Connect with us

Балкан

Голо Брдо останува изолирано, жителите бараат државна поддршка за патот Вичиште – Острен


Во отворено писмо, граѓанинот Садет Даути од областа Голо Брдо се обраќа до највисоките државни институции со силен апел за итна интервенција во инфраструктурата во областа Голо Брдо подрачје.

Тој бара асфалтирање на патната оска Вичиште – Студено – Требиште – Острен и отворање на граничниот премин во Миреш – две барања кои, според него, не се луксуз, туку неопходности за живот и развој.

Албанија која се гордее со развојни, интеграциски и инфраструктурни проекти, сè уште има цели области кои живеат во изолација.

Не поради недостаток на волја од страна на луѓето, туку поради недостаток на внимание од страна на државата.

Еден од нив е Голо Брдо, еден од најубавите региони, најбогат со култура, традиција и историја – но и најнапуштен.

Изградбата на новата оска Либражд-Пешкопеја преку Себиште кон Пешкопеја е за поздравување – дело кое поврза два региона, Дибра и Елбасан – но овој сегмент не е достапен за повеќето погранични села на Голо Брдо.

Официјално подигнат глас, тивко игнориран.

Дојде време развојот повеќе да не биде ветување, туку реалност.

Дојде време албанската влада да го сврти вниманието од зборови на дела – од патиштата на пропагандата, кон вистинските патишта што ги бараат луѓето.

Јас, како граѓанин на оваа област, официјално се обратив до сите државни инстанци:

– Онлајн владината платформа,

– Вицепремиерот, воедно и министер за инфраструктура и енергетика,

– и самиот Неговата екселенција премиер на Албанија.

Одговорите што ги добив се разочарувачки, директни, без суштина, без решенија и пред сè – без чувствителност кон болната реалност што повеќе не може да се крие зад извештаи или статистика.

Секако, во моите легитимни барања, во никој случај не побарав ништо за себе, освен за развој и заслужена интеграција на областа каде што сум роден, каде што нашите предци живееле со возвишени жртви.

Ова е искрен апел, отворено писмо и повик за национална свест, упатен не само до институциите, туку и до целото албанско општество.

Патот Вичиште – Студен – Требиште – Острен, отсечена витална артерија.

Патот што не требаше да остане на патот…

Оваа патна оска некогаш ја поврзуваше Дибра со Либражд, а од создавањето на Албанската држава со децении, па сè до пред неколку месеци, беше национален пат.

Во последните 35 години, континуирано се издвојуваат средства од државниот буџет за негово одржување. Но, денес, оваа оска е практично неупотреблива, оставајќи десетици села на границата со Македонија изолирани.

Ја поздравуваме иницијативата на Општина Булќиза за изградба на оската Черенец – Вичиште и за подобрување на внатрешната инфраструктура во селото Мало Острени Острен, како конкретен и добредојден чекор во област на која итно и е потребна институционална помош.

Сепак, овие фрагментирани иницијативи не се доволни за да се реши фундаменталниот проблем што ја држи Голоборда изолирана: недостатокот на функционална оска што ја поврзува целата покраина со урбаните центри и границата.

Асфалтирањето на патот Вичиште – Студен – Требиште – Острен не е барање за погодност, туку потреба за живот и развој.

Овој пат би им го вратил пристапот на жителите до основните услуги: образование, здравство, пазари, институции.

Денес, официјално е наведено дека оваа оска повеќе не е одговорност на Министерството за инфраструктура и енергетика, бидејќи е префрлена на одржување на општина Булкиза.

Но, како може да се отстрани оваа одговорност, кога историски и повеќе од последните три децении се третира како национален пат и континуирано се издвојуваат средства?

Дали е можно општина Булкиза да покрие толку голем проект со ограничен буџет? Дефинитивно не.

Тука не се работи за недостаток на проекти – туку за недостаток на институционална волја да се види реалноста на пограничните области.

Општината, и покрај својата волја, нема ниту финансиски капацитет ниту човечки ресурси за таква интервенција.

