Connect with us

Економија

Љатифи: Европа ја гледа енергетската иднина од Скопје

Скопје денеска и утре е домаќин на едни од најважните европски енергетски настани – Стратешкиот семинар на Комитетот за развој на електроенергетските системи (SDC Strategy Seminar 2025) и 109-тиот состанок на SDC. Настанот се одржува под покровителство на ENTSO-E (Европска мрежа на оператори на преносни системи за електрична енергија), а домаќин е АД МЕПСО.

Во главниот град на Македонија се собраа водечки експерти од европскиот енергетски сектор, кои преку стратешки дијалози ги дефинираат идните насоки за развој на електроенергетската мрежа на континентот. Фокусот е ставен на теми од клучна важност за забрзаната енергетска транзиција, како што се: иновациите во енергетските технологии, долгорочното планирање на инфраструктурата, системските потреби во новите услови на побарувачка, како и обезбедувањето отпорност и сигурност на снабдувањето со електрична енергија.

„Горди сме што Скопје е дел од оваа голема европска приказна. Ова е доказ дека АД МЕПСО, но и Македонија, стануваат значаен фактор во креирањето на енергетската иднина на Европа,“ изјави Бурим Љатифи, директор на МЕПСО.

Со вакви иницијативи, Скопје сѐ повеќе се позиционира како важен геостратешки центар во европската енергетска мрежа.

Advertisement

Економија

Иселеничките пари држат 2% од БДП – 310 милиони евра пристигнале лани

Минатата година, македонските граѓани кои живеат и работат во странство инјектирале 310 милиони евра во домашната економија, што претставува скромни 2% од бруто-домашниот производ (БДП).

Иако земјава сè уште е во позитива, бројките откриваат загрижувачки тренд на ерозија. Парите кои пристигнуваат на домашните адреси се во постојан пад: од 331 милион евра во 2022 година, на 319 милиони во 2023 година, за лани да се спуштат на најниското ниво во овој тригодишен циклус.

Споредбата со соседите јасно покажува дека Македонија заостанува во привлекувањето на капиталот од своите иселеници.

Србија е апсолутен лидер со вртоглави 4,47 милијарди евра прилив. Босна и Херцеговина инкасирала речиси 2 милијарди. Косово и Албанија стабилно се движат над границата од 1,3 милијарди евра. Дури и Црна Гора, со значително помала популација, ја претекна Македонија со прилив од 345 милиони евра.

Податоците на Евростат за 2024 година откриваат дека во рамките на ЕУ, најголема корист од личните дознаки имаат Хрватска (2,6% од БДП) и Бугарија (1,3%). На спротивната страна се економските центри како Малта, Кипар и Белгија, кои бележат најголем дефицит, бидејќи парите повеќе „одлеваат“ надвор отколку што влегуваат.

Глобален тренд: Егзодусот на капитал од ЕУ кон земјите надвор од Унијата рапидно расте. Минатата година од ЕУ биле испратени рекордни 52,1 милијарди евра, што е раст од 6% за само една година.

Статистиката за последните пет години е немилосрдна. Додека приливот на пари во европските домаќинства пораснал за солидни 26%, сумата која се испраќа надвор од Унијата експлодирала со раст од 51%. Овој дисбаланс го зголеми негативното салдо на ЕУ на огромни 37,3 милијарди евра.

Continue Reading

Економија

Профитите на германските автомобилски гиганти паднаа на најниско ниво од 2009 година

Германската автомобилска индустрија бележи најтежок квартал во последните 15 години. Според анализа на консултантската фирма EY, оперативните профити на Volkswagen, BMW и Mercedes-Benz меѓу јули и септември се намалиле за 76%, достигнувајќи околу 1,7 милијарди евра.

Ова претставува најниско ниво на профит од 2009 година, иако вкупниот приход и продажба останале релативно стабилни. Ниту една друга земја со значајна автомобилска индустрија не забележала толку слаби резултати.

Продажбата на германски автомобили падна најмногу во Кина, за 9%, додека уделот на кинескиот пазар во вкупната продажба се намали од 39% на 29%. Продажбата на премиум модели се намалува, а во сегментот на електрични возила купувачите се повеќе се одлучуваат за локални брендови.

Во Германија, компаниите Bosch, Mercedes и Volkswagen веќе најавија намалување на бројот на вработени. EY предупредува дека ваквите мерки се болни, но неизбежни.

Continue Reading

Економија

Историски удар за германската автомобилска индустрија: Волксваген ја затвора фабриката во Дрезден

Германската автомобилска индустрија се соочува со сериозни предизвици откако Волксваген најави дека ќе ја запре производството во својата фабрика во Дрезден. Ова е прво затворање на фабрика во Германија во 88-годишната историја на компанијата, што означува историски момент за индустријата која долго време беше мотор на германската економија.

Причините за затворањето се поврзуваат со структурните промени во автомобилската индустрија, особено транзицијата кон електрични возила и потребата за намалување на трошоците. Од Волксваген соопштуваат дека ќе преземат мерки за поддршка на вработените, вклучително и понуди за пренасочување кон други објекти и програми за обука.

Експертите предупредуваат дека ова затворање може да има пошироки последици врз германската економија и добавувачите во автомобилскиот сектор, особено во регионот околу Дрезден. Автомобилската индустрија во Германија, која долго време беше симбол на технолошка извонредност и економска стабилност, сега се соочува со потреба од брзи адаптации за да остане конкурентна на глобалниот пазар.

Continue Reading
Advertisement

Advertisement

Advertisement
Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Трендинг