Економија
Иднината на финансиите се обликува на вториот Finance.Weekend
5 септември 2025 – За само две недели, Ровињ ќе стане центар на корпоративните финансии, се враќа Finance.Weekend, фестивалот кој ги собира експертите, лидерите и визионерите за да дискутираат за трендовите, предизвиците и иновациите во управувањето со капиталот. По успешното прво издание, овогодинешниот фестивал носи нова рунда глобални и регионални експерти, со практични примери и длабински увиди во функционирањето на финансиските оддели во најголемите светски компании.

„По успешното прво издание, оваа година Finance.Weekend доаѓа оваа во самостоен формат како дел од Weekend.18, собирајќи ги клучните лидери во финансиската индустрија и експерти од регионот и светот. Новиот формат овозможува подлабок увид во современите финансиски процеси, примената на дигитални алатки и иновативните стратегии кои го обликуваат денешното и идното работење. Ваквите настани не се само можност за размена на знаење, туку и платформа која ја поттикнува соработката меѓу секторите, го зајакнува развојот на нови бизнис модели и ги поставува темелите за стратешки одлуки во брзо менувачката индустрија“, нагласува Матија Накиќ, директорка на фестивалот и извршна директорка, и ко-основач на Farseer.

Глобална финансиска стратегија и перспективи на финансиските директори
Еден од главните говорници е Мајкл Бојд, поранешен финансиски директор во Apple, кој е клучна фигура во голем број стратешки финансиски проекти веќе 20 години. Бојд ќе зборува за тоа што значи да се води еден од најголемите корпоративни трезори во светот, од управување со ризици и ликвидност до распределба на капиталот, истакнувајќи како големите одлуки влијаат на целата организација и што лидерите можат да научат од таквите модели.

Овогодинешниот регионален фокус е на телекомуникацискиот сектор, кој се соочува со големи инвестиции, постојани технолошки промени и сè посложени регулативи. Матија Ковачевиќ, финансиски директор на Хрватски Телеком, Матија Мандиќ, членка на Управниот одбор и главна финансиска директорка на Телемах, и Анита Лазовиќ, финансиска директорка на Орион Телеком, ќе дискутираат за тоа како финансиските тимови стануваат активни партнери во бизнисот, поврзувајќи ја стратегијата со оперативните процеси и помагајќи да се донесат брзи и информирани одлуки во услови на сложеност.

Одржливо управување, ESG и регионални лидери
ESG иницијативите сè повеќе доминираат во корпоративната агенда, но нивното спроведување често е предизвик. Ивана Крајиновиќ, партнерка во EY, Митар Божиќ, финансиски директор на Medlog Austria, и Ведрана Јелушиќ Кашиќ, членка на Управниот одбор на PBZ, ќе го отворат прашањето какво е вистинското влијание на ESG, а што е „зелено перење“ и како финансиските и корпоративните лидери можат да го измерат влијанието и да спроведат промени што имаат вистинско влијание врз општеството и животната средина.
Покрај претходно споменатите, ќе учествуваат и Андреас Граф, финансиски директор на A1 Group, Хрвоје Патајац, директор за контрола на Adris Group, Јан Себастијан Кујав, финансиски директор на Dometica, Јелена Лукиќ Четчути, директорка за финансии за јадранскиот регион во Nomad Foods, Лидија Бајиќ, финансискка директорка на Novonordisk, Лука Павловиќ, финансиски директор на Bambi, Матеј Акраповиќ, финансиски директор на Акраповиќ и Сања Керановиќ, финансиска директорка на Д-р Оеткер, кои преку своите искуства ќе придонесат во дискусиите за управување со капитал, финансиска трансформација и стратешко донесување одлуки во регионот и глобално.

