Connect with us

Македонија

650 МЛАДИ ЛУЃЕ ВО ЕДЕН ДЕН ЗАМИНАЛЕ на работа во Хрватска

Работата во Хрватска по туристичките места во текот на летните месеци стана атрактивна за младите луѓе од земјава. Само во неделата 13 автобуси полни со лица на возраст од 18 до 30 години заминале на работа по хрватското крајбрежје, пишува Слободен печат.

Келнери, рецепционери, салатери, но и собарки и хигиеничари се само дел од работните места кои се пополнети со македонски граѓани. Платите се движат од 800 евра за собарки, до 2.000 за готвачи. За помошници на готвачите платите се пониски и тие се движат до 1.200 евра на месечно ниво. Од агенциите велат дека најмасовно заминување има од градовите во централниот и источниот дел од Македонија.

И дел од студентите одат да работат во Хрватска. Чекаат да заврши јунската сесија и тие со работа ќе почнат малку подоцна од 20 јуни или први јули во зависност од договорите.

За сите кандидати од Македонија, компанијата обезбедува сместување, два или три бесплатни оброци, а работодавачот ги покрива трошоците и посредува при добивање на работната дозвола.

– Компанијата во која ќе се вработите дава и надоместок на патните трошоци од работното место до сместувањето, а ја плаќа и автобуската карта од местото на живеење до градот во кој што ќе рботат младите луѓе. Исто така за сите кои сакаат да работат и се покажат на работното место следуваат бонуси покрај редовната плата- велат од агенциите.

Студентите објаснуваат дека примамливи се понудите за летна работа. Двајца од нив кои минатата година во текот на летото работеле во Америка, годинава одат за Хрватска. Објаснуваат дека условите кои ги добиле од хрватските хотели се добри, иако платите се помали.

– Близината на Хрватска беше пресудна годинава. Се работи можеби повеќе, но се добива за тоа плус надомест. Имавме пријатели кои лани работеа и велат дека се што се нуди се исполнува поради недостигот на работна сила која ја имаат во текот на летниоте месеци- вели Дејан, студент на УКИМ.

Според неофицијални податоци од источните градови на Македонија масовно се оди во Хрватска. Неофицијалните податоци велат дека од Виница заминуваат околу 80 луѓе, од Берово стотина, а од Неготино имало дури 800 апликации.

Сѐ што се бара од кандидатите е волја за работа на Јадранското крајбрежје и апликација за работа. Македонците кои одат ќе работат како рецепционери, готвачи, собарки, хигиеничари, бармени, но и слаткари и куќни помошници за лустранци кои изнајмуваат викендици во Јадранското крајбрежје.

На хрватските сајтови стои дека платиоте кои се нудат зависат од квалификациите. Така келнери и шанкери добиваат по 900 евра плус бакшиш, помошници 800 евра плус бакшиш, готвачи 1.100-2.000 евра, помошници готвачи 950 – 1150 евра, пица мајстори 1.100- 1.400 евра, а собарки 750 евра.

Хрватска очекува да сруши рекорди претстојнава туристичка сезона. Меѓутоа, истовремено се соочува и со рекорден недостиг на работна сила. За навреме да се пронајдат работници, Здружението на трговци во Дубровник и Трговската комора на Дубровничко-неретванската жупанија уште во јануари годинава започнаа иницијатива на македонскиот пазар.

Македонија

Следното лето стартува изградбата на брзата пруга: Николоски со план за третата делница кон Бугарија

Министерот за транспорт и врски, Александар Николоски, со оптимизам кој влева надеж, ги открива деталите за реализацијата на двата капитални железнички проекти! Во ексклузивно интервју за МИА, Николоски најави интензивно темпо за модернизација на железницата.

Според првиот човек на Министерството за транспорт и врски, брзата пруга од Табановце кон границата со Грција оди „одлично“ и веќе е во фаза на сериозна подготовка.

„Работиме со престижна меѓународна компанија, препорачана дури и од Велика Британија. Веќе имаме најдобра индикативна понуда за финансирање и наскоро влегуваме во избор на изведувач“, потенцира Николоски.

Иако подготвителните активности се во тек, министерот е јасен – се очекува граѓаните да го видат вистинскиот почеток на терен, со машини и градежна опрема, идното лето!

Што се однесува до железничкиот Коридор 8 кон Бугарија, работите се интензивираат!

Додека делницата Куманово-Бељаковце е завршена, а Бељаковце-Крива Паланка е во полн замав, фокусот сега се префрла на последната, најтешка фаза. Николоски најави дека тендерот за изградба на третата делница – клучна за поврзување со соседот – ќе биде објавен до крајот на декември или најдоцна на почетокот на јануари!

„Веќе објавивме информација на европскиот сајт за тендерски процедури и очекуваме голем интерес. Во јануари веќе да имаме објавен тендер, и за надзор и за изведба“, изјави министерот Николоски.

Исто така, тој изрази силна надеж дека изградбата на меѓуграничниот железнички тунел со Бугарија ќе започне во 2031 година, под услов и бугарската страна да ја испочитува ветената динамика од бугарското министерство за транспорт.

