Connect with us

Приказни

Нè сакаат кога даваме пари, но ние сме сељаци: Гастарбајтер го запали Балканот со оваа исповед!

Published

on

Секој месец праќаме пари во Босна, затоа што повеќе од половина роднини се невработени. Тие нам не’ доживуваат како магионичари и јас таа слика не можам да им ја расипам, раскажува сараевчанец кој живее и работи во Германија

Еден гастарбајтер родум од Сараево, одлучи да открие како изгледа животот далеку од земјата во која е роден. Многумина мислат дека во дијаспората е многу полесно, дека иселениците мора да им помагаат на роднините во татковината и дека тоа не им претставува значителен трошок. Но, не е се’ како што изгледа. 

 БМВ-то го купив на старо и го чував во гаража до летото кога ја посетив татковината, затоа што во Германија одам на работа исклучиво со воз, а на пазар со велосипед. Купив нови фелни и навлаки за седиштата за да изгледа како нов – открива Аднан М. кој по потекло е од Зворник.

Раскажува дека жена му и децата купиле куп маички, здолништа и пантолони, но и уште некои ситници на распродажба, па по инсистирање на ќерка му ги препакувале во украсни кеси, а цените ги искинале за да не видат роднините колку се платени. 

 Ја зедовме целата годишна заштеда, жена ми малку отиде во минус на картичката, па дојдовме тука, да се одмориме и да се вратиме со празни џебови. Секој месец праќаме пари во Босна, затоа што повеќе од половина роднини се незапослени, а и тие малку што работат или што земаат пензија, кога ќе платат сметки ништо не им останува. Тие нам не’ доживуваат како магионичари и јас таа слика не можам да им ја расипам. Порано се обидував да им објаснам дека тешко заработтувам, но моиве ко глуви, ко да не сакаа да слушнат. Мислат дека во туѓина ми врнат пари од небо. Помалку сум уморен од се’, од тоа што се претворив во банкомат – искрен е Аднан.

Наведува и неколку други сонародници, кои истотака работат во странство и пред да се вратат во Босна се задолжуваат со мали кредити како би биле тоа што од нив се очекува да бидат – да ги подмират апетитите на својата блиска и далечна фамилија.

Дури има еден интересен податок, а тоа е дека босанската дијаспора годишно праќа околу 1,75 милијарди евра, што претставува 30% од БДП-то на Босна. 

– Се додека даваме пари не’ сакаат, а инаку сме сељаци. Ни се смеат зад грб. Некогаш стануваат и си одат, а некогаш го коментираат нашиот нагласок кога ќе уфрлиме странски збор – завршува тој.

Приказни

Дали за десетина години ќе има кој да прави бурек?

Published

on

На нашите простори пекарските производи, особено бурекот, имаат долга и богата традиција. Со месо, сирење, спанаќ или праз, комбиниран со јогурт или ајран, бурекот е омилен меѓу сите генерации. Но, прашањето кое се поставува е дали за десетина-петнаесет години ќе има кој да го прави.

Пекарскиот занает е тежок и бара посветеност, а интересот кај младите за оваа професија постојано опаѓа. Абдурахим Ештрефи од Скопје е дел од последните генерации македонски бурекџии. Веќе 45 години ги прави највкусните пити, буреци и ѓевреци. Тој го изучувал занаетот три години во стручно училиште, а потоа продолжил да работи во објектот каде што е активен уште од 1980 година. Денес, фамилијарниот бизнис го води со својот брат.

„Тежок е овој занает, но е профитабилен. Веќе 45 години станувам во три-четири наутро. Не е лесно“, вели Ештрефи.

Иако машините значително го олесниле процесот на производство, новите генерации сè поретко се заинтересирани за пекарството. „Ова е стар занает, но младите не сакаат да го учат. Имам синови, внуци, но никој од нив не е заинтересиран. Најдобрите бурекџии заминаа во странство. Сите мои колеги, пријатели – веќе не се тука. Денес има машини и фрижидери, но потребно е да се знае рецептот, да се учи и да се работи посветено“, објаснува тој.