Вториот Finance.Weekend ќе го потврди статусот на фестивал кој комбинира глобална експертиза и локални можности, дава увиди во најновите трендови и размена на знаења што ја обликуваат иднината на финансиите. Бидете дел од финансиската иднина од 18 до 21 септември во Ровињ. Сите информации за програмата, говорниците и котизацијата може да се најдат на официјалната веб-страница на фестивалот, како и на профилите на социјалните медиуми – LinkedIn, Facebook и Instagram.
Економија
МБИ10 бележи раст од 0,04%, обврзничкиот индекс ОМБ посилен за 0,55%
Изготвен од Илирика Инвестментс АД Скопје врз основа на официјални податоци од Македонска берза.
На трговската сесија од 11 декември 2025 година, индексот МБИ10 бележи раст од 0,04%, достигнувајќи ниво од 10.223,91 поени, додека индексот ОМБ се зголеми за 0,55%, на 129,44 поени. Вкупниот дневен промет изнесуваше 79,0 милиони денари, со зголемена активност и неколку поголеми блок-зделки. Најликвидни беа Комерцијална банка, Макпетрол и НЛБ Банка, кои придонесоа за најголем дел од вкупниот пазарен промет.
Најтргувани хартии од вредност
● Комерцијална банка АД Скопје (KMB) – 58.425.000 денари (вклучува блок-зделка)
● Макпетрол АД Скопје (MPT) – 5.750.350 денари (вклучува блок-зделка)
● НЛБ Банка АД Скопје (NLB) – 2.445.000 денари
● Стопанска банка АД Скопје (STB) +1,98%
● Реплек АД Скопје (RPK) +0,19%
● Алкалоид АД Скопје (ALK) +0,18%
● Комерцијална банка АД Скопје (KMB) –0,30%
● Гранит АД Скопје (GRN) –0,71%
● РЖ Услуги АД Скопје (RZU) –10,00%
На обврзничкиот пазар беше реализирана една трансакција со државната обврзница „Р. Македонија – денационализација 23“, по цена од 93 евра, во вредност од 112.840 денари. Сите останати државни и корпоративни обврзници останаа без промена во цените.
Тргувањето на Македонската берза на 11 декември 2025 година беше умерено активно, со доминација на банкарскиот сектор и присуство на неколку големи зделки. Индексот МБИ10 бележи минимален раст, при што Комерцијална банка, Макпетрол и НЛБ Банка беа најтргувани хартии од вредност. Најголем пораст имаше кај Стопанска банка, додека Комерцијална банка забележа благ пад. Обврзничкиот пазар беше ограничен по обем, но индексот ОМБ порасна за 0,55%, означувајќи стабилен крај на трговската сесија.
Економија
ЏАМБО пристигнува во Гевгелија: Нова голема инвестиција во локалната економија и реализација на ветената експанзија
Европскиот реномиран бренд ЏАМБО (JUMBO) продолжува со успешна реализација на својата долгорочна стратегија за интензивен развој и пошироко позиционирање на македонскиот пазар. Оваа сабота, 13 декември 2025 година, компанијата пишува ново поглавје во својата деловна приказна со свеченото отворање на својот нов, најсовремен маркет во Гевгелија, сместен во рамките на новоотворениот трговски центар „Gevgelija Mall“. Оваа значајна инвестиција доаѓа како природен и логичен след на исклучително успешните деловни приказни кои компанијата веќе ги изгради во Скопје, Тетово и Битола, и претставува директно исполнување на ветувањата дадени пред македонските потрошувачи за континуирано проширување на модерната продажна мрежа низ целата територија на државата.

Пристигнувањето на ЏАМБО во јужниот регион на земјава има многу пошироко значење од самото збогатување на трговската понуда во градот. Со овој стратешки потег, компанијата јасно ја потврдува својата цврста позиција на сериозен странски инвеститор кој верува во потенцијалот на домашниот пазар и активно вложува во неговиот напредок. Како докажана општествено одговорна компанија, ЏАМБО со оваа инвестиција директно ја стимулира локалната економија и влијае врз подобрување на животниот стандард.

