Connect with us

Технологија

Има чип во мозокот кој му ги чита мислите – благодарение на Маск

Published

on

Во јануари минатата година, Ноланд Арбоу стана првиот човек со Neuralink имплант – чип во мозокот кој овозможува контрола на компјутер со мисли.

Овој тридесетгодишен маж од Аризона, парализиран по несреќа во 2016 година, ја прифатил експерименталната процедура во надеж дека ќе придонесе за науката, без оглед на ризиците.

„Ако успеам, помагам. Ако не, ќе научат од тоа“, изјавил тој.

Ноланд во 2016 година доживеал несреќа при нуркање и останал парализиран од вратот надолу. Стравувал дека никогаш нема да може да се школува, работи или игра видео-игри.

„Ја губиш контролата врз својот живот. Приватноста не постои, зависиш од другите за сè“, рекол тој за BBC.

Сепак, Neuralink му донел искра надеж. Чипот во неговиот мозок функционира како интерфејс помеѓу умот и компјутерот, детектирајќи електрични импулси што настануваат кога тој ќе се обиде да ја помести раката. Овие сигнали се претвораат во дигитални команди, овозможувајќи му да управува со курсорот на екранот – само со мисли.

Кога се разбудил од анестезија, прв пат го поместил курсорот на екранот замислувајќи го движењето на прстите. „Беше неверојатно, како научна фантастика. Кога видов како моите неврони работат на екранот, сфатив – ова е вистинско“, рекол Ноланд.

Илон Маск

Иако ова не е првиот ваков уред, Neuralink е во центарот на вниманието благодарение на својот основач, Илон Маск. Многу експерти го поздравија овој потфат како „значаен исчекор“, но предупредуваат дека ќе биде потребно време за да се процени неговата вистинска вредност.

Самот Маск не бил премногу разговорлив кога Neuralink ја објавил веста за имплантот, само напишал на социјалните мрежи: „Почетните резултати покажуваат ветувачка детекција на неврони“. Меѓутоа, Ноланд вели дека Маск во приватни разговори бил многу поентузиастичен.

„Мислам дека беше возбуден колку и јас“, рекол тој. Сепак, истакнува дека не го гледа Neuralink како „уред на Маск“, туку како научен алат кој може да ги промени животите на многумина.

„Ова не би смеело да биде можно“

Денес, Ноланд користи имплант за да игра шах и видео-игри – нешто што мислел дека никогаш повеќе нема да може да го прави. „Сега ги победувам пријателите во игрите. Тоа не би смеело да биде можно, но е“, вели тој.

Меѓутоа, технологијата не е без недостатоци. Еднаш, поради технички проблем, тој изгубил целосна контрола над компјутерот. „Тоа ме вознемири. Мислев дека можеби никогаш повеќе нема да можам да го користам Neuralink“. Проблемот бил решен со софтверски подесувања, но инцидентот ги осветли потенцијалните предизвици и ограничувања на оваа технологија.

Експерти, како професорот Анил Сет од Универзитетот во Сасекс, предупредуваат и на прашањето за приватност. „Ако дозволиме пристап до мозочните активности, отвараме пат за увид во нашите мисли, убедувања и чувства. Тоа е последната граница на приватноста“, вели тој.

Иднината на чиповите во мозокот

Neuralink не е единствената компанија која ја развива оваа технологија. Фирмата „Синкрон“ веќе тестира помалку инвазивен уред, „Стентроид“, кој се имплантира преку крвните садови и им помага на лицата со моторни нарушувања.

За Ноланд, сепак, Neuralink е само почеток. Се надева дека еден ден ќе може да го користи чипот не само за компјутер, туку и за управување со инвалидски колички, а можеби и хуманоидни роботи.

Сепак, постои еден неизвесен детал – Ноландовиот имплант е дел од шестгодишно истражување. Што ќе се случи по тоа, се уште не е јасно.

„Сѐ уште знаеме толку малку за мозокот. А ова ни помага да научиме многу повеќе“, заклучува тој.