Continue Reading

Македонија

Неодговорни граѓани го уништија сливникот со фасадно лепило

Скандал во Битола! Граѓанската несовесност достигна ново ниво.

На излезот од градот, на патот кон Кравари, неколку дена владееше хаос поради постојаното излевање на вода директно на коловозот. Ова не само што го попречуваше сообраќајот, туку и создаваше опасни услови за возачите.

Кога екипите на КЈП „Нискоградба Битола“ конечно интервенираа за да го исчистат проблематичниот сливник, ги дочека нешто катастрофално. Наместо вообичаениот смет, пронајдена е голема количина лепило за фасади, фрлено од неодговорни поединци кои буквално го зацементирале системот за одводнување.

Од „Нискоградба“ со директен апел до јавноста, заклучуваат: „Сепак, на крај, сè зависи од нас.“

Овој чин е остар потсетник за тоа колку е клучна граѓанската свест за одржување на градот. Додека комуналните служби се борат со последиците, јасно е дека без совеста на секој поединец, ваквите проблеми ќе продолжат да ја уништуваат урбаната инфраструктура.

Continue Reading

Македонија

Николоски: Македонија одамна заслужува старт на преговорите за членство – ЕУ треба да даде јасна и конкретна визија за нашата иднина

nikoloski

Вицепремиерот и министер за транспорт, Александар Николоски, во интервју за МИА од Брисел, каде учествуваше на „Самитот ЕУ-Западен Балкан“ во организација на тинк тенкот Пријатели на Европа, истакна дека Македонија одамна заслужила да ги почне преговорите за членство во ЕУ.

Тој повика Унијата да изврши политички притисок врз оние земји кои го блокираат процесот на проширување, со цел да се овозможи негово продолжување.

Николоски посочи дека на Самитот, европските челници и дипломати „храбро“ признале оти процесот на проширување е пред сè политички, а дури потоа доаѓа исполнувањето на реформите и критериумите.

„Ако веќе знаеме дека процесот е политички, тогаш се потребни политички одлуки, и тогаш е потребно најголемите земји членки од ЕУ да постават јасна визија за регионот, јасна визија и за Македонија“, рече тој.

Во однос на уставните измени, вицепремиерот го постави клучното прашање: дали нивното усвојување е последниот услов, или пак земјата повторно ќе се соочи со вето за неколку години.

Тој инсистира на извесност во процесот и јасни рокови за почеток и завршување на преговорите, доколку се реализираат бараните реформи. Николоски нагласи дека се потребни гаранции дека Македонија нема повторно да биде блокирана.

Тој потенцираше дека процесот мора да биде двонасочен, при што и Бугарија треба да ги спроведе 14-те пресуди на Европскиот суд за човекови права во Стразбур кои се однесуваат на правата на Македонците во таа земја.

Николоски најави значајни поместувања во реализацијата на капиталните проекти во транспортниот сектор

Изградбата на брзата пруга кон Грција (Коридор 10) се очекува да започне следното лето, откако ќе завршат подготовките и ќе се избере изведувач.

Се очекува железничката врска Скопје-Софија да профункционира во 2031 година, доколку Бугарија работи со истата динамика.

Завршена е и првата делница Куманово-Бељаковце, додека на делницата Бељаковце-Крива Паланка се работи интензивно. За третата делница (до границата со Бугарија) се започнуваат подготовки за објавување тендер во текот на декември или јануари. Потпишан е  и меѓудржавен договор за реализација на меѓуграничниот тунел. Околу Нова година се очекува да биде пуштена во употреба нова делница од автопатот Охрид-Кичево, проект кој претходно беше напуштен.

Се работи и на избор на изведувачи за делницата Кичево-Букојчани. Активни се работите на Букојчани-Гостивар (Стража), каде се пробиени 17 од 32 километри.

Вицепремиерот најави дека за „многу скоро време“ ќе има целосно автопатско решение до Прилеп и до Битола, вклучувајќи го и автопатот Прилеп-Битола во должина од 40 километри, како и изнаоѓање решение за делот Прилеп-Фариш.

Се најавува и воспоставување на нови авиолинии, Скопје-Дубаи (преку „Флај Дубаи“) од февруари, Краков и Вроцлав за Охрид од мај, како и Виена (преку „Аустријан Ерлајнс“) директно за Охрид.

При крај е изборот на изведувач за системот „Њу Сингл Виндоу“, кој ќе овозможи електронско пополнување на сите документи за прекуграничен камионски транспорт, елиминирајќи го застојот на границите. Овој систем ќе се воведува и во Албанија и Србија, овозможувајќи превоз на стока од Драч до Нови Сад без запирање на граници.

Николоски очекува дека овие инфраструктурни проекти ќе доведат до двоцифрени бројки на раст во градежништвото, со раст над 10% веќе следната година. Според него, градежништвото, транспортот и логистиката се секторите кои ја движат македонската економија, со раст во транспортот и логистиката од 6,1% во првата половина на годината.

Continue Reading
Advertisement

Advertisement

Advertisement
Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Трендинг