Connect with us

Економија

БЕЗ ТРИКОВИ ВЕЌЕ, ЦЕНИТЕ НА ВИДЕЛИНА Трговците од денеска мораат да имаат веб-страница со сите производи колку чинат

Ажурирањето на цените треба да се врши секој ден до 10 часот, а во случај на ненамерна техничка грешка, трговецот е должен да ја корегира грешката во рок од 24 часа.

Од денеска трговците се должи на дневна основа да ги објавуваат продажните цени на производите на нивните официјални веб страници. Обврската произлегува од измените на Законот за заштита на потрошувачи што беа објавени во Службен весник на 4 март, а Министерството за економија изготви Правилник за начинот на објавување на цените на стоките.

Во Правилникот е наведено дека сите мали, средни и големи трговеци кои вршат дејност трговија на мало согласно Националната класификација на дејностите има должност дневно да ги објавува цените на стоките кои ги пласира на пазарот на својата веб-страница на јасен и достапен начин, преку посебен дел на веб-страницата на трговецот посветен на цените (Ценовник). Објавените цени треба да бидат достапни без потреба од регистрација или дополнителна најава.

Ажурирањето на цените треба да се врши секој ден до 10 часот, а во случај на ненамерна техничка грешка, трговецот е должен да ја корегира грешката во рок од 24 часа.

Доколку од страна на трговецот се нудат промотивни или попустни цени, на веб страницата треба да биде означена редовната цена, процентот или износот на намалувањето, како и времетраењето на промоцијата или попустот.

Според надлежните, со ваквиот начин на објавување на продажните цени ќе се обезбеди транспарентност, поголема конкурентност и намалување на цените.

– Измените на Законот стапија на сила на 4 март и со нив е предвидено во рок од 45 дена од објавувањето на законот во Службен весник секој трговец на мало и големо да ја објави тековната продажна цена на производите. Согласно законките измени и Правилникот што го изготви Министерството за економија и труд, трговците почнувајќи од 18 април ќе мора да ги објавуваат цените на својата веб страница – изјави министерот за економија и труд Бесар Дурмиши на прес-конференцијата во средата.

Изземање од ваквата одлука вчера побараа од Здружението на приватни аптеки, според кое аптеките не треба да се третираат како обични трговци.

– Сакаме да потенцираме дека аптеките не се класични малопродажни објекти, туку здравствени установи на ниво на примарна здравствена заштита, каде работи лиценциран здравствен кадар, магистри по фармација и фармацевтски техничари. Нашата основна улога е да обезбедиме здравствена услуга и фармацевтска грижа за пациентите, преку издавање и советување за употреба на лекови, следење на терапијата и едукација на граѓаните, а не да вршиме трговија во класичната смисла – изјави Билјана Божиновска, член на Извршниот одбор на Здружението на приватни аптеки.

Здружението на приватни аптеки на Република Северна Македонија бара изземање на аптеките од новиот Правилник за објавување цени на стоки од 3 април годинава, нагласи за време на денешната изј

Измените на Законот за заштита на потрошувачи беа донесени на собраниската седница одржана на 25 февруари. Сличен закон има донесено и Хрватска.

Advertisement

Економија

Со НЛБ Банка сега можеш сè! Сите банкарски услуги во твојот телефон

НЛБ Банка ја заокружува јубилејната година со најголемиот исчекор во дигитализацијата на своите услуги и официјално станува првата „mobile first банка на пазарот, овозможувајќи сеопфатно дигитално искуство преку мобилен телефон.

 Со пораката Што ако можеш сè?, во изминатава година, НЛБ Банка ја градеше својата позиција на поддршка на амбициите и можностите на клиентите. Денес, таа порака ја добива својата најсилна завршница. Сега можеш сè! е слоганот кој ја затвора јубилејната година за НЛБ Банка и јасно кажува дека ветувањето е целосно исполнето.

 Поставувајќи нови стандарди и редефинирајќи го банкарството на македонскиот пазар, НЛБ станува првата банка на пазарот чија дигитална платформа за физички лица овозможува банкарство од почеток до крај и во која сите банкарски услуги се достапни преку мобилниот телефон.