Според податоците на Стопанската комора од 2023 година, просечната возраст на вработените во пекарската индустрија е 57 години. Иако постојат програми за обука, 82% од компаниите се соочуваат со потешкотии да обезбедат стручен кадар.

Дали иднината на бурекот е неизвесна? Ќе зависи од тоа дали ќе успееме да го зачуваме и пренесеме овој занает на новите генерации.

Continue Reading

Приказни

НОСТРАДАМУС ПРЕДВИДЕЛ ПОПЛАВИ ВО 2025 ГОДИНА Јасновидецот прогнозира нова ера на човештвото

Published

on

Откако ќе го постигнеме ова, луѓето ќе можат да комуницираат со повисоки облици на интелигенција. Ова е судбината на човештвото, пророкува Нострадамус во врска со големите откритија во квантната физика.

Нострадамус предвидел големи промени во 2025 година кои ќе доведат до „нов светски поредок“. Меѓу нив се спомнати и поплави кои ќе ги уништат крајбрежните градови и ќе остават милиони без покрив над главата, пишува Унилад.

Но, луѓето на социјалните мрежи коментираа дека пророштвото е само здрава логика бидјеќи минатата година ја одбележаа поплави.

Меѓу страшните пророштва за следната година Нострадамус наводно спомнал и тајни култови кои би ја користеле моќта на „мрачните ритуали“.

Унилад пишува и дека Нострадамус предвидел големи откритија во областа на квантната физика.

„Откако ќе го постигнеме ова, луѓето ќе можат да комуницираат со повисоки облици на интелигенција. Ова е судбината на човештвото“, пророкува Нострадамус.

Тој најави и дека во 2025 година ќе излезат на виделина долго чуваните тајни. Се чини дека теоретичарите на заговор се многу среќни поради ова.

Ова ќе го промени текот на историјата, тоа е почеток на нова ера, толкуваат различни поддржувачи на делата на Нострадамус, кои исто така тврдат дека во 2025 година повторно ќе почне да се цени некоја „древна мудрост“.

Се смета дека јасновидецот кој живеел во 16 век успешно ги предвидел доаѓањето на Адолф Хитлер на власт во Германија, атомските бомби во Хирошима и во Нагасаки и Големиот пожар во Лондон.

Continue Reading

Приказни

31 година од уривањето на авионот „Јак-42“ кај Охрид, погледнете ја реконструкцијата

Published

on

На денешен ден во 1993 година, авионот „Јак-42“ на авиокомпанијата „Авиоимпекс“, кој летал на релацијата Женева – Скопје, се урна во близина на Охрид. Леталото било пренасочено кон охридскиот аеродром поради лошите временски услови, но се срушило на само 4 километри од пистата, меѓу селата Горно Лакочереј и Оровник пишува 4news.mk.

Во оваа трагедија животите ги загубија 116 патници и членови на екипажот. Единствениот преживеан патник подоцна им подлегна на повредите. Како причини за несреќата беа посочени лошото време и наводно недоволната комуникација помеѓу посадата на авионот и аеродромските служби.

Истата година, само неколку месеци порано, на 5 март, на скопскиот аеродром се случи уште една голема авионска трагедија. Патнички авион од типот ФОКЕР 100 на компанијата „Палер Македонија“, кој превезуваше 97 патници, се урна при полетување. Во оваа несреќа загинаа 86 лица. Како причина за падот на Фокерот беше утврдено дека крилјата на воздухопловот не биле размрзнати, што доведе до дефект и пад.

Овие две трагедии го потресоа македонското воздухопловство и јавност. Поради сериозноста на ситуацијата, тогашниот министер за урбанизам, градежништво, комуникации и екологија, Антони Пешев, си поднесе оставка. Овие настани остануваат длабоко врежани во колективната меморија како најцрните денови во историјата на македонското воздухопловство.

Погледнете ја реконструкцијата која за прв пат е направена за овој лет.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Трендинг

Copyright © 2024 Булевар.мк