Connect with us

Економија

Дневен извештај за тргувањето на Македонската берза – 21.03.2025

Published

on


Скопје, 21 март 2025 година – Македонската берза го заврши денешното тргување со вкупен промет од 16.118.721 денари. Индексот МБИ10 забележа пораст од 0,22%, достигнувајќи вредност од 10.644,37 поени, додека индексот ОМБ остана непроменет на 124,48 поени.

Динамика на тргување и пазарни движења

Денешниот трговски ден се карактеризираше со умерена активност и позитивни движења кај одредени компании. Официјалниот пазар оствари промет од 13.037.450 денари, од кои 7.957.080 денари на супер котација и 5.080.370 денари на берзанска котација на акции.

Најтргувани акции

● Комерцијална банка АД Скопје (KMB) – остварен промет од 7.957.080 денари, со минимален пораст од 0,01% и просечна цена од 29.801,81 денар, при 267 трансакции.

● Алкалоид АД Скопје (ALK) – промет од 5.080.370 денари, со благ пад од 0,01% и просечна цена од 28.224,29 денари, при 180 трансакции.

● Македонски Телеком АД Скопје (TEL) – промет од 1.884.800 денари, со пораст од 0,22% и просечна цена од 420,00 денари, при 4.428 трансакции.

Добитници и губитници на денот

Најголеми добитници

● НЛБ Банка АД Скопје (NLB) – пораст од 3,70%, со последна цена од 60.195,00 денари.

● Макстил АД Скопје (STIL) – пораст од 2,05%, со последна цена од 149,00 денари.

● Стопанска банка АД Скопје (STB) – пораст од 0,04%, достигнувајќи цена од 2.700,00 денари.

Најголеми губитници

● РЖ Економика Скопје (RZEK) – пад од 42,70%, со последна цена од 51,00 денар.

● Макпетрол АД Скопје (MPT) – пад од 1,87%, со последна цена од 105.000,00 денари.

● Алкалоид АД Скопје (ALK) – благ пад од 0,01%, со последна цена од 28.150,00 денари.

Обврзнички пазар

Тргувањето со обврзници остана стабилно и без промени во цените. Индексот ОМБ остана непроменет на 124,48 поени.

Денешното тргување на 21 март 2025 година покажа умерена активност и благ позитивен тренд кај индексот МБИ10. НЛБ Банка беше најголемиот добитник со пораст од 3,70%, додека Макпетрол забележа најголем пад од 1,87%. 

Овој извештај е подготвен врз основа на официјалните податоци од Македонска берза, а е изготвен од Илирика Инвестментс АД Скопје.

Економија

Неделен извештај за тргувањето на Македонската берза – 17.03.2025 – 21.03.2025

Published

on

Скопје, 21 март 2025 година – Македонската берза го заврши тргувањето за периодот од 17 март до 21 март 2025 година со вкупен промет од 84.288.888 денари.

Динамика на тргување и пазарни движења

Во текот на неделата се реализираа 348 трансакции, при што официјалниот пазар беше доминантен со промет од 83.521.368 денари.

Активноста беше особено изразена кај суперкотирачките и берзански котации, а дел од трансакциите беа остварени и на слободниот пазар.

Најтргувани акции

1. Алкалоид АД Скопје (ALK) – промет од 35.789.515 денари, со последна цена на акцијата од 28.150 денари.

2. Комерцијална банка АД Скопје (KMB) – промет од 34.958.185 денари, со последна цена на акцијата од 29.800 денари.

3. Стопанска банка АД Скопје (STB) – промет од 3.067.247 денари, со последна цена од 2.700 денари.

4. НЛБ Банка АД Скопје (TNB) – промет од 1.421.190 денари, со последна цена од 60.195 денари.

5. Македонски Телеком АД Скопје (TEL) – промет од 655.448 денари, со последна цена од 420 денари.

Најголеми добитници на неделата

1. Комерцијална банка АД Скопје (KMB) – пораст од 4.20%, со последна цена од 29.800 денари.

2. Алкалоид АД Скопје (ALK) – пораст од 3.49%, со последна цена од 28.150 денари.

3. Макстил АД Скопје (STIL) – пораст од 2.05%, со последна цена од 149 денари.

Најголеми губитници на неделата

1. Универзална Инвестициска Банка (UIB) – пад од 1.41%, со последна цена од 6.901 денар.

2. Реплек АД Скопје (RPK) – пад од 0.61%, со последна цена од 16.200 денари.

 

Неделното тргување на Македонската берза за периодот 17.03.2025 – 21.03.2025 покажа умерена позитивна динамика, со раст кај неколку клучни акции. Комерцијална банка и Алкалоид беа најдобри изведувачи, додека Универзална Инвестициска Банка забележа најголем пад.

Овој извештај е подготвен врз основа на официјалните податоци од Македонска берза, а е изготвен од Илирика Инвестментс АД Скопје.

Continue Reading

Економија

Просечната плата во Македонија достигна 43.050 денари, кој сектор добил најголемо зголемување на платата?

Published

on

Според податоците на Државниот завод за статистика, индексот на просечната месечна исплатена нето-плата по вработен во јануари 2025 година, во однос на истиот месец во 2024 година, изнесува 108,9.

Зголемувањето на платите се должи најмногу на растот во секторите: Уметност, забава и рекреација (15,6%), Административни и помошни услужни дејности (12,0%) и Образование (11,4%).

