Connect with us

Балкан

„НИКОГАШ НЕ БИ СЕ ВРАТИЛ ДА ВОЗАМ КАМИОН“: Се заработува добро, но се живее во кабина“, вели Звонко

Published

on

На долги, исцрпувачки патувања кои траат неколку илјади километри, додека вози, јаде и спие во малите кабини на своите камиони, Звонко Трифуновиќ од Србија доживеал искуство кое не е ни малку лесно и покрај тоа што заработува повеќе од тоa што би имал дома.

Иако многумина веруваат дека возачите на камиони во Европа живеат удобен живот, Звонко истакнува дека зад тие високи плати се кријат многу жртви, осаменост и физички и психички стрес. Тој поминал нешто повеќе од една година возејќи камион-церада и камион ладилник низ многу европски земји, а неговата приказна е и инспирација и предупредување.

Вели дека тоа е една од подосадните работи, а оваа професија не би ја препорачал на секој кој не е навикнат да биде цел ден во возило.

„Мислев дека е подобро да возам камион ладилник, бидејќи имаше интересни тури. Често одев со брод до Грција, па имаше можност и да се одморам и уживав во тоа“, ја започнува својата приказна Трифуновиќ.

Како возач на камион, Звонко патувал низ Германија, Австрија, Белгија, Франција, Холандија, Грција, Италија, Шведска и Словенија. Заработил околу 2.000 евра месечно, а најважно му било да го зачува човечкото достоинство.

„Ова не е живот достоен за еден човек“, вели тој, меѓутоа: „Верувам дека генерално повеќето луѓе одат во странство за да го направат тоа бидејќи тешкотиите ги принудиле. Да заработат повеќе“.

„Креветите ни беа во ред, но спиете во мал, тесен простор во кабината на камионот. Во лето ако климата е вклучена, камионот е вклучен цела ноќ. Мора да се навикнете на брмчењето, некои луѓе не можат да спијат со тоа, но јас се адаптирав“, вели тој.

Иако има бројни проблеми и подеми и падови со самата работа, она што на интервјуираниот му било најтешко е осаменоста. Како што вели, најмногу му тежело оддалеченоста од семејството.

„Времето поминато во тој камион е неповратно. Не го препознав детето затоа што толку порасна, како да сум отсутен со години“, вели камионџијата.

Седиштето на компанијата, според него, било во Унгарија. По враќањето дома, тој морал да оди таму за да го доврши она што му остана од документите.

“Потоа запознав група луѓе, сите во еуфорија, среќни што возам и работам. И јас бев среќен, но од друга причина – се враќав дома! Тие уште не знаеја што ги чека”, вели Ѕвонко.

Што се однесува до самото работно место, тој нагласува дека со закон е дозволено да се вози три пати неделно по девет часа и двапати по 10 часа. Работното време е 13 часа бидејќи се брои и времето потребно за истовар на робата. Во земјите од ЕУ, ни вели, има забрани, на пример, во сабота се дозволува возење до три часот, а во недела не. Освен ако не возите нешто што е во фрижидер. Генерално нема долго чекање на границата.

„Кога одите во Швајцарија, таму треба да чекате, бидејќи таму оди царинската стока. При влез во државата треба да се регистрира бројот на поминати километри, како и кога излегувате. Понекогаш треба да почекате на бугарско-романската и грчко-бугарската граница Бугарите и Романците можат да ве задеваат ако сакаат, додека не им дадете некој динар, но јас само им велам „нема проблем, навистина немам ништо. Мене ми тече дневницата, па можам да седам на граница 10 дена – искрен е Трифуновиќ Генерално, вели, никаде немал проблеми, но ни раскажува за ситуација со романски полицаец. : Ми кажа како ме фатил радарот, на што му одговорив дека е невозможно кабина, имав кусур пет центи и му ги дадов кога погледна, само ги фрли парите во кабината.

Се случуваат и други несреќи. Така еднаш, тој поминал два часа собирајќи компири додека истоварувал роба бидејќи гајбите во неговиот камион паднале за време на патувањето. Еден од најголемите проблеми, посочува соговорникот, е паркирањето. Неисправности навистина се случуваат, но Трифуновиќ нагласува дека најважна е добрата комуникација со матичната компанија и дека на тој начин проблемите брзо се решаваат.