Технологија

„Wuling Hongguang Mini EV“: Најпродаван електричен автомобил за само 5.900 евра

Published

on

Малиот и пристапен електричен автомобил „Wuling Hongguang Mini EV“ го зазеде првото место по продажба во февруари, со продадени 31.222 примероци. Ова урбано возило, создадено во партнерство меѓу General Motors, SAIC и Wuling, се издвојува по својата практичност, компактни димензии и ниска цена од само 5.900 евра.

Со должина од 307 см, овој минијатурен автомобил може да прими четири патници, а неговиот електромотор од 20 КС му овозможува брзина од 90 km/h. Батеријата од 17 kWh му нуди досег од 215 километри, што го прави идеален избор за градска мобилност.

Моделот неодамна доби целосно обновување, а успехот на пазарот го докажува неговата доминација пред конкурентите како што се „BYD Seagull“ (28.223 продадени примероци) и „Geely Geome Xingyuan“ (24.831 примерок). Популарноста на „Wuling Mini EV“ покажува дека електричната мобилност станува сè подостапна за пошироката јавност.

Continue Reading

Технологија

Основачот на ChatGPT: Кога ќе станеш милијардер, сите те мразат поради тоа

Published

on

Директорот на OpenAI и технолошки магнат Сем Алтман неодамна се пожали на социјалните мрежи дека, без оглед на своето богатство и успех, не може да добие почит од јавноста. Во време кога најавува нови подобрувања на ChatGPT, милијардерот изрази фрустрација што „сите го мразат поради сѐ“, иако како што вели, „работи напорно цела деценија за да развие суперинтелигенција која ќе лекува рак и слично“.

39-годишниот технолошки претприемач, кој го напуштил Универзитетот Стенфорд пред да дипломира, денес поседува куќи на Хаваите, во Сан Франциско и Напа, ужива во наклоноста на претседателот Доналд Трамп и е сопственик на колекција луксузни автомобили. Сепак, Алтман тврди дека му недостасува една работа која не може да ја купи со пари – почитта.

По објавувањето на значајно ажурирање на ChatGPT, кое значително ги подобрува можностите за генерирање слики, Алтман објави статус за изминатите десет години од неговата кариера. Неговата објава открива длабока фрустрација поради начинот на кој јавноста го перципира, без оглед на неговото богатство, кое се проценува на околу 1,2 милијарди долари.

Милијардер со проблеми обични луѓе

Фрустрациите на Алтман стануваат уште поизразени кога ќе се земе во предвид неговото богатство – сума која би била доволна да обезбеди здравствена заштита за приближно 417.000 деца од семејства со низок приход за една година, или да покрие станарина за скоро 125.000 јавни стамбени единици.

Како дополнување на неговите проблеми, љубителите на технологијата на вештачка интелигенција го користат неговиот сопствен производ за да го претворат во мемиња во стилот на Студиото Гибли. „Се будиш еден ден и добиваш стотици пораки: ‘Погледни, те направив во Гибли стил, хаха’“, се пожали Алтман, очигледно не ценејќи ја, како што вели, „веројатно најкорисната функција на ChatGPT до сега“.

Ова не е прв пат технологискиот магнат да се жали на социјалните мрежи. За време на јавниот конфликт со Илон Маск на почетокот на оваа година, извршниот директор на ChatGPT се соочи со бројни напади од најбогатиот човек на светот.

„Уште само еден злобен твит и можеби ќе почнеш да се сакаш себе си“, му одговори тогаш Алтман. Подоцна стана поизразит и тврди дека „веројатно целиот живот на Маск потекнува од позиција на несигурност… Мислам дека тој е несреќна личност“.

Иронија на милијардерските проблеми

Без оглед на конфликтот меѓу егото, сепак постои одредена иронија во целата ситуација. Дали тоа е доволно да го неутрализира чувството на страв што овој магнат го чувствува секој ден, е веќе друга приказна.

Општо гледано, огромното влијание на моќните милијардери како Алтман е симптом на растечката економска нееднаквост во САД. Но кога станува збор за технолошките милијардери, очигледно не е доволно само да се акумулираат пари и влијание како феудален господар – тие сакаат и да бидат обожавани.

