Connect with us

Приказни

“Како живееме не знам ни самата, од први до први се троши целата плата”

Published

on

Како живееме не знам ни самата. За живеење од први до први се троши целата плата, плус уште цела плата во минус, вели една анкетирана граѓанка. Само изминатиот месец трошоците за живот пораснале за 3,4 проценти.На сериите поскапувања во Македонија им нема крај. Од први изминатиот месец трошоците за живот пораснале за 3,4 проценти. Поскапено е речиси сè, од основните животни трошоци до бензините. Падот на животниот стандард и поскапувањето многумина ќе ги доведат на работ на егзистенцијата, предупредуваат граѓаните. Својата разочараност од секојдневното поскапување на животните трошоци многумина ја изразуваат со штедење.
На ова поднебје коешто е познато по зеленчук, да плаќаме толку скапи пиперки, патлиџани и краставици, тоа е апсурд. Од 60 до 90 денари за кило патлиџани, зависи каде и како се купува и колку се квалитетни.Анкетирана граѓанка.
„Бидејќи стандардот е понизок, штедиме на сè, на пример на струја, повеќе користиме плин, боци купуваме, на сè.“

„Не е добро, прво храната е многу скапа, а потоа и сè друго.“

„Сите сме сиромашни, како живееме не знам ни самата. Се троши од платата цела плата, плус во минус уште цела плата. За живеење, од први до први“, велат анкетираните граѓани.

За покривање на елементарните трошоци како храна и сметки на најголемиот дел од граѓаните им е потребно да издвојат повеќе од 80 проценти од месечната плата. Според впечатокот на луѓето, и пазарот никогаш не бил поскап. Доматите во некои продавници достигнуваат и 90 денари за килограм.

„На ова поднебје коешто е познато по зеленчук, да плаќаме толку скапи пиперки, патлиџани и краставици, тоа е апсурд. Од 60 до 90 денари за кило патлиџани, зависи каде и како се купува и колку се квалитетни“, вели една граѓанка.

Ако за некој може да се каже дека ја познава секоја промена на пулсот на градот, тоа се трговците. Колку што е попразна потрошувачката кошничка, толку е подолго чекањето муштерии, наведуваат продавачите кои работат со текстил.

„Многу послабо за разлика од минатите години. Се чувствува доаѓањето на кризата и веќе е присутна. Ако купувале на пример по 5-6 парчиња, да речеме, сега дали ќе си дозволат едно или две“, вели една продавачка.

Приказни

Дали за десетина години ќе има кој да прави бурек?

Published

on

На нашите простори пекарските производи, особено бурекот, имаат долга и богата традиција. Со месо, сирење, спанаќ или праз, комбиниран со јогурт или ајран, бурекот е омилен меѓу сите генерации. Но, прашањето кое се поставува е дали за десетина-петнаесет години ќе има кој да го прави.

Пекарскиот занает е тежок и бара посветеност, а интересот кај младите за оваа професија постојано опаѓа. Абдурахим Ештрефи од Скопје е дел од последните генерации македонски бурекџии. Веќе 45 години ги прави највкусните пити, буреци и ѓевреци. Тој го изучувал занаетот три години во стручно училиште, а потоа продолжил да работи во објектот каде што е активен уште од 1980 година. Денес, фамилијарниот бизнис го води со својот брат.

„Тежок е овој занает, но е профитабилен. Веќе 45 години станувам во три-четири наутро. Не е лесно“, вели Ештрефи.

Иако машините значително го олесниле процесот на производство, новите генерации сè поретко се заинтересирани за пекарството. „Ова е стар занает, но младите не сакаат да го учат. Имам синови, внуци, но никој од нив не е заинтересиран. Најдобрите бурекџии заминаа во странство. Сите мои колеги, пријатели – веќе не се тука. Денес има машини и фрижидери, но потребно е да се знае рецептот, да се учи и да се работи посветено“, објаснува тој.

