Connect with us

Економија

Wolt во Македонија – како глобалната апликација ја менува навиката за нарачување

„Во првиот ден и првата недела од лансирањето на апликацијата за достава во Скопје, Wolt забележа најмногу нарачки на платформата, гледано глобално,  повеќе од кој било град во светот откако компанијата работи“,  вели Ѓорѓе Давидовиќ, извршен директор на Wolt Македонија и Србија.

(Скопје, 26 ноември 2025) – Wolt, омилената апликација за достава во Македонија ги анализираше стотиците илјади нарачки направени во Скопје годинава, кои покажуваат дека граѓаните не ја користат апликацијата за достава само за скара и за омилени брзи оброци, туку сè почесто и за секојдневни намирници. Според анализата на најновите бројки за трендот на нарачки во градот, скопјани „живеат“ на ќебапи и помфрит, ги обожаваат локалните бургери и сендвичи, а сè почесто за дома нарачуваат и основни намирници како вода, млеко и масло за јадење. Сегментот здрава храна е видлив и со тенденција на раст. 

„Во првиот ден и првата недела од лансирањето на апликацијата во Скопје, Wolt забележа најмногу нарачки на платформата, гледано глобално, што значи повеќе од кој било град во светот откако компанијата работи. Скопје е еден од градовите каде што локалната гастрономија многу природно се префрлува во дигиталниот свет. Од семејните ќебапчилници до модерните ‘fitness’ кујни, партнерите на Wolt го претвораат она што луѓето одамна го сакаат офлајн во практично, онлајн искуство,“ вели Ѓорѓе Давидовиќ, извршен директор на Wolt Македонија и Србија.

Анализата се однесува на периодот од 1 април, кога Wolt официјално започна со работа во Македонија, до 20 ноември 2025 година и опфаќа над стотици партнери на платформата. Повеќето нарачки се од ресторани, потоа од продавници за намирници и уште еден мал дел од останатите трговци, иако аквизицијата на нови партнери е брза, изборот е се подобар и потенцијалот за раст е голем. Ова потврдува дека топлата храна и натаму е главната причина поради која скопјани користат апликации за достава, додека брзата достава на намирници веќе станува значаен втор сегмент.

Скара-културата во Скопје се сели онлајн 

На врвот на листата на најчести достави е ќебапот, како најпопуларна порција. Високо на листата се и класичните прилози помфрит во различни големини, свински гиро-пити и такоси, сите се наоѓаат меѓу првите десет артикли.

Категоријата „Скара“ е најголема на платформата според обем, а веднаш зад неа следуваат додатоците, враповите, помфритот и бургерите. Ова ја одразува силната позиција на традиционалната балканска скара и модерната брза храна во урбаната исхрана на Скопје. 

На врвот се истакнуваат локални „херои“ како Venice Fontana, Baking Bread – Rekord, Fontana Kebapcilnica Kisela Voda (Original), Munchies burger и Bon Tacos.

Од бургери до нутритивно балансирани оброци – расте апетитот за поздрави опции

Покрај омилената утешителна храна податоците на Wolt го покажуваат и растот на концептите со храна кои нудат балансирани оброци. Меѓу објектите со најголем обем на нарачки е и Fitness House, кои нудат салати, протеински оброци и нутритивно избалансирани оброци за скопјани кои сакаат поздрав ручек или вечера. 

Овој растечки сегмент се вклопува во пошироките трендови на е-трговијата во Македонија, каде што потрошувачите сè повеќе ги прифаќаат дигиталните канали не само за уживање, туку и за секојдневни потреби и производи за благосостојба.

Мали набавки во последен момент: вода, млеко и газиран сок за 30 минути 

На македонскиот пазар Wolt, покрај понудата на храна од ресторани, веднаш почна и со понуда од продавници кои нудат намирници. Иако во Скопје рестораните доминираат со нарачките преку Wolt, доставата на намирници од локалните продавници е во постојан раст. Најнарачувани артикли се флаширана вода од 1,5 литар, млеко, газиран сок и сончогледово масло – градивните елементи на секојдневната домашна рутина.

Партнери како Bumerang Tobacco, маркетите Reptil и La Noi Market се издвојуваат како клучни играчи во овој сегмент, помагајќи им на жителите на Скопје да го дополнат фрижидерот и шпајзот без да излезат од дома.

„Она што јасно го гледаме во податоците е следново: луѓето веќе се чувствуваат удобно да нарачуваат храна преку Wolt, а сега сè почесто додаваат и основни намирници. Нашата цел е да биде подеднакво лесно да ги добиете и ќебапите, и млекото, и 1,5-литарската вода – во истата апликација,“ додава Ѓорѓе Давидовиќ.

Пазар со простор за раст

Во последните години во Македонија е-трговијата брзо расте, поддржана од поголемата интернет-покриеност и популарноста на меѓународните платформи, со значителен дел од онлајн-нарачките што одат кон странски веб-страници.

Во овој контекст, податоците на Wolt од Скопје покажуваат како локалните и регионалните играчи можат да изградат силни, локално релевантни дигитални услуги, засновани на тоа што луѓето навистина го јадат и купуваат секој ден.