Сега клиентите, преку мобилниот телефон, можат да отворат и банкарска сметка. По активирање на мобилното банкарство, веднаш да ја добијат својата платежна картичка во дигитална форма, да ја додадат во дигитален паричник и да ја користат за плаќање на ПОС терминали, онлајн, како и за подигнување на готовина од банкомати.

Преку својот мобилен телефон, клиентите можат да отворат и депозит, да активираат дозволено пречекорување, да аплицираат за добивање на картичка или да зголемат лимит на истата, да аплицираат за кредит. Практично, да управуваат со сите свои финансии, со исклучителна удобност и флексибилност.

 „Со воведувањето на „mobile first”, ја заокружуваме јубилејната година и логично го надградуваме слоганот „Што ако можеш сè?” со неговата финална и најконкретна форма – „Сега можеш сè”. Ова не е само комуникациска порака, туку резултат на континуирана стратешка трансформација насочена кон дигитализација, ефикасност и подобрено корисничко искуство.”– истакнуваат од НЛБ Банка.

 Со оваа трансформација, НЛБ за своите клиенти-физички лица, веќе нуди комплетен спектар на банкарски производи и услуги 100% дигитално, елиминирајќи ја потребата од посета на експозитура.

 „Како прва банка на пазарот што овозможува целосно дигитален пристап до сите клучни банкарски производи и услуги, ја потврдуваме нашата заложба да бидеме банка- иноватор, и да им обезбедиме на клиентите сигурно, едноставно и достапно банкарство, целосно усогласено со современиот начин на живот.” – заклучуваат од Банката.

Continue Reading

Економија

Над 250 килограми риба пуштени во акумулацијата „Стрежево“ за одржување на биолошката рамнотежа

ЈП „Стрежево“ успешно го реализираше порибувањето на акумулацијата „Стрежево“ на локацијата брана Стрежево, со внесување на над 250 килограми рибен подмладок од видот крап. Активноста е спроведена во согласност со важечката Риболовна основа и договорот за користење на риби и други водни организми, склучен меѓу Владата на Република Македонија и ЈП „Стрежево“.

Рибата е еден од најдиректните индикатори за квалитетот на водата, а ваквите активности придонесуваат кон одржливо управување со рибниот фонд и зачувување на биолошката рамнотежа во акумулацијата.

ЈП „Стрежево“ останува посветено на заштита на животната средина и одговорно управување со природните ресурси, со цел обезбедување здрави и одржливи водни екосистеми.

Continue Reading

Економија

Индустријата за виски во криза

Јапонскиот гигант „Сантори Глобал Спиритс“ објави дека главната фабрика за виски бурбон „Џим Бим“ во Кентаки ќе го запре производството во текот на следната година. Компанијата соопшти дека периодот ќе го искористи за инвестирање во подобрувања на фабриката, но одлуката е делумно мотивирана и од намалената продажба во Канада и неизвесноста предизвикана од трговските политики на американскиот претседател Доналд Трамп.

Останатите објекти на „Џим Бим“ низ САД, вклучувајќи ги посебната дестилерија, објектите за флаширање и складирање, ќе продолжат со работа следната година. Центарот за посетители во Кентаки исто така ќе остане отворен. Вработените во главната фабрика, каде работат околу 1.000 лица, ќе бидат на одмор додека трае прекинот во производството.

Здружението на дестилерии од Кентаки (KDA) соопшти дека количината на бурбон во магацините низ целата држава достигна рекордно ниво од повеќе од 16 милиони барели. Американските дестилерии се соочија со одмазднички увозни царини откако САД воведе такси за увозот на стоки од повеќето земји, а трговските тензии со Канада дополнително го намалија извозот на американски жестоки пијалоци.

Компанијата нагласува дека прекинот на производството е привремен и дека целта е да се прилагодат капацитетите на фабриката на тековната побарувачка и пазарните услови.

Continue Reading
Advertisement

Advertisement

Advertisement
Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Трендинг