CEFTA Week 2025 заврши во Приштина по три дена исполнети со високопрофилни дискусии, експертски панели и визионерски разговори. Министри, високи претставници, претставници на Европската комисија, приватниот сектор, регионални организации, партнери и студенти се собраа под годинешната тема: „Тргуваме заедно, кон Европа“.
Настанот уште еднаш ја потврди централната улога на CEFTA во унапредувањето на економската интеграција, конкурентноста и дигитализацијата, зацврстувајќи го патот кон понатамошно усогласување со Единствениот пазар на ЕУ. Годинешното издание се истакна со својата амбициозна визија и конкретни резултати, нагласувајќи го континуираното влијание на CEFTA врз растот и поврзаноста во регионот.
CEFTA Week започна со инспиративната сесија „Од визија до акција: Патот на CEFTA кон ЕУ“, на која студенти по економија, право и политички науки имаа можност директно да разговараат со министерката Розета Хајдари за придобивките и идната насока на CEFTA. Разговорот го стави фокусот врз младите и долгорочната стратешка перспектива на регионалната интеграција.
Во рамки на настанот се одржаа и состаноци на телата на CEFTA, вклучително и Комитетот на контакт-точки и Заедничкиот комитет, кои уште еднаш ја потврдија решителноста и заедничкиот ангажман за напредок. Страните на CEFTA ги разгледаа постигнати резултати, усвоија нови одлуки поврзани со признавање на програмата за Овластени економски оператори, дигитална соработка и стратегија за управување со ризици, како и ги дефинираа приоритетите за Претседавањето во 2026 – насочени кон постепена интеграција, развој на дигитални алатки и олеснети трговски процеси.
Во своето обраќање, Розета Хајдари, министерка за индустрија, претприемништво и трговија и претседавач со CEFTA за 2025, го истакна активното учество на страните на CEFTA:
„Сакам да им се заблагодарам на сите страни на CEFTA за нивниот придонес и активна улога во спроведувањето на Годишната работна програма за 2025“, рече Хајдари, изразувајќи благодарност и до Европската комисија и меѓународните партнери. „Вашето присуство ја потврдува довербата во работата на CEFTA и вербата во потенцијалот што го отвора оваа соработка.“
Таа ја нагласи и важноста на CEFTA: „Како платформа што им овозможува на сите страни да се усогласуваат со ЕУ-стандардите преку подобрување на регулаторната рамка и градење капацитети за да се искористат придобивките од оваа трансформативна можност.“
Пранвера Кастрати, директорка на CEFTA Секретаријатот, го истакна практичниот придонес на CEFTA во модернизацијата на трговијата:
„CEFTA Week не е рутинска рефлексија – тоа е реална проценка на постигнувањата и предизвиците пред нас. Тука сме за да поставиме јасни цели за процесот што следува, со цел подлабока интеграција и поголеми можности во CEFTA,“ рече Кастрати. „Нашата заедничка амбиција е јасна: Тргуваме заедно, кон Европа.“
Високи претставници на Европската комисија, меѓународни организации и партнери – меѓу кои Валентина Суперти, директорка во Генералниот директорат за проширување и источна соседност; Амер Капетановиќ, генерален секретар на Советот за регионална соработка; и Матеј Закоњшек, директор на Транспортната заедница – ги истакнаа перспективите за соработка и растечкото значење на CEFTA за стабилност, инвестиции и усогласување со ЕУ.
Панелот „CEFTA во променлив свет – Каква иднина за трговската соработка?“ се фокусираше на тоа како CEFTA може да продолжи да ја интегрира иновацијата, конкурентноста и европските стандарди додека ги навигира глобалните економски предизвици.
Делина Ибраимај, идната Претседавачка со CEFTA и министерка за економија и иновации, посочи дека инвестициите во технологија, креирање политики базирани на докази и развојот на вештини се клучни за функционална постепена интеграција со ЕУ пазарот. Таа ги претстави и приоритетите на Претседавањето за 2026 година.
Зоран Димитровски, заменик министер за надворешни работи и надворешна трговија, и Ивона Савиќевиќ, директорка во Министерството за економски развој, повторно ја нагласија стратешката улога на CEFTA во забрзување на трговската интеграција преку дигитализација, комуникација на резултатите пред поширока публика, отстранување бариери и испорака на практични придобивки за бизнисите и граѓаните.
Симболичното примопредавање на Претседавањето од 2025 на 2026 година ја зацврсти континуираната посветеност на CEFTA Страните кон заедничка работа, унапредување на Агендата за заеднички регионален пазар и забрзување на реформите со цел отворање придобивки од постепената интеграција во Единствениот пазар на ЕУ.