Во Македонија Wolt расте со јасна цел да понуди квалитет, да изгради стабилна основа во Скопје преку проширување на мрежата на ресторани, продавници, курири и унапредување на операциите. Следен чекор е да се прошири и во други градови, каде е препознаен силен локален интерес. Првите резултати за користењето на услугата Wolt+ се одлични и покажуваат дека корисниците заштедуваат, нарачуваат почесто и откриваат нови места, што за трговците носи дополнителен раст. Партнерството со Телеком МК, овозможува на корисниците на Magenta Moments 12 месеци бесплатно да ја користат услугата Wolt+, со што уште еднаш се потврдува дека моделите на претплата добро функционираат на локалниот пазар. Wolt тестира и опција за плаќање во готово, која наскоро ќе биде достапна со цел чекор по чекор да ја изгради најдоверливата платформа за „сè доставено“ во земјата. 

„Ова е само почеток,“ вели Ѓорѓе Давидовиќ. „Скопје има богата култура на храна и дигитално писмена популација. Возбудени сме што продолжуваме да градиме платформа која го одразува и едното и другото, заедно со нашите трговски партнери и доставувачи-партнери.“

За Wolt

Wolt е технолошка компанија со седиште во Хелсинки, чија мисија е да донесе радост, едноставност и можности за заработка во секојдневието на локалните заедници. Wolt развива платформа за локална трговија која ги поврзува луѓето што сакаат да нарачаат храна, намирници и други производи со луѓе и бизниси што се подготвени да ги продаваат и доставуваат.

Компанијата е основана во 2014 година и во 2022 година ѝ се придружи на DoorDash (NASDAQ: DASH). Во 2025 година, DoorDash ја стекна и Deliveroo, дополнително проширувајќи го своето глобално присуство. Денес, заедно оперираме во повеќе од 30 земји.

Advertisement

Економија

Странски „хај-тек“ инвестиции од Германија и Турција: 80 милиони евра и илјада нови работни места

Македонската економија влегува во нова фаза на развој со најавата за две значајни странски инвестиции во областа на високата технологија. Премиерот Христијан Мицкоски соопшти дека германска и турска компанија ќе инвестираат околу 80 милиони евра, носејќи свеж капитал надвор од досега доминантната автомобилска индустрија.

Според најавите, двата проекта ќе имаат силен извозен карактер и значајна додадена вредност. Се очекува годишен извоз од над 200 милиони евра, како и отворање на приближно 1.000 нови работни места, главно во сегментот на високо квалификуван кадар.

Мицкоски истакна дека ваквите инвестиции го потврдуваат стратешкото насочување на државата кон високо-технолошки индустрии, со цел диверзификација на економијата и намалување на зависноста од еден сектор. Тој изрази оптимизам дека до крајот на годината ќе следат уште нови странски вложувања.

Најавените проекти се оценуваат како јасен сигнал за подобрена инвестициска клима и дел од пошироките напори за привлекување современи технологии, повисоки плати и одржлив економски раст.

Continue Reading

Економија

Димитриеска – Кочоска: 97 милиони евра за клучни енергетски проекти

Денеска беа потпишани договори за државна гаранција и заеми во вкупна вредност од 97 милиони евра, со кои ќе се реализираат стратешки енергетски проекти што значително ќе ја променат енергетската слика на државата.

Министерството за финансии, преку издавање државна гаранција, овозможи финансирање од 87 милиони евра за проектот „Фотонапонска електроцентрала Битола 3“. Од оваа сума, 50 милиони евра се обезбедени од КфВ, а 37 милиони евра од Европската банка за обнова и развој. Дополнително, обезбедени се и 10 милиони евра за ревитализација на хидроелектраните.

Министерката за финансии Гордана Димитриеска – Кочоска изрази благодарност до меѓународните финансиски институции за континуираната поддршка, како и до тимот на АД ЕСМ за нивната посветеност во реализацијата на проектите.

Според неа, овие капитални инвестиции ќе придонесат за зајакнување на домашното производство на електрична енергија, ќе обезбедат посигурно и постабилно снабдување и ќе дадат силен поттик за економска стабилност и одржлив развој на државата.

Continue Reading

Економија

Божиновска: Нема енергетска криза, државата има резерви од мазут!

Граѓаните нема да почувствуваат никакви прекини во снабдувањето со топлинска енергија, иако ЕСМ побара прогласување кризна состојба. Министерката за енергетика, Сања Божиновска, денеска на брифинг со новинарите порача дека државата има доволно резерви на мазут за да ги покрие потребите.

Барањето за кризна состојба ќе се разгледува на утрешната владина седница, но Божиновска нагласи дека тоа е технички чекор за да се активираат државните резерви. Причина за ова е триесетдневната неможност за редовна набавка на мазут од Грција поради тамошните протести.

„Нема да има никаква криза. Постои мазут во државата – ако не го земат од Грција, ЕСМ ќе го земе од државните резерви. За граѓаните ова нема да значи апсолутно ништо“, истакна министерката.

Continue Reading
Advertisement

Advertisement

Advertisement
Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Трендинг