Connect with us

Економија

Технолошките гиганти остануваат во фокусот, но „паметните пари“ откриваат нови адути за 2025 година

Најновите податоци за вториот квартал од 2025 година покажуваат дека најголемите инвеститори продолжуваат силно да вложуваат во докажаните технолошки лидери како Microsoft, NVIDIA и Alphabet. Сепак, подлабоката анализа открива и една нова, суптилна стратегија: агресивно купување акции во секторите за потрошувачка, биотехнологија и меѓународна е-трговија, сигнализирајќи каде би можеле да се кријат идните „победници“ на пазарот.

Најсвежите извештаи за инвестициските активности во вториот квартал (Q2) од 2025 година, како и во изминатите шест месеци, нудат јасен увид во стратегиите на големите играчи на Волстрит. Сликата е двојна: од една страна, довербата во компаниите со мега-капитализација останува непоколеблива, а од друга страна, се забележуваат храбри потези кон компании со потенцијал за експлозивен раст.

Доминација на докажаните имиња: Сигурната карта на инвеститорите

Кога се гледаат листите на „Топ 10 купувања“ според вкупната вредност на вложените средства, имињата се добро познати. Во последниот квартал, на врвот се наоѓаат:

  • United Health Group (UNH)
  • Amazon (AMZN)
  • Alphabet (GOOGL, GOOG)
  • NVIDIA (NVDA)
  • Meta Platforms (META)
  • Microsoft (MSFT)

Овој тренд се потврдува и кога ќе се погледне подолгиот, шестмесечен период, каде Microsoft (MSFT) го презема водството, следен од истите технолошки гиганти. Ова покажува дека инвеститорите продолжуваат да алоцираат огромен капитал во столбовите на модерната економија – вештачката интелигенција (NVIDIA, Microsoft, Alphabet), cloud компјутингот (Amazon, Microsoft), дигиталниот маркетинг (Meta, Alphabet) и здравствената заштита (United Health Group). Овие компании се сметаат за сигурни пристаништа со докажан раст, иновации и стабилни профитни маржи.

Потрага по нов раст: Каде се насочуваат агресивните вложувања?

Вистинската приказна се крие во листите на „Топ 10 купувања по процент“, кои покажуваат каде инвеститорите најдраматично ги зголемиле своите позиции. Овие податоци откриваат диверзификација и потрага по нови можности надвор од веќе етаблираните гиганти.

Во последниот квартал (Q2 2025), се издвојуваат компании од различни сектори:

  • Меѓународна е-трговија и плаќања: Pinduoduo (PDD), кинескиот гигант за е-трговија, и Mercadolibre (MELI), латиноамериканскиот еквивалент на Amazon, се наоѓаат високо на листата. Ова сигнализира силно верување во потрошувачката моќ на пазарите во развој. PayPal (PYPL) исто така се враќа во игра, што може да укажува на очекувања за пресврт во работењето на компанијата.
  • Потрошувачка и луксузни добра: Lululemon Athletica (LULU) и производителот на обувки Crocs (CROX) се меѓу главните процентуални купувања. Ова сугерира дека инвеститорите се обложуваат на силата на брендовите и подготвеноста на потрошувачите да трошат на производи со висок квалитет и препознатливост. На листата за последните два квартали се појавува и козметичкиот гигант Estee Lauder (EL).
  • Биотехнологија и здравство: Bruker Corp. (BRKR) и Regeneron Pharmaceuticals (REGN) се доказ за зголемениот интерес за иновации во здравствениот сектор, област која нуди висок потенцијал за раст преку развој на нови лекови и технологии.
  • Други интересни сектори: Појавата на Valaris plc (VAL), компанија за офшор дупчење, и Uber Technologies (UBER) на листата за последните шест месеци, укажува на тактички инвестиции во енергетскиот сектор и економијата на услуги (gig economy).

Заклучок: Двојна стратегија за нестабилни времиња

Анализата на овие податоци сугерира дека големите инвеститори применуваат софистицирана „core-satellite“ (јадро-сателит) стратегија.