Како што вели технолошкиот критичар Стивен Мур: „Наместо да исчезнат и да уживаат во тивок живот, спиејќи на душек од пари од стотки долари, тие продолжуваат да се туркаат во центарот на вниманието, очајнички сакајќи да останат релевантни, очајнички сакајќи да бидат обожавани… зошто не можат едноставно да заработат својот пари и да си заминат?“

Continue Reading

Технологија

Легендата АНТОНОВ: Најголемиот авион на светот, летечкото чудо кое ги поместуваше облаците

Published

on

Најголемиот авион на светот: АНТОНОВ АН-225 МРИЈА.

АНТОНОВ АН-225 МРИЈА е без сомнеж најголемиот авион на светот, кој ги надминува сите рекорди кога станува збор за големина, носивост и технички способности. Овој впечатлив авион е резултат на амбициозниот проект на советската авионска индустрија во 1980-тите години и е создаден за да носи големи и тешки терети во време на Советскиот Сојуз. Иако дизајниран за специфични воени цели, АН-225 стана легенда и во цивилниот транспортен сектор.

Големина и димензии

АН-225 е вистински џин кога станува збор за големина. Должината на авионот е 84 метри, а распонот на крилјата е 88,4 метри, што го прави 15 метри подолг од најголемиот патнички авион во светот, Аирбус A380. Висината на авионот е 18,1 метар, што е поголемо од некои облакодери! Единствениот АН-225 е опремен со шест мотори, што му овозможува да достигне брзина од околу 850 километри на час. За да се постави ова во перспектива, тој е поголем дури и од некои фудбалски терени.

Носивост и рекорди

Сепак, најимпресивната карактеристика на АН-225 е неговата носивост. Овој авион може да носи товар до 250 тони, што е речиси 10 пати повеќе од обичен товарен авион. АН-225 постави неколку рекорди за носивост, вклучувајќи го и рекордот кога пренесе 5 воени тенкови тешки речиси 300 тони, подигнувајќи го овој терет на висина повисока од 10,000 метри. Овој авион е специјално дизајниран за пренос на супер тешки и големи објекти, како што се делови од вселенски ракети, а исто така често превезува и терети кои не можат да се транспортираат на друг начин.

Потрошувачка на гориво и ефикасност

Како што би се очекувало од авион со таква големина, АН-225 не е познат по ефикасноста на потрошувачката на гориво. Со своите шест мотори, потребни му се огромни количини на гориво за да лета. Потрошувачката на гориво може да биде дури 15.000 литри на час, што значи дека за долги летови ќе му бидат потребни илјадници литри гориво. Сепак, неговата способност да пренесе огромни товари на големи растојанија го прави исклучително важен за специфични комерцијални и воени цели.

Историја и значење

АН-225 беше првично изграден во 1988 година за да ја поддржи советската вселенска програма. Тој беше дизајниран да носи најтешки вселенски апарати, како што е вселенската сонда “Буран”. Но, кога Советскиот Сојуз се распадна, авионот беше распределен во комерцијална употреба. Во 2001 година, украинската авиокомпанија “Антонов” го обнови АН-225 и започна да го користи за превоз на големи индустриски товари. Од тогаш, авионот стана редовен учесник во транспортниот сектор, пренесувајќи сè од генератори до делови за нафтени платформи.

Интересни факти

АН-225 има уникатен изглед, со посебно дизајнирани горни делови на крилјата кои му овозможуваат да носи уште поголеми и нестандардни товари.

Во 2022 година, за жал, авионот беше уништен за време на конфликтот во Украина, но неговата легенда ќе живее уште долго како еден од најголемите инжинерски чуда во историјата на авијацијата.

АНТОНОВ АН-225 не е само авион, туку симбол на технолошката амбиција и иновација на еден период од светската историја. Тој останува неповторлив рекордер и амбасадор на авијацијата.

Денес, овој авион е заменет со помала верзија AN-124-100 RUSLAN, која има помали димензии и далеку помала носивост од легендарниот АНТОНОВ АН-225.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Трендинг

Copyright © 2024 Булевар.мк