Connect with us

Македонија

Стерјовски: Побаравме од МЕНР на Албанија да потпише договор со соседните земји за меѓусебно признавање на малцинствата на реципроцитетна основа

Лидерот на единствената македонска партија во Албанија, Македонска алијанса за европска интеграција (МАЕИ), Васил Стерјовски, смета дека во оваа земја нема политичка волја од сите политички сили за остварување на легитимните права на малцинствата.

На малцинствата не гледаат како мост на поврзување со нашите матични земји, каде што можеме да дадеме придонес. Ние како малцинства сме сите мирољубиви малцинства. Ние сме лојални на оваа држава, плаќаме даноци во оваа држава и досега не сме презеле ништо против оваа држава, затоа што таа на крајот е наша татковина. Овде сме родени, овде живееме и го сакаме најдоброто за оваа земја, но на крајот сакаме да си го зачуваме и тоа што сме, нашата националност, нашиот јазик. Не е некој проблем што државата не може да го реши, изјави Стерјовски, во гостување во емисијата „60 минути” на СКАН телевизија.

На констатацијата на новинарот дека барањата се оправдани, но прашање е дали можеби толку се капацитетите и можностите на Албанија, тој вели дека не се работи за тоа дали државата има капацитет или нема.

Секако дека има. Да го земеме, на пример, едно од нашите права, а тоа е правото на образование. Ние во Пустец го имаме тоа право од 1945 година, во општина Пустец и во селото Врбник во Деволската област. Но, сега училиштето таму е затворено бидејќи поради лошите услови за живеење луѓето си заминале. Во областа Голо Брдо, во областа Гора, поточно таму каде што има барање, бидејќи таму сите се Македонци, сите зборуваат македонски, но сакаат да научат и да пишуваат. Со неколку професори по македонски јазик, да се воведе македонскиот јазик во наставниот процес, не е проблем за државата, некој голем трошок да се ангажираат и да се платат пет професори, оценува тој.

Според Стерјовски тоа е потврда дека едноставно немало политичка волја од сите влади, не само од оваа влада. Едноставно, како што кажав, рече тој, тоа беше обврска од ЕУ, и законодавството за малцинствата напредувало како што нашата земја напредувала кон ЕУ.

Посочува дека политичка волја не постои зашто сите партии се плашат, особено како ќе реагира електоратот, да не им дадеме, многу на малцинства.

Верувам, додаде, дека ова е она од што креаторите на политиката најмногу се претпазливи.

Мојата порака, пред сè, е дека сите влади треба да обрнат внимание, особено на областите каде што живеат малцинствата. Јас конкретно, зборувам за мојата заедница. Ние можеме да зборуваме за правото на образование, култура и јазик, но во крајна линија тие треба да имаат подостоинствен живот, бидејќи условите во кои живее македонското малцинство во Албанија во руралните средини се навистина скандалозни, без патишта, без вода, без канализација, изјави Стерјовски.

Смета дека „треба да има поголемо внимание од сите влади за подобрување на животот на македонската заедница што живее таму, а потоа да зборуваме за културата, традициите и јазикот”.

Advertisement

Македонија

„Сејф сити“ казните наскоро ќе се плаќаат со апликација: секоја добива свој уникатен код

Системот „Безбеден град“ (Safe City) влегува во фокусот на јавноста, а најновите информации од првиот човек на Секторот за внатрешни работи (СВР) Скопје, Сашо Топаловски, откриваат шокантни исклучоци и недоречености кои допрва ќе ги брануваат граѓаните.

Топаловски синоќа потврди дека камерите ги „фаќаат“ и регистарските таблички во боја на службените возила, но – внимание – судбината на овие возила сè уште виси! Не е познато дали тие ќе бидат ставени на листата на „недопирливи“ како што се веќе противпожарните возила и возилата на брзата помош при интервенција.