Ова е голем проект, кој бара директна поддршка од централната влада. Не треба да се случи овие важни патни оски да бидат отстранети од работната маса на органите за донесување одлуки,

Ова институционално молчење е поболно од отсуството на патот. Бидејќи патот, можеби, може да се изгради еден ден – но кога гласот на граѓанинот се игнорира, врската со довербата е прекината./www.btvnews.al

Advertisement

Балкан

Заглавен европскиот пат: БиХ останува без одлука за старт на преговори со ЕУ

Советот на министри на Босна и Херцеговина денес не успеа да донесе одлуки што би овозможиле отворање на преговорите за членство со Европската Унија пред седницата на Европскиот совет закажана за 18 и 19 декември. Причина за тоа беше повторното одбивање на министрите именувани од Милорад Додик да се дискутира за два клучни реформски закона.

На дневниот ред, објавен минатата недела од претседателката на Советот на министри Борјана Кришто, беа предлог-законите за Судот на БиХ и за Високиот судски и обвинителски совет, како и одлуката за формирање канцеларија на главниот преговарач со ЕУ. Сепак, по ултиматумот од министрите за надворешна трговија и за финансии, овие точки воопшто не беа разгледувани.

Тие се заканија дека ќе го блокираат дневниот ред доколку се отвори расправа за реформските закони, што практично би значело и неодржување на седницата. Поради тоа, Кришто ги повлече спорните точки, а Советот разгледуваше само помалку значајни информации и технички прашања.

Властите на Република Српска не ги прифаќаат нацрт-законите подготвени од Министерството за правда, иако тие се изработени согласно препораките на Европската комисија. Дополнително, инсистираат главниот преговарач со ЕУ да доаѓа од СНСД, барање што партиите од бошњачко-граѓанскиот блок категорично го одбиваат.

Засега нема најава кога клучните реформски закони ќе се најдат повторно на дневен ред на Советот на министри или во државниот парламент. Сè поизвесно е дека Босна и Херцеговина ќе ја дочека 2026 година без јасна перспектива за започнување преговори со Европската Унија.

Иако земјата доби условно зелено светло за отворање преговори уште во март 2024 година, оттогаш нема конкретен напредок. Заедно со Косово, БиХ во моментов се наоѓа на дното од процесот на европска интеграција меѓу земјите од Западен Балкан.

Continue Reading

Балкан

Грчките земјоделци повторно блокираа премин: Богородица ограничен за патнички возила

Граничниот премин Богородица од 18 часот попладнево е блокиран за сите видови сообраќај поради протест на грчките земјоделци, соопшти Автомото сојузот на Македонија.

Засега, на преминот можат да влегуваат само товарни возила од Грција кон Македонија, додека излез од Грција е дозволен само за товарни моторни возила. Патнички возила и автобуси засега не можат да ја користат граничната линија.

Автомото сојузот апелира на внимателност и следење на сообраќајните информации пред патувањето кон граничниот премин Богородица.

Continue Reading

Балкан

Турски Ф-16 собори дрон над Црното Море 

Турските воени сили соборија неидентификуван дрон кој се приближувал кон турскиот воздушен простор над Црното Море, соопшти Министерството за одбрана. Објектот бил „надвор од контрола“, а соборувањето се извршило на безбедна локација, надвор од населени места, за да се избегне потенцијална штета.

Инцидентот се случува во услови на зголемени регионални тензии, по нападите на украинските поморски дронови врз руски танкери во близина на турскиот брег. Турските воздухопловни сили реагирале со подигање на ловци Ф-16 откако дронот бил детектиран.

Претседателот Реџеп Таип Ердоган претходно ги осуди украинските напади, оценувајќи ги како сериозна закана за безбедноста на пловидбата, човечките животи и животната средина. Министерството за одбрана не соопшти дополнителни детали за точната локација и времето на инцидентот.

Continue Reading
Advertisement

Advertisement

Advertisement
Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Advertisement

Трендинг