Connect with us

Балкан

ЕВЕ КОЛКУ ЗАРАБОТУВААТ ЧИСТАЧКИТЕ НА АПАРТМАНИ ВО ХРВАТСКА: Од 300 до 500 евра за едно доаѓање!

Иако изнајмувањето стан покрај море е атрактивна идеја која може да донесе значителен приход, реалноста е многу посложена.

Сопствениците се соочуваат со бројни предизвици, од одржување на имоти до наоѓање сигурни работници за чистење. Во последниве години, цените на услугите за чистење значително се зголемија во сите земји во регионот, додека во исто време станува сè потешко да се најдат луѓе подготвени да ја вршат оваа работа редовно.

Пред две години во Хрватска за еден час чистење се плаќало околу 15 евра, додека денес ретко кој се согласува да работи за помалку од 20 до 25 евра. Чистачите често ги користат ресурсите и опремата на сопственикот, со дополнителни трошоци за транспорт. Повеќето од нив работат за викенди, често „на црно“, а работата ја преземаат и луѓе со постојана работа, како професори или вработени во јавните служби. Иако можете добро да заработите, работата е напорна и непредвидлива.

На социјалните мрежи често се зборува за цените за чистење станови. Еден корисник на популарната група „Мајки од Шибеник“ праша колку наплаќаат за чистење на стан од 35 квадрати по заминувањето на гостите.

Одговорите беа различни: „50 евра по стан“, „Сметајте дека ќе има повеќе работа затоа што туристите готват во становите“, „Еден час време за чистење – 20 евра“.

Високи трошоци за одржување на домувањето

Во пракса, чистењето на становите покрај море може да трае и до четири часа, што на чистачите им носи приход од 100 евра по ангажман. Ивана од Истра, која вообичаено работи во државната администрација, за викенд чисти вили за одмор.

– Започнав случајно помагајќи и на пријател, а сега имам свои клиенти – изјави таа за Јутарњи лист.

Покрај чистењето, сопствениците на имот се соочуваат и со високи трошоци за одржување. На пример, средувањето на оградата на градината чини 50 евра, како и еден час чистење на базен со помош на робот. Оние кои изнајмуваат сместување за една ноќ често се соочуваат со трошоци кои ги надминуваат приходите од ноќевањето. Некои сопственици пренесуваат дел од овие трошоци на гостите преку дополнителни такси.

300 до 500 евра при пристигнување?

Сопственик од Крк откри како го решил проблемот со високите цени:

„Имам договор со сопственик на услуга за чистење и плаќам 150 евра за куќа од 240 квадрати. Да одев преку друга агенција ќе беше многу поскапо – дури 300 до 500 евра при пристигнување.

Експертите предупредуваат дека поскапувањето на услугите за чистење произлегува од зголемувањето на приватното сместување и заминувањето на работната сила во странство. Многу сопственици размислуваат да се откажат од изнајмување поради неисплатливост на трошоците за одржување. Доколку продолжи трендот на пораст на цените, понудата на сместување би можела да се намали, што би имало пошироки последици за туризмот и економијата.

На дестинации со подолга сезона ситуацијата е нешто поповолна бидејќи овозможува подобри услови за организирање на чистење. Сепак, растечките цени создаваат маѓепсан круг во кој губат сите – сопствениците на сместувачките капацитети, работниците и операторите. Доколку не се најде решение, иднината на туристичките изнајмувања може да стане неизвесна.

Бизпортал.рс

Advertisement

Балкан

Милановиќ: Франција продава авиони и на нашите соседи, без да се консултира со Хрватска

Претседателот на Хрватска, Зоран Милановиќ, денеска изјави дека Франција се грижи исклучиво за своите интереси, по продажбата на 12 воени авиони на Хрватска, а потоа исто толку и на соседи кои не се членки на НАТО.

„Ние сме членка на НАТО и имаме завети со нашите сојузници за критични ситуации. Меѓутоа, можеме да видиме како се однесуваат стратешките партнери. Франција не нè праша за нашето мислење кога го продаде истото количество авиони на соседите. Потоа мораме да ги надградиме тие системи, што дополнително чини. Тие се грижат само за своите интереси“, рече Милановиќ.

Тој додаде дека не станува збор за критика, туку за поттик за размислување за мотивите и одлуките на државите. Милановиќ истакна дека при донесувањето важни државни одлуки целата доктрина треба да произлегува од заштита на сопствените интереси, без да се исклучува лојалност и пристојност кон партнерите.

„Не може да има иста стратегија за земја од четири милиони жители и земја од 65 милиони, земја што произведува и земја што купува. Улогите не се еднакви“, заклучи хрватскиот претседател.

Continue Reading

Балкан

Косово ја коригира патната сигнализација – земјата сега правилно означена со МК

Косово го исполни ветувањето и го тргна погрешниот меѓународен код „НМК“ од патните знаци, заменувајќи го со точниот – МК. Фотографии од изменетите табли ги испрати Ќамил Фека, директор на одделот за патишта при Министерството за животна средина, просторно планирање и инфраструктура на Косово.

360 степени“ минатата недела извести дека на стариот пат Приштина–Скопје се користела погрешната ознака „НМК“. Од косовската страна уверија дека станува збор за ненамерен пропуст и дека истиот ќе биде најитно коригиран.

Случајот со погрешни ознаки е втор во соседството, откако Србија веќе подолго од две години на патни знаци користи „НМК“ наместо МК. Од македонското МНР истакнаа дека веруваат оти и српските власти ќе постапат по нивните барања и ќе ја коригираат сигнализацијата.

Овој потег доаѓа во контекст на Преспанскиот договор од 2018 година, кој, меѓу другото, го регулираше користењето на меѓународните ознаки и кодови за Македонија.

Continue Reading

Балкан

Вонредна состојба во Србија: Илјадници жители без струја

Во раните утрински часови во местото Пријановиќи, во близина на Пожега, избувна пожар во трансформаторска станица која го снабдува поголемиот дел од општината со електрична енергија. Околу 9 часот, целото подрачје остана без струја, предизвикувајќи сериозни потешкотии во домаќинствата, институциите и локалните служби.

Жителите сведочат дека, покрај прекинот на струја, се појавиле и други проблеми – интернетот е во прекин, а мобилниот сигнал постојано исчезнува.

„Сè престана да работи во ист момент. Телефоните фаќаат сигнал па го губат, интернет нема. Се надеваме дека дефектот ќе се реши што е можно побрзо“, изјавил еден жител на Пожега за РИНА.

Екипите на ЕПС веднаш излегоа на терен и започнаа со санирање на трансформаторската станица, како и со напори за постепено враќање на електричната енергија. Прв приоритет е снабдувањето во централниот дел на општината, а потоа и во останатите населени места кои се уште се во целосен мрак.

Според првичните процени, нормализацијата на мрежата би можела да потрае неколку часа, а надлежните служби апелираат до граѓаните да останат трпеливи додека дефектот не биде целосно отстранет.

Continue Reading
Advertisement

Advertisement

Advertisement
Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Трендинг