading

Економија

Николоски најавува нов државен просторен план за инфраструктура и развој

Скопје – Во тек е подготовка на нов просторен план на државата, документ кој треба да ја дефинира долгорочната насока на просторниот и инфраструктурниот развој, информираше вицепремиерот и министер за транспорт Александар Николоски.

Според неговите најави, новиот план ќе биде усогласен со современите потреби на државата и ќе ги земе предвид демографските промени, економскиот развој, инфраструктурните приоритети и заштитата на животната средина. Целта е да се воспостави јасна рамка за идни инвестиции и рационално користење на просторот на целата територија на државата.

Николоски истакна дека изработката на просторниот план ќе се одвива транспарентно, со вклучување на стручната јавност, институциите и локалната самоуправа. Очекувањата се дека документот ќе придонесе за подобра координација меѓу различните сектори и ќе овозможи поефикасно планирање на капиталните проекти.

Новиот просторен план треба да биде основа за одржлив развој, подобрување на инфраструктурата и рамномерен регионален напредок, со јасно дефинирани приоритети за наредните децении.

Continue Reading
Advertisement

Advertisement

Advertisement
Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Трендинг