Најголемата контроверза доаѓа од „VIP“ категоријата! Возилата во кои се превезуваат носителите на највисоките државни функции нема да бидат казнувани, бидејќи се движат под посебен сообраќаен режим. Дали ова значи дека привилегијата ја поништува сообраќајната безбедност за избраните, додека обичните граѓани ќе бидат ставени под лупата на законот?

На прашањето кое најмногу ги мачи возачите – дали ќе има казни за само еден километар над дозволената брзина – началникот не понуди никаков прецизен одговор. Наместо тоа, ретерираше со констатацијата дека „се разгледува праксата во други држави и градови во Европа“. Ова ја остава јавноста во неизвесност додека „Безбеден град“ демне од зад аголот.

Топаловски го отвори и болното прашање за плаќањето на глобите, најавувајќи дека се размислува за специјализирана апликација.

„Размислуваме за една специјализирана апликација каде што ќе има број што ќе го добиете и кој ќе биде единствен за плаќање на таа казна. Техничарите размислуваат за една таква апликација“, изјави тој.

Сепак, сè додека не се воведе модерното решение, граѓаните ќе мора да се потпрат на старите, побавни процедури: чекање на прекршочен налог и одење во банка – нешто што, според Топаловски, голем дел од граѓаните го преферираат пред онлајн плаќањата.

Останува да видиме кога ќе се дефинираат линиите на толеранција за брзината и дали службените возила ќе добијат бел чаршав или ќе се соочат со правдата на камерите.

Continue Reading

Македонија

Денешната седница на Комисијата за „Пулс“ под знак прашалник поради можен недостаток на кворум

За денес во Парламентот е закажано одржување на седница на Постојаната анкетна комисија за заштита на слободите и правата на граѓаните. Седницата е иницирана по претставка поднесена од родителите на младите лица кои трагично ги загубија животите во пожарот што избувна во кочанската дискотека „Пулс“.

Семејствата на жртвите инсистираат на неодложно одржување на седницата, предупредувајќи дека нема простор за нови пролонгирања. Тие очекуваат целосно присуство од сите пратеници, како и претставници на релевантните институции, потенцирајќи дека денешниот термин е единствена можност за директно обраќање пред Собранието.

Во меѓувреме, опозицијата изразува загриженост дека седницата може да пропадне поради недостиг на кворум, доколку пратениците од владејачкото мнозинство одлучат да не се појават.

И покрај предлогот на претседателот на Собранието за одложување, поради тековната расправа за буџетот, партијата „Левица“, чиј претседател, Димитар Апасиев, раководи со комисијата, останува на првично закажаниот датум и време.

Паралелно со работата на ова тело, собранието веќе има формирано и посебна анкетна комисија. Нејзината задача е да ги разгледа сите поголеми трагедии кои се случиле во земјата во изминатите години, во чиј опфат спаѓаат и настаните поврзани со пожарот во дискотеката „Пулс“.

Continue Reading

Македонија

Следното лето Скопје добива нова сезонска авиолинија

Од наредната година, нискобуџетниот авиопревозник „АЏет“ (AJet), најавува враќање на сезонските летови од популарниот Бодрум до главните градови – Скопје и Сараево, ексклузивно дознава порталот „Екс ју авиејшн“.

Авиолинијата Бодрум-Скопје ќе започне на 2 јули, а летовите ќе се реализираат секој четврток.

Не заостанува ни Сараево. Патниците од босанскиот главен град ќе можат да уживаат во директниот лет од 28 јуни, со редовни полетувања секоја недела.

Иако овие линии беа омилени кај патниците и редовно оперираа под капата на AJet и нејзиниот претходник Anadolujet – линијата за Сараево од 2021 до 2024 година, а онаа за Скопје од 2022 до 2024 година – за жал, во текот на оваа година беа ставени во мирување. Сепак, следната сезона ги враќа во живот, на задоволство на сите кои планираат одмор во Турција или посета на Балканот.

Continue Reading
Advertisement

Advertisement

Advertisement
Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Трендинг