Според податоците на Стопанската комора од 2023 година, просечната возраст на вработените во пекарската индустрија е 57 години. Иако постојат програми за обука, 82% од компаниите се соочуваат со потешкотии да обезбедат стручен кадар.

Дали иднината на бурекот е неизвесна? Ќе зависи од тоа дали ќе успееме да го зачуваме и пренесеме овој занает на новите генерации.

Continue Reading

Приказни

НОСТРАДАМУС ПРЕДВИДЕЛ ПОПЛАВИ ВО 2025 ГОДИНА Јасновидецот прогнозира нова ера на човештвото

Published

on

Откако ќе го постигнеме ова, луѓето ќе можат да комуницираат со повисоки облици на интелигенција. Ова е судбината на човештвото, пророкува Нострадамус во врска со големите откритија во квантната физика.

Нострадамус предвидел големи промени во 2025 година кои ќе доведат до „нов светски поредок“. Меѓу нив се спомнати и поплави кои ќе ги уништат крајбрежните градови и ќе остават милиони без покрив над главата, пишува Унилад.

Но, луѓето на социјалните мрежи коментираа дека пророштвото е само здрава логика бидјеќи минатата година ја одбележаа поплави.

Меѓу страшните пророштва за следната година Нострадамус наводно спомнал и тајни култови кои би ја користеле моќта на „мрачните ритуали“.

Унилад пишува и дека Нострадамус предвидел големи откритија во областа на квантната физика.

„Откако ќе го постигнеме ова, луѓето ќе можат да комуницираат со повисоки облици на интелигенција. Ова е судбината на човештвото“, пророкува Нострадамус.

Тој најави и дека во 2025 година ќе излезат на виделина долго чуваните тајни. Се чини дека теоретичарите на заговор се многу среќни поради ова.

Ова ќе го промени текот на историјата, тоа е почеток на нова ера, толкуваат различни поддржувачи на делата на Нострадамус, кои исто така тврдат дека во 2025 година повторно ќе почне да се цени некоја „древна мудрост“.

Се смета дека јасновидецот кој живеел во 16 век успешно ги предвидел доаѓањето на Адолф Хитлер на власт во Германија, атомските бомби во Хирошима и во Нагасаки и Големиот пожар во Лондон.

Continue Reading

Приказни

31 година од уривањето на авионот „Јак-42“ кај Охрид, погледнете ја реконструкцијата

Published

on

На денешен ден во 1993 година, авионот „Јак-42“ на авиокомпанијата „Авиоимпекс“, кој летал на релацијата Женева – Скопје, се урна во близина на Охрид. Леталото било пренасочено кон охридскиот аеродром поради лошите временски услови, но се срушило на само 4 километри од пистата, меѓу селата Горно Лакочереј и Оровник пишува 4news.mk.

Во оваа трагедија животите ги загубија 116 патници и членови на екипажот. Единствениот преживеан патник подоцна им подлегна на повредите. Како причини за несреќата беа посочени лошото време и наводно недоволната комуникација помеѓу посадата на авионот и аеродромските служби.

Истата година, само неколку месеци порано, на 5 март, на скопскиот аеродром се случи уште една голема авионска трагедија. Патнички авион од типот ФОКЕР 100 на компанијата „Палер Македонија“, кој превезуваше 97 патници, се урна при полетување. Во оваа несреќа загинаа 86 лица. Како причина за падот на Фокерот беше утврдено дека крилјата на воздухопловот не биле размрзнати, што доведе до дефект и пад.

Овие две трагедии го потресоа македонското воздухопловство и јавност. Поради сериозноста на ситуацијата, тогашниот министер за урбанизам, градежништво, комуникации и екологија, Антони Пешев, си поднесе оставка. Овие настани остануваат длабоко врежани во колективната меморија како најцрните денови во историјата на македонското воздухопловство.

Погледнете ја реконструкцијата која за прв пат е направена за овој лет.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Трендинг

Copyright © 2024 Булевар.мк