Connect with us

Македонија

Орбан дециден: Нема признавање на права на хомосексуалците!

Published

on

Охрабрен од неговата убедлива изборна победа, унгарскиот премиер Виктор Орбан ги зголеми влоговите во неговите многубројни борби со Европската унија – почнувајќи од либералните демократски права до врските со Русија додека таа води војна против Украина.

Прекршувајќи ги односите со ЕУ, која бара од земјите-членки да се спротивстават на барањето на Москва за плаќање на руски гас во рубљи, 58-годишниот десничар рече дека Будимпешта може да плаќа и во руска валута.

Прекршувајќи ги односите со ЕУ, која бара од земјите-членки да се спротивстават на барањето на Москва за плаќање на руски гас во рубљи, 58-годишниот десничар рече дека Будимпешта може да плаќа и во руска валута.

Еве што е загрозено во битките меѓу 27-члената ЕУ и Орбан, што следно ќе направи блокот и колку долго тоа ќе трае.

ВО ШТО Е ПРОБЛЕМОТ?

При претставувањето на плановите за неговиот нов мандат, Орбан рече дека Будимпешта нема да го промени својот став за родовите прашања и покрај критиките на ЕУ дека тој ги ограничил правата на хомосексуалците.

За 12 години на власт, Орбан, исто така, ги заостри ограничувањата на медиумите, академиците, политичката опозиција, невладините организации и мигрантите – таквите политики не се соочуваат со либералните демократски начела на ЕУ.

Американското застапување за правата Фридом Хаус ја класифицира Унгарија како „делумно слободна“, единствената земја од ЕУ што не спаѓа под категоријата „слободна“, и е на исто ниво со Украина, Тунис и Индија.

Транспаренси интернешнал ја рангира Унгарија на 73-то место од 180 земји на глобално ниво според нејзиниот индекс на перцепција на корупцијата, а Бугарија е единствената земја од ЕУ што заостанува.

Организацијата за безбедност и соработка во Европа соопшти дека гласањето на 3 април било слободно, но не фер, „оцрнето со отсуството на еднаквоста“ и непотребни предности за Фидес.

ШТО НАПРАВИ ЕУ ДОСЕГА?

Наведувајќи ја корупцијата, извршната Европска комисија на ЕУ – задолжена да го почитува законот низ земјите-членки – го блокираше пристапот до 7,2 милијарди евра наменети за Унгарија за да им помогне на економиите во борбата со пандемијата.

„Тоа нема да биде платено во догледна иднина“, изјави дипломат на ЕУ.

Најистакнатата алатка на ЕУ досега за поширока заштита на владеењето на правото е позната како „член 7“ и предвидува максимална казна со одземање на правото на една земја да гласа за прашања што го засегаат целиот блок.

Но, тоа се покажа како неефикасно бидејќи националистичките сојузници на Орбан во Полска ја забранија потребната едногласност на сите други земји-членки.

Додека Варшава и Будимпешта продолжуваат по свое, битките на ЕУ со националистичките владетели кои ја нарушуваат нејзината кохезија одвнатре се појавија како егзистенцијален предизвик на исто ниво со борбата против пандемијата, климатските промени и напорните врски со Кина и Русија.

ШТО МОЖЕ ДА НАПРАВИ ПОВЕЌЕ?

„Има мала надеж дека ќе има некаков апетит од владата да започне повторно да ја воспоставува демократијата“, рече француската пратеничка на ЕУ, Гвендолин Делбос-Корфилд, додавајќи дека ЕУ треба да ескалира со својот одговор.

Блокот сега ќе ги засили напорите за намалување на средствата за Унгарија.

Комисијата со седиште во Брисел најави лансирање на нова алатка за санкции што може да го блокира пристапот на Унгарија до сите пари од нејзиниот буџет за 2021-2027 година во вкупна вредност од 1,1 трилиони евра.

МЕХАНИЗАМ ЗА УСЛОВЕНОСТ

Надвор од продолжувањето на притисокот врз Унгарија, постои мала надеж дека Варшава ќе ја отклучи казната од член 7, иако лукавиот став на Будимпешта во однос на Русија сега го затегна сојузот на Орбан со полската влада.

Новиот, таканаречен „механизам за условеност“ за блокирање на пристапот до готовина на ЕУ за оние што ги прекршуваат законите допрва треба да се тестира. Не е јасно како точно би функционирал, бидејќи е доволно нејасно пропишано за да се вклучат Орбан и Варшава.

Европскиот комесар за буџет Јоханес Хан рече дека на Брисел ќе му бидат потребни 6-9 месеци пред да предложи земјите од ЕУ да одобрат намалување на парите за Унгарија. Тој одби да каже колку Унгарија точно може да загуби, а други официјални лица рекоа дека тоа ќе се случи само со постепени чекори.

Земјите-членки ќе имаат рок до три месеци да ја усвојат препораката со квалификувано мнозинство наместо со едногласност.

Тоа значи дека изрекувањето на казната би било полесно овој пат и земјите, вклучително и Германија и Франција, би биле под притисок да ги покажат своите вистински бои, наместо да се кријат зад блокираните санкции на Варшава кон Будимпешта.

Извор: Ројтерс

Македонија

Коњановски на средба со претседателите на месни заедници: Визија за развој на Битола

Published

on

Градоначалникот на Општина Битола, Тони Коњановски, денес одржа средба со претседателите на месните и урбаните заедници, на која ги презентираше плановите за развој и инфраструктурни проекти во градот и околните населени места. На состанокот присуствуваа и секретарот на Општината Борче Димитровски, заменик-градоначалникот Бојан Бојкоски и раководители на одделенијата во општинската администрација.