„Кога еднаш ми се дупна гумата, се обидов да ја сменам, но не можев. Меѓутоа, ако има некаков проблем, се се пријавува во компанијата и брзо доаѓа мајстор. Ако некој ве удри на патот со возило или обратно, „Европскиот формулар е пополнет, сите камиони и фирми се осигурани и не е ништо сериозно, најважно е никој да не се повреди“, вели тој.

Некогаш компанијата ви прави притисок да пристигнете на одредена локација, а најголемиот проблем е паркирањето.

„Често се случува сите паркинзи да се полни, а да не можете многу да го надминете пропишаното време за возење. На компанијата тоа не и е гајле и плаќате казна од околу 500 евра. Потоа треба да се сетите каде е индустриски зони се, затоа што таму беше паркинг простор, исто така, има ограничување на брзината од 60 км/ч на некои автопати, и треба да се свесни за тоа затоа што е лесно да се пречекорува брзината, а потоа да се плати казна. “, додава Трифуновиќ.

Иако неодамна добил понуда од белгиска компанија да вози со приход од околу 3.600 евра, тој нагласува дека повеќе не би тргнал на пат.

„Целиот мој живот го премотав неколку пати во главата. Се сетив на се. Имам добри понуди, но не би се вратил на возење камион“, вели Трифуновиќ.

Alo.rs

Балкан

Српскиот премиер Милош Вучевиќ поднесе оставка

Published

on

Девет месеци по формирањето на српската влада и три месеци по уривањето на настрешницата во Нови Сад, во која загинаа 15 лица и предизвика бран протести и студентски блокади, српскиот премиерот Милош Вучевиќ поднесе неотповиклива оставка.

Со оставката на премиерот завршува и мандатот на целата влада.

Вучевиќ рече дека поднесува оставка по нападот врз студентите во Нови Сад и дека имал долг разговор со српскиот претседател Александар Вучиќ, кој, додаде, има разбирање за неговите аргументи.

Вучевиќ го осуди нападот врз студентите при што девојка е тешко повредена.

Тој додаде дека е уверен дека полицијата брзо ќе го реши случајот и ќе ги фати напаѓачите.

Воедно најави и дека оставка ќе поднесе и градоначалникот на Нови Сад, Милан Ѓуриќ.

„Сметаме дека објективно сме одговорни за она што се случи и затоа поднесуваме оставка“, рече Вучевиќ.

Тој беше назначен за премиер по парламентарните избори во декември 2023 година.

Во Нови Сад, родниот град на Вучевиќ, чиј градоначалник беше тој, се случи голема трагедија на 1 ноември 2024 година, кога се урна настрешница на железничка станица, при што загинаа 15 лица, а двајца беа тешко повредени.

Трагедијата предизвика протести низ целата земја кои деновиве станаа масовни.

Студентите повеќе од два месеци ги блокираат факултетите во Србија, барајќи одговорност за смртта на 15 лица, а институциите да почнат да работат според законот.

Само еден ден претходно, Вучевиќ беше на прес-конференција со српскиот претседател Александар Вучиќ и претседателката на парламентот Ана Брнабиќ, кога ги покани студентите и професорите на дискусија за излез од актуелната криза во земјата.

На истата конференција Вучиќ најави голема реконструкција на владата, велејќи дека очекува „да бидат сменети повеќе од 50 проценти од министрите“.

Српскиот парламент требаше да расправа за гласање доверба на владата во среда, на 29 јануари, на претходно барање на опозицијата.

Continue Reading

Балкан

РОМАНЦИТЕ И ГРЦИТЕ НАВАЛИЈА ПО ЦИГАРИ И БЕНЗИН ВО БУГАРИЈА Трговците задоволни од прометот, а нивните грчки колеги побрзаа со реакција

Published

on

Придобивките за Бугарија од копнениот влез во Шенген се проценуваат на над 1,6 милијарди лева годишно (823 милиони евра). 