Меѓутоа, забележано е намалување на просечната месечна исплатена нето-плата по вработен во некои сектори, како што се: Градежништво (6,6%), Преработувачка индустрија (5,4%) и Финансиски дејности и дејности на осигурување (4,5%).

Во јануари 2025 година, просечната месечна исплатена нето-плата по вработен изнесува 43.050 денари.

Continue Reading

Економија

Од ‘Just Do It’ до ‘Just Fix It’? Дали NIKE е во криза?

Published

on

 НИКЕ одамна не е само обична компанија за спортска опрема – таа е глобална икона, препознатлива по своите иновативни патики и облека што ги поддржуваат спортистите и љубителите на уличната мода ширум светот. Основана далечната 1964 година како Blue Ribbon Sports, а преименувана во NIKE во 1971 година, оваа компанија ги привлекува купувачите со моќни маркетинг кампањи, врвна технологија и креативна визија.

Но, годините можат да донесат разновидни предизвици, а вториот квартал (Q2) на фискалната 2025 година не беше исклучок. Сепак, дури и со актуелниот пад на приходите, НИКЕ ја покажува својата решителност да ги задржи позициите на врвот и да понуди нова надеж за иднината.

Што велат бројките?

Во овој извештај, приходите на НИКЕ изнесуваат 11,3 милијарди долари, што претставува намалување од 9% споредено со истиот период минатата година. Нето добивката се намали за дури 32%, достигнувајќи 794 милиони долари, додека заработката по акција (EPS) падна за 30% и сега изнесува 0,54 долари. Една од главните причини за овие резултати е послабата куповна моќ и намалениот број маркетинг активности, кои го потиснаа продажниот обем и ја притиснаа бруто маржата до 41,5%.

Сегашните бројки делуваат загрижувачки, особено ако се споредат со минатогодишните резултати кои покажаа стабилен пораст и позначителен профит. Меѓутоа, аналитичарите веќе подвлекуваат дека падот на приходите можеби е само привремен, бидејќи компанијата претстои да преземе мерки и реформи што би можеле да донесат пресврт.

Кои производи ги погоди падот?

Во овој квартал, особено се истакнува падот во продажбата на обувки за 12%. Иако линиите за обувки како Air Max, Jordan и Nike Pro низ годините креираа фан-база и силен имиџ, економската ситуација и промената во приоритетите на потрошувачите придонесе дел од купувачите да го одложат или намалат нивното трошење за „премиум“ патики.

Во меѓувреме, продажбата на облека и додатоци бележи умерен пад, но НИКЕ успева да задржи солидна позиција во сегменти како кошарка, трчање и фудбал, каде што брендот е особено силен. Насочувајќи ги ресурсите кон најголемите „херои“ на производниот асортиман, компанијата очекува да поврати дел од загубената продажба.

Новиот извршен директор и неговата визија

Една од клучните промени во врвот на компанијата е именувањето на новиот извршен директор, Елиот Хил, кој ја презеде оваа функција во октомври 2024 година. Хил има долга историја во НИКЕ и ја познава ДНК-ата на брендот, што е огромен плус за компанијата.

Тој најави неколку стратешки приоритети:

1. Подлабок фокус на дигиталните канали:Унапредување на онлајн продажбата и персонализирани понуди за лојалните купувачи.

2. Реорганизација на производниот асортиман: Фокус на клучните модели со најголем потенцијал за продажба и профит.

3. Зголемени инвестиции во клучни спортски категории: Дополнителен развој и дизајни за трчање и фудбал, привлечни за помладата публика.

Зошто, и покрај падот, НИКЕ е (и ќе остане) моќен бренд?

Голем број експерти сметаат дека НИКЕ е бренд отпорен на економските кризи, благодарение на:

● Силен идентитет и културно влијание: Со кампањи како „Just Do It“, компанијата создава глобална заедница на лојални потрошувачи.

● Иновации и технологија: Постојано инвестира во подобрување на материјалите и дизајнот (Air, Flyknit и др.).

● Распознавање на идните трендови: НИКЕ влијае не само во спортот, туку и во уличната мода, па нејзините колекции се актуелни и на теренот и на социјалните мрежи.

Идни надежи и очекувања

Главниот финансиски директор, Метју Френд, најавува дека тековните инвестиции и прилагодувања во портфолиото можат да предизвикаат дополнителен притисок врз приходите, но верува дека овие потези на долг рок ќе донесат стабилност. НИКЕ, сепак, има огромен капитал во својата препознатливост и лојалноста на фановите.

„Just Do It“, но и „Just Fix It“

Вториот квартал покажа дека предизвиците се реални, а бројките се далеку од совршени. Сепак, новото раководство, предводено од Елиот Хил, има кристално јасен план: дигитална трансформација, рационализиран производен асортиман и поголем фокус на иновации. Историјата покажува дека НИКЕ успева да се врати уште посилна по секоја криза.

За фановите и инвеститорите, тоа значи дека возбудата допрва доаѓа. Кога станува збор за НИКЕ, адреналинот и страста се секогаш на највисоко ниво, а познатото мото „Just Do It“ останува најдобра илустрација за тоа како компанијата ќе ги надмине пречките на патот кон нов успех.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Трендинг

Copyright © 2024 Булевар.мк