Во своето обраќање, Коњановски најави продолжување на капиталните инвестиции, истакнувајќи дека Битола, со своите 64 населени места, ќе остане лидер во спроведувањето на крупни проекти.

„Градежната сезона во 2025 ќе започне со завршување на веќе започнатите активности, а истовремено ќе започнеме со нови проекти за кои средствата се веќе обезбедени во општинскиот буџет. Воедно, ќе аплицираме на повикот на Владата со комплетна проектна документација за патна, водоводна и канализациона инфраструктура, паркинг-простори, спортски терени и училишни сали, со вкупна вредност над 10 милиони евра,“ изјави градоначалникот.

Коњановски нагласи дека Општина Битола ќе продолжи посветено да работи во интерес на сите свои жители, акцентирајќи ја важноста на соработката со месните и урбаните заедници како клучен фактор за успешна реализација на сите зацртани цели.

Continue Reading

Македонија

Николоски: Изградбата на експресниот пат Куманово-Страцин-Крива Паланка е пример за домаќинско работење

Published

on

Експресниот пат Куманово-Страцин-Крива Паланка е првиот проект кој се завршил навреме во историјата на Македонија. Патот е од народот и за народот и ќе значи големо економско заживување на источниот дел од државата – истакна во Вечерното шоу на Богдан Илиевски, вицепремиерот и министер за транспорт Александар Николоски.

-Станува збор за еден прекрасен проект, со четири ленти, две од едната и две од другата страна, каде дозволената брзина е 110км на час. Овој пат ќе значи заживување на источниот дел на државата и е главна артерија за поврзување со Бугарија. Она што е исто значајно е што по овој експресен пат ќе почне да се развива бизнис. Очекувам од левата и од десната страна на патот да почнат да се развиваат стопански субјекти и фабрики, кои што ќе вработуваат нови луѓе, како и трговски центри, магацини, бензиски пумпи и се она што носи развој со изградба на една ваква делница, истакна Николоски.

Министерот потенцираше дека затекнал катастрофална состојба на овој патен правец, каде еден од изведувачите целосно ги напуштил работите, а проблеми имало и со недостатокот на работници и надзорот.

-Со судни маки успеавме да ги вратиме работниците назад и да обезбедиме надзор. По најголем дел од трасата косините не беа заштитени, а на најголем дел од трасата немаше ниту капка асфалт или поточно на 17,5 км од 25 км воопшто немаше асфалт. Немаше ограда, немаше банкини, немаше еластична ограда, немаше канали изведени, сигнализација и се она што е дел од уредување на еден пат, истакна министерот Николоски.

Во однос на тоа како работите се завршија во рок од 6 месеци, а притоа имајќи ги во предвид сите недостатоци, Николоски потенцираше дека за прв пат во изградбата на еден патен правец во Македонија се применија нови методи.

-За прв пат се примени асфалтирање на ниски температури, со што целосно се промени динаминката на изградба. Прв пат Македонија виде дека може да се работи под рефлектори. Немаше класично работно време од една смена, туку се работеше во три смени. Трето, прв пат Македонија виде дека може да се работи на дожд, секако со заштита на работниците. Четврто, прв пат Македонија дека може паралелно да се работи на повеќе сегменти од патот и петто, за прв пат се мобилизираше толкав број на работници и машини кои работеа во исто време, потенцираше Николоски, кој најави дека во 2025 година ќе следуваат многу нови проекти и позитивни вести.

Continue Reading

Македонија

Се смени начинот на субвенционирање – Од Скопје ЌЕ СЕ ЛЕТА ДО ДУБАИ, ПАРИЗ, БАРСЕЛОНА, АМСТЕРДАМ, ШТУТГАРТ…

Published

on

Имаме две добри вести, првата е дека конечно ќе се воспостави директна линија од Скопје до Амстердам, што е огромна можност за туризмот, со оглед дека Македонија е популарна дестинација за Холаѓаните. И најновата вест е дека авиокомпанијата Изиџет формално поднесе документи во министерството за Скопје-Париз до аеродромот “Орли”, кој што е најблиску до центарот на Париз, најави вицепремиерот и министер за транспорт Александар Николоски.

Тој потенцираше дека во наредниот период се очекува да бидат потврдени уште 3-4 дестинации до кои ќе се лета од македонските аеродроми. Во однос на состојбата во која како министер ги затекнал аеродромите во државата, тој истакна:

Во услови каде приштинскиот аеродром го заминува скопскиот, а охридскиот ќе добие сериозна конкуренција во аеродромот во Валона кој што се гради во моментов, како и во помалите грчки аеродроми во северниот дел на Грција, сфатив дека мора да направиме драстична промена. Таа промена ја направивме со политиката на субвенционирање на летови, каде што прво субвенциите ќе одат по патник кој што доаѓа во Македонија, а не по патник кој што заминува од државата, како што правела претходната власт. Второ, драстично се зголемени субвенциите, и за охридскиот аеродром се повисоки од скопскиот, со цел привлекување на туристи. Тоа ги даде првите резултати и веќе имаме 8 нови линии. Од Скопје ќе се лета до Дубаи, Барселона, Лион и Штутгарт, а од Охрид како дестинации се потврдени Базел и главниот аеродром во Истанбул – истакна Николоски, кој додаде дека поврзувањето со овој аеродром во Истанбул веќе донесе и резервации на карти од Сиднеј, Вашингтон, Торонто и други светски метрополи до Охрид.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Трендинг

Copyright © 2024 Булевар.мк