Connect with us

Економија

Од ‘Just Do It’ до ‘Just Fix It’? Дали NIKE е во криза?

 НИКЕ одамна не е само обична компанија за спортска опрема – таа е глобална икона, препознатлива по своите иновативни патики и облека што ги поддржуваат спортистите и љубителите на уличната мода ширум светот. Основана далечната 1964 година како Blue Ribbon Sports, а преименувана во NIKE во 1971 година, оваа компанија ги привлекува купувачите со моќни маркетинг кампањи, врвна технологија и креативна визија.

Но, годините можат да донесат разновидни предизвици, а вториот квартал (Q2) на фискалната 2025 година не беше исклучок. Сепак, дури и со актуелниот пад на приходите, НИКЕ ја покажува својата решителност да ги задржи позициите на врвот и да понуди нова надеж за иднината.

Што велат бројките?

Во овој извештај, приходите на НИКЕ изнесуваат 11,3 милијарди долари, што претставува намалување од 9% споредено со истиот период минатата година. Нето добивката се намали за дури 32%, достигнувајќи 794 милиони долари, додека заработката по акција (EPS) падна за 30% и сега изнесува 0,54 долари. Една од главните причини за овие резултати е послабата куповна моќ и намалениот број маркетинг активности, кои го потиснаа продажниот обем и ја притиснаа бруто маржата до 41,5%.

Сегашните бројки делуваат загрижувачки, особено ако се споредат со минатогодишните резултати кои покажаа стабилен пораст и позначителен профит. Меѓутоа, аналитичарите веќе подвлекуваат дека падот на приходите можеби е само привремен, бидејќи компанијата претстои да преземе мерки и реформи што би можеле да донесат пресврт.

Кои производи ги погоди падот?

Во овој квартал, особено се истакнува падот во продажбата на обувки за 12%. Иако линиите за обувки како Air Max, Jordan и Nike Pro низ годините креираа фан-база и силен имиџ, економската ситуација и промената во приоритетите на потрошувачите придонесе дел од купувачите да го одложат или намалат нивното трошење за „премиум“ патики.

Во меѓувреме, продажбата на облека и додатоци бележи умерен пад, но НИКЕ успева да задржи солидна позиција во сегменти како кошарка, трчање и фудбал, каде што брендот е особено силен. Насочувајќи ги ресурсите кон најголемите „херои“ на производниот асортиман, компанијата очекува да поврати дел од загубената продажба.

Новиот извршен директор и неговата визија

Една од клучните промени во врвот на компанијата е именувањето на новиот извршен директор, Елиот Хил, кој ја презеде оваа функција во октомври 2024 година. Хил има долга историја во НИКЕ и ја познава ДНК-ата на брендот, што е огромен плус за компанијата.

Тој најави неколку стратешки приоритети:

1. Подлабок фокус на дигиталните канали:Унапредување на онлајн продажбата и персонализирани понуди за лојалните купувачи.

2. Реорганизација на производниот асортиман: Фокус на клучните модели со најголем потенцијал за продажба и профит.

3. Зголемени инвестиции во клучни спортски категории: Дополнителен развој и дизајни за трчање и фудбал, привлечни за помладата публика.

Зошто, и покрај падот, НИКЕ е (и ќе остане) моќен бренд?

Голем број експерти сметаат дека НИКЕ е бренд отпорен на економските кризи, благодарение на:

● Силен идентитет и културно влијание: Со кампањи како „Just Do It“, компанијата создава глобална заедница на лојални потрошувачи.

● Иновации и технологија: Постојано инвестира во подобрување на материјалите и дизајнот (Air, Flyknit и др.).

● Распознавање на идните трендови: НИКЕ влијае не само во спортот, туку и во уличната мода, па нејзините колекции се актуелни и на теренот и на социјалните мрежи.