Отворањето на новиот објект значи и отворање на нови работни места, со што компанијата создава нови професионални можности и стабилни кариери за жителите на Гевгелија, потврдувајќи ја својата грижа за заедницата во која делува. Дополнително, новиот ЏАМБО маркет е проектиран со визија да функционира како силен регионален магнет кој ќе привлекува купувачи не само од градот, туку и од пошироката околина и соседството, со што значително ќе се зголеми економскиот проток и ќе се зајакне статусот на Гевгелија како клучна трговска дестинација во регионот.
Новиот продажен простор, кој се простира на импресивна површина од 3.000 метри квадратни, е дизајниран и уреден според највисоките светски стандарди за да понуди врвно шопинг искуство и да прерасне во новата омилена дестинација за целото семејство. Посетителите ќе имаат ексклузивен пристап до богат асортиман од над 20.000 артикли, вклучувајќи играчки, декорации, производи за домот и сезонски изненадувања.
Концептот на маркетот доследно го следи препознатливиот корпоративен идентитет и популарниот слоган на брендот „За сѐ што ви треба и не сте знаеле дека ви треба“, нудејќи креативни решенија и радост за секој дом.
Како посебна новина и значајна додадена вредност за купувачите во Гевгелија, во рамките на овој маркет интегриран е и широко препознатлив асортиман од брендот ВЕРО, кој е внимателно селектиран да го задоволи сечиј вкус. Оваа стратешка синергија на двата силни бренда им овозможува на потрошувачите уникатна привилегија, да ги задоволат сите потреби за домаќинството и семејството на едно место, штедејќи драгоцено време и уживајќи во квалитетот на докажаните производи.
По повод ова големо отворање, Петар Денковски, генерален директор на ЏАМБО маркетите во Македонија, ја истакна важноста на овој момент за компанијата и заедницата. Тој нагласи дека пристигнувањето во Гевгелија е моментот кога долгорочните стратешки планови стануваат реалност и претставува важен чекор во стратегијата на компанијата да биде поблиску до своите потрошувачи. Според Денковски, успехот на компанијата не се мери само преку ширењето на квадратурата на маркетите, туку првенствено преку конкретниот придонес кон општеството и заедницата. Тој изрази гордост што преку оваа капитална инвестиција, компанијата директно влијае на развојот на локалната заедница преку отворање на нови работни места, инвестирање во човечкиот потенцијал и создавање на нов економски импулс кој ќе го раздвижи целиот регион. Денковски порача дека динамиката на развој на компанијата нема да запре тука и со задоволство најави дека успешната експанзија ќе продолжи и во текот на следната година со планираното отворање на нов, современ маркет во Струмица, со што ќе се заокружи присутноста на брендот во овој дел од државата.
Свеченото отворање на новиот ЏАМБО маркет е закажано точно на пладне, во 12:00 часот, на 13 декември 2025 година, паралелно со отворањето на „Gevgelija Mall“.
Компанијата ги поканува сите граѓани да бидат дел од овој настан, каде ги очекува целодневна семејна атмосфера исполнета со богата забавна програма. За најмладите се подготвени специјални изненадувања, дружење со маскоти, цртање на лице и игри со сапунени меури, со цел денот на отворањето да прерасне во вистински празник и незаборавно доживување за целиот град.
Економија
Трамп воведе „златна виза“: Американски престој за 1 милион долари
Претседателот на САД, Доналд Трамп, денеска предизвика вистинска сензација објавувајќи го воведувањето на таканаречената „Златна картичка на Трамп“ – револуционерна програма за имиграција која ветува брз пат до американско државјанство за најбогатите странци.
„Златната картичка на владата на Соединетите американски држави на Трамп пристигна денес. Директен пат до државјанство за сите квалификувани и проверени лица. Нашите одлични американски компании конечно можат да го задржат својот непроценлив талент. Страницата ќе биде објавена за 30 минути! trumpcard.gov“, изјави американскиот претседател на неговата омилена платформа, Truth Social.
Официјалната веб-страница веднаш ги шокираше потенцијалните апликанти со високата цена: „Со надомест за обработка и, по верификација од страна на Министерството за внатрешна безбедност (DHS), исплата од 1 милион долари, ќе имате право да останете во САД за рекордно време преку програмата „Златна картичка на Трамп“.
Оваа виза е наменета за елитата која може да обезбеди „значајна корист“ за САД. Процесот на аплицирање е забрзан, но не е евтин: неповратна такса од 15.000 долари се плаќа на DHS, а милионската донација се бара дури по завршување на безбедносната проверка – како доказ за „значајна корист“.
Трамповата администрација нуди уште поексклузивна опција: Платинумската картичка на Трамп. Оваа програма е резервирана за ултра-богатите странци и нуди највисоко ниво на пристап – како што го нарекуваат американските власти.
„Аплицирајте сега и обезбедете го вашето место на листата на чекање за Трамп Платинум картичката,“ стои на веб-страницата. Со надомест за обработка и придонес од неверојатни 5 милиони долари, апликантот добива можност да престојува во САД до 270 дена годишно без да плаќа американски даноци за својот приход остварен надвор од САД.
Не се заборавени ниту компаниите. „Златната корпоративна картичка на Трамп“ е наменета за корпоративно спонзорирање на вработени. Почетната такса е 15.000 долари по вработен (неповратна).
Шокантни 2 милиони долари по вработен по безбедносната проверка, докажувајќи дека тие ќе „донесат значителна корист“.
Корпоративниот спонзор може да ја пренесе картичката на друг вработен доколку првичниот си замине, притоа плаќајќи само годишна такса за одржување од 1 процент и такса за пренос од 5 проценти (вклучувајќи нова безбедносна проверка).
Трамп уште во февруари најави дека оваа програма е замислена како „нешто како зелена карта, но на повисоко ниво на софистицираност“. Но најголемата контроверза ја предизвика изјавата во која сугерираше дека дури и некои руски олигарси – многу од нив под американски санкции – би можеле да се квалификуваат.
„Познавам некои руски олигарси кои се многу добри луѓе“, изјави тој, одговарајќи на новинарско прашање со едноставно: „Можно е“.
Овие „златни билети“ ја заменуваат контроверзната програма EB-5, која им даваше постојан престој на странските инвеститори. Американскиот министер за трговија, Хауард Лутник, претходно ја нарече EB-5 „евтин начин за добивање зелена карта“ и програма отворена за злоупотреба. Се чини дека Трамп има намера да ја подигне цената на американскиот сон.
Трендинг
-
Македонија13 hours agoМВР со конечна одлука еве кога почнува „Безбеден град“
-
Црна Хроника22 hours agoПретрес во тетовско, пронајдени дрога, оружје и муниција, приведени две лица
-
Црна Хроника5 days agoОбид за кражба завршил со пожар во Брвеница – Полицијата со детали
-
Црна Хроника3 days agoПолицијата во Тетово со полни раце работа – Уапсени пет лица
-
Балкан5 days agoДрама во Србија: БМВ се заби во камион, возачот со цигара тврди: „Не знам, ме удри камион“ (ВИДЕО)
-
Црна Хроника7 days agoПолицијата го лоцираше украденото „Ауди“ за неколку часа – младиот тетовец уапсен!
-
Црна Хроника24 hours agoИнцидент на лет кон Скопје: Пијани навивачи тероризирале патници
-
Црна Хроника3 days agoДевојка летала со Ауди 174 километри на час на автопатот Тетово – Гостивар