Преку учество на видни претставници од академијата, приватниот сектор, CEFTA институциите и меѓународните организации, CEFTA Week 2025 даде конкретни идеи и насоки за:
Постепена и функционална интеграција со ЕУ,
Вештачка интелигенција како двигател на трансформација,
Олеснета трговија преку дигитални алатки како SEED+,
Поддршка на реформите преку партнерства и заеднички напори.
Со силна партиципација и јасна обединета порака, CEFTA Week 2025 ја зацврсти CEFTA како темел на регионалната соработка и двигател на економски раст. Резултатите и зајакнатите партнерства постигнати во Приштина ја поставуваат сигурната основа за следната фаза на CEFTA интеграцијата.
Со затворањето на настанот, одекна една јасна порака: CEFTA Страните остануваат решени да продолжат – заедно и кон Европа.
(ВИДЕО) Автомобил „полета“ над кружен тек – дијабетска криза ја предизвикала несреќата
Тешка сообраќајна несреќа се случи во Романија кога возач на „мерцедес“ ја изгуби контролата врз автомобилот и буквално прелета над две возила на кружен тек.
Mercedes flies over 2 cars in Romania, a 55-year-old driver lost control due to a medical problem, but he survived the crash with moderate injuries, and refused hospitalization pic.twitter.com/YoGn1YZuOZ
На видеото кое кружи на социјалните мрежи јасно се гледа дека автомобилот возел со голема брзина, ја пресекол кружницата и „полетал“ над другите возила пред да удри во столб на надзорна камера и да застане на зелена површина покрај блиска бензинска пумпа.
Возачот, 55-годишен маж, останал заробен во автомобилот, но спасувачите успеале да го извлечат. Тој претрпел само полесни повреди и е однесен во болница на контрола, без потреба од хоспитализација.
Тестовите покажале дека не консумирал алкохол или дрога, а причината за несреќата е дијабетска криза која го спречила да реагира додека возел.
Аеродромот Сараево без раководство: Судски мерки и истечени мандати го парализираа управувањето
Меѓународниот Аеродром Сараево од утрово се соочува со целосен управувачки застој, откако Врховниот суд на Федерацијата БиХ му забрани на в.д. директорот Санин Рамезиќ да ја извршува функцијата, а на извршните директори им истекоа мандатите на полноќ, пренесува Истрага.
Ситуацијата дополнително се усложни бидејќи тројца од петте членови на Надзорниот одбор добија забрана за вршење должност, што значи дека ова тело нема кворум и не може да свика седница ниту да назначи ново в.д. раководство.
Вчера, по предлог на специјалниот истражен тим ПОСКОК, Судот изрече забрани за Рамезиќ и членовите на Надзорниот одбор Бенјамин Мешак, Аднан Махмутовиќ и Жан Матиќ. Истовремено, Владата на ФБиХ донесе одлука со која даде претходна согласност за продолжување на мандатите на Рамезиќ и извршните директори Амадео Мандиќ и Слободан Кадијевиќ.
Но, забраната за Рамезиќ веднаш ја блокираше можноста тој повторно да биде именуван, а без кворум, Надзорниот одбор не може ниту формално да донесе одлука за продолжување на мандатите.
Според истрагата на ПОСКОК, постои основано сомнение дека Рамезиќ и тројца членови на Надзорниот одбор ја злоупотребиле службената положба за да извршат измени во Статутот на претпријатието со цел да му овоможат на Рамезиќ да стане постојан директор.
Комбинацијата од судски мерки, административни забрани и истечени мандати го оставија Аеродромот Сараево без легитимно раководство, со неизвесност како и кога ќе биде надмината институционалната блокада.
Полицијата запре „порше“ што се движело со 233 километри на час
За време на акцијата за засилена сообраќајна контрола, српската полиција пресретна 26-годишен возач М.В., кој управувал „порше“ со 233,2 километри на час на автопатот Белград – Нови Сад, во близина на Сурчин. На овој дел од патот максимално дозволената брзина изнесува 130 километри на час.
Министерството за внатрешни работи информира дека возачот е веднаш исклучен од сообраќај и против него е поднесена прекршочна пријава за насилно возење.
Од МВР додаваат дека во изминатите четири дена, откако започна акцијата, сообраќајната полиција контролирала околу 40.000 возила и открила повеќе од 22.500 прекршоци, од кои 33 се класифицирани како насилно возење. Акцијата ќе продолжи до недела, 7 декември.