Идни надежи и очекувања

Главниот финансиски директор, Метју Френд, најавува дека тековните инвестиции и прилагодувања во портфолиото можат да предизвикаат дополнителен притисок врз приходите, но верува дека овие потези на долг рок ќе донесат стабилност. НИКЕ, сепак, има огромен капитал во својата препознатливост и лојалноста на фановите.

„Just Do It“, но и „Just Fix It“

Вториот квартал покажа дека предизвиците се реални, а бројките се далеку од совршени. Сепак, новото раководство, предводено од Елиот Хил, има кристално јасен план: дигитална трансформација, рационализиран производен асортиман и поголем фокус на иновации. Историјата покажува дека НИКЕ успева да се врати уште посилна по секоја криза.

За фановите и инвеститорите, тоа значи дека возбудата допрва доаѓа. Кога станува збор за НИКЕ, адреналинот и страста се секогаш на највисоко ниво, а познатото мото „Just Do It“ останува најдобра илустрација за тоа како компанијата ќе ги надмине пречките на патот кон нов успех.

Advertisement

Економија

Димитриеска – Кочоска: 97 милиони евра за клучни енергетски проекти

Денеска беа потпишани договори за државна гаранција и заеми во вкупна вредност од 97 милиони евра, со кои ќе се реализираат стратешки енергетски проекти што значително ќе ја променат енергетската слика на државата.

Министерството за финансии, преку издавање државна гаранција, овозможи финансирање од 87 милиони евра за проектот „Фотонапонска електроцентрала Битола 3“. Од оваа сума, 50 милиони евра се обезбедени од КфВ, а 37 милиони евра од Европската банка за обнова и развој. Дополнително, обезбедени се и 10 милиони евра за ревитализација на хидроелектраните.

Министерката за финансии Гордана Димитриеска – Кочоска изрази благодарност до меѓународните финансиски институции за континуираната поддршка, како и до тимот на АД ЕСМ за нивната посветеност во реализацијата на проектите.

Според неа, овие капитални инвестиции ќе придонесат за зајакнување на домашното производство на електрична енергија, ќе обезбедат посигурно и постабилно снабдување и ќе дадат силен поттик за економска стабилност и одржлив развој на државата.

Continue Reading

Економија

Божиновска: Нема енергетска криза, државата има резерви од мазут!

Граѓаните нема да почувствуваат никакви прекини во снабдувањето со топлинска енергија, иако ЕСМ побара прогласување кризна состојба. Министерката за енергетика, Сања Божиновска, денеска на брифинг со новинарите порача дека државата има доволно резерви на мазут за да ги покрие потребите.

Барањето за кризна состојба ќе се разгледува на утрешната владина седница, но Божиновска нагласи дека тоа е технички чекор за да се активираат државните резерви. Причина за ова е триесетдневната неможност за редовна набавка на мазут од Грција поради тамошните протести.

„Нема да има никаква криза. Постои мазут во државата – ако не го земат од Грција, ЕСМ ќе го земе од државните резерви. За граѓаните ова нема да значи апсолутно ништо“, истакна министерката.

Continue Reading

Економија

Нови цени на горивата од полноќ

Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад на Република Северна Македонија (РКЕ) донесе Одлука со која се врши намалување на малопродажните цени на нафтените деривати во просек за 1,18% во однос на одлуката од 19.12.2025 година.

Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98 се намалуваат за 1,00 ден/лит.

Малопродажната цена на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) не се менува.

Малопродажната цена на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) се намалува за 2,00 ден/лит.

Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се намалува за 0,028 ден/кг и сега ќе изнесува 32,607 ден/кг.

Од 23.12.2025 година од 00:01 часот максималните цени на нафтените деривати ќе изнесуваат:

Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 95 70,00 (денари/литар)

Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 98 72,00 (денари/литар)

Дизел гориво ЕУРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) 64,50 (денари/литар)

Масло за горење Екстра лесно 1 (ЕЛ-1) 63,50 (денари/литар)

Мазут М-1 НС 32,607 (денари/килограм)

Continue Reading
Advertisement

Advertisement

Advertisement
Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Трендинг