Влезот на Бугарија во Шенген први го почувствува малите бизниси во пограничниот дел со Романија и Грција. Романците и Грците го користат укинувањето на граничните контроли за да купуваат гориво, храна и цигари во Бугарија каде што и се поевтини, пишува бугарскиот портал 24 часа.

Медиумот се повикува на прилог на романската телевизија Диги 24 во кој се тврди дека  дневно 5..000 романски автомобили го поминуваат мостот кај Русе  што е двојно повеќе од истиот период лани.

Романците кои живеат во области блиску до Русе избираат да одат во Бугарија за да купат разни работи. За полн резервоар бензин се заштедува просечно 50 леи, што е речиси 20 лева (10,3 евра). Истото се случува и со тутунските производи, кои според анкетираните од телевизијата се многу поевтини во Бугарија, што е видливо и во продажбата. Една продавница, на пример, продала 300 кутии цигари за два дена само на Романци. Продавниците во Русе, Видин и Варна за време на викендот се преполни со купувачи од Букурешт и Констанца. За некои Романци, влезот на Бугарија во Шенген е можност да се сретнат со роднините.

Се купува месо, зеленчук, масло, средства за хигиена и друга стока.

Грчки GreekReporter, пак пишува дека на граничниот премин што ги поврзува Бугарија и Северна Грција исчезнаа долгите редици од автомобили. Ова патување без мака веќе поттикна многу Грци да се упатат кон Бугарија за да ги наполнат резервоарите и да набават алишта поради пониските цени.

Грција има една од највисоките просечни цени на горивата во Европската унија, главно поради акцизата, која е речиси двојно повисока од минимумот во ЕУ.

Со оглед на сето ова, грчки возач со автомобил чиј резервоар собира 50 литри ќе плати околу 130 лева (66,8 евра) за полнење гориво во Бугарија, додека во Грција ќе го чини до 180 лева (92,6 евра).

Прометот на бензинските пумпи во Комотини е намален за 15% во првите 20 дена од новата година по влезот на Бугарија во Шенген, тврдат трговците со горива. Според нив, причината е што жителите од областа масовно патувале во Бугарија каде ги наполниле цистерните. Локалните бизниси бараат од грчката влада да воведе т.н повикани граѓански картички за жителите на пограничните области, со кои горивото може да им се продава по повластени цени за да се заштеди бизнис.

Покрај банкротите, трговците на мало стравуваат дека големите синџири ќе ја искористат ситуацијата за да купат мали бензински пумпи. Освен што ги полнат автомобилите со гориво, со текот на годините Грците доаѓаа во Бугарија за да купуваат облека и намирници поради цените, кои во некои случаи беа пониски за 40%.

Придобивките за Бугарија од копнениот влез во Шенген се проценуваат на над 1,6 милијарди лева годишно (823 милиони евра).

Continue Reading

Балкан

Масовни протести низ Грција по повод железничката несреќа од 2023 година

Published

on

Атина, 26 јануари 2025 – Во цела Грција денес се одржаа протести поради железничката катастрофа во Темпе од февруари 2023 година, во која загинаа 57 лица. Нов аудиозапис кој дојде до јавноста повторно го привлече вниманието кон инцидентот, предизвикувајќи гнев меѓу граѓаните и барања за одговорност и правда.

Протестите се раширија не само во Грција туку и во други земји, со учесници кои изразуваат солидарност со жртвите и нивните семејства. Во Атина, протестите беа особено масовни, со луѓе кои бараа од властите да се преземат конкретни чекори за да се обезбеди безбедноста на железничкиот сообраќај и да се избегнат идни трагедии.

Новите докази од истрагата, како аудиозаписите, предизвикаа контроверзии, оспорувајќи ги претходните тврдења на владата за причините за несреќата. Ова доведе до зголемен притисок врз властите за транспарентност и кривична одговорност.

Протестите покажаа дека прашањето за железничката безбедност останува жива тема во Грција, со јавноста која бара итно подобрување на инфраструктурата и системите за безбедност за да се спречат идни трагедии.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Трендинг

Copyright © 2024 Булевар.мк