  1. Јадрото на нивните портфолија останува цврсто втемелено во докажаните, стабилни технолошки и здравствени компании кои носат сигурност и континуиран раст.
  2. Сателитите се внимателно одбрани компании од различни сектори каде што гледаат можност за натпросечен поврат на инвестицијата. Овие поагресивни вложувања служат за диверзификација и искористување на специфични пазарни трендови.

За просечниот инвеститор, оваа слика нуди важна лекција: додека е мудро да се има изложеност кон пазарните лидери, не треба да се игнорираат можностите што се појавуваат во други, подинамични сектори. Глобалната е-трговија, силата на потрошувачките брендови и иновациите во биотехнологијата се јасно идентификувани како клучни области на интерес за најголемите умови на финансиските пазари во 2025 година.

Advertisement

Економија

Профитите на германските автомобилски гиганти паднаа на најниско ниво од 2009 година

Германската автомобилска индустрија бележи најтежок квартал во последните 15 години. Според анализа на консултантската фирма EY, оперативните профити на Volkswagen, BMW и Mercedes-Benz меѓу јули и септември се намалиле за 76%, достигнувајќи околу 1,7 милијарди евра.

Ова претставува најниско ниво на профит од 2009 година, иако вкупниот приход и продажба останале релативно стабилни. Ниту една друга земја со значајна автомобилска индустрија не забележала толку слаби резултати.

Продажбата на германски автомобили падна најмногу во Кина, за 9%, додека уделот на кинескиот пазар во вкупната продажба се намали од 39% на 29%. Продажбата на премиум модели се намалува, а во сегментот на електрични возила купувачите се повеќе се одлучуваат за локални брендови.

Во Германија, компаниите Bosch, Mercedes и Volkswagen веќе најавија намалување на бројот на вработени. EY предупредува дека ваквите мерки се болни, но неизбежни.

Continue Reading

Економија

Историски удар за германската автомобилска индустрија: Волксваген ја затвора фабриката во Дрезден

Германската автомобилска индустрија се соочува со сериозни предизвици откако Волксваген најави дека ќе ја запре производството во својата фабрика во Дрезден. Ова е прво затворање на фабрика во Германија во 88-годишната историја на компанијата, што означува историски момент за индустријата која долго време беше мотор на германската економија.

Причините за затворањето се поврзуваат со структурните промени во автомобилската индустрија, особено транзицијата кон електрични возила и потребата за намалување на трошоците. Од Волксваген соопштуваат дека ќе преземат мерки за поддршка на вработените, вклучително и понуди за пренасочување кон други објекти и програми за обука.

Експертите предупредуваат дека ова затворање може да има пошироки последици врз германската економија и добавувачите во автомобилскиот сектор, особено во регионот околу Дрезден. Автомобилската индустрија во Германија, која долго време беше симбол на технолошка извонредност и економска стабилност, сега се соочува со потреба од брзи адаптации за да остане конкурентна на глобалниот пазар.

Continue Reading

Економија

Од полноќ нови цени на горивата

Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад (РКЕ) донесе Одлука со која се врши намалување на малопродажните цени на нафтените деривати во просек за 2,09% во однос на одлуката од 12.12.2025 година. Поевтинуваат горивата од полноќ.

Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98 како и на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) се намалуваат. Поевтинуваат горивата за 2,00 ден/лит.

Малопродажната цена на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) се намалува за 1,00 ден/лит.

Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се намалува за 0,248 ден/кг и сега ќе изнесува 32,635 ден/кг.

Од 16.12.2025 година од 00:01 часот максималните цени на нафтените деривати ќе изнесуваат:

Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 95 73,00 (денари/литар)
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 98 75,00 (денари/литар)
Дизел гориво ЕУРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) 66,50 (денари/литар)
Масло за горење Екстра лесно 1 (ЕЛ-1) 65,50 (денари/литар)
Мазут М-1 НС 32,635 (денари/килограм)

Continue Reading
Advertisement

Advertisement

Advertisement
Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Трендинг